iPhone 11 Pro Max

نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max؛ بزرگترین و بهترین آیفون سال 2019

نظر ما

iPhone 11 Pro Max از بهترین و سطح بالاترین مشخصاتی که اپل توانست در سال 2019 وارد یک تلفن هوشمند کند، برخوردار بود – صفحه نمایش گران قیمت، اسپیکرهای قدرتمند و تراشه بروزرسانی شده که قابلیبت‌های بی‌نهایت جذابی را برای دوربین‌ها فراهم آورده است. با این حال، این تلفن هوشمند به معنای واقعی کلمه برای طرفداران آیفون و کسانی که واقعا به لنز اضافی یا عمر باتری بیشتری نیاز دارند، طراحی شده است – ما فکر می‌کنیم iPhone 11 از ارزش خرید بالاتری برخوردار می‌باشد.

نکات مثبت نکات منفی
حالت شب خارق‌العاده طراحی بروزرسانی نشده
پنل پشتی دوست داشتنی عدم پیشرفت چشمگیر در سایر بخش‌ها
باتری قدرتمند قیمت گزاف

بررسی اجمالی

iPhone 11 Pro Max بزرگترین و قدرتمندترین تلفن هوشمند است که اپل تاکنون ساخته است. بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و ترکیب آن با یک طراحی مدرن و پیشرفته که شامل یک پنل پشتی مات جدید می‌باشد، آرایش دوربین سه‌گانه به منظور رقابت با بهترین دستگاه‌های سامسونگ، هواوی و گوگل و عمر باتری بیشتر پرچمدار جدید اپل را در زمره بهترین گوشی‌های هوشمند بازار قرار می‌دهد. iPhone 11 Pro Max تا زمانی که سری آیفون 12 شامل iPhone 12 Pro ، iPhone 12 ،iPhone 12 Mini و iPhone 12 Pro Max، همچنان عنوان بهترین پرچمدار اپل را در اختیار خواهد داشت. گوشی جدید از مشخصات بهبودیافته و اصلاح شده نسبت به iPhone 11 Pro Max بهره می‌برد، اما صرف نظر از فناوری جدید 5G، این موضوع تنها یک بروزرسانی سالانه است و خبری از قابلیت‌های انقلابی نخواهد بود. با کاوش بیشتر در دوربین iPhone 11 Pro Max ما بیشتر تحت تاثیر حالب شب دوربین آن قرار گرفتیم: این تلفن هوشمند می‌تواند شب را تقریباً به روز مبدل کند، اما در کمال تعجب این کار را با حفظ سطح بالایی از جزئیات انجام می‌دهد. دوربین فوق عریض جدید نیز زمانی که می‌خواهید سوژه‌های بیشتری را در تصاویر خود جای دهید مفید خواهد بود (البته ما در اغلب موارد نیاز به این لنز را احشاس نکردیم).

iPhone 11 Pro Max

همچنین این دوربین در تست بهبود جلوه‌های فوکوس پس‌زمینه عملکرد خارق‌العاده‌‌ای از خود به نمایش گذاشت. زبان طراحی iPhone 11 Pro Max مشابه دو پرچمدار گذشته اپل (iPhone X و iPhone XS) می‌باشد و بجز تغییر چینش در آرایه دوربین تغییر قابل توجهی در آن مشاهده نمی‌شود، گرچه پنل پشتی مات دستگاه هنگامی که در دست قرار می‌گیرد احساس بی‌نظیری را منتقل می‌کند. اندازه حداکثری نمایشگر احتمالا برای تمام افراد خوشایند نیست، اما چشم‌پوشی از یک صفحه نمایش عظیم و چشمگیر 6.5 اینچی OLED که تجربه سمعی و بصری خارق‌العاده‌ای و کم‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد، چندان آسان به نظر نمی‌رسد. برجستگی دوربین پشت نیز اندکی بزرگتر شده و اکنون فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. گرچه اگر راست دست باشید، هنگام انجام کارهایی روزمره با مشکل چندانی مواجه نخواهید شد. اپل بیان می‌کند باتری iPhone 11 Pro Max نسبت به مدل سال گذشته (iPhone XS Max) حداقل 5 ساعت شارژدهی بیشتری ارائه می‌دهد، موضوعی که در آزمایشات ما نیز به اثبات رسیده است – این موضوع به خصوص هنگام پخش محتوای بصری HDR در گوشی بسیار عالی است و عمر باتری 20 ساعته را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. در استفاده روزمره متوجه شدیم، پرچمدار جدید اپل می‌تواند یک روز را به طور کامل شارژدهی داشته باشد و فناوری شارژ سریع نیز که سرانجام راه خود را به جعبه پرچمدارهای اپل باز کرده است نیز می‌تواند در مدت زمان 15 دقیقه 20 درصد باتری را شارژ کند، هرچند شارژ کامل دستگاه حدود یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

اپل همچنین ادعا می‌کند باتری iPhone 11 Pro Max نسبت به پرچمدار سال گذشته (XS Max) حداقل 5 ساعت عمر باتری بیشتری خواهد داشت. موضوعی که در آزماش‌های ما نیز به اثبات رسیده است – خصوصاً هنگام پخش محتوای ویدیوئی HDR که توانست 20 ساعت شارژدهی داشته باشد. هنگام استفاده روزمره از دستگاه متوجه شدیم که این یک تلفن هوشمند 24 ساعته است (با فرض اینکه بخشی از این زمان را بخوابید). سرانجام اپل تصمیم گرفت آداپتور شارژ سریع گوشی‌های خود را درون جعبه قرار دهد که می‌تواند در 15 دقیقه 20 درصد و در یک ساعت و نیم 100 درصد باتری را شارژ کند. به لطف سیستم عامل iOS 13 پرچمدار امسال لطافت بیشتری را هنگام انجام کارهای روزمره القا می‌کند. موضوعی که می‌توانید تأثیراتش را در بهبود دقت و عملکرد Face ID به وضوح مشاهده کنید – به عنوان مثال باز کردن اعلان‌ها هنگام قرارگیری گوشی روی میز بسیار ساده‌تر شده است. عملکرد iPhone 11 Pro Max نیز به لطف استفاده از تراشه A13 Bionic پیشرفت‌هایی داشته است. گرچه هنگام اجرای اپلیکیشن دوربین با کندی مواجه شدیم. با این حال، هنگام ویرایش ویدیوهای در حال پخش به هیچ عنوان با مشکلی مواجه نخواهید بود – در نظر داشته باشید که این تلفن هوشمند می‌تواند با وضوح تصویر 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه به فیلمبرداری کند و این کار را بی‌عیب و نقص انجام می‌دهد. به طور کلی، iPhone 11 Pro Max یک پیشرفت روبه‌جلو تمام و کمال و بهترین آیفون اپل به حساب می‌آید. گرجه زمانی به لیست قابلیت‌های جدید دستگاه نگاهی می‌اندازید، با مواردی به غیر از دوربین بهبودیافته (خصوصاً در حالت شب) و تجربه سینمایی بهبودیافته مواجه نخواهید شد.

قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه

  • iPhone 11 Pro Max در تاریخ 19 شهریورماه 1398 (10 سپتامبر 2019) معرفی شد.
  • قیمت نسخه پایه iPhone 11 Pro Max از 1,099 دلار آغاز می‌شود
iPhone 11 Pro Max

iPhone 11 Pro Max در تاریخ 19 شهریورماه 1398 (9 سپتامبر 2019) معرفی و 10 روز بعد در ایالات متحده، انگلستان، استرالیا و سایر بازارها عرضه شد. اکنون که از قریب به یکسال از زمان رونمایی این تلفن هوشمند گذشته و دیگر به صورت مستقیم نیز توسط اپل به فروش نمی‌رسد – به دلیل عرضه سری آیفون 12. با این اوصاف، برچسب قیمت می‌تواند یکی از موضوعات تعیین‌کننده در مورد این دستگاه باشد. زیرا iPhone 11 Pro Max زمانی گران قیمت‌ترین تلفن هوشمند کوپرتینویی‌ها بوده و اکنون نیز از دستگاه‌های گران قیمت بازار به حساب می‌آید. با این برچسب قیمت این گوشی می‌تواند با برخی از مدل‌های مک‌بوک نیز به رقابت بپردازد.. اما این موضوع مقایسه عادلانه‌ای محسوب نمی‌شود؛ زیرا آنها دستگاه‌هایی با مشخصات مختلف هستند که به منظور انجام کارهای متفاوت طراحی شده‌‌اند. اما این موضوع به نوبه خود از قیمت گزاف این تلفن پرده برمی‌دارد. قیمت‌گذاری iPhone 11 Pro Max از 1.099 دلار برای نسخه 64 گیگابایت آغاز و به 1.449 دلار برای نسخه 512 گیگابایت ختم می‌شود. البته شما می‌توانید نسخه 256 گیگابایت این تلفن هوشمند را نیز با برچسب قیمت 1.149 دلار خریداری کنید. اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها این پرچمدار اپل را با قیمت پائین‌تری نسبت به زمان عرضه به فروش می‌رسانند – به عنوان مثال نسخه 64 گیگابایت iPhone 11 Pro Max در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 728 دلار در آمازون به فروش می‌رسد.

طراحی

با وجود اینکه اپل تغییرات قابل توجهی در پنل جلویی iPhone 11 Pro Max نسبت به پرچمدار سال گذشته (XS Max) ایجاد نکرده است. اما در پنل پشتی بهبودهای بسیاری رخ داده است: یک شیشه مات جدید که به وضوح احساس متفاوتی هنگام دست گرفتن منتقل می‌کند – همچنین این شیشه جدید کمتر اثر انگشت و لکه‌ها را به خود جذب کرده و به نظر می‌رسد یک نسخه ارتقا یافته باشد. سایر المان‌های طراحی مشابه چیزی است که در سالهای اخیر از اپل دیده‌ایم. دوربین جلو در بریدگی ناچ، گوشه‌هایی از جنس استیل ضدزنگ و در پائین دستگاه نیز درگاه لایتنینگ و دو اسپیکر به چشم می‌خورد – البته یکی از آنها تنها صدا ایجاد می‌کند و دیگری تنها به منظور رعایت تقارن جایگذاری شده است. مطمئناً در دست بزرگ به نظر می‌رسد، اما نه خیلی زیاد – اگر طی چند سال اخیر از مدل‌های Plus یا Max اپل استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد 11 Pro Max امکانات مدیریتی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اصلی‌ترین عنصر طراحی اپل در سری آیفون 11 به بیرون‌زدگی دوربین پشت مربوط می‌شود. درنهایت، طراحی iPhone 11 Pro Max شباهت بسیاری به پچمدار سال گذشته، iPhone XS Max، داشته و می‌تواند بسیاری از کاربران را ناامید کند. تلفن هوشمند پریمیوم جدید اپل همچنین از رنگ‌های جذابی برخوردار می‌باشد: سبز نیمه شب، خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی.

صفحه نمایش

iPhone 11 Pro Max

صرف نظر از دوربین، صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید. این دستگاه به یک نمایشگر 6.5 اینج OLED که از فناوری True Tone به منظور مطابقت هرچه بهتر با شرایط نوری گوناگون (تغییر تعادل رنگ سفید بسطه به شرایط نوری‌ای که در آن قرار دارید) مجهز شده است – گرچه نرخ نوسازی پرچمدار جدید اپل به اندازه iPad Pro روان به نظر نمی‌رسد. به نظر می‌رسد هنگام تماشای صحنه‌های سفید و نگاه کردن به تصاویر پنل جدید اندکی رنگ زرد به چشم می‌خورد. موضوعی که هنگام مشاهده تصاویر در نمایشگر رایانه‌های شخصی وجود نخواهد داشت. بنابراین اینطور به نظر می‌رسد که مشکل دستگاه با یک کالیبراسیون مرتفع شود. این موضوع زمانی که 11 Pro Max را در کنار iPhone XS Max قرار می‌دهید، بسیار جلب توجه می‌کند – البته این موضوع چندان چشمگیر نبوده و هنگامی که به صورت منفرد به تصاویر نگاهی می‌اندازید، به هیچ‌عنوان آزاردهنده به نظر نمی‌رسد. یکی از پیشرفت‌های خارق‌العاده اپل در سری آیفون 11 قابلیت پخش محتوای Dolby Vision می‌باشد – ممکن چندان بالاتر از HDR10 به نظر نرسد، اما نسخه معمول فناوری گسترده دینامیکی سطح بالا که بسیاری از تلفن‌های هوشمند از آن بهره می‌برند تنها به صورت ایستا با بهبود نقاط تاریک و روشن صحنه همه‌چیز را از لحاظ بصری جذاب‌تر می‌کند. تماشای فیلم در iPhone 11 Pro Max همه‌جانبه است. شما می‌توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید و به طور کلی پخش فیلم در این پرچمدار بسیار سینمایی‌تر به نظر می‌رسد. دلیل این امر نیز استفاده از روشنایی 1200 نیت هنگام پخش محتوای بصری با قابلیت Dolby Vision می‌باشد. این درحالی است که آیفون‌های اپل به طور معمول از روشنایی قابل قبول 800 نیت بهره می‌برند. اگر کسی در اطرافتان نباشد نیز می‌توانید با پخش صدا از طریق اسپیکرها تجربه سینمایی‌تان را بهبود ببخشید – اپل یک تنظیم صدای فراگیر مجازی ایجاد کرده که صدا را در اطراف گوش شما به حرکت در‌می‌آورد. باز هم تأکید می‌کنیم که فناوری صدای فراگیر موضوع جدیدی برای صنعت تلفن‌های هوشمند به حساب نمی‌آید. اما این امر نشان می‌دهد که اپل در تلاش است تا بهترین تجربه رسانه‌ای را از زمان معرفی iPod در اختیار کاربران قرار دهد.

دوربین

ما معمولاً در بررسی‌هایمان به سرعت به ارزیابی دوربین نمی‌پردازیم. اما تغییر اصلی در سری آیفون 11 در بخش دوربین و کیفیت تصاویر ثبت شده رخ داده است. از نظر سخت‌افزاری، تفاوت اصلی اضافه شدن دوربین فوق عریض است که با دو لنز قبلی تشکیل یک آرایه دوربین سه‌گانه را می‌دهد. اپل از یک مربع شیشه‌ای مطابق با رنگ دستگاه برای کاهش تأثیرپذیری بصری این سه برجستگی عظیم در پنل پشتی بهره گرفته است. آنچه شما در اینجا می‌بینید، یک دوربین عریض، یک دوربین تله‌فوتو و یک دوربین فوق عریض جدید است. لنز تله‌فوتو شما را دو برابر به سوژه‌تان نزدیکتر می‌کند و لنز فوق عریض نیز به شما امکان می‌دهد دو برابر صحنه‌تان را در کارد قرار دهید. اگر می‌خواهید از گروهی از دوستان یا حیوانات عکس بگیرید، اما نمی‌توانید به جلوتر یا عقب‌تر بروید. iPhone 11 Pro Max به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به حرکت روی سوژه‌هایتان به جلو یا عقب بروید. هر سه دوربین به سنسورهای 12 مگاپیکسلی که استاندارد غالب بیشتر تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آیند، مجهز شده‌اند و امکان تعادل مناسب بین اندازه پیکسل (برای جذب نور بیشتر) و وضوح تصویر (برای ثبت جزئیات بیشتر) را فراهم می‌کنند. ضبط ویدیو نیز بهبودیافته و کاربران اکنون می‌توانند با 11 Pro Max ویدیوهایی با وضوح تصویر 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه ضبط کنند. این بدان معناست که به لطف ثبت اطلاعات بیشتر، تصاویر روان‌تر به نظر می‌رسند. اما در نظر داشته باشید در صورت استفاده از این قابلیت فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما به سرعت پر خواهد شد. این روزها می‌توانید نکات بسیاری در رابطه با دوربین آیفون‌ها (یا هر تلفن هوشمند دیگری) بیان کنید؛ زیرا آنها از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برند و شما می‌توانید با هریک از آنها تصاویر بی‌عیب و نقصی ثبت کنید. این بدان معناست که هر برندی که می‌خواهد از دوربین‌های عکاسی پیشرو در محصولات خود بهره ببرد، می‌بایست آنرا با قابلیت‌های جذاب و کاربردی همراه کند و این همان کاری است که اپل در سری آیفون 11 موفق به انجام آن شده است.

حالت شب

یکی از این قابلیت‌های کاربردی، حالت شب می‌باشد. مدل‌های قبلی اپل نتوانسته بودند تصاویر واقعاً چشمگیری را در تاریکی ثبت کنند و برندهای دیگری نظیر سامسونگ، هواوی و به خصوص گوگل توانسته بودند گوی سبقت را از کوپرتینویی‌ها بربایند و با ارائه دوربین‌هایی که با استفاده از پردازش پیشرفته تصاویر شب را به روز تبدیل می‌کردند، محصولات بیشتری از برندشان را به فروش برسانند. حالت شب جدید اپل بدون شک آنرا وارد رقابت می‌کند – از نظرما، این بزرگترین دلیل خرید iPhone 11 Pro Max محسوب می‌شود. شما به منظور بهره‌مندی از حالت شب می‌بایست دستگاه را ثابت نگه داشته یا آنرا روی یک سه‌پایه قرار دهید. اما اگر این کار را انجام دهید، توانایی ثبت تصاویری با جزئیاتی که حتی چشمان شما نیز قادر به دریافت آنها نیستند، کسب خواهید کرد. بسته به میزان نور (و اینکه آیا از سه‌پایه استفاده می‌کنید یا خیر) آیفون به طور معمول از شما می‌خواهد بین 3 الی 5 ثانیه بی‌حرکت بمانید. با این حال امکان افزایش این مدت زمان به صورت دستی تا 30 ثانیه نیز فراهم شده است – به منظور ثبت تصاویری روشن‌تر دستگاه را روی سه‌پایه قرار داده یا به دیوار تکیه دهید. گاهی اوقات نتایج حیرت‌انگیز بودند – سطح جزئیات و روشنایی که سری آیفون 11 از طریق حالت شب بدان دست می‌یابد، بی‌نظیر است. اما در نظر داشته باشید در صورت ایجاد یک حرکت کوچک، تمام تصویر خراب می‌شود. این بدان معناست که اگر می‌خواهید از دوستانتان در حال رقصیدن در شب عکسبرداری کنید، این قابلیت کارایی نخواهد داشت و به منظور دریافت هر نوع وضوح می‌بایست حالت شب را غیر فعال کنید.

حالت پرتره بهبودیافته

بروزرسانی دیگر دوربین به حالت پرتره مربوط می‌شود: اکنون این قابلیت نه تنها در تشخیص لبه‌های سوژه‌ها بهتر عمل می‌کند. بلکه به لطف سنسور اضافی قادر به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه عمق تصویر می‌باشد. همچنین همانند نسخه گذشته حالت پرتره علاوه بر فوکوس “معمولی” در حالت بزرگنمایی نیز قابل دسترسی است. نتایج ثبت شده بسیار خوب است، خصوصاً هنگامی که افراد در شرایط نوری کافی یا تضاد رنگی قرار می‌گیرند – در واقع چنین تصاویری می‌توانند خیره‌کننده باشند. به منظور کاهش افت کیفیت نیز می‌توانید حالت‌های مختلف نورپردازی را امتحان کنید یا برای ثبت تصاویر اثرگذار از قابلیت جدید High Key Mono بهره ببرید. با این حال، هنوز هم هنگام ثبت برخی از تصاویر در تشخیص موها به مشکل خواهید خورد. در مورد عکسبرداری از اجسام نیز لبه‌ها اندکی مبهم به نظر می‌رسند. با این حال، کیفیت کلی تصاویر به خصوص نسبت به iPhone XS Max بسیار واضح‌تر و روشن‌تر است. متأسفانه با وجود تلاش‌های اپل برای حل مشکل پردازش تصاویر در دوربین فوق عریض، نتایج تنها در برخی موقعیت‌های بهبودیافته‌‌اند. تغییر بین حالت‌های دوربین همواره راحت و بدون دردسر نبوده است. به خصوص هنگام استفاده از دوربین فوق عریض. در بیشتر موارد پس از راه‌اندازی دوربین با یک صفحه خالی که تنها با تغییر حالت می‌توانید آنرا برطرف کنید، مواجه می‌شوید.

ما در این مطلب از صحبت درباره برخی از تصاویر گرفته شده در حالت “عادی” دوربین صرف نظر کرده‌ایم؛ زیرا آنها همانند سال‌های گذشته از کیفیت مطلوبی برخوردار می‌باشند – تصاویر به طور کلی روشن، فوکوش شده و پر از جزئیات و رنگ هستند. تصاویر ثبت شده توسط iPhone 11 Pro Max نسبت به سایر برندهای موجود در بازار از سطح اشباع کمتری برخوردار می‌باشد. در حالت فیلمبرداری نیز همه‌چیز بهبودیافته است – به نظر ما حالت 4K/60fps بیشتر از آنکه یک ویژگی کاربردی باشد، یک قابلیت تبلیغاتی است. اما اگر یک عکاس یا فیلمبردار حرفه‌ای بوده و به دنبال خرید این تلفن هوشمند هستید (همانطور که از iPhone 11 Pro Max انتظار دارید)، سپس به چنین قابلیت‌هایی نیاز خواهید داشت. جزئیات غنی‌تر و نوردهی متعادل بدان معناست که می‌توانید ویدیوهایی با ظاهر جذاب‌تر ایجاد کنید. این قابلیت تنها چیزی است که برای تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی جذاب خواهد بود. افرادی که می‌خواهند با iPhone 11 Pro Max ویدیوهای عجیبی ضبط کنند، احتمالاً از مجموعه ویرایش داخلی این دستگاه که امکان تغییر مستقیم رنگ‌ها و فیلترهای تمام ویدیو را فراهم می‌کند، لذت خواهند برد. یکی دیگر از مواردی که ما در آیفون‌های جدید چندان از آن استقبال نکردیم، قابلیت تحت عنوان “Slofies” می‌باشد – این ویژگی امکان ضبط ویدیوهای حرکات آهسته در دوربین جلو را فراهم می‌کند و در هر سه نسخه آیفون 11 قابل دسترسی است. نتایح ثبت شده توسط این قابلیت خوب است و بسیاری از کاربران ویدیوهای ثبت شده توسط آنرا سرگرم‌کننده و شایسته اشتراک‌گذاری می‌دانند.

باتری

iPhone 11 Pro Max

اپل پس از ادعا‌های بزرگی که در رابطه با بهبود عملکرد باتری iPhone 11 Pro Max بیان کرده بود، بدین واقعیت اشاره می‌کند پرچمدار جدید در مقایسه با iPhone XS Max پنج ساعت شارژدهی بیشتری ارائه می‌دهد. این میزان بهبود عملکرد باتری بدون کوچکترین تأثیری بر اندازه دستگاه یک پیشرفت خارق‌العاده به نظر می‌رسد. ما شارژدهی 11 Pro Max را برای مدت زمان سه روز مورد آزمایش قرار دادیم؛ما آیفون را در ساعت 19:00 از شارژر جدا کردیم، حدود 50دقیقه به منظور پخش موسیقی از بلوتوث از آن بهره بردیم، سپس نزدیک به دو ساعت با قابلیت Dolby Vision و روشنایی خودکار به تماشای یک ویدیو پرداختیم، چندین پیام ارسال کردیم و قبل از خواب گجت گارمن را نیز به دستگاه خود از طریق بلوتوث متصل کردیم – در آن زمان گوشی 62 درصد شارژ داشت. در طول شب نیز باتری عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و حالت آماده به‌کار تنها 5 الی 6 درصد از ظرفیت باتری را مورد استفاده قرار داد. این بدان معناست که ما روز را با بیش از 50 درصد باتری آغاز کردیم. پس از یک روز آزمایش سخت شامل بازی کردن، استریم ویدیو، آزمایش دوربین و اجرای بنچمارک‌های گوناگون در نهایت شارژ آیفون 11 قبل از ساعت 18:00 به پایان رسید (اما حالت ذخیره نیرو را روشن نکریم). عملکرد باتری iPhone 11 Pro Max بسیار چشمگیر است و بسیار از iPhone XS Max سال گذشته فراتر می‌رود. بنابراین به نظر می‌رسد ادعاهای اپل درباره باتری قوی‌تر صحیح بوده است. زمانی که نوبت به شارژ کردن دستگاه می‌رسد، دو گزینه پیشرو دارید؛ شارژر بی‌سیم (که ما از شما می‌خواهیم روی آن سرمایه‌گذاری کنید. زیرا در صورت استفاده از این شارژر دیگر در خانه و محل کار هرگز نگران میزان شارژ باتری نخواهید بود)، شارژ سریع درون جعبه. پس از آزمایش شارژ iPhone 11 Pro به سرعت آن پی‌بردیم و این موضوع در رابطه با نسخه پرو مکس نیز صدق می‌کند. این فناوری دستگاه شما را پس از 15 دقیقه 25 درصد شارژ می‌کند به برای جلب نظرتان کافی به نظر می‌رسد. شارژ کامل نیز 90 دقیقه به طول خواهد انجامید. خوشبختانه قرارگیری شارژر سریع درون جعبه سری آیفون 11 اندکی از برچسب قیمت گزاف آن می‌کاهد.

نرم‌افزار و عملکرد

iPhone 11 Pro Max با رابط کاربری iOS 13 که در آن زمان جدیدترین سیستم عامل اپل محسوب می‌شد، روانه بازار شده است. البته در نظر داشته باشید تاکنون بروزرسانی iOS 14 نیز در دسترس تمامی دستگاه‌های سری آیفون 11 قرار گرفته است. بروزرسانی جدید موارد بسیاری را در اختیار کاربران iOS قرار می‌دهد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توانیم به کتابخانه اپلیکیشن (مانند کشوهای برنامه موجود در دستگاه‌های اندروید) و ویجت‌های صفحه اصلی اشاره کنیم. سیستم عامل iOS 13 که سری آیفون 11 با آنها راه‌اندازی می‌شود، تعدادی اصلاحات بسیار کاربردی و خلاقانه‌ای را به این پلتفرم می‌افزاید مانند اعلان‌های خاموش‌کننده تماس. قابلیت پرطرفدار Face ID نیز نه تنها از لحاظ دقت عملکرد بلکه از نظر میدان دید دوربین نیز پیشرفت‌هایی را به خود دیده است. اما متأسفانه دوربین جلو سری آیفون 11 همانند نسل گذشته در شناسایی چهره عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش نمی‌‌گذارند. اگر از جمله افرادی می‌باشید که بین شبکه‌های Wi-Fi و بلوتوث گوناگون جابجا می‌شوید، می‌بایست به منظور دسترسی به گزینه‌های در دسترس آیکون شبکه مورد نظرتان در بخش مرکز کنترل را به مدت طولانی نگه دارید – گفتنی است به منظور دسترسی به مرکز کنترل بایستی صفحه نمایش آیفون 11 را از سمت راست به پایین بکشید. در نظر داشته باشید ما از لفظ “فشار طولانی” نه “فشار سخت” استفاده کردیم؛ زیرا برخلاف آیفون‌های نسل گذشته که از قابلیت 3D Touch (لمس سخت‌تر و قوی‌تر صفحه نمایش) به منظور دسترسی به منوهای گوناگون و راه‌اندازی برنامه دوربین بهره می‌بردند. نسل جدید تلفن‌های هوشمند اپل (از جمله سری آیفون 11) از این فناوری بی‌بهره هستند. اما یک موتور هاپتیک ارتقا یافته جایگزین این قابلیت 3D Touch شده است. جایی که صدای زنگ زیر انگشت هنگام فعالسازی بیشتر شبیه به یک دکمه مکانیکی به نظر می‌رسد و یک سیستم فشار طولانی-مدت که نگه داشتن آن منوهای دیگر را فعال می‌کند. هنگام استفاده iPhone 11 Pro Max بسیار سریع به نظر می‌رسد؛ هرچند هنگام تلاش به منظور تنظیم مجدد آیکون‌ها در صفحه اصلی گیج‌کننده به نظر می‌رسد – به منظور شروع جابجایی‌ها می‌بایست آیکونی را انتخاب کرده یا انگشتتان را تکان دهید.

از نظر عملکرد خام iPhone 11 Pro Max قوی‌ترین آیفون اپل در سال 2019 محسوب می‌شد – همچنین یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند. به حساب می‌آمد. اگر تمرکزتان را معطوف عملکرد خام کنید متوجه خواهید شد که پرچمدار اپل در Geekbench 5 امتیاز 3420 کسب کرده است که سبب می‌شود این دستگاه 10 درصد قدرتمندتر از iPhone 11 و بیش از 20 درصد برتر از iPhone XS Max باشد.در نظر داشته باشید مدل‌های Pro از آنجایی که از حافظه رم بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار می‌باشند، بنابراین ثبت امتیاز‌های Geekbench بالاتر توسط آنها منطقی به نظر می‌رسد. البته اینها فقط اعداد خام هستند و به منظور دریافت بهترین بازخورد می‌بایست دستگاه را در استفاده‌های روزمره مورد آزمایش قرار دهید. خب، یکی از مشکلات 11 Pro Max کند شدن برنامه‌ها هنگام باز و بسته شدن می‌باشد که تنها هنگام استفاده از دستگاه متوجه آن خواهید شد. اپلیکیشن دوربین تنها برنامه‌ای بود که هنگام استفاده از آن با مشکلات جزئی مواجه شدیم: بارگیری برنامه حدود یک ثانیه زمان می‌برد (همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم حتی برخی اوقات متوقف می‌شود). همچنین هنگام عکسبرداری، پیش‌نمایش دوربین فوق‌عریض که تصویر دورنمایی شده را نسبت به فریم استاندار به نمایش می‌گذارد، با فشار دادن دکمه شاتر فوراً ظاهر نمی‌شود. بارگذاری تصاویر به منظور ویرایش نیز چیزی حدود یک الی دو ثانیه زمان نیاز دارد – از آنجایی که به دلیل حجم بسیاری از پردازش که در حال انجام می‌باشد، اندکی تأخیر منطقی به نظر می‌رسد. اما ما انتظار عملکردهای سریعتری را از iPhone 11 Pro Max داشتیم. نه اینکه مجبور باشیم هر از چند گاهی یک چرخ پیشرفت در حال چرخش را مشاهده کنیم. قدرت iPhone 11 Pro Max به قابلیت‌های چندرسانه‌ای آن نیز گسترش می‌یابد. ما پیشتر در مورد کیفیت تصاویر به نمایش گذاشته شده صحبت کرده بودیم، اما کیفیت صدا – حتی در سرویس‌های استریم مانند Spotify – نیز چشمگیر است. همچنین صدا از طریق یک هدفون نیز بسیار عالی و غنی به نظر می‌رسد و جزئیات بیشتری را نسبت به بیشتر تلفن‌های هوشمند در اختیارتان قرار می‌‌دهد.

آیا باید iPhone 11 Pro Max را خریداری کنید

iPhone 11 Pro Max

بخریدش اگر …

  • شما بهترین آیفون موجود (در سال 2019) را می‌خواهید

از نظر مشخصات و عملکرد هیچ آیفونی بهتر از iPhone 11 Pro Max در سال 2019 وجود نداشت – عمر باتری، کیفیت محتوای ویدیویی، عملکرد کلی پردازنده و … این دستگاه را به عنوان برترین تلفن هوشمند اپل مطرح می‌کند.

  • از تماشای محتوای ویدیویی لذت می‌برید

همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم، تلفیق صفحه نمایش روشن، قابلیت Dolby VIsion و پنل OLED ارتقا یافته تماشای فیلم‌ها را به یک تجربه درجه یک بدل می‌کند – اپل به طور خودکار محتوای بصری‌تان را به بهترین کیفیت موجود به نمایش می‌گذارد.

  • شما به یک تلفن هوشمند با عمر باتری خوب نیاز دارید

iPhone 11 Pro Max دقیقاً این کار را انجام می‌دهد: قدرتمندترین آیفون با طولانی‌ترین عمر باتری که تاکنون از یک تلفن هوشمند اپل شاهد بوده‌ایم – البته در سال 2019.

نخریدش اگر …

  • شما بودجه محدودی دارید

iPhone 11 Pro Max با برچسب قیمت 1.099 دلار (معادل 1.149 پوند و 1.899 دلار استرالیا) به فروش می‌رسد که برای یک تلفن هوشمند چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد. به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان می‌توانید گزینه‌هایی مانند iPhone 11 با آیفون‌های سال گذشته را مد نظر قرار دهید.

  • شما پشرفته‌ و بروزترین قابلیت‌ها را می‌خواهید

درحالی که iPhone 11 Pro Max پیشرفته‌ترین تلفن هوشمند اپل در سال 2019 به حساب می‌آید. اما بسیاری از ویژگی‌های دیگر هستند که توسط اپل ارائه نمی‌شوند اما در دستگاه‌های سایر برندها به چشم می‌خورند مانند شارژ بی‌سیم، فناوری 5G و دوربین‌های بیشتر. اگر خواهان تمامی قابلیت‌های جدید تلفن‌های هوشمند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از خرید 11 Pro Max صرف نظر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا