فیل اسپنسر

فیل اسپنسر: دوست دارم Xbox Game Pass در پلتفرم‌های دیگر نیز وجود داشته باشد

فیل اسپنسر می‌گوید با وجود تمامی موانع، تمایل دارد تا آنجا که ممکن است سرویس Xbox Game Pass را روی هر دستگاهی عرضه کند.

اکنون دیگر همه می‌دانند که مایکروسافت در نسل نهم تصمیم گرفته است تمام تمرکز خود را روی سرویس اشتراکی گیم خود یعنی، Xbox Game Pass، معطوف کرده و آن را به عنوان اصلی‌ترین ستون‌های تجارت خود معرفی کند. در حال حاضر نمی‌دانیم که این سرویس تا چه حد توسعه خواهد یافت اما می‌دانیم که فعلاً با سرعت خوبی در حال رشد است. حال فیل اسپنسر می‌گوید که هدف نهایی مایکروسافت این است که بتواند این سرویس را روی تمامی پلتفرم‌ها عرضه کند.

فیل اسپنسر در مصاحبه با وب‌سایت GamesRadar، در پاسخ به جایی که از او پرسیده شد، آیا ممکن است به‌‌نوعی شاهد انتشار ایکس‌باکس گیم پس روی فروشگاه پلتفرم‌های رقیب باشیم گفت فعلاً برنامه‌ای برای آن ندارد، اما نه به این دلیل که مایکروسافت علاقه‌ای به این کار نداشته باشد. اسپنسر در ادامه از این می‌گوید هدف نهایی مایکروسافت این است که بتواند گیم پس را روی هر دستگاه و پلتفرمی که قابلیت اجرای این سرویس را داشته باشد، عرضه کند.

فیل اسپنسر در این رابطه می‌گوید:

سؤال بسیار خوبی است. به این خاطر که مردم معمولاُ از من می‌پرسند آیا می‌شود مثلا یک بازی را روی پلتفرم رقیب منتشر کنید. من هم در جواب‌ به آن‌ها می‌گویم اگر بخواهیم به پلتفرم‌های دیگر بیاییم، می‌خواهیم تجربه‌ای کاملاً ایکس‌باکسی ارائه می‌دهیم. ما در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار اپلیکیشن Xbox Game Pass روی هیچ پلتفرم رقیبی نداریم. دلیل اصلی آن نیز این است که صاحبان آن پلتفرم‌ها سرویسی مانند ایکس‌باکس گیم پس را نمی‌خواهند. هرچند کلی پلتفرم‌های آزاد و بدون محدودیت مانند وب، PC و موبایل وجود دارند که برای ما مناسب هستند و صادقانه بخواهم بگویم، تمام تمرکز ما فعلا روی این پلتفرم‌ها است.

البته این بدان معنا نیست که بقیه پلتفرم‌ها باید از دسترسی به سرویس گیم‌ پس محروم بشوند و می‌دانم کسی نمی‌خواهد با انتشار این سرویس در بقیه پلتفرم‌ها در آن مشکل ایجاد شود. در پایان وقتی می‌گوییم، دوست داریم تاهمه بتوانند روی Xbox بازی کنند، واقعاً منظور ما این است که اگر بتوانیم آن تجربه کامل ایکس‌باکسی را به پلتفرم‌هایی که بازیکنان می‌خواهند بیاوریم، کاملاً برای این بحث‌ها آماده‌ایم.

بدیهی است که Xbox Game Pass از پتانسیل بالایی برخوردار است و هنوز جای زیادی برای رشد و گسترش دارد. حال سوال این است، با توجه به اینکه مایکروسافت اخیراً این مرز را گسترش داده و سرویس گیم پس را روی PC آورده، آیا ممکن است روزی شاهد حضور Xbox Game Pass در پلتفرم‌هایی مانند پلی‌استیشن یا نینتندو باشیم؟ تصور آن دشوار است اما ممکن است اتفاق بیفتد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا