Mi 10 Pro

نقد و بررسی شیائومی Mi 10 Pro : یک تلفن هوشمند پریمیوم و گران قیمت

نظر ما

شیائومی Mi 10 Pro با بهره‌مندی از صفحه نمایش خمیده، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و شارژ سریع خارق‌العاده تمام چیزهایی را که از یک تلفن هوشمند پریمیوم انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد و این دستگاه را به یک گزینه کامل و بدون نقص تبدیل می‌کند– به ویژه بلندگوها و فناوری شارژ سریع Mi 10 Pro از بهترین مواردی هستند که می‌توانید در میان پرچمدارها پیدا کنید. این حال، چند مشکل نرم‌افزاری آزاردهنده ممکن است تجربه کاربری کلی‌ شما از این دستگاه را تحت تاثیر قرار دهند. هرچند با وجود آنها نیز می‌توانید از رابط کاربری روان و ساده‌ای که شیائومی برایتان در نظر گرفته است نهایت لذت را ببرید. همچنین برچسب قیمت Mi 10 Pro تصور شما از قیمت‌گذاری تلفن‌های هوشمند این غول فناوری چینی را به کل تغییر خواهد داد.

نکات مثبت نکات منفی
شارژ سریع بسیار گران قیمت
دوربین‌ خوب حسگر اثر انگشت آهسته
اسپیکر عالی تعداد زیاد برنامه‌های از پیش‌ نصب شده (bloatware)

بررسی اجمالی

شیائومی تا اوایل سال میلادی گذشته به دلیل عرضه تلفن‌های هوشمند چشمگیر با برچسب قیمت مناسب به شهرت رسیده بود. اما اینطور به نظر می‌رسد که این غول فناوری چینی یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار (قیمت‌گذاری) خود را در سری Mi 10 کنار گذاشته است. بنابراین سری Mi 10 مانند سایر پرچمدارهای گذشته این شرکت عنوان “مقرون به صرفه” را یدک نمی‌کشد – این موضوع در مورد Mi 10 Pro بیشتر صادق است. بدین ترتیب مدل “Pro” با برچسب قیمت بالا و قابلیت‌هایی مطابق میل علاقه‌مندان به تلفن‌های هوشمند روانه بازار شده است. به عنوان مثال آرایه دوربین Mi 10 Pro از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، دو لنز تله‌فوتو (یکی برای عکسبرداری از فواصل دور و دیگری برای حالت پرتره) و یک دوربین فوق عریض تشکیل شده است که حداقل روی کاغذ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین در این تلفن هوشمند مواردی بسیاری وجود دارد که می‌توانید به آنها علاقه‌مند شوید، مانند شارژ سریع، احساس پریمیوم (پنل پشتی براق و صفحه نمایش خمیده) و بهترین بلندگوهایی که در یک گوشی می‌توان یافت که به بهترین تجربه صوتی ممکن را در اختیارتان قرار می‌‌دهند و برای بازی نیز مناسب هستند. دشوار است که در مورد تمامی این قابلیت‌ها صحبت کرده و اشاره‌ای به شیائومی Mi Note 10 که در سال 2019 معرفی شد، نکنیم که بسیاری از این مشخصات را با نصف برچسب قیمت Mi 10 Pro ارائه می‌داد. با این اوصاف آیا Mi Note 10 قیمت بالای Mi 10 Pro را زیر سوال می‌برد؟ خیر، مطمئنا چنین نیست. در نظر داشته باشید شیائومی Mi 10 Pro نیز از مشکلاتی نظیر حسگر اثر انگشت آهسته و تعداد زیاد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده (bloatware) که این شرکت هنوز موفق به رفع آنها نشده رنج می‌برد. هرچند این مسائل چندان بزرگ به نظر نمی‌رسند و بسیاری از افراد می‌توانند با آنها کنار بیایند. در مجموع، Mi 10 Pro یک تلفن هوشمند عالی با برچسب قیمت بالا محسوب می‌شود. اما با گذشت مدت زمان کوتاهی از تاریخ عرضه و کاهش قیمت دستگاه قطعا صلاحیت مورد نیاز به منظور قرارگیری در لیست انتخاب‌هایتان را خواهد داشت.

قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه

Mi 10 Pro در اکثر مناطق جهان از جمله ایران در دسترس خریداران قرار داشته و اما به دلایلی در حال حاضر موجودی این تلفن هوشمند در بازار کشورمان به اتمام رسیده است. شیائومی برای این نسخه در پرچمدار 2020 خود برچسب قیمت 1290 دلاری (معادل 1030 پوند و 1999 دلار استرالیا) طلب می‌کند که خبر از یک دستگاه پریمیوم و تمام عیار می‌دهد. همانطور در که ابتدا مقاله نیز بدان اشاره کردیم، شیائومی از تولید گوشی‌های “میان‌رده” و “مقرون به صرفه” سری Mi گذر کرده و اکنون در مسیر ساخت و عرضه پرچدارها و دستگاه‌های پریمیوم گام برداشته است. در نظر داشته باشید Mi 9 (پرچمدار 2019 شیائومی) تنها 549 دلار (معادل 459 پوند، 940 دلار استرالیا) قیمت‌گذاری شده بود. همچنین Mi Note 10 نیز که در اواخر همان سال با برچسب قیمت 570 دلار (معادل 459 پوند، 940 دلار استرالیا) در اختیار کاربران قرار گرفت. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که شیائومی در مسیر تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند (همانند سامسونگ، هواوی و اپل) گام برداشته و از این پس شاهد محصولات پرچمدارگونه بیشتری از این غول فناوری چینی خواهیم بود. این درحالی است که این کمپانی بازار گوشی‌های “میان‌رده” و “مقرون به صرفه‌” نیز فراموش نکرده و از طریق برندهای تابعه (ردمی و پوکو) همچنان به این تولید تلفن‌های هوشمند ادامه خواهد داد. از آنجایی که Mi Note 10 و Mi 10 Pro از نظر مشخصات اشتراک بسیاری بایکدیگر دارند (از جمله سنسور 108 مگاپیکسلی)، در نتیجه پرچمدار 2020 شیائومی برای توجیه برچسب قیمت بالای خود و جلب نظر کاربران کار دشواری را پیشرو خواهد داشت.

صفحه نمایش

Mi 10 Pro
Image credit: Future

شیائومی Mi 10 Pro از یک نمایشگر 6.67 اینچ Super AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2340 بهره می‌برد که برای گوشی‌ها سطح بالا در سال 2020 یک اندازه نسبتا استاندار محسوب می‌شود. اما رزولوشن 1080 در 2340 پنل Super AMOLED این دستگاه در مقابل OnePlus 8 Pro یا Oppo Find X2 Pro که هر دو از صفحه نمایش‌های 6.67 اینچی و وضوح تصویر 1440 در 3168 کاری از پیش نخواهد برد. درحالی که هنوز بسیاری از تلفن‌های هوشمند از نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کنند، Mi 10 Pro نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را در اختیارتان قرار خواهد داد که قابل احترام بوده و سبب تلنگر به اپلیکیشن‌ها و پشمایش نرم‌تر در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. با این حال، برخی از دستگاه‌های گران قیمت سال 2020 از جمله Galaxy S20 نرخ نوسازی 120 هرتز را ارائه می‌دهند. این موضوع سبب شده است شیائومی حداقل در زمینه صفحه نمایش عرصه را به رقیب کره‌ای خود واگذار کند. هرچند این کمبودهای جزئی در مقایسه با سایر پرچمدارها برای کاربرانی که نیازی به صفحه نمایش سطح بالا ندارند، معنای چندانی نخواهد داشت. همچنین در نظر داشته باشید اگر اولویت شما برای خرید یک تلفن هوشمند جدید دوربین، دوام باتری و عملکرد باشد، شاید چندان به فناوری صفحه نمایش اهمیت ندهید. به خاطر داشته باشید Mi 10 Pro به هیچ عنوان صفحه نمایش ضعیفی ندارد، زیرا رنگ‌ها و کنتراست تصاویر در این نمایشگر خوب به نظر می‌رسند. هرچند میزان روشنایی اغلب کمتر از چیزی است که انتظار دارید که دلیل این امر می‌تواند عدم روشنایی کافی روشنایی خودکار یا حداکثر روشنایی پایین (500 نیت) دستگاه باشد. نکته مثبت این صفحه نمایش مصرف کمتر باتری در مقایسه با سایر رقبای هم‌قیمت خود می‌باشد که تاحدود زیادی به لطف نرخ نوسازی 90 هرتز رنگ واقعیت به خود گرفته است.

طراحی

Mi 10 Pro
Image credit: Future

اگر به زبان طراحی گوشی‌های سطح بالای اندرویدی مسلط باشید، متوجه خواهید شد شیائومی Mi 10 Pro با یک صفحه نمایش خمیده با حداقل حاشیه در جلو، لبه‌های خمیده به پشت و برجستگی دوربین در سمت چپ پنل پشتی از یک ظاهر کاملا استاندارد برخوردار می‌باشد (همچنین یک لنز دیگر که بنابر دلایلی در این آرایش قرار نگرفته است). همانند سایر تلفن‌های هوشمند شیائومی بیرون‌زدگی دوربین پشت کاملا چشمگیر است که هنگام استفاده روی سطح صاف به دلیل تکان‌های دستگاه می‌تواند اندکی آزاردهنده باشد. هرچند این موضوع در Mi 10 Pro نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند شیائومی کمتر احساس می‌شود. لبه‌های خمیده نمایشگر در مقایسه با دیگر گوشی‌های سطح بالا از جمله اوپو Find X2 دارای کناره‌های تیزتری می‌باشند که سبب کاهش لمس تصادفی و راحتی بیشتر هنگام نگه داشتن دستگاه می‌شود. همچنین در گوشه چپ بالای نمایشگر نیز بریدگی به منظور قرارگیری دوربین جلو به چشم می‌خورد. پرچمدار 2020 شیائومی با وزن 209 گرم و ابعاد 9 در 74.8 در 162.5 میلی‌متر یک تلفن هوشمند بزرگ به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید هر دستگاهی که وزنش بیش از 200 گرم باشد، نگه‌ داشتن آن اندکی دشواری خواهد داشت. هرچند وزن 209 گرمی Mi 10 Pro به دلیل اندازه صفحه نمایش و فناوری‌های بکار گرفته شده کاملا قابل درک است. پنل جلویی و پشتی توسط شیشه شیشه محافظت شده و فریم کناری نیز از جنس آلومینیوم می‌باشد که کاملا با انتظارات ما از یک تلفن هوشمند سطح بالا مطابقت دارد. در لبه راست دستگاه دکمه پاور و تنظیم صدا و در قسمت پایینی تنها درگاه USB-C جاسازی شده است (بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا). با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد بحث انتظار داریم دسترسی به دکمه‌های کناری برای افرادی که دست‌های کوچک اندکی دشوار باشد. هرچند که این موضوع تاثیر چندانی بر تجربه کاربری آنها نخواهد داشت. Mi 10 Pro از نظر ساخت بسیار مستحکم به نظر می‌رسد، هرچند برخی از کاربران ممکن است با اندازه صفحه نمایش و بیرو‌زدگی دوربین دجار مشکل شوند.

دوربین

Mi 10 Pro
Image credit: Future

Mi 10 Pro دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است و گزینه ایده‌آلی برای افرادی که خواهان برترین مشخصات و قابلیت‌ها در دوربین تلفن هوشمند خود هستند، به حساب می‌آید. در شرایط نوری مساعد، مانند اتاق روشن یا بیرون از خانه در یک روز آفتابی، این سنسور می‌تواند تصاویری عالی با جزئیات فراوان، رنگ‌های روش و بافت غنی به ثبت برساند. در نظر داشته باشید هنگام عکسبرداری با حالت پیش‌فرض سنسور مورد بحث با فناوری ترکیب پیکسل‌ها (pixel binning) و ادغام چهار پیسکل در یک پیکسل واحد شرایط نوری محیط را بهبود می‌بخشد. در نتیجه این فرآیند خروجی‌ها از 108 مگاپیکسل به 27 مگاپسکل تقلیل خواهند یافت. فناوری ترکیب پیکسل‌ها با درهم آمیختن چند پیکسل (به عنوان مثال چهار پیسکل) و ایجاد یک پیکسل واحد سبب بهبود قابل توجه نور و ظاهر تصاویر می‌شود. هرچند در صورت عدم وجود نور کافی در خانه و فضای باز، تصاویر خروجی با مقداری نویز همراه خواهند بود که حالت پیش‌فرض ترکیب پیکسل‌ها این موضوع را تاحدود زیادی کاهش می‌دهد که سبب برتری نسبی تصاویر گرفته شده در شرایط نوری کم Mi 10 Pro در مقایسه با سایر تلفن‌های هوشمند با وضوح تصویر پایین‌تر می‌شود. همچنین یک دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 نیز وحود دارد که نسبت به دوربین اصلی تصاویر روشن‌تری ثبت می‌کند و حتی شاید در مواردی از سنسور 108 مگاپیکسلی نیز جذاب‌تر باشد. تصاویر گرفته شده توسط دوربین فوق عریض از وضوح خوبی برخوردار می‌باشند و در لبه‌های سوژه‌ها اثری از اعوجاج مشاهده نمی‌شود که از کیفیت بالای لنز فوق عریض این تلفن هوشمند خبر می‌دهد. در واقع عملکرد این دوربین تاحدی خارق‌العاده است که در مواردی تشخیص اینکه تصویر توسط دوربین اصلی یا فوق عریض گرفته شده دشوار است. شاتر تله‌فوتو اصلی نیز از یک سنسور 8 مگاپکسلی به همراه لنز f/2 تشکیل شده و امکان بزرگنمایی نوری 5 برابری و هیبریدی (نوری+دیجیتالی) 10 برابری را فراهم می‌آورد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از نظر روشنایی و رنگ کاملا شبیه تصاویر سنسور 108 مگاپیکسلی می‌باشند. این درحالی است که وضوح پایین سنسور 8 مگاپسکلی امکان ثبت عکس‌هایی بزرگنمایی شده با ظاهر خارق‌العاده را از شما سلب می‌کند. به هرحال دوربین با افزودن یک لایه تطبیق‌پذیر اجازه قاب‌بندی سوژه‌هایی را که در فواصل دور قرار دارند، می‌دهد. شاتر مورد بحث حداکثر بزرگنمایی 50 برابری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. هرچند تصاویر گرفته شده توسط این قابلیت به دلیل وجود مقدار قابل توجهی نویز عملاً هیچ‌گونه کاربردی نخواهند داشت. آخرین دوربین پشت Mi 10 Pro نیز شامل سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز f/2.0 می‌باشد که تنها بزرگنمایی 2 برابری را برای تصاویر پرتره (بوکه) ارائه می‌دهد. این دقیقا همان دوربینی است که پیشتر در Mi Note 10 مورد استفاده قرار گرفته بود و تصاویر پرتره خارق‌العاده‌ای ثبت می‌کرد.

با فرض اینکه شیائومی هیچ‌گونه تغییری در آن ایجاد نکرده باشد، این یکی از بهترین تنظیمات عکسبرداری پرتره است که در تلفن‌های هوشمند دیده‌ایم. Mi 10 Pro دارای طیف وسیعی از حالت‌های مختلف فیلمبرداری است که برای تولیدکنندگان محتوای بصری جالب باشد. این دستگاه می‌تواند با نرخ 30 فریم در ثانیه به فیلمبردای 8K بپردازد (4K/60fps‌ و FHD/60fps). همچنین قابلیت‌های جذابی مانند حرکت آهسته، سوژه خودکار، ردیابی و حالت “vlog” نیز وجود خواهد داشت. ردیابی و حالت “vlog” به شما امکان می‌دهد از چند زاویه مختلف ویدیوهای کوتاه تهیه کرده و سیس آنها را به صورت یکپارچه با یکدیگر ادغام کنید. یکی از مسائلی که هنگام استفاده از قابلیت حرکت آهسته متوجه آن شدیم، تاریکی بیش از انتظار تصاویر بود که سبب می‌شد این ویژگی در محیط بسته عملاً بدون استفاده باشد. هرچند ما هنوز مطمئن نیستیم که این موضوع یک ایراد نرم‌افزاری است یا حاصل کنجکاوری ما در تنظیمات دوربین دستگاه بوده است. دوربین جلو نیز از یک سنسور 20 مگاپیکسلی و لنز عریض f/2.0 بهره می‌برد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین عالی به نظر می‌رسند، مخصوصاً زمانی که از حالت پرتره استفاده می‌کنید که به صورت خودکار و با دقت نسبتاً خوبی پس‌زمینه را محو می‌کند.

باتری

Mi 10 Pro
Image credit: Future

Mi 10 Pro از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که برای یک پرچمدار 2020 چندان سخاوتمندانه به نظر نمی‌رسد. هرچند میزان دوام یک تلفن هوشمند علاوه بر ظرفیت باتری به بهینه‌سازی عملکرد نیز بستگی دارد ـ به نظر می‌رسد Mi 10 Pro در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است. پرچمدار شیائومی می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به شارژ یک روز کامل دوام داشته باشد – خواه تنها پیام‌های خود را بررسی کنید یا به استریم فیلم و موسیقی بپردازید یا حتی بازی کنید. در حقیقت، ما عموماً مشاهده می‌کردیم که دستگاه با استفاده معمولی تا دو روز نیز شارژدهی داشته است. اما اگر گزینه صفحه نمایش همیشه روشن و نرخ نوسازی 90 هرتز را انتخاب کنید، عمر باتری چندان چشمگیر نخواهد بود – گرچه همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم، ضربه سنگینی به شما وارد نمی‌شود و هنوز یک روز دوام می‌آورد. شما می‌توانید Mi 10 Pro را از طریق آداپتور داخل جعبه با توان 50 وات شارژ کنید – در مدت زمان 10 دقیقه میزان باتری 27 درصد افزایش خواهد یافت و در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد. همچنین امکان شارژ بی‌سیم دستگاه با توان 30 وات نیز فراهم شده است. هرچند شما به منظور برخورداری از این قابلیت محبور به پرداخت هزینه‌ای جداگانه برای خرید آداپتور جدید خواهید بود. اگر دستگاه دیگری دارید که از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند، Xiaomi Mi 10 Pro می‌تواند با قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس امکان شارژ آنها را برای شما فراهم کند. قابلیت مورد بحث تنها می‌تواند 5 وات توان خروجی ایجاد کند، بنابراین اکیداً به شما توصیه می‌کنیم از این ویژگی برای شارژ تلفن هوشمند استفاده نکنید. هرچند استفاده از شارژ معکوس به منظور شارژ ساعت هوشمند یا ایرفون‌های بی‌سیم مانعی ندارد.

عملکرد و نرم‌افزار

Mi 10 Pro
Image credit: Future

شیائومی Mi 10 Pro از تراشه Snapdragon 865 کوالکوم استفاده می‌کند که در زمان عرضه دستگاه برترین تراشه تلفن‌های هوشمند اندرویدی به حساب می‌آید و قدرت پردازشی خارق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. زمانی که ما دستگاه را از طریق تست بنچمارک مورد آزمایش قرار دادیم، توانست امتیاز 3210 را در عملکرد چند هسته‌ای کسب کند و توانست به راحتی Galaxy S20 Plus را پشت سر بگذارد. هرچند همچنان توان رقابت با iPhone 11 Pro Max را دارا نمی‌باشد. این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم همراه است که به اندازه برخی دیگر از دستگاه‌های 12 یا 16 گیگابایتی نیست. اما هنوز هم برای استفاده بسیار خوشایند به نظر می‌رسد. علاوه بر این در نظر داشته باشید تراشه Snapdragon 865 با مودم 5G همراه خواهد بود، بنابراین Mi 10 Pro از نسل پنجم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کند. از نظر فضای ذخیره‌سازی نیز این دستگاه با نسخه استاندارد 256 گیگابایت به فروش می‌رسد که برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود – خواه تنها تصاویر و برنامه‌های خود را در آن ذخیره کنید یا تعداد زیادی بازی بارگیری کنید یا به طور منظم به ویرایش ویدیو بپردازید. همچنین سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI نیز روی آن قرار گرفته است. به طور کلی رابط کاربری‌های اختصاصی سازندگان تلفن‌های هوشمند به عنوان پوسته اندروید در نظر گرفته می‌شوند. هرچند ممکن است امکان نصب برنامه‌های خاصی را برای شما فراهم کنند که می‌تواند سیستم عامل پیش‌فرض اندروید را تکمیل کند. هرچند برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض هیچ‌گونه استفاده‌ای نداشته و تنها بخشی از حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کنند و حتی در مواردی می‌توانند آزاردهنده نیز باشند. نکته دیگری که باید بدان اشاره کنیم، عملکرد نسبتاً کند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در مقایسه با سایر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار می‌باشد. اگر شما از یک گوشی با سنسور اثر انگشت فیزیکی یا فناوری تشخیص چهره آمده باشید، سرعت پایین حسگر اثر انگشت ممکن است برای شما مسئله‌ساز نباشد. اما اگر به بازگشایی سریع اهیمت می‌دهید به شما توصیه می‌کنیم که Mi 10 Pro را از میان گزینه‌های احتمالی خود کنار بگذارید.

فیلم، موسیقی و بازی

Mi 10 Pro دارای بهترین اسپیکر در میان تلفن‌های هوشمند می‌باشد و تجربه سمعی خارق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد. مجموعه اسپکیر دوگانه متشکل از یک اسپیکر در پایین و دیگری در لبه بالایی دستگاه با حداکثر صدای نسبتاً بلند و میزان اعوجاج اندک در سطوح بالا عالی به نظر می‌رسد و این بدان معناست که شنیدن موسیقی و سایر محتوای بصری وصف‌ناپذیر خواهد بود. با این حال، ما هنگام تماشای فیلم یا اجرا بازی با دستگاه به مشکل برخوردیم. شیائومی در زمان راه‌ندازی Mi 10 Pro به منظور توجیه بریدگی دوربین جلو اظهار کرده بود “زمانی که دستگاهه را به منظور تماشای ویدیو یا اجرای بازی در جهت افقی نگه دارید، احتمالا دست شما آن قسمت [بریدگی دوربین جلو] را خواهد پوشاند. بنابراین شما متوجه “سوارخ پانچ” نخواهید شد. این موضوع دست است؛ با این حال، زمانی که گوشی را به این صورت نگه دارید، دست‌های شما هر دو اسپیکر را می‌پوشانند و صدا را خفه می‌کنند و این دقیقا همان مشکلی است که ما هنگام تماشای ویدیو و اجرا بازی با Mi 10 Pro با آن مواجه شدیم. اگر دستگاه را 180 درجه بچرخانید تا با روش دیگری به تماشای محتوای بصری یا اجرای بازی بپردازید. بریدگی دوربین جلو قابل مشاهده است و درست در نقطه‌ای که نقشه‌هایی بازی‌ها معمولا در آنجا به نمایش در‌می‌آیند، قرار می‌گیرد که بسیار آزاردهنده است. همچنین نگه داشتن دستگاه نیز در این روش اندکی دشوارتر خواهد بود، زیرا آرایش دوربین دیگر به صورت یک گریپ را فراهم نمی‌کند. هنگام تلاش برای اجرای بازی‌ها توسط Mi 10 Pro در حالت افقی همواره با مشکل مواجه می‌شدیم. مگر آنکه به صورت هدفمند دست‌های خود را به گونه‌ای قرار دهیم تا اسپیکرها را پوشش ندهد. مطمئناً استفاده از هدفون‌های سیمی گزینه معقول‌تری به نظر می‌رسد. اما واقعا ناامیدکننده است که بدون به خطر انداختن تجربه کاربری‌تان نمی‌توانید به طور طبیعی با این گوشی رفتار کنید. مشکل دیگری که هنگام بازی و انجام سایر کارها با آن مواجه شدیم، عدم اجرای فرمان‌های لمسی توسط لبه‌های منحی صفحه نمایش بود. موارد بی‌شماری وجود داشت که محبور شدیم به منظور انتخاب یک گزینه در بالا یا پایین صفحه چندین مرتبه ضربه بزنیم. صفحه نمایش قابل توجه بدان معناست که فیلم‌ها و بازی‌ها خوب به نظر می‌رسند، اگر بتوانید از آنها لذت ببرید و سوراخ پانچ و اسپکیرها مانع این تجربه نشوند.

آیا باید شیائومی Mi 10 Pro را خریداری کنید

Image credit: Future

بخریدش اگر …

  • اگر یک تلفن هوشمند با عمر باتری طولانی می‌خواهید

Mi 10 Pro با ارائه عمر باتری مناسب و سارژ سریع خارق‌العاده، گزینه خوبی برای افرادی است که دوست ندارند تلفن هوشمند خود را به طور مداوم یا برای مدت زمانی طولانی شارژ کنند.

  • اگر از تلفن هوشمند خود به عنوان اسپیکر استفاده می‌کنید

با تشکر از اسپیکرهای داخلی بی‌نظیر، اگر یک اسپیکر بی‌سیم یا دستگاه صوتی دیگری ندارید، Mi 10 Pro می‌تواند گزینه ایده‌آلی به منظور پخش موسیقی با صدای بلند به حساب آید.

  • مرتبا از تلفن هوشمند خود برای عکسبرداری استفاده می‌کنید

Mi 10 Proیکی از برترین دوربین‌ها را در میان تلفن‌های هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهد. مخصوصاً اگر قصد داشته باشید با وضوح بالا از سوژه‌های خود عکسبرداری کرده و سپس تصاویر را توسط نرم‌افزارهای گوناگون ویرایش کنید.

نخریدش اگر ..

  • اگر یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه می‌خواهید

شیائومی پیشتر به دلیل عرضه گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه و اقتصادی شناخته می‌شد. اما این موضوع در مورد Mi 10 Pro که رقیب پرجمداران اپل و سامسونگ محسوب می‌شود، صدق نمی‌کند.

  • شما یک گیمر موبایلی هستید

به دلیل مشکلات مربوط به اسپیکر و لبه‌های منحنی صفحه نمایش، ما هنگام اجرای بازی‌های خاصی در Mi 10 Pro با مشکل روبرو شدیم. همچنین با این برچسب قیمت دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که برای کسانی که به طور منظم با تلفن هوشمند خود بازی می‌کنند مناسب‌تر هستند.

  • بر اساس رابط کاربری تلفن هوشمندتان را انتخاب می‌کنید

مشکلات رابط کاربری MIUI عبارت‌اند از نرم‌افزارهای Bloatware (نرم‌افزارهایی که به صورت پیش‌فرض رو دستگاه اندرویدی شما وجود دارند و شما نمی‌توانید آنها را حذف کنید)، فقدان ژست‌های حرکتی و گزینه‌های شخصی‌سازی. گرچه ممکن است برخی کاربران از ظاهر و جلوه‌های بصری این رابط کاربری استقبال کنند. اما دیگران ممکن است به دلیل مشکلات ذکر شده آنرا کنار بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا