مایکروسافت برای تصاحب تیک‌تاک باید با اوراکل به رقابت بپردازد

مایکروسافت برای تصاحب تیک‌تاک باید با اوراکل به رقابت بپردازد

مایکروسافت اخیرا اظهار کرده برای تصاحب پلتفرم چینی تیک‌تاک با رقیب تازه‌ای نام به اوراکل روبرو شده است. در صورتی که نمی‌دانید، اوراکل پس از مایکروسافت به عنوان دومین شرکت بزرگ نرم‌افزاری جهان محسوب می‌شود. بنابراین این یک جنگ بین دو غول فناوری امریکایی برای بدست آوردن حق مالکیت تیک‌تاک در خاک ایالات متحده خواهد بود. ما تنها باید امیدوار باشیم که این جنگ تجاری شباهتی به نزاع بین اپل و اپیک گیمز نداشته باشد. گفته می‌شود پیشنهاد اوراکل برای خرید این پلتفرم مبتنی بر ویدیوهای کوتاه بسیار جدی است. همچنین اینطور به نظر می‌رسد، اهالی ردوود سیتی زمانی که صحبت از بدست آوردن حق مالکیت می‌شود نسبت به مایکروسافت از دو مزیت مهم برخوردار هستند.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش می‌دهد:

منابع آگاه ما گزارش داده‌ند، اوراکل برای تصاحب تیک‌تاک وارد این رقابت شده است. دونالد ترامپ قول داده است، این اپلیکیشن ویدیوی کوتاه چینی را در ایالات متحده تحریم کند. مگر اینکه تا اواسط نوامبر (اواخر آبان) تحت مالکیت یک شرکت امریکایی قرار گیرد. ساکنین ردوود سیتی اظهار داشتند، با همکاری لری الیسون گفتگوها و مذاکرات مقدماتی را با بایت‌دنس ،شرکت مادر تیک‌تاک، آغاز کرده‌اند. این غول نرم‌افزاری همچنین در نظر دارد علاوه بر ایالات متحده حق مالکیت این اپلیکیشن را در کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند را نیز به تصاحب خود درآورد و اقدامات مهمی را نیز در این راستا انجام داده است.

یکی از مزیت‌های اوراکل، سهم قابل توجه شرکای این شرکت در کمپانی‌های چینی می‌باشد.

منابع ما خبر داده‌اند، اهالی ردوود سیتی با گروهی از سرمایه‌گذاران امریکایی که در حال حاضر سهم قابل توجهی از بایت‌دنس را در اختیار دارند، همکاری می‌کند از جمله جنرال آتلانتیک و سکویا کپیتال.

مزیت دیگر اوراکل، امکان کمک دونالد ترامپ به این شرکت برای عقد قرارداد با طرف چینی می‌باشد.

لری الیسون، صاحب شرکت اوراکل و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، یکی از معدود افرادی از دره سیلیکون می‌باشد که صراحتا از دونالد ترامپ حمایت کرده است. در ماه فوریه (بهمن و اسفند) این میلیاردر 76 ساله یک رویداد برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای رییس جمهور ایالات متحده در دره کواچلا برگزار کرد. البته هنوز مشخص نیست که کاخ سفید از رویکرد اوراکل بیشتر حمایت می‌کند یا مایکروسافت.

این نخستی‌بار نیست که عرصه تصاحب تیک‌تاک یک رقیب جدید به خود می‌بیند. همچنین گفته می‌شود توییتر نیز مذاکرات مقدماتی را به منظور مناقصه تیک‌تاک انجام داده است. از شواهد بدست آمده می‌توان استنباط کرد، این غول شبکه‌های اجتماعی در حال تامین اعتبارات لازم به منطور خرید حق مالکیت این پلتفرم ویدیو محور چینی می‌باشد. همچنین اخیرا اخباری مبنی بر علاقه اپل نیز به تیک‌تاک به گوش می‌رسید. اما کوپرتیونی‌ها بلافاصله اعلام کردند، علاقه‌ای به خرید این شبکه اجتماعی ندارند.

تمام این قضایا از ماه گذشته آغاز شد، زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد تیک‌تاک، اپلیکیشن پرطرفدار اشتراک ویدیوهای کوتاه، را در خاک ایالات متحده تحریم خواهد کرد. مگر اینکه این پلتفرم حق مالکیت خود را به یکی از کمپانی‌های امریکایی واگذار کند. ردموندی‌ها در همان زمان برای خرید تیک‌تاک ابزار علاقه کرده بودند. در حالی که این محرومیت اجرایی شده، رییس جمهور ایالات متحده همچنان زمان آنرا از طریق دستورالعمل‌های دوره‌ای تمدید می‌کند. آخرین مهلت داده شده به این غول شبکه‌های اجتماعی چینی در نوامبر به پایان می‌رسد. از آنجایی که خط تولید اپل در چین قرار دارد، ممکن است اقدامات کاخ سفید علیه دو پیام‌رسان وی‌چت و تیک‌تاک رابطه اهالی کوپرتیو با شرکای چینی خود را دچار چالش کند. البته کوپرتیونی‌ها می‌گوید پیامدهای احتمالی این اقدامات را به کاخ سفید هشدار داده است.

همچنین بخوانید:

قابلیت اسکن کدهای QR از طریق اپیلیشکن‌های مختلف به اینستاگرام افزوده شد

اپل پاسخ اپیک گیمز را داد:”ما استثنا قائل نمی‌شویم”

نسخه طرفداران Galaxy S20 سامسونگ در رندرهای جدید رویت شد

منبع: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا