BAFTA

نامزد‌های جوایز بازی BAFTA 2021 مشخص شدند

حدود دو هفته تا برگزاری مراسم BAFTA 2021 باقی مانده است که نامزد‌های جوایز بازی آن با رکورد شکنی The Last of US Part 2 با 13 نامزدی مشخص شده است.

بازی The Last of US Part 2 ساخته‌ی استودیو Naughty Dog و از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن، پس از انتشار خود درسال 2020 تاکنون جوایز متعددی را در رویدادهای گوناگون به خود اختصاص داده و توانسته رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کند، که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بهترین بازی سال در رویداد Game Awards 2021 اشاره کرد. حال نوبت به رویداد BAFTA رسیده است و این بازی توانسته بیشترین نامزدی در این مراسم را با 13 بار به خود اختصاص دهد که این بیشترین تعداد برای یک بازی از زمان شروع این رویداد در سال 2004 است.

دو بازی Remedy’s Control و Kojima Productions ‘Death Stranding در مراسم جوایز بازی BAFTA سال گذشته هریک به عنوان یازده نامزد شده بودند، اما انحصاری پلی‌استیشن با دو نامزدی بیشتر از آنها پیشی گرفته است.

نکته جالب توجه موفقیت و حضور پررنگ سونی و آثار انحصاری پلی‌استیشن در رویداد پیش‌رو است. در پی نامزدی‌های متعدد The Last of US Part 2 دیگر بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن مثل Suckerpunch’s Ghost of Tsushima با دریافت ده نامزدی، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales اثر اینسامنیاک گیمز و بازی Dreams، محصول استودیوی مدیامولکول، هرکدام با هفت نامزدی و در آخر بازی Sackboy: A Big Adventure، اثر استودیوی Sumo Digital با چهار نامزدی از موفقیت‌های سونی در رویداد BAFTA 2021 هستند. در مجموع تعداد نامزدی‌های انحصاری‌های پلی‌استیشن را به عدد 41 رسیده است.

در خارج از لیست انحصاری‌های پلی‌استیشن، قابل توجه‌ترین بازی Supergiant’s Hades بود که هشت نامزدی دریافت کرده است.

خب برسیم به مهم‌ترین جایزه‌ی این رویداد یعنی بهترین بازی سال که نامزد‌های آن یکی از موفق‌ترین بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ یعنی Animal Crossing: New Horizons، بازی Ghost of Tsushima، بازی Hades، بازی Half-Life Alyx، بازی Spider-Man: Miles Morales و The Last of Us Part 2 هستند.

رویداد اهدای جوایز BAFTA 2021 یک رویداد با پخش مستقیم در تاریخ 25 مارس (۵ فروردین) خواهد بود که میزبان آن مجری و روزنامه‌نگار Elle Osili-Wood است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا