فیسبوک

فیسبوک به طور رسمی به “متا” تغییر نام داد

مارک زاکربرگ روز گذشته و در جریان رویداد Connect به طور رسمی نام فیسبوک را به «متا» تغییر داد.

زاکربرگ اظهار داشت: “ما شرکتی هستیم که فناوری را به منظور ارتباط ایجاد می‌کنیم. بایکدیگر، ما بالأخره می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری قرار دهیم. [همچنین] با کمک یکدیگر می‌توانیم اقتصاد خالق بسیار بزرگتری ایجاد کنیم. تا نشان دهیم چه کسی هستیم و امیدوار به ساخت چه چیزی هستیم.” وی همچنین افزود که نام فیسبوک در حال حاضر شامل تمامی کارهایی که این شرکت انجام می‌دهد، نیست و همچنان تنها به یک محصول مرتبط است. اما با گذشت زمان ما امیدوار هستیم به عنوان یک شرکت متاورس شناخته شویم. همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره شده بود،تغییر نام این شرکت با هدف تمرکز بر برنامه‌های زاکربرگ به منظور ساخت متاورس و عدم شناخته شدن تنها به عنوان یک شبکه اجتماعی رخ می‌دهد.

زاکربرگ طی مصاحبه‌ای که در دی‌ماه با رسانه ورج داشت عنوان کرده بود: “[فیسبوک طی چند سال آینده] به طور مؤثر از یک شبکه اجتماعی به یک شرکت متاورس محور تبدیل خواهد شد.” مدیرعامل متا روز گذشته در پست وبلاگی نوشت که ساختار شرکت تغییر نمی‌کند، اما نحوه گزارش برآوردهای مالیاتی تغییر خواهد کرد. وی توضیح داد: “با شروع برآوردهای مالی سه ماهه چهارم 2021،‌ ما قصد داریم گزارشات را در دو بخش عملیاتی به سرانجام برسانیم: خانواده اپلکیشن‌ها و آزمایشگاه‌های حقیق.” در نظر داشته باشید اطلاعیه روز گذشته بر نحوه استفاده یا اشتراک‌گذاری داده‌ها تأثیری ندارد.

فیسبوک طی چند هفته گذشته و پس از افشای اسناد داخلی شرکت به روزنامه وال‌استریت ژورنال توسط فرانسیس هاوگن که پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک را یک مکان نامناسب برای نوجوان به تصویر می‌کشد، تحت نظارت‌های شدیدی قرار گرفته است و قانون‌گذاران ضدانحصار در تلاش‌اند تا این شبکه اجتماعی را از بین ببرند. زیرا اعتماد عمومی به پلتفرم‌های اجتماعی تحت مالکیت فیسبوک به صورت پیوسته در حال کاهش است. روز دوشنبه نیز برخی از وبسایت‌ها جزئیات بیشتری از اسناد داخلی افشا شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کنگره را منتشر کردند. اسنادی که از نگرانی عمیق محققان فیسبوک در خصوص از دست دادن محبوبیتشان در میان گروه‌های نوجوان خبر می‌دهد. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که فیسبوک دارای یک سیستم طبقه‌بندی‌شده می‌باشد که کشورها را بر مبنای میزان حمایتی که از آنها در زمان انتخابات صورت می‌گیرد، اولویت‌بندی می‌کند. گزارش‌های نخست از تغییری مشابه تغییر نام گوگل در سال 2015 خبر می‌دادند، زمانی که شرکت فناوری ایالات متحده اعلام کرد که تمامی شرکت‌های خود را زیر هلدینگ بزررگتری به عنوان آلفابت گردآوری می‌کند. برای فیسبوک، برنامه اصلی «آبی» به سایر پلتفرم‌های شرکت شامل اینستاگرام، واتس‌اپ و اوکولوس تحت یک شرکت مادر می‌پیوندد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا