ویندوز 11

مایکروسافت پیش‌نمایش ویندوز 11 را در اختیار کاربران قرار داد

کاربران Windows Insiders می‌توانند نسخه پیش نمایش ویندوز 11 را با شماره ساخت 22000.51 همین حالا بارگیری و نصب کنند. این بروزرسانی جدید شامل دسترسی به منوی استارت جدید، قابلیت چند وظیفه‌گی و تغییرات اساسی در فروشگاه مایکروسافت می‌باشد.

برخلاف نشت‌های قبلی ویندوز 11، پیش‌نمایش رسمی مورد بحث از فایل اکسپلور بروز شده بجای نوار وظیفه بهره می‌برد که مدیریت فایل‌ها را اندکی بهبود می‌خشد. همچنین بسیاری از تغییرات ظاهری ویندوز 11 که مایکروسافت هفته گذشته از آنها رونمایی کرد نیز در این پیش‌نمایش اولیه قابل دسترسی خواهند بود که از جمله این موارد می‌توان به منوی استارت جدید و ادغام شده با نوار وظیفه، کناره‌های گرد شده پنجره‌ها در سراسر سیستم عامل، بهبود نوار اعلانات و مواردی از این دست اشاره کنیم. همچنین اگر رایانه شخصی‌تان از یک شتاب‌سنج برخوردار باشد، صفحه قفل ویندوز 11 افکت پارالکس را به نمایش می‌گذارد.

ویندوز 11
فایل اکسپلور جدید / Photo By Microsoft

پوسته‌های جدید ویندوز 11، بهبود حالت تاریک/روشن و ویژگی جدید ابزارک‌ها نیز بخشی از پیش‌نمایش جدید می‌باشند. نوار وظیفه در تمامی پوسته‌های جدید شامل Glow ،Captured Motion ،Sunrise و Flow در مرکز جای گرفته و به منظور ایحاد یک تجربه کامل‌تر صداهای جدید ویندوز 11 به آنها افزوده‌ شده است. اما پیش‌نمایش مذکور از دو قابلیت مهم ویندو 11 برخوردار نمی‌باشد: مایکروسافت تیمز و امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید. قابلیت‌های مورد بحث همچنان توسط مایکروسافت در حال توسعه و آزمایش می‌باشند و احتمالاً در نسخه بعدی پیش‌نمایش قرار خواهند گرفت.

ویندوز 11
مدیا کنترل جدید / Photo By Microsoft

پیش‌نمایش ویندوز 11 از ویژگی‌هایی نظیر Snap Groups و Snap Layouts نیز برای بهبود عملکرد چندوظیفه‌گی در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش بهره می‌برد. قابلیت‌های مذکور بر اساس بسیاری از ویژگی‌های چند‌وظیفه‌گی ویندوز ایجاد شده که سالها در دسترس کاربران قرار داشته‌‌اند و در سیستم عامل جدید تنها دسترسی و نحوه عملکردشان ساده‌ و مفیدتر از گذشته شده است – خصوصاً قابلیت استفاده از چندین نمایشگر. ردموندی‌ها همچنین در حال ویرایش بخش تنظیمات ویندوز 11 نیز می‌باشند. پیش‌نمایش منتشر شده شامل تغییراتی است که ناوربری سیستم عامل و یافتن تنظیمات مورد نیاز را ساده‌تر می‌کند. در ویندوز 11 بخش‌های مختلف تنظیمات بجای قرارگیری در یک صفحه و پشت‌سر یکدیگر به سمت چپ هدایت می‌شوند که به تعامل ساده‌تر می‌انجامد. مایکروسافت همچنین کنترلر جدیدی با عنوان “hero” را در بالای رابط کاربری خود ایجاد کرده که دسترسی سریع به اطلاعات یا تنظیمات هر بخش را ارائه می‌دهد.

ویندوز 11
قالب‌بندی جدید تنظیمات / Photo By Microsoft

دیروز و در کنار انتشار پیش‌نمایش ویندوز 11، مایکروسافت پیش‌نمایش اپلیکیشن آفیس برای سیستم عامل جدید را نیز در اختیار کاربران قرار داد. رابط کاربری بهبودیافته شامل گوشه‌های گرد به منظور مطابقت بیشتر با ویندوز 11 و برخی تغییرات در حالت تاریک/روشن را می‌توان به عنوان بخشی از بروزرسانی این اپلیکیشن محبوب در نظر گرفت. اگر تمایل دارید نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنید؛ کافی است در برنامه Windows Insiders ثبت نام کرده و به بخش تنظیمات>بروزرسانی و امنیت رفته و برنامه Windows Insiders را فعال کنید – هرچند سیستم شما باید از حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 برخوردار باشد. هرچند مایکروسافت بیان می‌کند برای کاربرانی که تا قبل از 3 تیرماه (24 ژوئن) اقدام به نصب نسخه پیش‌نمایش کرده‌اند از الزامات سخت‌افزاری جدید چشم‌پوشی خواهد کرد. در غیر این صورت، به منظور آگاهی از سازگاری سیستم‌تان با ویندوز 11 می‌بایست از اپلیکیشن PC Health Check مایکروسافت استفاده کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از نصب این پیش‌نمایش روی دستگاهی که کارهای روزانه‌تان را انجام می‌‌دهید، خودداری کنید. زیرا احتمالاً پس از نصب نسخه آزمایش سیستم عامل جدید با اشکالات بسیاری مواجه خواهید شد. در حقیقت، مایکرسافت کاربران را از برخی مشکلات شناخته شده‌ای که پس از نصب پیش‌نمایش مورد بحث با آنها مواجه می‌شوند، آگاه می‌سازد. مواردی که بسیار مهم بوده و تمامی افرادی که می‌خواهند این نسخه آزمایشی را روی سیستم‌های خود نصب کنند می‌بایست از آن اطلاع داشته باشند:

  • نوار وظیفه حین استفاده از چندین نمایشگر کارایی نخواهد داشت. (در آینده رفع خواهد شد)
  • زمانی که یک دستگاه با چند حساب کاربری را به ویندوز 11 بروزرسانی کنید، تنظیمات مورد نیاز راه‌اندازی نمی‌شوند.
  • کلید نصب اپلیکیشن‌ها در فروشگاه مایکروسافت ممکن است در برخی از برنامه‌ها کاربردی نباشد – برخی موارد خاص.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا