نسخه پایدار اندروید 11 برای شیائومی می‌10 ،می‌10 پرو و ردمی کی 30 پرو منتشر شد

نسخه پایدار اندروید 11 برای شیائومی می‌10، می‌10 پرو و ردمی کی 30 پرو منتشر شد

پس از معرفی نخستین نسخه بتا اندروید 11 در ماه ژوئن (خردادماه)، شیائومی با استفاده از مخزن اصلی کدهای سیستم‌عامل اندروید (AOSP) یک نسخه بتا از این سیستم‌عامل جدید را برای دستگاه‌های می‌ 10، می ‌10 پرو و پوکو اف 2 پرو (ردمی کی 30 پرو) در همان ماه منتشر کرد.

اندکی پس از این اتفاق، سازنده تجهیزات اصلی (OEM) این غول فناوری جینی شروع به ساخت رابط کاربری MIUI 12 براساس اندروید 11 برای این تلفن‌های هوشمند کرد. با این حال، لایه اصلی رابط کاربری مورد بحث همچنان براساس کدهای بتا بود. اکنون که نسخه پایدار اندروید 11 در اختیار کاربران قرار گرفته است. شیائومی تصمیم گرفته است، نسخه‌‌ جدیدی از اندروید را برای رابط کاربری MIUI 12 خود آماده کند.

اولین تلفن‌های هوشمند جهانی‌ شیائومی که بروزرسانی MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 را دریافت می‌کنند می‌10 و می‌10 پرو خواهند بود. انتظار می‌رود سایر تلفن‌های هوشمند این شرکت (شامل برندها‌ی می، ردمی و پوکو) طی چند روز آینده این بروزرسانی را دریافت کنند.

درحالی که انتظار می‌رود شیائومی طی ماه‌های آینده از نسخه بتا رابط کاربری جدید MIUI 13 رونمایی کند. اما این غول فناوری چینی همچنان به ارائه MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 برای دستگاه‌های خود ادامه خواهد داد. دستگاه‌هایی که این بروزرسانی‌ را دریافت می‌کنند، ابتدا از طریق نسخه بتا رابط کاربری MIUI، تجربه کاربری با اندروید 11 را احساس خواهند کرد. سپس شیائومی نسخه پایدار رابط کاربری اختصاصی خود برای اندروید 11 را منتشر خواهد کرد. گفتنی است قابلیت‌های تلفن‌های شیائومی اغلب به نسخه رابط کاربری MIUI آنها وابسته است تا نسخه اندروید.

در اینجا می‌توانید لیست دستگاه‌هایی را که رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر نسخه پایدار اندروید 11 برای آنها منتشر شده است را مشاهده کنید:

  • شیائومی می‌ 10 پرو
  • ردمی کی‌ 30 پرو (پوکو اف 2 پرو)
  • شیائومی می 10

برای دریافت لینک دانلود این بروزرسانی‌ها می‌توانید به سایت xda-developers مراجعه کنید.

نسخه پایدار اندروید 11 برای نسخه چین شیائومی می‌10 و می‌10 پرو منتشر شد

همچنین بخوانید:

منبع: xda-developers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا