قابلیت اسکن کدهای QR از طریق اپیلیشکن‌های مختلف به اینستاگرام افزوده شد

قابلیت اسکن کدهای QR از طریق اپیلیشکن‌های مختلف به اینستاگرام افزوده شد

اینستاگرام قابلیت اسکن کدهای QR را به پلتفرم خود اضافه کرده است؛ بنابراین کاربران از این پس می‌توانند با استفاده از تمام اپلیکیشن‌های شخص ثالث به راحتی این نوع کدها را اسکن کرده و به حساب کاربری شخص مورد نظر دسترسی داشته باشند. قابلیت مورد بحث برای نخستین‌بار در سال گذشته در اختیار کاربران ژاپنی قرار گرفت. در واقع امکان اسکن کدهای QR به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهد تا با نصب آدرس حساب کاربری خود در این فرمت به تبلیغ حرفه خود بپردازند؛ زیرا در اینصورت مشتریان می‌توانند به راحتی و تنها با اسکن این کد وارد صفحه آنها در اینستاگرام شوند. از این طریق افراد می‌توانند ساعت بازگشایی فروشگاه‌ها را مشاهده کنند یا حتی به خرید اجناس بپردازند. در غیر اینصورت نیز تنها می‌توانند حساب کاربری کسب و کار مورد نظر را دنبال کنند.

به منظور ایجاد کد QR برای صفحه خود نیز کافی است به منوی تنظیمات موجود در حساب خود بروید و روی گزینه کدهای QR ضربه بزنید. البته ممکن است شما در این بخش عبارت Nametag را مشاهده کنید. اما نگران نباشید گزینه کدهای QR سرانجام جایگزین این قابلیت خواهد شد و شما می‌توانید به راحتی تصاویر خود را ذخیره کنید یا آنها را به اشتراک بگذارید. لازم به ذکر است اینستاگرام پیشتر قابلیت مشابهی با نام Nametag را روی پلتفرم خود توسعه داده بود که قابلیت اسکن کدها QR را تنها از طریق دوربین اپیلیکیشن اینستاگرام داشت. اما قابلیت جدید امکان اسکن این نوع از کدها را از طریق تمام برنامه‌های شخص ثالث فراهم می‌کند که سبب منسوخ شدن ویژگی قبلی این غول شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

چندین پلتفرم دیگر نیز سیستمی مشابه کدهای QR را برای خود ایجاد کرده‌اند، از جمله توییتر، فیسبوک، اسنپ‌چت و اسپاتیفای. البته ناگفته نماند از بین تمام این کمپانی‌ها تنها توییتر از کدهای QR واقعی بهره می‌برد. با وجود محدودیت‌های اعمال شده در اثر همه‌گیری کووید_19 جای تعجب نیست که این ویژگی را در اینستاگرام نیز مشاهده کنیم. در حال حاضر رستوران‌ها بجای منوهای فیزیکی از کدهای QR استفاده می‌کنند. همچنین سایر کسب و کارها نیز از مشتریان خود درخواست دارند که با کدهای QR وارد وبسایت رسمی آنها شوند. درحالی که به نظر می‌رسد Nametag نیز به این منظور طراحی شده بود. اما قابلیت جدید به مردم امکان می‌دهد که بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن دوربین اینستاگرام، کدهای QR را اسکن کرده و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

اپل پاسخ اپیک گیمز را داد:”ما استثنا قائل نمی‌شویم”

نسخه طرفداران Galaxy S20 سامسونگ در رندرهای جدید رویت شد

لیست دستگاه‌هایی از سامسونگ که سه نسل بروزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند، منتشر شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا