موتورولا Razr پس از 27,000 بار باز و بسته شدن شکست

موتورولا Razr پس از 27,000 بار باز و بسته شدن شکست

موتورولا Razr بعد از گذشت حدود سه ساعت و نیم و بیش از 27،000 بار باز و بسته شدن در دستگاه FoldBot، نتوانست به طور کامل انتطارات مارا برآورده سازد.
مشکلات زمانی که گروه تلفن را برای بازرسی سوم از دستگاه خارج کرد، کشف شدند. پس از آن متوجه شدند که دستگاه به سختی بسته می‌شود.
هنگامی که آنها در نهایت موفق به بستن آن شدند، به نظر می‌رسید که لولا از تنظیم خارج شده بود. با این حال و با وجود مشکلات در باز و بسته شدن، صفحه نمایش تلفن هنوز هم کاملاً کاربردی بود.

آزمایش CNET

چندین نکته در مورد تست CNET وجود دارد که قابل ذکر است.
اول اینکه قبل از اینکه آزمایش را به طور رسمی تمام کنند، دستگاه FoldBot که از آن برای باز و بسته کردن دستگاه استفاده می‌کردند، برای مدتی به مشکل برخوده بود.
از این رو به نظر می‌رسد که در بعضی نقاط موتورولا Razr فقط به طور جزئی بسته شده بود که ممکن است نشانه این باشد که لولا از قبل با 27000 بار خم شدن مشکل داشت.
 کریس پارکر، مدیر گروه CNET، همچنین خاطرنشان کرد که دستگاه ممکن است به درستی کالیبره نشده باشد تا بتواند Razr را باز و بسته کند، زیرا شرکتی که آن را عرضه کرده بود، تلفنی برای آزمایش و کالیبره کردن آن نداشت.

با نتیجه این آزمایش میتوان نتیجه‌گیری کرد که موتورلا Razr پس از حدود 6 تا 12 ماه استفاده خواهد شکست.
موتورولا به این موضوع که Razr چند بار توانایی باز و بسته شدن دارد اشاره‌ نکرد، اما خاطرنشان کرد که این دستگاه باید دو سال دوام بیاورد. همچنین این شرکت ضمانت یک ساله برای “نقص‌ها ناشی از استفاده معمولی” ارائه می‌دهد.

پاسخ موتورلا

همانطور که انتظار داشتیم، موتورولا از نتایج خیلی خوشحال نیست و بیانیه‌ای را در اواخر جمعه برای ما ارسال کرد که روش CNET را به چالش می‌کشد:

FoldBot SquareTrade فقط برای تست دستگاه ما طراحی نشده است. بنابراین، هر تست که با استفاده از این دستگاه اجرا شود، فشار ناخواسته‌ای را بر روی لولا موتورولا Razr وارد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که تلفن مطابق میزان پیش بینی شده باز و بسته شود و این تست را نادرست جلوه می‌دهد.
 نکته مهمی که باید بخاطر بسپار این است که Razr در طول توسعه محصول تحت آزمایش‌ها استقامتی گسترده قرار گرفته بود و آزمایش CNET نشانگر این نیست که مصرف‌ کنندگان هنگام استفاده از Razr در دنیای واقعی چه چیزی را تجربه خواهند کرد. ما به دوام Razr اطمینان داریم.

موتورولا همچنین این ویدئو را که “آزمایش واقعی مقاومت Razr” نامیده است را به اشتراک گذاشت:

آیا موتورولا Razr قابل اطمینان است

این دومین آزمایشی است که CNET روی یک دستگاه تاشو انجام داده است. اولین آزمایش در اکتبر سال گذشته و روی سامسونگ Galaxy Fold انجام شده بود. در آن زمان، تلفن سامسونگ قبل از خراب شدن صفحه نمایش حدود 120000 بار باز و بسته شد. این بسیار از رکورد Razr طولانی‌تر است، اگرچه هنوز هم از 200،000 بار که توسط سامسونگ وعده داده شده بود کمتر بود.

CNET فقط یک دستگاه را آزمایش کرد و نتیجه آن نتیجه نهایی نبود. اما برخی دیگر نیز در ارتباط با کیفیت ساخت Razr مسائلی را مطرح کرده‌اند. چندین بازبین در حال ارسال ویدیوهایی از نحوه برخورد و افتادن گوشی موتورولا به محض جمع شدن هستند،و یک ویدئو از اخبار بی بی سی نشان داد که چگونه میتوان صفحه پلاستیک را از روی گوشی برداشت که برداشتن آن می‌تواند سبب ورود گرد و غبار و خاک به دستگاه شود.

در هر صورت، به نظر نمی‌رسد موتورلا Razr یک دستگاه 1499 دلاری مناسب باشد و نشان می‌دهد که تولید کنندگان هنوز راه طولانی برای ساخت یک دستگاه تاشو قابل اطمینان دارند. دستگاه‌هایی که برخلاف نمونه‌ها حال حاضر فقط به منظور ارضای حس کنجکاوی ما ساخته نشده باشند.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا