مدیر عامل Epic می‌گوید مبارزه با اپل برای آزادی تمام توسعه‌دهندگان است

مدیر عامل Epic می‌گوید مبارزه با اپل برای آزادی تمام توسعه‌دهندگان است

تیم سوئینی، مدیر عامل Epic Games ، اخیرا در مورد حذف اپلیکیشن فورتنایت از فروشگاه اپ‌استور و مبارزه حقوقی این شرکت با اپل در صفحه شخصی توییتر خود مطالبی را بیان کرده است. سوئینی در این خصوص می‌گوید مناقشه ما با اپل بر سر مسائل مالی نیست، ما در حال مبارزه برای “آزادی‌های اساسی تمام توسعه‌دهندگان و کاربران هستیم.”

ما برای کاربرانی می‌جنگیم که تلفن‌های هوشمند خریداری کرده‌اند و قصد دارند اپلیکیشن‌ها مورد نیاز خود را از منابع مختلف بارگیری کنند، ما برای آزادی توسعه‌دهندگان می‌جنگیم تا بتوانند روش توزیع برنامه‌شان را خودشان انتخاب کنند و ما برای آزادی هردو گروه می‌جنگیم تا بتوانند به طور مستقیم تجارت کنند. تولیدکنندگان تلفن‌ها هوشمند هرکاری که بخواهند انجام می‌دهند و این طرز فکر مزخرف است. همه ما حقوقی داریم و برای دفاع از حقوق خود در برابر هرکسی که بخواهد آنرا نادیده بگیرد باید مبارزه کنیم. حتی اگر این کار به معنی مبارزه با یک کمپانی محبوب نظیر اپل باشد.

توییت تیم سوئینی در مورد مسائل اخیر Epic Games
مدیر عامل Epic می‌گوید مبارزه با اپل برای آزادی تمام توسعه‌دهندگان است

دو روز قبل Epic Games یک اقدام سنجیده در جهت برجسته کردن ادعاهای انحصار طلبانه اپل انجام داد. این شرکت با نحوه مدیریت اپ‌استور توسط اپل و خط‌مشی‌های اهالی کوتپرتیو در قبال این فروشگاه که توسعه‌دهندگان را از ایجاد سیستم پرداخت مستقیم منع می‌کند و 30 درصد از میزان پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به پلتفرم اختصاص می‌‌دهد، مشکلات اساسی دارد. این نزاع زمانی آغاز شد که این توسعه‌دهنده بازی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مستقیم خود را در نسخه‌ها اندروید و iOS اپلیکیشن فورتنایت پیاده‌سازی کرد. پس از این اقدام Epic Games، اپل و کمی بعد گوگل این نرم‌افزار را به دلیل نقض خط‌مشی‌های توسعه‌دهندگان از پلتفرم‌های خود حذف کردند. این شرکت نیز در پاسخ به این حرکت در شبکه‌های اجتماعی کمپینی با عنوان FreeFortnite# تشکیل داد. علاوه بر این یک ویدیو در یوتوب به اشتراک گذاشت و در آن صراحتا به تقلید از تبلیغ اپل در سال 1984 سیاست‌های این شرکت را انحصارطلبانه توصیف کرد و در آخر نیز یک شکایت حقوقی 62 صفحه‌ای علیه اهالی کوپرتینو تنظیم کرد.

همچنین بخوانید:

نسخه اندروید اپلیکیشن فورتنایت نیز از فروشگاه پلی‌استور حذف شد

اپلیکیشن بازی فورتنایت از فروشگاه پلی‌استور حذف شد

زمان عرضه و رونمایی سری آیفون 12 اپل توسط جان پراسر فاش شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا