فیسبوک سرویس بازی ابری PlayGiga را به دست آورد

فیسبوک سرویس بازی ابری PlayGiga را به دست آورد

فیسبوک شرکت اسپانیایی سرویس بازی ابری PlayGiga را که قبلاً خدمات خود را در سراسر ایتالیا، آرژانتین، شیلی و اسپانیا ارائه می‌داد، بدست آورد.

این خرید توسط فیسبوک و از طریق CNBC تایید شد، این درحالی بود که گزارش هایی در هفته گذشته از سینکو دیاس منتشر شده بود که ادعا می‌کرد که این معامله در شرف انجام است و 70 میلیون یورو (حدود 78 میلیون دلار) ارزش دارد.

صفحه رسمی بازی فیسبوک در یک توییت این خبر را تایید کرد، همچنین گفت:” ما با هیجان ورود PlayGiga را به تیم بازی فیسبوک خوشامد می‌گوییم. ما فعلا از اظهار نظر بیشتر خودداری می‌کنیم.”

پیامی در وب سایت PlayGiga می گوید که این تیم “در حال پیشرفت به سمت چیز جدید” است ، اما تأیید کرد که این کار همچنان به کار خود در زمینه بازی های ابری ادامه می دهد.

PlayGiga پیامی در وب سایت خود منتشر کرد و گفت:”ما در حال پیشرفت به سمت چیز جدیدی هستیم.” اما تأیید کرد که این شرکت همچنان به کار خود در زمینه بازی های ابری ادامه می دهد.

We’re thrilled to welcome @PlayGigaOficial to the Facebook Gaming team. We’ll decline further
.c☁️mment for now

Facebook Gaming (@FacebookGaming) December 18, 2019 — ⛄️

آیا فیسبوک سرویس بازی‌ ابری خود را ایجاد می‌کند

مالکیت فیسبوک در حالی رخ می دهد که بازار بازی‌های ابری به لطف ورود برخی بازیکنان بزرگ و جدید، در حال رشد است.

ماه گذشته، گوگل سرویس Stadia خود را راه اندازی کرد، در حالی که مایکروسافت پیش از راه اندازی رسمی خود در سال 2020، پیش نمایش پلتفرم xCloud خود را دارد.

در همین حال، سونی اکنون چند سال است که سرویس بازی ابری خود یعنی PlayStation Now را دارد، اما اخیراً قیمت خود را به 9.99 دلار در ماه کاهش داده است.

در مقایسه با این غول‌ها، PlayGiga یک سرویس بازی‌ها ابری به مراتب کوچکتر است، اما فیسبوک قبل از کسب این شرکت، برنامه هایی برای گسترش آن داشت.

واریته اظهار داشت که قبلاً قصد راه اندازی در خاورمیانه را داشت و کتابخانه 300 بازی خود را در سوئد، اتریش، هلند و گواتمالا ارائه کرده بود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که فیسبوک از این کسب و کار برای راه اندازی سرویس بازی ابری خود استفاده کند، اما روابط ناشر PlayGiga و فناوری استریم، انجام این کار را بسیار ساده‌تر می‌کند.

فیسبوک در سال‌ها اخیر به بازی توجه ویژه‌ای داشته است. در ماه مارس، این شرکت یک بخش “Gaming” را به نوار ناوبری خود اضافه کرد که سرویس پخش استریم Twitch-like و همچنین مجموعه بازی‌های Instant مبتنی بر وب خود را با نام Facebook Gaming گرد هم آورد.

همچنین از زمان دستیابی به Oculus در سال 2014، فیسبوک علاقه زیادی به بازی های VR داشت و ماه گذشته Beat Studios، توسعه دهنده پشت Beat Saber را به دست آورد.

این شرکت اخیراً ادعا کرده است که بیش از 700 میلیون نفر از کاربران خود هر ماه با محتوای بازی فیس بوک درگیر هستند.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا