فیسبوک امکان نظارت بیشتر روی Messenger Kids را فراهم کرده است

فیسبوک امکان نظارت بیشتر روی Messenger Kids را فراهم کرده است

فیسبوک روز سه شنبه توضیح داد که چگونه کنترل والدین را در Messenger Kids بیشتر کرده است، Messenger Kids یک پیام رسان برای کودکان زیر 13 سال است، این اقدام در حالی انجام شد که چند ماه قبل شبکه‌ها اجتماعی اذعان کرده بودند، هزاران کاربر بدون مجوز والدین خود به چت‌ها گروهی پیوستند.

ویژگی‌ها جدید به والدین امکان بررسی مخاطبین اخیر، سابقه چت‌ها، تصاویر ارسال شده در چت‌ها (به همراه امکان حذف هر چیز نامناسب)، لیست مخاطبین مسدود شده توسط کودک و خارج کردن از راه دور فرزندشان از برنامه را فراهم می‌کند.

والدین همچنین می‌توانند با حساب فیسبوک خود تمام اطلاعات Messenger Kids فرزندان خود را به صورت یکجا بارگیری کنند. بارگیری شامل تمام مخاطبین، پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌ها ارسال شده یا دریافت شده توسط کودک است. (هنگامی که والدین آنها این کار را انجام می‌دهند، کودکان مطلع می شوند)
همچنین داشبورد والدین در منوی میانبر برنامه فیسبوک نیز قابل دسترسی است، جایی که می‌توانند به نماد Messenger Kids بروند.

بعد از اینکه در تابستان گذشته فیسبوک متوجه نقص امنیتی در برنامه Messenger Kids شد، یک زوج از سناتورها آمریکایی ناراحتی خود را از ایجاد این شکاف به مارک زاکربرگ اطلاع دادند و از وی در مورد پیامدها آن سوال کردند.
این برنامه از زمان عرضه در دسامبر سال 2017 بحث برانگیز بوده است و گروه‌ها مدافع حقوق کودکان از فیسبوک خواستند که آن را متوقف کند.

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا