فیسبوک می گوید 100 توسعه دهنده نرم افزار ممکن است به داده های کاربر دسترسی نامشروع داشته باشند

فیسبوک می گوید 100 توسعه دهنده نرم افزار ممکن است به داده های کاربر دسترسی نامشروع داشته باشند

فیسبوک گفت حداقل 11 توسعه دهنده نرم افزار در 60 روز گذشته از طریق کانالی که قرار بود سال گذشته خاتمه یابد به داده های کاربران دسترسی نامشروع پیدا کردند.

استیون موسیل

این غول شبکه های اجتماعی روز سه شنبه فاش کرد، تاکنون برنامه نویسان 100 نرم افزار دسترسی نامشروع به داده های کاربران فیسبوک از جمله نام و تصاویر پروفایل آن ها داشتند.

این شبکه اجتماعی می گوید توسعه دهندگان از طریق امتیازاتی که سال گذشته به مرحله نهایی رسیده بود، به اطلاعات گروه ها دسترسی داشتند.

فیسبوک اعلام کرد با وجود تغییراتی که این شرکت در آوریل 2018 انجام داده است تا این دسترسی ها را قطع کند، هنوز بسیاری از توسعه دهندگان به داده های مربوط به کاربران در گروه ها دسترسی دارند،

فیسبوک اعلام کرده است که از حداقل 11 شرکای برنامه نویسی که در 60 روز گذشته به داده ها دسترسی پیدا کرده اند، اطلاع داشته و با حدود 100 توسعه دهنده که احتمالاً به داده ها دسترسی داشته اند، تماس گرفته است.

فیسبوک اعلام کرده است که دسترسی برنامه نویسان به داده ها را حذف کرده است.

“اگرچه ما هیچ شواهدی مبنی بر سوءاستفاده ندیدیم، اما از آنها می خواهیم هرگونه اطلاعاتی را که ممکن است حفظ کرده باشند، حذف کنند و برای تأیید حذف آن، ممیزی انجام خواهیم داد.”

کنستانتینوس پاپاملیتیادیس، مدیر پلتفرم ها و برنامه های توسعه دهنده فیس بوک

آیا در فیسبوک حریم خصوصی وجود دارد؟

این افشاگری نشان می کند که چگونه مسائل مربوط به حریم خصوصی داده ها به طاعون بزرگترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل شده است.

افشاگری ها انجام شده در مارس 2018 نشان می دهد،مشاوره سیاسی انگلیس، کمبریج آنالیتیکا، بدون اجازه داده های 87 میلیون کاربر فیسبوک را برداشت کرده است.

این رسوایی نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا بزرگترین شبکه اجتماعی جهان اقدامات کافی برای محافظت از داده های کاربران را انجام می دهد، ایجاد کرده و باعث بررسی دقیق قانونگذاران و تنظیم کنندگان شده است.

در ماه سپتامبر، فیسبوک اعلام کرد که ده ها هزار برنامه را به دلایل مختلف به عنوان بخشی از تحقیقات درمورد توسعه دهندگانی که به داده های کاربران دسترسی داشتند و سال گذشته راه اندازی شده بودند، متوقف کرده است.

فیسبوک که حدود 2.4 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد،

نمی تواند اطلاعاتی را در مورد تعداد کاربرانی که ممکن است اطلاعات شخصی خود را در معرض افشا ببینند، ارائه دهد.

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا