نسخه بتا iOS 14 و iPadOS 14 برای ارزیابی عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت

نسخه بتا iOS 14 و iPadOS 14 برای ارزیابی عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت

اپل قرار است در پاییز امسال بروزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای آیفون و آیپد منتشر کند. در نتیجه اکنون نسخه بتا این بروزرسانی در اختیار کاربران قرار گرفته است تا مورد ارزیابی عمومی قرار گیرد. شما می‌توانید نسخه بتا iOS 14 و iPadOS 14 را به صورت رایگان در دستگاه خود نصب کنید. اما توجه داشته باشید که به احتمال زیاد با باگ‌ها و اشکالات زیادی مواجه خواهید شد.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان

اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان یا WWDC که امسال به دلیل مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع کووید_19 به صورت آنلاین برگزار شد، اعلام کرد که کارمندان این شرکت به رغم دورکاری در تکاپو هستند تا قابلیت‎‌ها جدیدی را که مدت‌هاست توسط کاربران درخواست شده و در پلتفرم رقیب نیز وجود دارد را فراهم کنند. این ویژگی‌ها شامل افزودن برنامه‌های ویجت کوچک در صفحه اصلی، امکان تغییر برنامه‌ها پیش فرض برای ایمیل و مرورگر وب و قابلیت picture-in-picture (این ویژگی به شما امکان می‌دهد در حالی مشغول تماشا ویدیو هستید، بتوانید از اپلیکیشن‌ها دیگر نیز استفاده کنید) می‌باشد.

کریگ فدریگی، رئیس بخش نرم افزار اپل، طی این کنفرانس آنلاین ضمن معرفی این نرم افزار جدید، گفت: ” امسال، ما وقت خود را صرف تجدیدنظر در برخی از نمادی‌ترین المان‌ها در تجربه کاربری آیفون کردیم. همچنین ما حتی آن را قدرتمندتر و آسان‌تر خواهیم کرد.”

اگر توسعه‌دهنده نیستید، نسخه بتا را نصب نکنید

در حالی که تجربه این قابلیت‌ها جدید جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اما نسخه بتا برای استفاده روزمره کاربردی نیست. اپل به کسانی که این بروزرسانی را دریافت می‌کنند، یادآور می‌شود که این نسخه ممکن است سبب خاموش شدن ناگهانی دستگاه و از بین رفتن داده‌ها کاربران شود. این شرکت همچنین به کاربران ماجراجویی که همچنان به نصب نسخه بتا علاقه دارند، توصیه می‌کند که آن را روی دستگاه‌ها اساسی خود نصب نکنند، زیرا این نسخه یک بروزرسانی تجاری محسوب نمی‌‌شود.

چه دستگاه‌هایی شامل این بروزرسانی می‌شوند

iOS 14 و iPadOS 14 تنها بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری نیستند که اپل قصد دارد پیش از انتشار پاییزی در دسترس کاربران قرار دهد. این شرکت همچنین در نظر دارد تا اولین بتای عمومی نرم افزارها جدید WatchOS و MacOS Big Sur را که به ترتیب برای ساعت‌ها هوشمند و دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها خود در نظر گرفته است را در اواخر ماه جاری ارائه دهد. شما می‌توانید این نرم افزار را از وب سایت اختصاصی بتا اپل بارگیری کنید. این نسخه بتا در iPhone 6S (2015) و بالاتر، iPad Air 2 (2014) و Apple Watch Series 3 (2017) و بالاتر اجرا خواهد شد.

همچنین بخوانید:

Moto G 5G Plus معرفی شد، ارزان‌ترین تلفن هوشمند مجهز به 5G موتورلا

کدام دستگاه‌ها بروزرسانی EMUI 11 را تا اواخر 2020 دریافت خواهند کرد

اولین ویدیو از سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra منتشر شد

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا