اپل به وردپرس اجازه می‌دهد از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود استفاده کند

نسخه iOS اپلیکیشن وردپرس بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای عرضه می‌شود

چندی پیش اپیک گیمز یک سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مستقیم در اپلیکیشن فورتنایت ایجاد کرد که سیاست‌های اپل را در مورد نرم‌افزارهایی که از طریق فروشگاه اپ‌استور عرضه می‌شدند را به طور آشکار نقض می‌کرد. اپل در پاسخ به این اقدام، برنامه فورتنایت را ار پلتفرم اپ‌استور حذف کرد. اپیک گیمز نیز یک شکایت حقوقی علیه کوپرتیونی‌ها به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین ضدانحصار تنظیم و در آن از دادگاه خواست تا زمان رسیدگی به شکایت علیه اپل، این غول فناوری امریکایی نتواند آنها را از برنامه توسعه iOS خارج کند. کوپرتیونی‌ها اخیرا نیز در نظر داشتند نسخه iOS اپلیکیشن وردپرس را نیز به دلیل دور زدن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپ‌استور از این پلتفرم حذف کنند. با این حال، اپل و وردپرس توافق کرده‌اند که برنامه مورد بحث فعلا بدون پرداخت‌‌های درون برنامه‌ای در فروشگاه اپ‌استور عرضه شود.

در صورتی که نمی‌دانید، وردپرس یک پلتفرم متن باز و رایگان می‌باشد که بسیاری از سازندگان وب‌سایت در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. با این حال، وردپرس برای فضا ذخیره‌سازی بیشتر، پشتیبانی فنی و سایر قابلیت‌ها از کاربران خود هزینه دریافت می‌کند که این موضوع سبب درگیری این شرکت با فروشگاه اپ‌استور شده بود. مت مولنوگ، بنیان‌گذار و مدیر عامل وردپرس، روز شنبه (22 اوت، 1 شهریور) اعلام کرده بود که اپل تصمیم گرفته است نسخه iOS اپلیکیشن وردپرس را تا زمانی که توسعه‌دهندگان سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این شرکت را در نرم‌افزار خود ایجاد کنند از فروشگاه اپ‌استور حذف کند. این در حالی است که وردپرس از نظر فنی هیچ کالایی نمی‌فروشد.

نسخه iOS اپلیکیشن وردپرس هیچ قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای ارائه نمی‌داد. اما به تازگی توسعه‌دهندگان لینکی درون این نرم‌افزار ایجاد کردند که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق وب‌سایت رسمی وردپرس برای ارتقا نسخه پلتفرم خود اقدام کنند. اپل این حرکت وردپس را در جهت دور زدن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود در نظر گرفته است. مطابق بند 3.1.3 (ب) از دستورالعمل‌های اجرایی اپ‌استور، حتی اپلیکیشن‌های چند پلتفرمی نیز نمی‌توانند کاربران را به خرید حق اشتراک از طریقی به غیر از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل تشویق کنند.

اپلیکیشن‌های چند پلتفرمی ممکن است به کاربران اجازه دسترسی به محتوا، حق اشتراک یا قابلیت‌هایی را که برنامه شما در پلتفرم‌های دیگر یا وب‌سایت‌تان بدست آورده است، بدهد؛ از جمله بخش‌های مصرف‌کردنی در بازی‌های چند پلتفرمی. مشروط بر اینکه موارد مذکور به عنوان پرداخت‌های درون برنامه‌ای در اپلیکیشن موجود باشد. شما نمی‌توانید کاربران iOS را به روش پرداختی غیر از پرداخت‌های درون برنامه‌ای سوق دهید. همچنین اطلاع‌رسانی‌‌های عمومی شما در مورد سایر روش‌های پرداخت نیز نباید کاربران را نسبت به پرداخت‌‌های درون برنامه‌ای دلسرد کند.

اپل نیز در روز شنبه (22 اوت، 1 شهریور) طی بیانیه‌ای اعلام کرد به وردپرس اجازه می‌‌دهد نسخه iOS اپلیکیشن خود را بدون سرویس پرداخت درون برنامه‌ای در فروشگاه اپ‌استور عرضه کند. بنابراین نسخه iOS نرم‌افزار وردپرس از این به بعد بدون هیچگونه خدمات پولی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اپل می‌گوید مشکل با وردپرس مرتفع شده و این پلتفرم اکنون سیستم پرداخت درون برنامه‌ای را از اپلیکیشن خود حذف کرده است.

— Mark Gurman (@markgurman) August 22, 2020

از آنجایی که توسعه‌دهنده گزینه خدمات پولی خود را از اپلیکیشن حذف کرده، ما معتقد هستیم که مسئله وردپرس به طور کامل برطرف شده است. اکنون این پلتفرم به عنوان یک برنامه متن‌باز رایگان تلقی می‎‌شود و دیگر نیازی به خریدهای درون برنامه‌ای ندارد. هم‌اکنون آخرین بروزرسانی اپلیکیشن وردپرس مطابق با دستورالعمل‌های فروشگاه اپ‌استور در دسترس می‌باشد.

همچنین بخوانید:

اینستاگرام بخش جدیدی با عنوان “پست‌های پیشنهادی” را به پلتفرم خود افزود

اپل تاکنون 2 تریلیون دلار در بازار سرمایه‌گذاری کرده است

ظاهراً سامسونگ روی اولین گوشی تاشو ارزان قیمت کار می‌کند

منبع: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا