فیت‌بیت از سه ساعت هوشمند Sense ،Versa 3 و Inspire 2 رونمایی کرد

فیت‌بیت از ساعت‌های هوشمند Sense ،Versa 3 و Inspire 2 رونمایی کرد

فیت‌بیت به تازگی از دو ساعت هوشمند جدید خود با نام‌های سنس (Sense) و ورسا 3 (Versa 3) رونمایی کرده است. سنس با برچسب قیمت 329 دلاری جدیدترین پرچمدار فیت‎‌بیت و بهترین گجت پوشیدنی این شرکت تا به امروز محسوب می‌شود. ورسا 3 نیز نسخه بهبود یافته ورسا 2 به حساب می‌آید و با قیمت 229 دلار روانه بازار خواهد شد. وبسایت رسمی فیت‌بیت پیش‌فروش هر دو ساعت هوشمند را از دیروز آغاز کرده است. همچنین این شرکت بیان می‌کند که دو گجت پوشیدنی سنس (Sense) و ورسا 3 (Versa 3) اواخر سپتامبر (اویل مهر ماه) در بازار ایالات متحده عرضه خواهند شد.

اگرچه این دو ساعت هوشمند از طراحی مشابه‌ای بهره می‌برند؛ اما در مدل سنس قابلیت‌های بیشتری به منظور پایش سلامتی کاربر به کار گرفته شده است که از میان آنها می‌توانیم به اسکن دقیق ضربان قلب از طریق تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی که با نام afib شناخته می‌شود، اشاره کنیم. ساعت هوشمند سنس به لطف نرم‌افزار داخلی الکتروگاریوم یا همان EKG می‌تواند بیماری فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. البته اپلیکیشن EKG هنوز به تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) نرسیده و مراحل کسب مجوز این نهاد را سپری می‌کند. به این ترتیب فیت‌بیت می‌تواند با اپل و سامسونگ به رقابت بپردازد؛ زیرا این دو غول فناوری توانایی ثبت ضربان قلب را در ساعت‌های هوشمند خود تعبیه کرده‌اند. اپل موفق به کسب تاییده سازمان غذا و دارو برای اپل واچ سری 5 شده است. گلکسی واج 3 سامسونگ نیز توانست مراحل FDA را سپری و این گواهینامه را دریافت کند.

افزون بر این ساعت هوشمند پرچمدار جدید فیت‌بیت ویژگی‌های دیگری را نیز ارائه می‌دهد که یکی از آنها قابلیت تشخیص استرس می‌باشد. فیت‌بیت اظهار می‌کند خلا چنین قابلیتی در ساعت‌های هوشمند احساس می‌شود. به ویژه در دنیای امروز که عوامل استرس‌زا ما را احاطه کرده‌اند. به منظور بهره‌بندی از این قابلیت کافی است دست خود را روی صفحه نمایش سنس نگه دارید و شروع به نفس کشیدن کنید. این ساعت هوشمند ضربان قلب و دمای پوست شما را به طور دقیق اندازه‌گیری می‌کند. سنس برای پایش میزان دمای پوست شما به سنسور فعالیت الکترودمال (مرسوم به EDA) مجهز شده است. اگر در پوست‌تان احساس گرما، سرما یا خشکی می‌کنید ممکن است ساعت هوشمند جدید فیت‌بیت پس از مدتی بتواند درک کند چرا چنین اتفاقی برای پوست شما رخ می‌دهد. سنس پس از بررسی کف دست شما به میزان استرس‌تان امتیاز می‌دهد که در این سیستم امتیاز بیشتر به معنای میزان استرس کمتر می‌باشد.

فیت‌بیت از سه ساعت هوشمند Sense ،Versa 3 و Inspire 2 رونمایی کرد
ساعت‌های هوشمند سنس (که در تصویر مشاهده می‌کنید) و ورسا 3 به مکانیزم بند جدیدی مجهز شده‌اند که سبب راحتی بیشتر هنگام باز و بسته کردن این دو گجت پوشیدنی می‌شود

صرف نظر از حسگرهای EKG (الکتروگرام) و EDA (فعالیت الکترودمال)، سنس و ورسا 3 بسیاری از قابلیت‌های دیگر ساعت‌‌های هوشمند را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر دو این گجت‌ها به GPS داخلی و صفحه نمایش OLED محهز شده‌اند و تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌‌دهند. به تمام این قابلیت‌‌ها حداقل عمر باتری شش روز و مکانیزم جدید شارژ مغناطیسی را نیز اضافه کنید. ساعت‌های سنس و ورسا 3 همچنین از سیستم Fitbit Pay برای پرداخت استفاده می‌کنند. افزون بر این دو گجت هوشمند مورد بحث از میکروفون و اسپیکر داخلی نیز بهره می‌برند؛ بنابراین اگر گوشی هوشمند در نزدیکی‌تان قرار داشته باشد، می‌توانید به پیام‌‌های متنی و تماس‌ها پاسخ دهید.

اگر به دنبال خرید نسخه ارزان‌تر، یعنی ورسا 3هستید، بهتر است بدانید که فیت‌بیت توانسته بسیاری از نقاط ضعف ورسا 2 را در این مدل برطرف کند. این شرکت مکانیسم بند ساعت‌های جدید خود را از نو طراحی کرده و میزان راحتی آنرا بهبود بخشیده است. بدین ترتیب، با فشار دادن دکمه‌ای که در پشت دستگاه تعبیه شده، بند باز خواهد شد. فیت‌بیت بیان می‌کند نسل جدید ساعت‌های هوشمند این شرکت برای پاسخ به فرمان‌های صوتی شما از دستیارهای صوتی Alexa آمازون و Google Assistant پشتیبانی می‌کنند. البته طبق اعلام رسمی، Google Assistant تا زمستان 2020 به سنس و ورسا 3 افزوده نخواهد شد. گفتنی است ساعت‌های هوشمند قبلی فیت‌بیت نیز از دستیارهای صوتی پشتیبانی می‌کردند؛ اما به دلیل عدم بهره‌مندی از اسپیکر داخلی امکان پخش صدای این دستیارهای دیجیتال وجود نداشت. به لطف حضور اسپیکر داخلی در ورسا 3، امکان استفاده از دستیارهای هوشمند به شکل بهتری فراهم شده است. افزون بر این همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در صورتی که گوشی هوشمند اندرویدی شما در نزدیکی‌تان باشد می‌توانید به تماس‌های صوتی نیز از طریق این اسپیکر پاسخ دهید.

فیت‌بیت از سه ساعت هوشمند Sense ،Versa 3 و Inspire 2 رونمایی کرد
دستبند هوشمند Inspire 2 بجای استفاده از یک دکمه فیزیکی به یک پنل لمسی مجهز شده است.

فیت‌بیت علاوه بر سنس و ورسا 3، از نسل جدید دستبند هوشمند اینسپایر (Inspire 2) نیز رونمایی کرده است که با برچسب قیمت 99 دلار عرضه خواهد شد. انسپایر 2 در مقایسه با دو ساعت هوشمند مورد بحث بسیار ساده به نظر می‌رسد. با این حال نسبت به نسل قبلی خود (Inspire HR) از طراحی بهبود یافته و دکمه لمسی (بجای دکمه فیزیکی) بهره می‌برد. فیت‌بیت ادعا می‌کند این دستبند هوشمند توانایی شارژدهی تا 10 روز را دارد که این زمان دو برابر میزان شارژدهی Inspire HR می‌باشد. همچنین به خریداران این دستبند هوشمند یک سال اشتراک Fitbit Premiu و به دارندگان ساعت‌های هوشمند ورسا 3 و سنس 6 ماه اشتراک Fitbit Premiu اهدا خواهد شد. به نظر می‌رسد 99 دلار برای دستگاهی که ردیابی فعالیت‌ها و خواب شما را انجام می‌دهد، ضربان قلب‌تان را پایش می‌کند و اعلان‌های گوشی هوشمند را برایتان به نمایش درمی‌آورد، قیمت مناسبی است.

همچنین بخوانید:

گوگل می‌گوید بزودی برگه‎‌های کروم 10 درصد سریع بارگیری می‌شوند

پابجی موبایل با بروزرسانی 1.0 برای مسابقات esports آماده خواهد شد

فاکس‌کان می‌خواهد کارخانه‌های جدید خود را در مکزیک تاسیس کند

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا