Gmail

لوگو جدید Gmail رونمایی شد؛ بیشتر از گذشته شبیه به گوگل

گوگل سرانجام تصمیم گرفت لوگو پاکت‌نامه مانند Gmail را با طراحی که شباهت بیشتری به محصولات و خدمات این شرکت دارد، جایگزینی کند.

لوگو جدید Gmail از یک حرف M و رنگ‌ها هسته‌ مرکزی گوگل شامل آبی، قرمز، سبز و زرد تشکیل شده است که سبب نزدیکی هرچه بیشتر این نماد با سایر لوگوهای کوپرتیونی‌ها می‌شود. نماد جدید به طور قابل توجهی با لوگوهای Chrome ،Google Photos ،Google Maps ،Google و سایر محصولات ساکنین کوپرتینو مطابقت بیشتری دارد و خوشبختانه دیگر یک پاکت‌نامه نیست.

Fast Company گزارش می‌دهد که گوگل در ابتدا قصد داشت حرف M‌ و رنگ قرمز لوگو Gmail را به طور کامل حذف کند. اما افراد مرتبط با مطالعات تحقیقاتی کاربران نارضایتی خود را از این تغییرات اظهار کردند. با این حال، مطالعات انجام شده توسط گوگل مشخص کرد که بخش پاکت‌ نامه لوگو Gmail بخش مهمی در طراحی محسوب نمی‌شود و به طراحان اجازه با جایگزینی حرف M بجای این قسمت و افزودن رنگ‌ها سنتی گوگل به آن یک نماد جدید خلق کنند. شما می‌توانید در این لینک ویدیو رونمایی از لوگو جدید Gmail را مشاهده کنید.

در لوگو جدید Gmail همچنان رنگ قرمز بیشتری دیده می‌شود. البته این بار در قوس و دو انتها‌ حرف M اندکی رنگ زرد و میزان ملوسی از رنگ‌های آبی و سبز نیز به چشم می‌خورد که به عنوان رنگ‌های کلاسیک گوگل تلقی می‌شوند و سبب قرابت هرچه بیشتر این نماد جدید به سایر لوگوهای این شرکت می‌شوند. اگر این نماد جدید را در کنار سایر لوگوهای گوگل قرار دهید، تفاوت اندکی میان آنها مشاهده خواهید کرد. کوپرتیونی‌ها همچنین نمادهای Sheets ،Meet ،Docs و Calendar را به منظور هماهنگی بیشتر با لوگو جدید Gmail تغییر داده‌اند. به نظر می‌رسد تمام اقدامات گوگل در جهت ایجاد نزدیکی میان نمادهای محصولات مختلف این شرکت به جهت ایجاد یک بستر هماهنگ‌ و یکپارچه می‌باشد. تغییر لوگوها و تمام اقدامات اخیر گوگل بخشی از بازنگری گسترده این غول فناوری امریکایی در نرم‌افزار G Suite می‌باشد که اکنون به Google Workspace تغییر نام داده است. گوگل در تلاش است تا Chat ،Gmail و Docs در یک سرویس ادغام کند تا از این طریق بتواند با رویکرد یکپارچه‌‌تر و بهتری به رقابت با نرم‌افزار Office مایکروسافت و به خصوص ایمیل Outlook بپردازد.

همچنین بخوانید:

بررسی بازی FIFA 21 از دید سایت‌های معتبر دنیا

نقشه و کارت پستال‌های فیزیکی Cyberpunk 2077 فاش شدند

Need For Speed جدیدی در انتظار معرفی است

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا