فیسبوک ادغام گپ‌‌های اینستاگرام و مسنجر را در بروزرسانی جدید خود آغاز کرد

فیسبوک ادغام گپ‌‌های اینستاگرام و مسنجر را در بروزرسانی جدید خود آغاز کرد

به نظر می‌رسد فیسبوک ادغام گپ‌های اینستاگرام و مسنجر را آغاز کرده است؛ زیرا عصر جمعه تعدادی از کاربران سراسر ایالات متحده گزارش داده‌اند که در اپلیکیشن تلفن هوشمند اینستاگرام ( در هردو پلتفرم اندروید و iOS) یک بروزرسانی با عنوان “راه جدیدی برای ارسال پیام در اینستاگرام وجود دارد” به چشم می‌خورد که لیستی از ویژگی‌های جدید از جمله “ظاهر رنگارنگ جدید برای گپ‌ها”، ایموجی‌های بیشتر، جسچر بالا کشیدن برای پاسخ و از همه مهم‌تر”گفتگو با دوستانی که از فیسبوک استفاده می‌کنند” را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پس از انجام بروزرسانی، لوگو Facebook Messenger جایگزین آیکون DM که در بالای راست صفحه اینستاگرام تعبیه شده بود، می‌شود. گپ‌های اینستاگرام نیز خوش‌رنگ و لعاب‌تر از گذشته شده‌اند. همچنین اگر بین پیام‌های فرستاده شده اسکرول کنید، متوجه که تغییر رنگ آنها از آبی به بنفش خواهید شد. با وجود تمام این قابلیت‌ها، اما هنوز امکان فرستادن پیام از اینستاگرام برای کاربران فیسبوک وجود ندارد.

فیسبوک ادغام گپ‌‌های اینستاگرام و مسنجر را در بروزرسانی جدید خود آغاز کرد

اما فیسبوک اخیرا تلاش‌هایی را به منظور یکپارچه‌سازی پلتفرم‌های پیام‌رسان محبوب خود شامل مسنجر، اینستاگرام و واتس‌اپ را آغاز کرده است تا امکان ارسال پیام‌های متقابل از طریق این سیستم عامل‌ها وجود داشته باشد؛ به این ترتیب افرادی که تنها در یکی از برنامه‌های فیسبوک حساب کاربری دارند می‌توانند با استفاده از دیگر اپلیکیشن‌های این غول شبکه‌های اجتماعی به دیگران متصل شوند و برای آنها پیام ارسال کنند. ساکنین ملنو پارک هم‌اکنون در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های اساسی خود برای این قابلیت هستند تا بتوانند هرچه زودتر این ویژگی خارق‌العاده را به مرحله اجرایی برسانند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، اخیرا اظهار کرده است که در نظر دارد از فرمت رمزگذاری end-to-end encrypted برای این سیستم بهره ببرد. (رمزگذاری E2EE یک سیستم ارتباطی است که تنها کاربرانی که نقطه آغاز و پایان پیام قرار دارند می‌توانند آنرا بخوانند؛ بنابراین امکان هک و سرقت شدن اطلاعات در طی مسیر وجود ندارد). فیسوک می‌تواند با ادغام اپلیکیشن‌های محبوب خود به طور مستقیم با برنامه iMessage اپل رقابت کند. گفتنی است این غول شبکه‌های اجتماعی در سال 2012 اینستاگرام را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد، دو سال بعد نیز تواسنت با پرداخت 19 میلیارد دلار پیام‌رسان واتس‌اپ را در اختیار خود درآورد.

همچنین بخوانید:

فیسبوک می‌گوید اپل برنامه این شرکت برای کمک به کسب و کارها کوچک را نادیده گرفته است

مدیر عامل Epic می‌گوید مبارزه با اپل برای آزادی تمام توسعه‌دهندگان است

نسخه اندروید اپلیکیشن فورتنایت نیز از فروشگاه پلی‌استور حذف شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا