Galaxy S20

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy S20

5G، صفحه نمایش 120هرتز و اطلاعات بیشتر درباره Galaxy S20

نظر ما

سامسونگ Galaxy S20 پیشرفته ترین مدل S20 سامسونگ نیست – بلکه این افتخار به Galaxy S20 Ultra می رسد – اما هنوز هم یک گوشی قدرتمند با طراحی ارگونومیک و جذاب و معرفی ویژگی‌های جدیدی مانند نرخ تجدید 5G ،120Hz است. نمایشگر و دوربین‌های عقب به روز شده، آن را به یک گوشی برجسته در نوع خود تبدیل کرده است.

بررسی دو دقیقه‌ای سامسونگ Galaxy S20

چه اتفاقی برای Galaxy S11 افتاد؟ سامسونگ برای جدیدترین مدل Galaxy خود از چند شماره رد شد و از گل سرسبد مدل گلکسی؛ یعنی، Galaxy S10 سال 2019 خود به یکباره به مدل Galaxy S20 سال 2020 رسید. اگرچه ممکن است این پرش گیج کننده باشد اما دلیل خوبی برای آن وجود دارد، زیرا سامسونگ آیتم‌های زیادی را در آن جمع کرده است: این یک ارتقاء گسترده است، به خصوص اگر به دریافت اولین گوشی 5G خود تمایل دارید.
Galaxy S20 از +Galaxy S20 و Galaxy S20 Ultra عظیم‌الجثه ارزان تر و خوش-دست تر است، اما این بدان معنا نیست که این دستگاه ارزان قیمت یا کم مشخصات باشد.
در اینجا آنچه با Galaxy S20 می‌توانید بدست آورید را ذکر می‌کنیم: یک صفحه نمایش 6.2 اینچی با نرخ تجدید 120Hz، سرعت بارگیری 5G (در صورت وجود)، دوربین‌های با مشخصات بالا در دو طرف گوشی و یک باتری بزرگ برای راه اندازی دستگاه.
اگر می‌خواهید فناوری جدیدی را که سامسونگ ارائه کرده است امتحان کنید، این گوشی همان است؛ اما شما یک گوشی بزرگ یا یک فبلت بزرگ را برای خرید در نظر دارید همچنین اگر می‌خواهید فضای بیشتری داشته باشید یا از یک دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کنید، می‌توانید Ultra را تهیه کنید ولی در آن صورت باید قیمت زیاد آن را نیز متحمل شوید، اما برای استفاده روزانه، S20 بهترین انتخاب برای بیشتر افراد خواهد بود.
در زیر صفحه اصلی گوشی یک چیپست قدرتمند جدید Qualcomm Snapdragon 865 یا Exynos 990 (جایی که زندگی می‌کنید تعیین می‌کند که کدام یک از آن‌ها را دریافت می‌کنید) و همچنین 8 یا 12 گیگابایت رم بسته به اینکه کدام نوع گوشی، 4G یا 5G، را خریداری می‌کنید. و برخی از مردم فقط می‌توانند گوشی مدل 5G را بخرند – می‌توانید در زیر بخوانید تا دریابید که نسخه‌های موجود در منطقه شما چیست.
دوربین یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این گوشی است که سامسونگ مشخصات زیادی را در ردیف عقب برای آن قائل شده است. هر سه دوربین اصلی بهبود یافته‌اند (از جمله افزایش اندازه پیکسل برای بهبود عکاسی در هنگام شب با اجازه دادن نور بیشتر در داخل) ، همچنین چند ترفند نرم افزاری برای بهبود تجربه کلی وجود دارد.
لنزهای تله فوتو Galaxy S20 حتی از Galaxy S10 نیز بهتر است، به شما امکان می‌دهد عکس‌های با کیفیت بالا و با بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری بگیرید یا تمام راه را به سمت هدف با بزرگنمایی دیجیتال 30x طی کنید. Galaxy S20 Ultra در کل از دوربین بهتری برخوردار است، اما بیشتر افراد از دوربین‌های Galaxy S20 حتی بیش انتظارشان رضایت دارند.
نکته برجسته دیگر Galaxy S20 باتری 4000 میلی آمپر آن است. این باتری بزرگتر از باتری به کار رفته در Galaxy S10 است. و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که با استفاده معمولی، این باتری بسیار قوی و قدرتمند است – این گوشی قرار نیست طولانی تر از یک روز و با استفاده عادی برای شما دوام آورد، اما واقعا تلفن‌ هوشمند چه می‌کند؟
ظرفیت افزایش یافته باتری یک نتیجه منفی دارد: جک هدفون را فشرده می‌کنید. این همان داستان با S20 Plus و S20 Ultra است و این اولین بار است که سامسونگ این ویژگی یعنی جک هدفون را از سری S خود حذف کرده است.
Galaxy S20 برخی از ویژگی‌های برتر را که Galaxy S20 Ultra به نمایش می‌گذارد از دست می‌دهد، اما مقرون به صرفه تر است و نگهداری و حفظ آن در جیب شما آسان‌تر است، گرچه ممکن است برجسته ترین دستگاه سامسونگ در سال 2020 نباشد، اما این گوشی، تلفن قدرتمندی است که بیشتر خریداران را بیش از حد انتظار راضی می‌کند.
آیا می‌خواهید درباره Galaxy S20 بیشتر بدانید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

تاریخ عرضه و قیمت Samasung Galaxy S20

خودتان را آماده کنید؛ زیرا به دلیل به روزرسانی 5G، دوربین‌های بهبود یافته و صفحه نمایش بزرگ 6.2 اینچی 120 هرتز، می‌خواهید مبلغ بیشتری نسبت به Galaxy S10 برای Galaxy S20 بپردازید.
در ایالات متحده، انگلیس و استرالیا قیمت Galaxy S20 به ترتیب 999 دلار / 899 پوند / AU 1499 دلار برای نسخه 5G با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 12 گیگابایت رم است. می‌توانید با استفاده از کارت حافظه microSD تا 1 ترابایت، فضای ذخیره سازی اضافه کنید، اما اگر می‌خواهید 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید، باید S20 Ultra را خریداری کنید.
این گوشی همچنین در برخی از بازارها از جمله انگلستان، استرالیا و امارات با نسخه 4G در دسترس است، به ترتیب با قیمت 799 پوند / AU 1،349 دلار / 3،199 AED برای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی. کسانی که در ایالات متحده ساکن اند فقط قادر به دریافت نسخه 5G هستند.
علاوه بر این گوشی 4G، افزودن 5G به این معنی است که مبلغ بیشتری را برای مدل پایه S20 نسبت به مدل پایه S10 پرداخت می‌کنید. حداقل در ایالات متحده، این پرچمدار قیمت عرضه Galaxy S10 Plus را به ارث می‌برد – 100 دلار بیشتر از مدل S10 پایه – این همچنین با هزینه عرضه 999 دلاری iPhone 11 Pro در ایالات متحده مطابقت دارد، اگرچه گوشی اپل دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی و کوچکتر است و این قیمت فقط نسخه 64 گیگابایتی آن را شامل می‌شود.
Galaxy S20 در تاریخ 11 فوریه 2020 (معادل 22 بهمن 98) در بازارهای جهانی عرضه شد.

طراحی و نمایشگر

Samsung Galaxy S20

سامسونگ Galaxy S20 دارای نمایشگر 6.2 اینچی است و دقیقاً به اندازه 0.1 اینچ دارای امکانات بیشتر از 6.1 اینچی S10 در سال 2019 است. اندازه کلی گوشی به طرز چشمگیر تغییر نمی‌کند و حداکثر رزولوشن آن مانند مدل‌های اخیر سامسونگ Galaxy S در حالت WQHD و (3040 * 1440) باقی می‌ماند.
سامسونگ هنوز وضوح پیش فرض (Full HD + (2220 x 1080 را ارائه می‌دهد، که برای بیشتر کارها به اندازه کافی دقیق و مناسب به نظر می‌رسد و باعث صرفه جویی در باتری می‌شود. برای رسیدن به وضوح بالاتر باید به تنظیمات بروید.
یک ارتقای بزرگ برای صفحه نمایش Galaxy S20 نرخ تجدید حداکثری 120Hz است. این میزان، دو برابر نرخ تجدید نمایشگرها در بیشتر گوشی‌ها از جمله دستگاه‌های قبلی سامسونگ است و آنچه در عمل نتیجه می‌شود به معنای آن است که پیمایش و انیمیشن‌های Galaxy S20 نرم‌تر و روان‌تر است.
این امر به ویژه هنگامی که بازی‌های موبایل را تجربه می‌کنید آشکار تر می‌شود؛ زیرا تجربه‌ای همه جانبه‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی می‌تواند به شما در مقایل حریفتان برتری بدهد و همچنین باعث می‌شود چیزهای روزمره مانند پرسه زدن در فید رسانه‌های اجتماعی هموارتر به نظر برسند.
این اولین بار نیست که ما این مورد را در تلفن‌های هوشمند دیده‌ایم – هم Asus ROG Phone 2 و هم Razer Phone 2 دارای فناوری مشابه هستند – اما مطمئناً این اولین باری است که آن را در یک گوشی روزمره دیده‌ایم.
نرخ تجدید 120 هرتز و WQHD + با یکدیگر سازگار نیستند، اگرچه این به معنای آن است که آیا می‌خواهید صفحه نمایش با وضوح بالاتر را انتخاب کنید یا تصویر بارگذاری شده‌ی سریعتری را داشته باشید.

همچنین حساسیت لمس از 120Hz به 240Hz رسیده است تا بازی‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهید، با حس کردن عاج‌های اثر انگشت خود روی صفحه با سرعت بسیار بالاتر از گذشته فرمان عملکردی اجرا می‌شود. این چیزی نیست که ما هنگام استفاده از گوشی متوجه آن شدیم، اما کسانی که بیشتر به بازی موبایل خود زمان اختصاص داده می‌دهند ممکن است متوجه شوند که این موضوع تفاوت ایجاد کرده است.
ما می‌دانیم که افزایش اندازه صفحه ممکن است برای بعضی از افراد ناخوشایند باشد(تقاضاهای اخیر غالباً برای گوشی‌های کوچکتر که با یک دست نگه داشته شوند بوده است)، و ما در مورد آن خبرهای خوب و بد داریم. اول خبر خوب: در حالی که S20 از S10 بلندتر است، با نسبت تصویر 20: 9 ، باریک تر است و صفحه‌ی نمایش فقط با اندکی بزرگتر است.
خبر بد این است: هیچ دنباله ای از Galaxy S10e (که کوچکتر و ارزان‌تر از سری S20 بود) برای ارائه به آنهایی که دارای دست‌های کوچکتر هستند معرفی نخواهد شد(S10e دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی است)
در حالی که ما از کوچکتر بودن سوراخ پانچ دوربین جلو و بازگشت +HDR10 به صفحه نمایش برای دقیق‌تر شدن تصاویرهنگام بازی و تماشای فیلم قدردانی می‌کنیم، به نظر کمی تنوع در اندازه صفحه نمایش هم قابل قبول و جذاب خواهد بود.

+Samsung Galaxy S20

Galaxy S20 یکی از بهترین صفحه نمایش‌های موجود در میان تلفن‌های هوشمند را دارا است، و اگر شما دنبال یک صفحه نمایش تمام عیار هستید که جیب شما را کاملاً اشغال نکند، مطمئناً 563 پیکسل در هر اینچی را که این گوشی ارائه می‌دهد دوست خواهید داشت.
بقیه مدل‌های Galaxy S20 سامسونگ از لحاظ ظاهری آشنا هستند و عبارتند از دو تکه شیشه که یک قاب آلومینیومی را ساندویچ می‌کنند. هنوز حاشیه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش وجود دارد، اما مانند S10 نیست، که این خوشبختانه به معنی فشارهای تصادفی کمتر در امتداد لبه‌های صفحه نمایش است.
گوشی‌های S20 اولین سری گوشی‌های S سامسونگ هستند که از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره نمی‌برند. این بدان معناست که شما باید از هدفون‌های سیمی 3.5 میلی‌متری فعلی خود توسط آداپتور (که در جعبه شامل نمی‌شود) استفاده کرده یا با اتصال USB-C اتصال بگیرید.
این مورد در بسیاری از گوشی‌های پرچم دار اکنون وجود دارد؛ در حالی که ممکن است بعضی از افراد را ناامید کند اما این موضوع نباید مسئله چندان مهمی باشد چون ما امروزه از اتصالات وایرلس به میزان قابل توجهی استفاده می‌کنیم چنانچه که می‌بینیم این موضوع حتی در میان سازندگان و طراحان هدفون هم مورد توجه قرار گرفته است و هدفون‌های وایرلس بسیاری با طراحی‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شوند و صد البته که سامسونگ هم Galaxy Buds و +Galaxy Buds خود را در این زمینه طراحی کرده است.
قسمت پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده است، اما نسبت به همیشه حس اعلائی خاص‌تری به خریدار القا می‌کند. برجستگی‌های دوربین، اصلی ترین درد ما است، اما این کاری است که سامسونگ برای گنجاندن آن همه فناوری دوربین باید انجام می‌داد. این بدان معناست که اگر گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید، این گوشی از یک طرف به سمت دیگر کج خواهد بود.
در کل پنج رنگ Galaxy S20 وجود دارد ، اما همه اینها در هر بازار موجود نیست. گزینه‌های آبی سحابی، صورتی سحابی، سفید سحابی، خاکستری کهکشانی، قرمزی تشعشعی است.
کسانی که در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا زندگی می‌کنند در هنگام خرید فقط می‌توانند از بین گزینه‌های آبی سحابی، صورتی سحابی و خاکستری کهکشانی گزینه‌هایی را انتخاب کنند، اما ممکن است در آینده نیز رنگ‌های دیگر را هم پیدا کنند. لازم به ذکر است که در مورد Galaxy S20 هیچ انتخاب رنگ جسورانه‌ای وجود ندارد، و همه اینها گزینه‌های نسبتاً مطیعی در مقایسه با محدوده رنگ Galaxy S10 هستند.
به مانند سری S10، اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش تعبیه شده است. ما این اسکنر را سریعتر و مطمئن تر از اسکنر موجود در گلکسی S10 یافتیم.
این مسئله چندان مهم نیست، اما اگر می‌خواهید گوشی خود را به سرعت از قفل خارج کنید، ممکن است بخواهید تجربه ما را به خاطر داشته باشید که ، ورود سریع پین کد ممکن است سریعتر از استفاده از اسکنر باشد.

دوربین

Samsung Galaxy S20

سامسونگ در مقایسه با Galaxy S10، گام‌های مهمی را با تنظیم دوربین در Galaxy S20 برداشته است، اما همه این پیشرفت‌ها در آماری که در لیست مشخصات مشاهده می‌کنید، منعکس نشده است.
ما فکر می‌کنیم بهترین کار این است که نسبت به دوربین‌های سنگین و پیشرفته‌ی S20 با کمی خوش‌بینی نگاه کنید و از نظر عکس‌هایی که می‌توانید با آن بگیرید، در موردش قضاوت کنید. در غیر این صورت دوربین‌های S20 می توانند در مقایسه با دستگاه‌های قبلی سامسونگ یک پسرفت به نظر برسند، و این کاملا دور و نادرست است.
دوربین اصلی که 12 مگاپیکسل باقی مانده است دارای دیافراگم f / 1.8 است. از لحاظ تئوریک نسبت به دیافراگم دوتایی S10 f / 1.5 + f / 2.4 مطابق با شرایط روشنایی، با تنظیم “گسترده تر” نسبت به f / 1.5، تغییر می‌کند که باعث می‌شود نورهای بیشتری برای عکسبرداری‌های کم نور داشته باشید.
با این حال، سامسونگ اندازه پیکسل‌ها را در Galaxy S20 افزایش داده است، و آنرا از 1.4 میکرون به 1.8 میکرون رسانده است. همراه با سنسور بزرگتر، شما باید بتوانید جزئیات بیشتر و نور بیشتری را با دوربین اصلی Galaxy S20 ثبت کنید، و ما متوجه شدیم که این مورد هنگام عکسبرداری در مکان‌های تاریک، به چشم می‌آید.
همچنین یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی جدید وجود دارد که ممکن است نسبت به دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی سال گذشته یک آپدیت عظیم به نظر برسد. در Galaxy S20 پیکسل‌های جداگانه نسبت به دوربین سال گذشته کوچکتر هستند، اما تعداد مگاپیکسل به مراتب بیشتر است و دیافراگم نیز گسترده‌تر است (f / 2.0 به جای f /2.4 – اعداد کوچکتر بهتر است)
به طور کلی نتیجه مثبت است، اجازه می‌دهد تا بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری بدون کاهش کیفیت تصویر اتفاق بیفتد که این مورد بهترین چیزی است که ما تاکنون در یک تلفن هوشمند دیده‌ایم(البته بدون در نظرگیری Galaxy S20 Ultra). در صورت نیاز زوم دیجیتالی 30 برابری نیز وجود دارد، و در حالی که این مورد با کاهش کیفیت تصویر همراه است ولی ما فهمیدیم که در برخی مکان‌ها و عکسبرداری‌ها مفید است.
اگر به قابلیت بزرگنمایی نهایی و التیماتوم نیاز دارید، Galaxy S20 Ultra دارای زوم 100 برابری و تغییر ژرفی در این بازی است، اما بعید به نظر می‌رسد که در عکسبرداری روزمره از آن زیاد استفاده کنید، و ما فهمیدیم که 30 برابر حتی بیش از اندازه است.
دوربین فوق-عریض 12 مگاپیکسلی Galaxy S20 نسبت به S10 کمترین تغییر را کرده است – دیافراگم f /2.2 آن یکسان است – اما دارای سنسور کوچکتر با پیکسل‌های بزرگتر است (1.4 میکرون نسبت به 1 میکرون سال گذشته). این باعث می‌شود عکس‌های فوق-عریض شما لمس شود، حتی اگر S10 دارای دوربین فوق-عریض 16 مگاپیکسلی باشد.
ما متوجه شدیم که همه دوربین‌ها بسیار خوب کار می‌کنند، و اگر در حالت خودکار عکس می‌گیرید، مطمئناً از نتایج، تحت تأثیر قرار خواهید گرفت.
+Galaxy S20 و Ultra هر دو دارای سنسور پروازی هستند که در این گوشی وجود ندارد. حتی بدون آن، S20 به خوبی قادر به ثبت تصاویر فوق العاده است.
سری S20 همچنین با معرفی ضبط ویدئوی 8K و تصحیح ضد لرزش (تا 60 درجه) به عنوان بخشی از ویژگی تثبیت کننده دوربین (Stabilizer) سامسونگ، گام بزرگی در ضبط ویدئو برداشته است.
با این حال، شما نمی‌توانید هم از این وضوح بالاتر و هم از فناوری تثبیت کننده پیشرفته سامسونگ همزمان استفاده کنید – Super Steady هنوز هم تنها با ریزولوشن 1080p کار می‌کند(حتی با 4K نیز کار نمی‌کند).
اگرچه ضبط 8K به 24 فریم بر ثانیه محدود است، اما این یک مزیت بزرگ نیز دارد: اگر می‌خواهید ویدئوها را ویرایش و برش دهید می‌توانید فیلم‌ها را بدون اینکه کیفیت را قربانی کنید به صورت 4K و یا 1080p در آورید.
8K ویژگی‌ای است که هنوز در مراحل ابتدایی خود در تلفن‌های هوشمند است، و ما تصور می‌کنیم که بیشتر مردم از ویدئو گرفتن در کیفیت 4K یا پایین‌تر خوشحال خواهند بود، جایی که شما کنترل بیشتری روی فریم بر هر ثانیه خواهید داشت و بزرگنمایی ویدئو تا 20 برابر (در حالیکه 8K بزرگنمایی 6 برابری دارد) را می‌توانید دریافت کنید. همچنین فایل‌ها با حجم کمتر خواهند بود.(فیلم‌های 8K حدود 600 مگابایت در دقیقه با فرمت HEVC آب می‌خورند).
اگر تصمیم دارید که در 8K فیلمبرداری کنید، می‌توانید هنگام گرفتن فیلم به دکمه دوربین ضربه بزنید تا یک عکس 33 مگاپیکسلی بگیرید. اگر می خواهید در هنگام فیلمبرداری یک عکس فوری بگیرید، این قابلیت می‌تواند مفید باشد.
اپلیکیشن دوربین کاملاً مستحکم اما در عین حال ساده برای استفاده سامسونگ، به لطف ویژگی‌های جدید و قدیمی، همچنان بهترین در میان تلفن‌های هوشمند است. ما همچنان این واقعیت را دوست داریم که می‌توانید در هر نقطه از صفحه را بکشید تا بین دوربین‌های جلو و عقب بچرخید، یک ژستچر دستی (Hand Gesture) برای شروع تایمر دوربین سلفی انجام دهید و دکمه قفل فیزیکی را دوبار فشار دهید تا کورکورانه و بلافاصله اپلیکیشن دوربین راه‌اندازی شود.
قابلیت جدید در اینجا یک حالت Single Take است که در طول 10 ثانیه برای گرفتن انواع عکس و فیلم از هر سه دوربین عقب استفاده می‌کند. و به شما در رسیدن به پاسخ این دو سوال که “آیا باید عکس بگیرم یا فیلم بگیرم؟” یا “چرا نباید هر دو را بگیرم؟” کمک می‌کند.

شما در پایان با عکس‌ها ، فوق-عریض‌ها، پرتره‌ها، فیلم هایپرلپس، فیلم معمولی و مواردی از این دست روبرو خواهید شد و ما از طرفداران بزرگ این ویژگی‌ها هستیم – هر عکس یا ویدئوی گرفته شده توسط این گوشی کامل نیست، اما ما را تا حد زیادی از منوی تنظیمات دور نگه می‌دارد و بیشتر مشغول عکسبرداری‌های فوری بودیم، و نحوه نگرش ما را نسبت به عکسبرداری تغییر داد.

5G

Galaxy S20 بهترین فرصت برای مصرف کنندگان پروپا قرص تلفن‌های هوشمند است که بتوانند 5G را در تلفن هوشمند خود بدست آورند. تنها 1 درصد از تلفن‌های هوشمندی که در سال 2019 عرضه شده‌اند گوشی‌های 5G بوده‌اند و بیشتر آنها انواع گران قیمت پرچمداران 4G بودند.
20 به طور پیش فرض 5G است – همانطور که گفته شد در بعضی از بازارها می‌توانید یک نسخه 4G از این گوشی را خریداری کنید، اما 5G این گوشی، نسخه‌ی معمول آن است و سرعت بارگیری به طور متوسط در حدود 200 مگابیت در ثانیه خواهد بود (6 برابر بیشتر از سرعت 4G در برخی از قسمت‌های جهان).
البته این امر به این بستگی دارد که 5G در منطقه شما از طریق ارائه دهنده سرویس موبایلی‌تان در دسترس باشد، اما حتی اگر هنوز هم نباشد، سامسونگ در سرمایه گذاری بر روی سیستم های اینترنتی نسل جدید است.
بین قابلیت‌های 5G در Galaxy S20 از یک طرف و S20 Plus و Ultra از سوی دیگر تفاوت مهمی وجود دارد. در حالیکه هر سه از فناوری متوسط رو به پایین باند کم(که سرعت دریافت خیلی بالایی دارد) پشتیبانی می‌کنند، تنها Plus و Ultra آنتن‌های mmWave دارند که سرعت دریافت آنها حتی بسیار بیشتر خواهد بود.
دامنه mmWave محدود است – بنابراین برای بدست آوردن سیگنال باید به فرستنده نسبتاً نزدیک باشید.
بنابراین درحالیکه S20 سریع است (اگرچه ما هنوز نتوانسته‌ایم هنگام تست تلفن به اتصال 5G وصل شویم، و به همین دلیل ما نتوانسته‌ایم تست‌های سرعت خودمان را اجرا کنیم)، برادرهای بزرگتر آن (یعنی Plus و Ultra) سریع‌تر خواهند بود چرا که از آنتن‌های mmWave پشتیبانی می‌کنند.

عملکرد و نرم افزار

Galaxy S20 از یکی از دو چیپست مختلف بهره می‌برد و بسته به اینکه کجا زندگی می‌کنید مشخص می‌کند که کدام نسخه را دریافت می‌کنید. اگر در ایالات متحده هستید، چیپست Snapdragon 865 رده بالای Qualcomm را دریافت خواهید کرد، در حالی که افراد در سراسر جهان هستند از همان Exynos 990 رده بالا سامسونگ بهره می‌برند.
این بررسی براساس استفاده‌ی ما از نسخه Exynos 990 این گوشی انجام شده است. ما هنوز نسخه‌ی اسنپدراگون 865 گوشی Galaxy S20 را به طور کامل آزمایش نکردیم، اما +Galaxy S20 را با استفاده از تراشه اسنپدراگن 865 آزمایش کردیم و شکایتی هم نداشتیم.
در مورد نسخه Exynos 990 این گوشی، ما عملکرد فوق العاده‌ای را در طول تست خود تجربه کرده‌ایم. به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند همه آنچه را که لازم داریم انجام دهیم ، خواه یک بازی را انجام دهیم یا یک اپلیکیشن را به سرعت اجرا کنیم.
در Geekbench 5، نسخه Exynos 990 این گوشی به طور متوسط امتیاز چند هسته‌ای 2699 را به دست آورد. این عدد کمی پایین‌تر از Exynos 990 گوشی Galaxy S20 Plus است که 3034 را به ثمر رساند، و اسنپدراگون 865 گوشی Galaxy S20 Ultra نیز امتیاز 3286 را به دست آورد.
S20 از سال 2019 به مراتب بالاتر از S10 5G قرار دارد که امتیاز متوسط 2197 را به دست آورد و همچنین OnePlus 7T Pro که 2584 را کسب کرد. این آمار و ارقام برای تعداد عمده‌ای از کاربران معنای چندانی ندارد. اما همچنان این امر یک نتیجه مهم برای Galaxy S20 است و ما در استفاده روزمره از Galaxy S20 متوجه استحقاق آن به دریافت این امتیازات می‌شویم.
نسخه 5G تلفنی که مورد آزمایش قرار دادیم دارای 12 گیگابایت رم است. چه بسا برخی از کارها روی نسخه 4G کمی کندتر عمل کنند، زیرا نسخه 4G گوشی تنها دارای 8 گیگابایت رم است، اما پرچمداران زیادی – فقط 8 گیگابایت را ارائه می‌دهند، پس ما همچنان انتظار عملکردی عالی را از نسخه 4G این گوشی داریم.
Galaxy S20 با Android 10 که جدیدترین و بهترین نسخه سیستم عامل Google است در حال اجراست. رابط کاربری اختصاصی سامسونگ نیز بر روی دستگاه قرار می‌گیرد، بنابراین نرم‌افزاری که برای سایر گوشی‌های اندرویدی ساخته شده با نرم‌افزاری که برای سامسونگ ساخته شده، متفاوت خواهد بود؛ اما طراحی آن جذاب و استفاده از آن آسان است.
سامسونگ اپلیکیشن‌های اختصاصی زیادی را برای شما در دستگاه خود قرار می دهد، اما اگر این موارد را در گوشی خود نمی‌خواهید، می‌توانید بیشتر آنها را حذف کرده و به اپلیکیشن‌های از پیش بارگذاری شده Google بچسبید.
برای خرید این گوشی شما فقط با حافظه داخلی 128 گیگابایتی در Galaxy S20 روبرو خواهید شد – گزینه پر فضا تر دیگری وجود ندارد. این باید بیش از فضای کافی برای یک کاربر معمولی باشد، اما اگر قصد دارید تعداد زیادی فیلم 4K را فیلم برداری کنید، احتمالاً درگاه کارت میکرو اس دی به کارتان خواهد آمد.
Galaxy S20 از کارت‌های میکرو اس دی حداکثر 1 ترابایتی پشتیبانی می‌کند – اگر حتی به فضای داخلی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید Galaxy S20 Ultra یا Galaxy S20 Plus را انتخاب کنید که گزینه‌های با حافظه‌ی داخلی 256GB و 512GB را ارائه می‌دهند.

عمر باتری

اگر یک موضوع را در مورد 5G بدانیم این است که فناوری فوق سریع اینترنت یک خوره باتری است و با توجه به این موضوع سامسونگ Galaxy S20 را به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است، که یک افزایش قابل توجه در ظرفیت 3400 میلی آمپری نسخه پیشین؛ یعنی، Galaxy S10 است.
مطمئناً با این باتری نیاز شما برطرف می‌شود، زیرا ما متوجه شده‌ایم که Galaxy S20 از عمر باتری ثابتی برخوردار است که به راحتی در طی یک روز با استفاده معمولی، نیاز شما را برآورده می‌سازد – در واقع ما غالباً بعد از یک روز استفاده معمولی و دور از خانه، به خانه خود برمی‌گردیم و به شارژر دسترسی پیدا خواهیم کرد. ما اغلب پس از یک روز و با استفاده نسبتاً سنگین از گوشی هنوز در باتری20٪ یا حتی بیشتر شارژ داشتیم؛ و همان موقع بود که به خانه رسیدیم.
موقعیت عجیبی وجود داشت که متوجه شدیم باتری به سرعت تخلیه می شود، اما این اتفاق با استفاده ویژه‌ای بود – برای مثال وقتی از گوشی با یک روشنایی صفحه بالا و نرخ تجدید 120 هرتز استفاده می‌کردیم، بنابراین اگر از چنین حالتی استفاده می‌کنید؛ استفاده کامل از فناوری صفحه نمایش در اینجا ممکن است شما را به ماندن در کنار شارژر خود وا بدارد.
ویژگی شارژ سریع سامسونگ به خوبی کار می‌کند – اگر تنظیمات شارژر را به طور مناسب داشته باشید می‌توانید از صفر تا 100 شارژ این گوشی را در کمتر از یک ساعت دریافت کنید. شارژ بی‌سیم 15W نیز وجود دارد و اگرچه به اندازه نمونه‌های سیمی سریع نیست، اما داشتن این گزینه همیشه می‌تواند مفید باشد.
مانند گوشی‌های S10 سال گذشته، سری S20 نیز از ویژگی شارژ وایرلس سامسونگ برخوردار است که به شما این امکان را می‌دهد تا از S20 خود برای شارژ سایر وسایلی که از شارژر Qi پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر یک جفت Galaxy Buds Plus بی‌سیم سامسونگ را دارید، می‌توانید آنها را در پشت تلفن خود شارژ کنید، همچنین می‌توانید شارژ خود را به تلفن سازگار یک دوست قرض دهید، اگرچه توجه داشته باشید که این کار باعث تخلیه سریع شارژ گوشی شما می‌شود.

بخریدش اگر…

شما اولین تلفن 5G خود را می‌خرید

نسخه 5G گوشی Galaxy S20 سامسونگ نقطه پرش کامل برای هرکسی است که بخواهد از لحاظ اتصال در آینده غنی و همه چی تمام باشد. در حال حاضر این چیزی نیست که برای بیشتر کاربران ضروری باشد، اما این چیزی است که شما می‌توانید از آن قدردانی کنید زیرا شبکه‌های 5G به زودی همه‌گیر خواهند شد.

شما یک پرچمدار می‌خواهید که در دست نگه داشتن آن آسان باشد

غالباً متوجه شده‌اید که قدرت بیشتر در تلفن‌های هوشمند به معنای بزرگتر شدن دستگاه است. اما این مورد درباره Galaxy S20 که ما آنرا بررسی کردیم صادق نیست و این گوشی بسیار خوش‌دست است. همه افراد قادر به استفاده از این گوشی با یک دست نخواهند بود، اما این کوچک ترین گوشی پرچمدار سال 2020 سامسونگ است.

شما یک دوربین رده بالا می‌خواهید، اما نیازی به زوم 100 برابری ندارید

Galaxy S20 Ultra سامسونگ دارای دو ویژگی حیرت آور در مورد دوربین اصلی یکی 108 مگاپیکسلی بودن و دیگری زوم 100 برابری است اما نباید دوربین‌های عقب Galaxy S20 را دست کم بگیرید. حالت خودکار به طرز خارق‌العاده ای کار می‌کند، و ما عکس‌های واقعاً چشمگیری از تلفن دریافت کردیم.

نخریدش اگر…

می‌خواهید اقتصادی تر عمل کنید

حتی اگر نسخه 4G را در نظر بگیریم، شما هنوز هزینه بیشتری را برای Galaxy S20 نسبت به Galaxy S10 پرداخت خواهید کرد. اگر می‌خواهید با یک نسخه 5G از گوشی نسبت به آینده غنی باشید (و البته این تنها انتخاب شما در بازارهایی مانند آمریکا است)، این دستگاه گران‌قیمت محسوب می‌شود.

شما نسبت به سری S10 یک ارتقا بزرگ تری می‌خواهید

در حالیکه برخی از ارتقاهای سامسونگ در مورد Galaxy S20 چشمگیر هستند، اما ممکن است به اندازه‌ی کافی انگیزه‌‌ی لازم را در عوض کردن Galaxy S10 تان به شما ندهد. اگر پرچمدار سال 2018 یا 2017 سامسونگ را دارید، بعید نیست که از پیشرفت‌ها در Galaxy S20 منفجر شوید. Galaxy S20 گوشی‌ای است که احتمالاً ارتقاهایش آن دسته از افرادی را که Galaxy S9 یا Galaxy S8 دارند را به خریدنش وسوسه می‌کند.

شما یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری می‌خواهید

سرانجام این اتفاق افتاد: این اولین گوشی Galaxy S سامسونگ است که با جک هدفون 3.5 میلی‌متری همراه نیست. اگر از یک کانکتور که به هدفون‌های سیمی شما امکان اتصال می‌دهد ناامید هستید، این دستگاه برای شما نخواهد بود. هرچند در این گوشی آنقدر قابلیت‌های چشمگیر و قابل توجهی وجود دارد که این مورد برای بیشتر افراد موضوع آنچنان بزرگی برای نخریدنش نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا