قطعه زمین دیجیتالی در متاورس

قطعه زمین دیجیتالی در متاورس به قیمت 2.43 میلیون دلار فروخته شد

این هفته قطعه زمین دیجیتالی در دنیای مجازی و آنلاین دی‌سنترالند (یکی از دنیاهای مجازی در قالب متاورس) به قیمت 2.43 میلیون دلار به فروش رسید که دوبرابر بیشتر از رکورد گران‌ترین ملک مجازی‌ فروخته شده در این پلتفرم می‌باشد – گفتنی است رکورد قبلی در اختیار یک شرکت مستغلات بابت خرید یک قطعه زمین به ارزش 913.000 دلار بوده است.

دی‌سنترالند یک دنیای مجازی غیرمتمرکز بر مبنای بلاکچین است که کاربران می‌توانند به ساخت‌وساز و خرید و فروش املاک و زمین مجازی بپردازند. البته افراد حاضر در این دنیای مجازی تنها از طریق رمزارز مانا (MANA) توانایی خرید ملک خواهند داشت. همچنین کاربران در این دنیای مجازی می‌توانند از طریق آواتارهای شخصی‌سازی شده با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند. دی‌سنترالند در ماه گذشته و درپی تغییر نام فیسبوک به متا که به جهت تمرکز این غول فناوری ایالات متحده در صنعت متاورس که برخی از مدیران این شرکت گمان می‌کنند نسل جدید اینترنت می‌باشد، توجهات بسیاری را برانگیخت.

شرکت گروه متاورس (Metaverse Group)، یکی از زیر مجموعه‌های Tokens.com، به منظور خرید 116 قطعه زمین دیجیتالی در دی‌سنترالند که به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین دنیاهای مجازی در قالب متاورس به حساب می‌آید، مبلغ 618.000 مانا پرداخت کرده است. گروه متاورس مدتی بعد و طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این مبلغ در زمان خرید چیزی در حدود 2.43 میلیون دلار بوده است. این شرکت همچنین افزود از املاک مجازی خود در جهت توسعه صنعت مد دیجیتال بهره خواهد برد. تمامی این اتفاقات درحالی رخ داد که تغییر نام ناگهانی فیسبوک به متا سبب افزایش توجه‌ها به دی‌سنترالند شد. سم همیلتون، رئیس محتوا در بنیاد دی‌سنترالند، طی بیانیه‌ای اظهار داشت:”صنعت مد دیجیتال یکی از زمینه‌های رشد در متاورس است. بنابراین، تصمیم قاطع گروه متاورس در جهت خرید [116 قطعه زمین] در مرکز مد دی‌سنترالند بسیار هیجان‌انگیز و زمان‌بندی‌شده بوده است.”

به بیان ساده، قطعه زمین‌ دیجیتالی خریداری‌شده در متاورس مورد بحث به مراکز خرید دیجیتالی تبدیل خواهند شد که به کاربران اجازه می‌دهد در شرایط همه‌گیری کوویدـ19 کالاهای مورد نظرشان را بدون نیاز به خروج از خانه خریداری کنند. این درحالی است که برخی از برندهای شناخته‌شده از جمله گوچی و لویی ویلتون نیز طی ماه‌های اخیر از طریق مراکز خرید دیجیتالی یاد‌شده اقدام به فروش محصولات‌شان به صورت NFT کرده‌اند. سایر برند‌های خرده‌فروشی شناخته‌شده نظیر نایک نیز صراحتاً از تعهدشان نسبت به سرمایه‌گذاری در جنبش متاورس سخن به‌میان آورده‌اند،‌ گرچه هنوز راهکار خود را مشخص نکرده‌اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا