مشخصات Galaxy Note 20 فاش شد، صفحه نمایش 60 هرتز و پنل پشتی پلاستیکی

مشخصات Galaxy Note 20 فاش شد، صفحه نمایش 60 هرتز و پنل پشتی پلاستیکی

سامسونگ Galaxy Note 20 قرار است دو هفته آینده راه‌اندازی شود. اما به تازگی شایعه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد پنل پشتی این دستگاه از پلاستیک خواهد بود. سامسونگ قرار بود در رویداد Unpacked (که برای 15 مرداد برنامه‌ریزی شده است) از Galaxy Z Flip 5G، سری Galaxy Note 20 و Galaxy Fold 2 رونمایی کند. اما این شرکت کره‌ای در اقدامی غافلگیرکننده Galaxy Z Flip 5G را پیش از این رویداد معرفی کرد. شاید سامسونگ می‌خواهد در کنفرانس پیش‌رو تمرکز خود را روی سری Galaxy Note 20 معطوف کند.

چند روز پیش نیز Evan Blass، افشاگر شناخته شده، یک رندر 360 درجه‌ای از Galaxy Note 20 Ultra را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت که طراحی دستگاه را به طور کامل مشخص می‌کرد. کار به اینجا ختم نشد و حتی لیست مشخصات کامل این گوشی هوشمند نیز در اختیار عموم قرار گرفت. اکنون نیز اتفاق مشابه‌ای برای برادر کوچکتر این دستگاه افتاده است و رندرها آن در صفحات مجازی دست به دست می‌شود. رندری که به تازگی از Galaxy Note 20 منتشر شده است خبر از یک صفحه نمایش تخت در جلو این گوشی هوشمند می‌دهد.

Note 20 در دو نسخه 4G و 5G‌ روانه بازار خواهد شد که خبر خوشحال‌کننده‌ای است. زیرا می‌تواند طیف گسترده‌تری از کاربران را پوشش دهد. شاید دلیل این امر عدم گسترش نسل پنجم شبکه تلفن همراه در تمام نقاط جهان باشد. سامسونگ می‌خواهد در هر دو مدل از صفحه نمایش 6.7 اینچ Super AMOLED با وضوح تصویر 1080×2400 استفاده خواهد کرد. Galaxy Note 20 از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که برادر بزرگتر آن (Galaxy Note 20 Ultra) از نرخ 90 هرتز بهره می‌برد. این موضوع نشان می‌دهد که Galaxy Note 20 نسبت به مدل Ultra صفحه نمایش ضعیف‌تری دارد که امری کاملا طبیعی است. اما هنوز هم صفحه نمایش‌ها سامسونگ جزو بهترین نمایشگرها موجود در بازار محسوب می‌شوند و در نمایش محتواها بصری عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند.

اما موضوع نگران‌کننده‌ای که این نشت به آن اشاره می‌کند این است که سامسونگ در کمال تعجب تصمیم گرفته در پنل پشتی Note 20 بجای شیشه از پلاستیک استفاده کند. اتفاقی که پیش از این در دستگاه‌ها میان‌رده این شرکت کره‌ای رخ داده بود. به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد قیمت نهایی دستگاه را به شدت کاهش دهد. زیرا در غیر اینصورت استفاده از یک پنل پلاستیکی در یک دستگاه پرچمدار، غیر قابل قبول است. این غول فناوری کره‌ای به خوبی می‌‌داند که بحران ناشی از کووید_19 چه تاثیری بر اقتصاد جهانی داشته است و می‌خواهد از طریق کاهش قیمت دستگاه‌ها خود، تهیه آنها را برای کاربران ساده‌تر کند. خوشبختانه فریم کناری همچنان از جنس فلز خواهد بود و مشمول این کاهش قیمت نشده است.

مشخصات Galaxy Note 20 فاش شد، صفحه نمایش 60 هرتز و پنل پشتی پلاستیکی

در بخش دیگری از اطلاعات آمده است که Galaxy Note 20 از یک سنسور اولتراسونیک زیر نمایشگر برای شناسایی اثر انگشت بهره خواهد برد. این موضوع جدید نیست و در افشاها دیگر نیز به آن اشاره شده بود. به نظر می‌رسد این سنسور مشابه حسگری است که در سری S20 مورد استفاده قرار گرفته است. سامسونگ در نظر دارد در اروپا Note 20 را با تراشه Exynos 990 روانه بازار کند. همان پردازنده‌ای که در بیشتر بازارها (به غیر از آمریکا شمالی و کره جنوبی) در مرکز دستگاه‌ها خانواده سری S قرار گرفته است. این تلفن هوشمند با کانفیگ 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی غیر قابل افزایش معرفی خواهد شد. همانطور که انتظار داشتیم، در Note 20 خبری از درگاه جک 3.5 میلی‌متری صدا نخواهد بود.

دوربین اصلی Note 20 دارای یک سنسور واید 12 مگاپیکسلی می‌باشد که بالای آن یک لنز f/1.8 جای گرفته است. این سنسور از پیکسل‌ها عظیم 1.8 میکرومتری برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. این بدان معنا است که برای ایجاد هر پیکسل نور بیشتری جذب شده و این موضوع به شارپ شدن تصویر منجر می‌شود. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار دو پیکسل نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم این گوشی هوشمند از نوع اولترواید می‌باشد که از دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌ها 1.4 برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. دوربین تله‌فوتو نیز از حسگر 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد و بزرگنمایی سه برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد. همچنین از یک دیافراگم با f/2.2 برای عبور نور و ثبت پیکسل‌هایی به اندازه 1 میکرومتر استفاده می‌کند. این دوربین بزرگنمایی دیجیتالی 30 برابر و فیلم‌برداری 8K نیز در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. در پنل جلویی Note 20 نیز یک سنسور 10 مگاپیکسلی واید به چشم می‌خورد که در بریدگی مرکزی جای گرفته است. در این دوربین از دیافراگم f/2.2 و پیسکل‌هایی به ابعاد 1.2 میکرومتر استفاده شده است.

مشخصات Galaxy Note 20 فاش شد، صفحه نمایش 60 هرتز و پنل پشتی پلاستیکی

Galaxy Note 20 دارای گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 می‌باشد و این بدان معنی است که می‌تواند در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. در این گوشی هوشمند دو اسلات برای قرارگیری سیمکارت تعبیه شده است که خشاب دوم، قابلیت پشتیبانی از eSIM را نیز دارا می‌باشد. آداپتوری که درون جعبه این دستگاه قرار گرفته می‌تواند باتری 4.300 میلی ‌آمپر ساعتی آن را در مدت زمان 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. خوشبختانه، سامسونگ پشتیبانی از فناوری‌ها شارژ بی‌سیم و معکوس را نیز در Note 20 ایجاد کرده است.

هنگام استفاده از قلم S-Pen این تلفن هوشمند تاخیر 26 میلی‌ثانیه‌ای را تجربه خواهید کرد که این میزان نسبت به Note 20 Ultra بیشتر خواهد بود. انتظار می‌رود که سامسونگ روی تجربه بازی از طریق فضا ابری سری Galaxy Note 20، مانور تبلیغاتی ویژه‌ای بدهد. زیرا تمام دستگاه‌ها این خانواده برای سرویس‌ها مایکروسافت Project xCloud و Xbox Game Pass بهینه‌سازی شده‌اند.

اینطور به نظر می‌رسد که Note 20 با رابط کاربری بهبود یافته One UI 2.0 که بر پایه اندروید 10 می‌باشد، روانه بازار خواهد شد. انتظار می‌رود که سامسونگ در رویداد Unpacked (که قرار است در 5 مرداد برگزار شود) از مدل 5G این گوشی هوشمند رونمایی ‌کند. Note 20 در رنگ‌ها برنزی (Mystic Bronze)، خاکستری (Mystic Gray) و سبز (Mystic Green) روانه بازار خواهد شد.

همچنین بخوانید:

لنوو Legion با شارژ سریع 90 وات و دوربین سلفی پاپ‌آپ کناری معرفی شد

ایسوس ROG Phone 3 ، یک گوشی هوشمند گیمنگ با نمایشگر 144 هرتز

وان پلاس Nord ، یک گوشی میان‌رده‌ با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا