فیسبوک رمزگذاری انتها به انتها

فیسبوک رمزگذاری انتها به انتها را برای مسنجر و دایرکت اینستاگرام ارائه می‌دهد

فیسبوک رمزگذاری انتها به انتها (end-to-end encryption) را برای تماس‌های صوتی و تصویری اپلیکیشن پیامرسانش ارائه می‌دهد. رمزگذاری انتها به انتها (E2EE)، یک ویژگی امنیتی نام آشنا است که از شنود مکالمات صوتی و دسترسی به چت‌ها، توسط اشخاص ثالث جلوگیری می‌کند؛ این قابلیت که از سال 2016 برای مکالمات متنی در سرویس پیام‌رسان پرچمدار فیسبوک (واتساپ) در دسترس بوده است، اکنون پای خود را به تماس‌های صوتی و تصویری مسنجر فیسبوک و مکالمات متنی دایرکت اینستاگرام نیز باز خواهد کرد.

در حال حاضر رمزگذاری انتها به انتها به طور گسترده توسط اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ استفاده می‌شود تا مکالمات شخصی را از هکرها و جنایتکاران در امان نگه دارد. این [قابلیت] در حال تبدیل شدن به استانداردی در صنعت [پیامرسان‌های دیجیتال] است و مانند یک قفل و کلید عمل می‌کند، به طوریکه فقط شما و افراد حاضر در چت یا تماس صوتی به محتوا دسترسی دارید.

روت کریچلی، رئیس بخش مدیریت مسنجر فیسبوک

فیسبوک برخی از سایر ویژگی‌های E2EE را نیز در دست اجرا دارد. این غول عرصه شبکه‌های اجتماعی، هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای شروع آزمایش‌های عمومی رمزگذاری انتها به انتها در گفتگوهای گروهی و تماس‌های صوتی اپلیکیشن مسنجر است. همچنین فیسبوک قصد دارد آزمایش E2EE را برای مکالمات موجود در بستر دایرکت اینستاگرام نیز به اجرا بگذارد. تعداد کاربرانی که در این آزمایش شرکت دارند، محدود است و این افراد می‌توانند از پیام‌های رمزگذاری شده و تماس های فرد به فرد در این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس بهره‌مند شوند.

فیسبوک حتی پا را فراتر از رمزگذاری گذاشته است و ویژگی “پیام‌های منقضی شده” خود را به روز می‌کند. این قابلیت که شبیه به پیام‌های محو شونده واتساپ است، در حال حاضر گزینه‌های بیشتری را برای افراد در صفحه چت ارائه می‌دهد تا بتوانند مدت زمان ناپدید شدن پیام‌ها را از پنج ثانیه تا حداکثر 24 ساعت انتخاب کنند. کریچلی افزود: “مردم انتظار دارند اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی آنها ایمن و خصوصی باشند و ما با این ویژگی‌های جدید، به آنها کنترل بیشتری می‌دهیم تا بتوانند چگونگی خصوصی‌سازی تماس‌ها و چت‌هایشان را در دست بگیرند.”از سال 2016 که فیسبوک “گفتگو خصوصی (secret conversation)” را به اپلیکیشن مسنجر خود افزوده است، قابلیت رمزگذاری انتها به انتها را برای پیام‌های متنی آن فعال کرده است.اکنون، این ویژگی از تماس‌های صوتی و تصویری نیز پشتیبانی می‌کند. فیسبوک می‌گوید این ویژگی را با افزایش علاقه کاربران به تماس‌های صوتی و تصویری اضافه می‌کند و اذعان دارد اپلیکیشن مسنجر اکنون بیش از 150 میلیون تماس تصویری در روز دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا