Galaxy Buds 2

نقد و بررسی Galaxy Buds 2؛ ایربادز با قابلیت حذف نویز فعال مقرون‌به‌صرفه

سامسونگ در رویداد Unpacked که روز چهارشنبه 19 مردادماه برگزار شده بود، در کنار Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 از Galaxy Buds 2 نیز رونمایی کرد. یک هدفون 149 دلاری که جایگزین Galaxy Buds Plus شده و جایگاه سطح ورودی ایربادزهای غول فناوری کره‌ای را به خود اختصاص داده است. سری ایربادزهای سامسونگ اکنون از Galaxy Buds Pro ،Galaxy Buds Live و Galaxy Buds 2 تشکیل شده است.

Galaxy Buds 2 با افزودن قابلیت حذف نویز فعال (ANC) نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت کرده است. اما کارشناس ورج بیان می‌کند طی چند روزی که درحال آزمایش این ایربادز بوده، بزرگترین و چشمگیرترین پیشرفت سامسونگ در زمینه طراحی و تناسب رقم خورده است. Buds 2 کوچکترین و سبک‌ترین هدفون واقعاً بی‌سیم سامسونگ به حساب می‌آید و در گوش من ارگونومی‌ای هیجان‌انگیز و متناسب را ارائه می‌دهد که آنرا به طور منحصربه‌فردی از میان سایر رقبای شناخته‌شده متمایز می‌کند. با این حال، ایربادز جدید کره‌ای‌ها از نظر عمر باتری پشت سر Buds Plus قرار می‌گیرد؛ بنابراین، تمام موارد لزوماً‌ بهبود نیافته‌اند. اما سامسونگ به درستی اشاره می‌کند که این موارد می‌تواند گزینه‌ جدیدی را برای کاربران اندروید که می‌خواهند یک هدفون واقعاً بی‌سیم ساده و قابل اطمینان با کیفیت صدای رضایت‌بخش داشته باشند، به ارمغان بیاورد. در حقیقت کره‌ای‌ها با معرفی Buds 2 چندان خوب عمل کرده‌اند که به نظر می‌رسد میزان فروش ایربادز پرچمدار Buds Pro را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

Galaxy Buds 2
Image: the verge

Galaxy Buds 2 در کیس شارژ که از نظر اندازه و شکل شبیه Buds Pro و Buds Live می‌باشد، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد سامسونگ برای تمامی این مجموعه از ایربادزهای خود از کیس شارژ مشابهی استفاده می‎کند و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع شکایتی داشته باشیم. کیس شارژ Buds 2 به‌اندازه‌ای کوچک است که به راحتی درون جیب شما قرار می‌گیرد، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و باصدای جالبی بسته می‌شود. قسمت خارجی بدنه کیس سفید براق است اما فضای داخلی مات با رنگ‌های جوانه‌های ایربادز مطابقت خواهد داشت: سفید، خاکستری تیره، سبز و بنفش. جوانه‌ها نیز دارای پوشش براقی هستند که می‌تواند آنها را در گرمای تابستان لغزنده کند. جوانه‌های Buds 2 دارای شکل منحنی‌ای مطابق Buds Pro می‌باشند، اما کاهش اندازه سبب شده است که از این ایربادز عملاً در گوش ناپدید شود. اگر آنها را با Galaxy Buds و Buds Plus مقایسه کنید، به مثالی غیرقابل انکار از متناسب‌سازی سامسونگ در طراحی هدفون‌‌ها دست خواهید یافت. هرچند اگر به مد و فشن علاقه داشته باشید، Galaxy Buds Live به دلیل سبک طراحی منحصربه‌فرد گزینه مناسب‌تری برایتان به نظر می‌رسد.

اینطور به نظر می‌رسد که کاهش اندازه Galaxy Buds 2 بر کیفیت تماس‌های صوتی تأثیر نامطلوبی خواهد داشت. اما خوشبختانه سامسونگ در این زمینه نیز فراتز از حد انتظار عمل کرده است. کارشناس ورج اظهار داشت کسانی که از طریق تماس صوتی یا اپلیکیشن زوم با آنها صحبت کردم، بیان کرده‌اند کیفیت صدا بسیار شبیه چیزی است که هنگام استفاده از هدفون به گوش می‌رسد. این بدان معناست که میکروفون‌ها توانسته بودند به خوبی صدای مرا از نویز پس‌زمینه محیط انتخاب کنند. سامسونگ می‌گوید Buds 2 از طریق “راه‌حل‌های مبتنی بر یادگیری ماشین انواع صداهای مزاحم پس‌زمینه محیط را شناسایی و فیلتر می‌کند.” این کارشناس همچنین تأکید کرد “من نمی‌دانم که [روش‌های سامسونگ] چه میزان تأثیرگذار خواهند بود.” اما آنچه مشخص است امکان برقراری تماس‌های صوتی باکیفیت و بدون نویزهای آزاردهنده از طریق Buds 2 می‌باشد.

Galaxy Buds 2
Image: the verge

میزان عمر باتری یکی از معیازهایی است که Galaxy Buds 2 نمی‌تواند Buds Plus را شکست دهد. سامسونگ تخمین می‌زد Buds 2 با فعالسازی قابلیت حذف نویز فعال حداکثر تا 5 ساعت شارژدهی خواهد داشت – این مدت زمان در صورت استفاده از کیس شارژ تا 20 ساعت افزایش خواهد یافت. هرچند در صورت غیر فعال کردن حالت ANC مدت زمان شارژدهی تا 7.5 ساعت افزایش می‌یابد – با بهره‌گیری از کیس شارژ می‌توانید این زمان را 29 ساعت بهبود ببخشید. میزان عمر باتری Buds 2 به هیچ‌عنوان یک نقطه ضعف برای ایربادز جدید سامسونگ تلقی نمی‌شود. اما این مدت زمان در مقایسه با شارژدهی 11 ساعت Buds Plus چیزی شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد. هرچند کارشناس ورج در دفاع از Buds 2 می‌گوید “من شرایط بسیاری را نمی‌شناسم که شما می‌توانید 11 ساعت به طور مداوم و بدون اینکه جوانه‌ها در کیس شارژ قرار دهید، موسیقی گوش کنید.” اینطور که مشخص است سامسونگ تمایل داشته میزان استقامت Buds 2 را از طریق ابعاد کوچتر و براق‌تر تغییر دهد که تصمیم درستی به نظر می‌رسد.

چه اتفاقی برای Galaxy Buds Pro خواهد افتاد؟ چه‌طور ایربادز اقتصادی سامسونگ تبدیل به جوانه‌های گران قیمت این شرکت شده است؟ مطابق پیش‌بینی‌ها سامسونگ اظهار داشت هدفون‌های درجه یک این شرکت از کیفیت صدای برتر و قابلیت حذف نویز فعال برخوردار می‌باشند. Buds 2 از قابلیت ANC شایسته‌ای بهره می‌برد که به هیچ‌عنوان خارق‌العاده به نظر نمی‌رسد. این هدفون همچنین صدای محیط را به صورت اغراق‌آمیز و مصنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد – یکی دیگر از زمینه‌هایی که Buds Pro عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین جدید هدفون واقعاً بی‌سیم سامسونگ از قابلیت‌هایی نظیر صدای 360 درجه و جابجایی خودکار بین دستگاه‌های سامسونگ بهره نمی‌برد. کارشناس ورج بیان می‌کند بزرگترین وجه تمایز Buds 2 و Buds Pro که برای خریداران احتمالی حائز اهمیت است، گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب IPX7 برای Buds Pro می‌باشد. ناگفته‌نماند Buds 2 تنها توانسته استاندارد IPX2 کسب کند. بنابراین استفاده از این هدفون در زیر باران خطرناک به نظر می‌رسد. همچنین ما به ورزشکاران و مربیانی که میزان تعریق بالایی دارند نیز توصیه می‌کنیم از ایربادزهایی با دوام بیشتر استفاده کنند.

Galaxy Buds 2
Image: the verge

Galaxy Buds 2 همانند Buds Pro از طراحی درایورهای دو طرفه بهره می‌برد. این بدان معناست که در هر ایربادز یک ووفر و توییتر به منظور ایجاد صدای مطلوب‌تر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. میزان باس (صدای بم) و تریبل (صدای زیر) نیز توسط استاندارد EQ که برای بسیاری از کاربران خوشایند می‌باشد، درجه‌بندی شده‌اند. کارشناس ورج اظهار داشت “در زمان گوش دادن به موسیقی از صداگذاری گسترده Buds 2 شگفت‌زده شده است.” وی افزود “حتی آهنگ‌های شلوغ‌ نیز به جای اینکه گیج و مبهم به نظر برسند،‌ از صدای لایه‌ای مطلوبی برخوردار می‌باشند.” ایربادز مورد بحث از کدک‌های صوتی AAC ،SBC و کدک‌های مقیاس‌پذیر سامسونگ پشتیبانی می‌کند و در زمان آزمایش از هرگونه اشکال یا بریدگی صدا بی‌بهره بوده است. از آنجایی که Buds 2 ارزان‌ترین هدفون واقعاً بی‌سیم سامسونگ محسوب می‌شود. بنابراین قابلیت‌هایی را که پیشتر به طور استاندارد در مدل‌های گران قیمت دریافت می‌کردید، در اختیارتان قرار نخواهد گرفت. به عنوان مثال دیگر هنگامی که جوانه‌ها را از گوش‌تان خارج کنید، موسیقی به طور خودکار متوقف نمی‌شود. اما این موضوع بدان معنا نیست که هدفون اقتصادی سامسونگ از تمامی قابلیت‌های پریمیوم بی‌بهره مانده است. مثلاً زمانی که یکی از ایرفون‌ها را از گوش‌تان خارج می‌کنید، قابلیت حذف نویز فعال به منظور عدم ایجاد احساس ناخوشایند به طور خودکار غیر فعال شده و حالت محیط به جریان می‌افتد تا به شما در شنیدن اتفاقات پیرامون‌تان کمک کند. حال زمانی که ایربادز را مجدداً درون گوش‌تان قرار دهید، حالت ANC دوباره فعالسازی می‌شود.

اپلیکیشن Galaxy Wearables سامسونگ شامل مجموعه‌ای از گزینه‌هاست که امکان ردیابی ایربادزهای گمشده و شخصی‌سازی کنترل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. Buds 2 از جسچرهای لمسی شامل یک، دو و سه ضربه پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید یک عملکرد خاص را برای حرکت فشار دادن و نگه‌داشتن تنظیم کنید. برنامه مورد بحث دارای یک تست تناسب نیز می‌باشد تا به شما در انتخاب مناسب‌ترین سری سلیگیونی متناسب با ساختار گوش‌تان کمک کند. سامسونگ به خوبی دریافت که برای موفقیت Galaxy Buds 2 نیازی به ارائه قابلیت‌های خارق‌العاده نخواهد داشت. غول فناوری کره‌ای می‌خواهد جدید هدفون واقعاً بی‌سیم خود را به عنوان یک گزینه پیش‌فرض برای بسیاری از دارندگان دستگاه‌های اندرویدی مطرح کند – به خصوص هنگامی که Buds 2 را با تخفیف‌ها و بسته‌های تلفن‌های هوشمند جدید به فروش برساند. جوانه‌های Buds 2 کاملاً خوب به نظر می‌رسند، به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و قابل اطمینان هستند. اما از تمام اینها مهم‌تر این است که این جوانه‌ها چقدر جمع‌وجور هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا