لنوو Legion با شارژ سریع 90 وات و دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری معرفی شد

لنوو Legion با شارژ سریع 90 وات و دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری معرفی شد

لنوو پس از ماه‌ها گمانه‌زنی از اولین گوشی هوشمند گیمینگ خود رونمایی کرد. Legion Duel (که در چین با نام Legion Pro نیز شناخته می‌شود) دستگاهی است که تمام مشخصات پریمیوم لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و تراشه +Snapdragon 865 اشاره کرد. همچنین یک دوربین سلفی پاپ‌آپ نیز در فریم کناری دستگاه تعبیه شده که به شما اطمینان می‌دهد که در هنگام بازی‌ها گروهی و استریم ویدیویی، دست‌ها شما روی لنز قرار نخواهند گرفت. با توجه به اینکه بیشتر بازی‌ها در حالت افقی انجام می‌شوند، این طراحی بسیار کارآمد خواهد بود. لازم به ذکر است در ماه می شایعه شده بود که لنوو در اولین تلفن هوشمند مخصوص بازی خود از دوربین پاپ‌آپ کناری بهره خواهد برد که با رونمایی رسمی از Legion Duel، این شایعه رنگ واقعیت به خود گرفت. این خانواده لنوو به طور مستقیم با سری‌ها Red Magic نوبیا، ROG ایسوس و Black Shark شیائومی رقابت می‌کند که این موضوع سبب داغ‌تر شدن بازار گوشی‌ها گیمینگ خواهد شد.

در ساخت صفحه نمایش Legion Duel از یک پنل 6.65 اینچ AMOLED با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز استفاده شده است. این نمایشگر از حاشیه‌ها حداقلی، بلندگوها دوگانه، حسگر اثر انگشت اپتیکال و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز بهره می‌برد. دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری این دستگاه نیز امکان نمایش بدون وقفه محتوا را فراهم می‌کند که این موضوع در هنگام استریم ویدیویی بسیار کاربردی است. علاوه بر این موارد و به منظور بهبود تجربه گیمنگ، Legion Duel از کلیدها کناری لمسی (که از سنسورها اولتراسونیک بهره می‌برند و نسبت به فشار حساس‌اند) و چهار میکروفون برای ضبظ بهینه صدا استفاده می‌کند.

لنوو اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 130 بازی را برای استفاده از نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و کلیدها کناری بهینه‌سازی کرده است. این شرکت همچنین اظهار داشت که تلاش می‌کند توسعه‌دهنگان بیشتری را برای استفاده از تمام امکانات سخت‌افزای Legion Duel ترقیب کند. این گوشی هوشمند مخصوص بازی همچنین از یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته با دو لوله گرما و موتور دو محور U-Engine بهره می‌برد که از 100 نوع الگوی ارتعاش و 13 مدل پاسخ‌دهی کوتاه پشتیبانی می‌کند که سبب بهبود قابل توجه تجربه گیمنگ شما خواهد شد.

در قسمت میانی پنل پشتی Duel، یک دوربین دوگانه که از سنسور واید 64 مگاپیکسلی و اولتراواید 16 مگاپیکسلی تشکیل شده است، به چشم می‌خورد. به نظر ما قسمت میانی مناسب‌ترین مکان برای قرارگیری دوربین پشت محسوب نمی‌شود. به هر حال، این نوع طراحی دوربین در گوشی‌ها گیمنگ طبیعی است، زیرا شما بیشتر اوقات سرگرم بازی کردن هستید و در حالت افقی تلفن را در دست گرفته‌اید. البته ناگفته نماند که گوشی‌ها هوشمند مخصوص بازی به مکانی برای ایجاد این نوع ویژگی‌ها جالب و البته کاربردی تبدیل شده‌اند.

لنوو Legion با شارژ سریع 90 وات و دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری معرفی شد

Legion Duel از جدیدترین پردازنده کوالکوم یعنی +Snapdragon 865 استفاده می‌کند که نسبت به مدل غیر پلاس (Snapdragon 865) حدود 10 درصد بهبود عملکرد پردازشی و گرافیکی را تجربه کرده است. این دستگاه با کانفیگ 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی UFS 3.1 روانه بازار خواهد شد.

این دستگاه از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که از دو سلول 2500 میلی آمپری تشکیل شده است، بهره می‌برد. همچنین با فناوری شارژ سریع Turbo Power Charging که توان 90 وات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، عرضه خواهد شد. برای رسدن به این هدف، شما باید دو سلول ذکر شده را از طریق دو درگاه USB-C که یکی در زیر و دیگری در کنار چپ دستگاه تعبیه شده است، شارژ کنید. شاید این اقدام احمقانه به نظر برسد، اما به کمک آن حداقل می‌توانید دستگاه خود را در مدت زمان کوتاهی شارژ کنید.

لنوو Legion با شارژ سریع 90 وات و دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری معرفی شد
با وصل کردن کابل به هر دو درگاه‌ها USB Type-C، دو سلول 2500 میلی آمپر ساعتی Legion Duel در مدت 30 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود

Legion Duel از Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می‌کند که به همراه اتصال 5G، سرعت بارگیری سریع و بازی‌هایی بدون وقفه را برای شما به ارمغان می‌آورند. لنوو به همراه این دستگاه گیمنگ طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی را نیز عرضه کرده است که سبب بهبود تجربه گیم‌پلی شما می‌شود. از جمله این اکسسوری‌‌ها می‌توان به Dock اشاره کرد که امکان اتصال Duel به یک نمایشگر جانبی را فراهم می‌کند.

Legion Duel در رنگ‌ها آبی و قرمز عرضه می‌شود و از تاریخ 5 اوت (15 مرداد) در چین روانه بازار خواهد شد. قیمت‌گذاری آن نیز به صورت زیر اعلام شده است:

  • حافظه رم 8 گیگابایت + فضا ذخیره‌سازی 128 گیگابایت: 500 دلار
  • حافظه رم 12 گیگابایت + فضا ذخیره‌سازی 128 گیگابایت: 557 دلار
  • حافظه رم 12 گیگابایت + فضا ذخیره‌سازی 256 گیگابایت: 600 دلار
  • حافظه رم 16 گیگابایت + فضا ذخیره‌سازی 512 گیگابایت: 740 دلار

انتظار می‌رود پس از عرضه در چین، این گوشی هوشمند روانه بازارها آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، اروپا و آمریکا لاتین شود. اما خبر ناامیدکننده این است که لنوو هیج برنامه‌ای برای عرضه Legion Duel در ایالات متحده ندارد.

مشخصات Legion Duel

  • ابعاد:
    169.17×78.48×9.9 میلی‌متر
  • وزن:
    239 گرم
  • صفحه نمایش:
    6.59 اینچ AMOLED با استاندارد +FHD، نسبت تصویر 19.5:9، نرخ تازه‌سازی 144 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز
  • تراشه:
    کوالکوم +Snapdragon 865
    – یک هسته Kryo 585 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز
    – سه هسته Kryo 585 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز
    – چهار هسته  Kryo 385 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز
  • رم:
    8 گیگابایت
    12 گیگابایت
    16 گیگابایت
  • فضا ذخیره‌سازی:
    128 گیگابایت
    256 گیگابایت
    512 گیگابایت
  • باتری:
    5000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 90 وات Turbo Power Charging
  • دوربین پشت:
    سنسور واید 64 مگاپیکسلی، f/1.9، فاصله کانونی 25 میلی‌متر
    سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی،‌ f/2.2، فاصله کانونی 16 میلی‌متر (زاویه دید 120 درجه)
    – فیلم‌برداری: 4K @ 30fps، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
    -سایر قابلیت‌ها: پاناروما، فلش LED دوگانه، استاندارد HDR
  • دوربین جلو:
    سنسور واید 20 مگاپیکسلی، f/2.2، فاصله کانونی 25 میلی‌متر (واید)
    – فیلم‌برداری: 4K @ 30fps
    -سایر قابلیت‌ها: فلش LED، استاندارد HDR
  • احراز هویت بیومتریک:
    حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر
  • سیستم عامل:
    ZUI 12 یا Legion OS بر پایه اندروید 10 
  • سایر قابلیت‌ها:
    بلندگو استریو دوگانه جلو با پشتیبانی از dual AWINIC 88264
    چهار میکروفون برای ضبط صدا
    کلیدها اولتراسونیک مخصوص بازی
    Wi-Fi 6
    بلوتوث نسخه 5
    دو درگاه USB Type-C

همچنین بخوانید:

ایسوس ROG Phone 3 ، یک گوشی هوشمند گیمنگ با نمایشگر 144 هرتز

بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس

وان پلاس Nord ، یک گوشی میان‌رده‌ با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه

منبع: theverge , gsmarena , xda-developers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا