iPhone 12 Pro Max

نقد و بررسی iPhone 12 Pro Max؛ بهترین تلفن هوشمند تا به امروز

نظر ما

اگر به دنبال برترین آیفون موجود در بازار هستید؛ iPhone 12 Pro Max تلفن هوشمند مورد نظر شماست: این دستگاه با عملکرد سخت‌افزاری مافوق تصور، دوربین خارق‌العاده و طولانی‌ترین عمر باتری در میان گوشی‌ها ساخت اپل یک گزینه ایده‌آل به حساب می‌آید. البته شما باید آماده تحمل وزن آنرا نیز داشته باشید، زیرا دستگاه مورد بحث با وزن 228 گرم بزرگترین آیفون موجود در بازار نیز محسوب می‌شود. به زبان ساده، iPhone 12 Pro Max برای طرفدارانی که همواره خواهان برترین تلفن هوشمند ساخت اپل می‌باشند، یک انتخاب خارق‌العاده به حساب می‌آید.

نکات مثبت نکات منفی
صفحه نمایش عالی اندازه تقریباً خیلی بزرگ
عمر باتری طولانی گران قیمت
دوربین قدرتمند بهبود عملکرد دوربین نسبت به iPhone 12 Pro چندان خارق‌العاده نیست

بررسی اجمالی

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

iPhone 12 Pro Max بزرگترین و در عین حال برترین تلفن هوشمند ساخته شده توسط اپل می‌باشد. البته اگر شما مشکلی با پرداخت 1,099 دلار (معادل 1,099 پوند، 1,849 دلار استرالیا) برای این گوشی عظیم‌الجثه نداشته باشید. طراحی iPhone 12 Pro Max به خوبی زبان طراحی اپل را برای سایر دستگاه‌های سری آیفون 12 در سال 2020 را به نمایش می‌گذارد: یک قاب فریم جدید تخت که جلوه صنعتی بیشتری به گوشی می‌بخشد و نگهداری آنرا نسبت به مدل سال گذشته اندکی دشوارتر می‌کند. هرچند ظاهر پریمیوم، رنگ‌های جذاب و لبه‌های کناری فلزی این سری را از سایر مدل‌های آیفون متمایز می‌کند (هرچند که همانند آهنربا اثر انگشت را به خود جذب می‌کند). در حالی که iPhone 12 Pro Max تنها اندکی از برادر بزرگتر خود (iPhone 11 Pro Max) بزرگتر است. با این حال، کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش OLED به وضوح قابل مشاهده بوده و به اپل امکان می‌‌دهد انداره نمایشگر را به 6.7 اینچ ارتقا دهد که دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید یک آیفون جدید محسوب می‌شود. تصاویر در نمایشگرها بزرگتر واضح‌ و قابل‌ مشاهده‌تر می‌باشند. همچنین شما می‌توانید صفحات وب و تصاویر بیشتری را هنگام استفاده روزانه خود مشاهده کنید. در ضمن iPhone 12 Pro Max به عنوان یک دستگاه پخش‌کننده فیلم نیز برترین عملکرد را در میان آیفون‌ها از خود نشان می‌دهد. این یکی از برترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار است که می‌تواند صحنه‌های رنگارنگ و تُن‌های رنگی را با سهولت به نمایش درآورد.

ویژگی بارز iPhone 12 Pro Max، آرایه دوربین جدید آن است که سه دوربین را در خود جای داده و تمامی آنها توسط یک پردازنده سیگنال تصویری (ISP) بهتر بروزرسانی شده‌اند. درحالی که بیرون‌زدگی دوربین پشت بیشتر از آیفون‌های سال گذشته جلب توجه می‌کند، سنسور اصلی 12 مگاپیکلسی طوری ارتقا یافته تا نور بیشتری را جذب کند. همچنین شاهد ایجاد پیشرفت‌هایی در زمینه پردازش تصویر نیز بوده‌ایم – برخی از تصاویر گرفته شده واقعا چشمگیر بودند. با این حال در تست‌های ما تصاویر ثبت شده توسط iPhone 12 Pro Max تفاوت قابل توجهی با iPhone 12 Pro نداشتند که تعجب‌آور بود – در مجموع تصاویر iPhone 12 Pro Max واضح و روشن‌تر بودند، اما این موضوع چندان ملموس نبود. اگر شما یک فیلم‌ساز تازه‌کار هستید، می‌توانید این دستگاه را جزو گزینه‌های خرید خود قرار دهید. پرچمدار 2020 اپل امکان ضبط ویدیو با وضوح تصویر 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه با قابلیت Dolby Vision (فرمت پویا HDR) را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین، اگر شما تولیدکننده محتوای بصری در شبکه‌های اجتماعی هستید و به یک تلفن هوشمند با قابلیت ضبط ویدیو باکیفیت نیاز دارید، 12 Pro Max قطعا می‌تواند این کار را انجام دهد. فناوری HDR از طریق بهبود قابل توجه روشنایی و رنگ‌ها سبب می‌شود فیلم‌های شما شاداب‌تر و زنده‌تر به نظر برسند اما ممکن است اندکی مصنوعی به نظر برسد و ویدیوها فضای بیشتری از حافظه شما را به خود اختصاص دهند. به زبان ساده، این قابلیتی نیست که اکثر افراد به دنبال ارتقا برای آن می‌باشند.

iPhone 12 Pro Max با فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت روانه بازار خواهد شد که این موضوع به دلیل ارتقا چشمگیر سنسور 12 مگاپیکسلی که سبب ثبت تصاویر باکیفیت‌تر و البته حجیم‌تر می‌شود، کاملا قابل پیشبینی بود. با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) نیز می‌توانید محتوای خود را هرچه سریعتر بارگیری کنید که سبب شود تلفن هوشمندتان را سریعتر با ویدیوها و موسیقی‌های مورد علاقه‌تان پر کنید. تمامی کاربران می‌دانند که 5G آینده شبکه تلفن همراه به حساب می‌آید، اما در حال حاضر این موضوع را نمی‌توانیم به عنوان دلیلی برای خرید iPhone 12 Pro Max محسوب نمی‌شود. بسیاری از مناطق جهان به دسترسی به نسل پنجم شبکه تلفن همراه نداشته و این قابلیت کاربردی برای طیف گسترده‌ای از کاربران عملا بلااستفاده است. اما باگذشت چند سال این اتصال بسیار گسترده‌تر خواهد شد. بنابراین خرید با یک آیفون 5G بیشتر از اینکه در حال حاضر از سرعت نسل آینده لذت ببرید، برای آینده سرمایه‌گذاری کرده‌اید – مگر اینکه در حال حاضر در یکی از بزرگترین شهرهای جهان زندگی می‌کنید. فناوری 5G در اکثر مواقع حتی از اتصال Wi-Fi نیز سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد که دیوانه‌کننده است. اما از آنجایی که طیف گسترده‌ای از کاربران تجربه استفاده از این فناوری را نداشته‌اند، بنابراین در حال حاضر عدم بهره‌مندی از این قابلیت بی‌نهایت جذاب چندان مشکل‌ساز نخواهد بود. اپل همچنین فناوری ابتکاری MagSafe را به پرجمدار 2020 خود افزوده است که شما را قادر می‌سازد به صورت مغناطیسی شارژرها، قاب‌‌ها و سایر لوازم جانبی خود را به دستگاه خود متصل کنید. ما بی‌نهایت از این سبک قابلیت‌ها استقبال می‌کنیم و اپل نیز در نظر دارد لوازم جانبی بیشتری را با ویژگی MagSafe سازگار کند

در کنار صفحه نمایش بزرگتر، یکی از دلایل اصلی خرید iPhone 12 Pro Max عمر باتری طولانی آن محسوب می‌شود – به لطف برخورداری از بزرگترین پنل، حجیم‌ترین باتری در سری آیفون 12 را نیز در خود جای داده است. این گوشی هوشمند در تست‌های ما توانست به راحتی یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. حتی در صورت استفاده سنگین نیز دستگاه توانست تا ساعت 19:30 دوام بیاورد – اگر در مورد میزان شارژدهی iPhone 12 Pro با شک و تردید مواجه هستید و بودجه لازم را نیز در اختیار دارید، به شما توصیه می‌کنیم مدل Max را خریداری کنید. اگر خواستار برترین فناوری‌های اپل در سال 2020 در زمینه تلفن‌‌های هوشمند هستید: iPhone 12 Pro Max گوشی مورد نظر شماست. نمایشگر بزرگ و درخشان، دوربین پیشرفته، عمر باتری بیشتر و قابلیت جذاب MagSafe تمامی چیزهایی است که با خرید این تلفن هوشمند بدست می‌آورید. البته اگر توان پرداخت برچسب قیمت 1.099 دلاری آن را داشته باشید. با این حال، اگر مدل Max اندکی از نیاز یا بودجه شما فرارتر می‌رود، iPhone 12 Pro همان قابلیت‌ها و عملکرد پردازشی را با برچسب قیمت ارزان‌تر در اختیارتان قرار می‌‌هد (البته نه در زمینه عمر باتری) – هرچند تفاوت در دوربین‌ها آنطور که انتظار داشتیم قابل توجه نبود.

تاریخ عرضه و قیمت‌گذاری

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

پس از رونمایی از سری آیفون 12 در تاریخ 22 مهرماه 1399 (13 اکتبر 2020)، اپل تایید کرد iPhone 12 Pro Max چند هفته پس از راه‌اندازی روانه بازار خواهد شد. درحالی که دو مدل iPhone 12 و iPhone 12 Pro در 2 آذرماه در دسترس بودند، این شرکت تصمیم گرفت دو مدل iPhone 12 mini و iPhone 12 Pro Max را در تاریخ دیگری عرضه کند. پیش‌خرید iPhone 12 Pro Max در 16 آبان‌ماه (6 نوامبر) آغاز شد. برچسب قیمت iPhone 12 Pro Max از 1.090 دلار/ 1.099 پوند/ 1.849 دلار استرالیا با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع شده و تا 1.199 دلار/ 1.199 پوند/ 2.019 دلار استرالیا برای نسخه 256 گیگابایت و 1.399 دلار/ 1.399 پوند/ 2.369 دلار استرالیا برای نسخه 512 گیگابایت افزایش می‌‌یابد.

طراحی

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

iPhone 12 Pro Max از نظر اندازه واقعا دستگاه بزرگی به حساب می‌آید (بزرگترین تلفن هوشمندی که اپل تاکنون ساخته است، البته فقط با اختلاف چند میلی‌متر). با این حال، از آنجایی که همانند تمام مدل‌های دیگر سری آیفون 12 از لبه‌های مربعی برخوردار می‌باشد و از طراحی جدید iPad Pro نیز پیروی کرده است، احساس بزرگتری در دست دارد. این موضوع به هیج‌عنوان در لیست نکات منفی این دستگاه قرار نمی‌گیرد. با این حال، این زبان طراحی مشترک سبب شده iPhone 12 Pro Max برای افرادی که خواهان نمایشگرهای عظیم‌الجثه در آیفون‌های اپل هستند، یک گزینه ایده‌آل محسوب شود. لبه‌های زاویه‌دار به این معنی خواهد بود که نگه داشتن دستگاه به راحتی iPhone 11 Pro Max که از کناره‌های خمیده بهره می‌برد، نمی‌باشد. یکی از ویژگی‌های کلیدی مدل Pro Max سال گذشته، رنگ‌های بی‌نهایت جذاب آن است که کاربران مختلف با هر نوع سلیقه‌ای را مجذوب می‌کند. iPhone 12 Pro Max در رنگ‌های مشکی (Graphite)، نقره‌ای ، آبی (Pacific Blue) و طلایی روانه بازار شده است. نکته دیگر که در مورد طراحی این گوشی هوشمند، لبه‌‌های پهن و براق از جنس فولاد ضد زنگ است که اندکی فانتری به نظر می‌رسند و ظاهری جدید و پریمیوم را به دستگاه می‌بخشند. هرچند جذب لکه و اثر انگشت می‌تواند تجربه لذت‌بخش ما از این طراحی جسورانه را اندکی با اخلال مواجه کنند. باتوجه به برچسب قیمت، شما خواستار یک تلفن هوشمند گران هستید و iPhone 12 Pro Max قطعا چنین به نظر می‌رسد – مخصوصا در رنگ طلایی. اساساً، طراحی مدل Max آیفون‌‌های اپل یک نسخه بزرگتر از مدل Pro می‌باشد و این موضوع در مورد سری آیفون 12 نیز صدق می‌کند. هرچند این گوشی با وجود اندازه بزرگتر همچنان به خوبی در دست قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توانید به کلید سیری/قفل صفحه نمایش که در سمت چپ و کلید تنظیم صدا که در سمت راست بدنه قرار گرفته است، دسترسی داشته باشید. با این حال، یک تفاوت بزرگ به چشم می‌خورد،‌ آرایه دوربین سه‌گانه مدل Max نسبت به مدل Pro بیرون‌زدگی به مراتب بیشتر و قابل چشمگیرتری دارد و دلیل آن نیز قرارگیری یک سنسور بزرگتر به منظور جذب هرچه بیشتر نور می‌باشد. ما در بخش دوربین به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

Image credit: TechRadar

این موضوع بدین معناست که زمانی iPhone 12 Pro Max را روی یک سطح صاف قرار می‌دهید، اگر روی صفحه نمایش ضربه بزنید، دستگاه از یک سو به سوی دیگر تلو تلو می‌خورد – بازی با این برآمدگی اندکی سرگرم‌کننده نیز به نظر می‌رسد. این موضوع واقعا تامل‌برانگیز است و سبب می‌شود بسیاری از کاربران به منظور رفع این موضوع به خرید قاب روی آورند. همانطور که گفته شد، این تلفن هوشمند با ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.4 میلی‌متر بزرگترین آیفون اپل تا به امروز به حساب می‌آید. با وجود اینکه این دستگاه نسبت به iPhone 11 Pro Max اندکی نازک‌تر می‌باشد – به لطف لبه‌های مربع‌شکل. اما هنوز هم در دست کمی بزرگتر احساس می‌شود.

برای چیزی که مممکن است قبل از خرید دستگاه شما را آزار دهد، آماده باشید: اپل ایرفون و آداپتور شارژ را از درون جعبه خارج کرده است. بنابراین، در زمان خرید گوشی تنها یک کابل شارژ دریافت می‌کنید. در نظر داشته باشید این کابل جدید از رابط USB-C به لایتنینگ بهره می‌برد. این درحالی است که کابل‌ها و آداپتورهای گذشته این شرکت از رابط USB-A برخوردار بودند. کابل USB-C آیفون شما را سریعتر شارژ می‌کند. اما به منظور بهره‌مندی از این امکان می‌بایست یک آداپتور شارژ با برچسب قیمت 19 دلار/ 19 پوند/ 29 دلار استرالیا از اپل خریداری کنید. این اقدام کوپرتیونی‌ها اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد. این شرکت در بیانه خود گفته بود این اقدام را در جهت کاهش زباله‌های الکترونیکی انجام داده است، زیرا تمام کاربران آیفون در گذشته آداپتور و ایرفون را دریافت کرده‌اند. این درحالی است که کابل جدید به دلیل استفاده از رابط USB-C با هیچکدام از آداپتورهای قبلی این شرکت سازگاری نداشته و این موضوع شما را محبور به خرید یک آداپتور جدید می‌کند. به زبان ساده، اپل آداپتور را از داخل جعبه دستگاه برداشته و با ارائه یک کابل جدید که حتی با آداپتور قبلی شما (در صورتی که از قبل یک گوشی آیفون خریداری کرده باشید) سازگاری نداشته می‌خواهد شما را مجبور به خرید آداپتور جدید کند.

همچنین به منظور توجیه سیاست خصمانه خود علیه کاربران از کاهش زباله‌های الکترونیکی سخن به میان آورده است. در نظر داشته باشید که اپل تنها تولیدکننده تلفن هوشمند می‌باشد که از درگاه اختصاصی خود استفاده می‌کند و سایر تولیدکنندگان به منظور سازگاری هرچه بیشتر دستگاه‌های خود از رابط‌‌های USB استفاده می‌کنند. موضوعی که حتی واکنش اتحادیه اروپا نیز درپی داشت و مارگارت وستاگر ،کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازرگانی، در مرداد 1397 طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود: “کمیسیون با توجه به پیشرفت‌های نامطلوب این رویکرد [ایحاد یک رابط مشتر] [به صورت] داوطلبانه، بزودی ارزیابی‌هایی در مورد مزایا و هزینه‌های [درگاه لایتنیگ] و گزینه های دیگر آغاز خواهد شد.” با این اوصاف، در صورتی که آداپتور مناسب در اختیار ندارید، می‌بایست هزینه شارژر را نیز به برچسب قیمت دستگاه اضافه کنید. جمع‌بندی، اگر خواستار یک آیفون بزرگ و تمام مزایایی که به همراه دارد، می‌خواهید. قطعاَ از طراحی این مدل بزرگتر لذت خواهید برد. اما نمی‌توانید با انگشت شست خود به تمام نقاط صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

صفحه نمایش

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

iPhone 12 Pro Max دارای بزرگترین نمایشگر در میان تمام آیفون‌های اپل می‌باشد که این موضوع دلیل خوبی برای بروزرسانی به این پرچمدار جدید به حساب آید. با توجه به فناوری‌های جدیدی که کوپرتیونی‌ها سال گذشته و در دستگاه‌های iPhone 11 Pro Max و iPhone 11 Pro از آنها رونمایی کردند، تمام مدل‌های سری آیفون 12 از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند که واقعا شگفت‌انگیز است. به خصوص در این اندازه واقعا تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. اپل این صفحه نمایش جدید را با عنوان “Super XDR OLED” معرفی کرده و به بیان ساده این موضوع به صفحه‌ای شفاف، روشن و واضح با قالبیت ایجاد رنگ عالی اشاره می‌کند. آیفون 12 یک بروزرسانی تمام و کمال برای کاربری است که قصد تعویض دستگاه‌های قدیمی ساخت اپل خود را دارند. – صفحه نمایش در سری آیفون 12 به طرز حیرت‌انگیزی بهبود یافته و تصاویر با میزان جزئیات و رنگ چشمگیر نمایش داده می‌شوند. به لطف حاشیه‌های نازک iPhone 12 Pro Max، صفحه نمایش می‌تواند تا کناره‌های دستگاه امتداد یابد. در نتیجه نمایشگر 6.7 اینچی این مدل در مقایسه با پنل جلویی 6.5 اینچی iPhone 11 Pro Max واقعاً چشمگیر‌ به نظر می‌رسد. میزان صفحه نمایش اضافی (کاهش حاشیه‌های نمایشگر) نسبت به سال گذشته قابل توجه است و به احساس غوطه‌وری هنگام تماشای فیلم یا موارد دیگر کمک شایانی می‌کند. متاسفانه این نمایشگر در زمینه روشنایی یک گام به جلو محسوب نمی‌شود؛ این درحالی است که پنل OLED این سری بسیار شبیه مدل‌های iPhone 11 Pro Max و iPhone 11 Pro است.

به هرحال، تصاویر در این صفحه نمایش کاملاً واضح و محتوای بارگیری یا استریم شده نیز در پنل بزرگتر پویاتر به نظر می‌رسند. همچنین نسبت کنتراست بالا سبب می‌شود مواردی مانند فیلم‌های اکشن و مستندهای طبیعت به طرز باورنکردنی‌ای جذاب باشند. اپل همانند سایر دستگاه‌های سری آیفون 12 از پوشش حفاظتی “Ceramic Shield” در iPhone 12 Pro Max بهره گرفته است – این پوشش جدید به گونه‌ای ساخته شده تا میزان آسیب ناشی از سقوط دستگاه را تا چهار برابر کاهش دهد. ما در هنگام بررسی گوشی این موضوع را مورد آزمایش قرار ندادیم – به دلیل اینکه قصد نداشتیم یک تلفن هوشمند گران قیمت را صرفاً به خاطر این که ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد، تخریب کنیم. کوپرتیونی‌ها همچنین ادعا می‌کنند به لطف تبادل یونی دوگانه، سری آیفون 12 در برابر خراش نیز مقاوت به مراتب بیشتری را از خود نشان می‌دهد. موضوعات مورد بحث مواردی نیستند که در استفاده‌های ما نمود پیدا کنند، همانند بررسی iPhone 11 Pro Max سال گذشته، در اوایل آزمایش لکه‌ها و خراش‌های کوچکی روی پرچمدار جدید اپل نیز ظاهر شد. استفاده روزمره نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش میزان مقاومت صفحه نمایش در برابر عوامل سقوط و خراش باشد. اما زمانی که صفحه دستگاه را خاموش می‌کنید به وضوح می‌توانید اثرات ریز ناخن و خراش‌های کوجکی را مشاهده کنید. این درحالی است که ما هیچ‌گاه دستگاه را در تماس با اجسام سختی مانند کلید قرار ندادیم. در مجموع میزان مقاومت iPhone 12 Pro Max نسبت به سالیان گذشته بهبود یافته است،‌ اما به نظر می‌رسد اگر این دستگاه محافظت نکنید، هنوز هم با نشانه‌های از خراش مواجه خواهید شد.

دوربین

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

بزرگترین دلیل به منظور ارتقا به iPhone 12 Pro Max در پشت دستگاه قرار گرفته است: آرایه دوربین که از سه دوربین 12 مگاپیکسلی شامل لنز استاندارد عریض، فوق عریض و تله‌فوتو 2.5 برابری تشکیل شده است. خوشبختانه قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز نسبت به سال گذشته بهبودهایی را به خود دیده و اکنون حالت شب علاوه بر سنسور اصلی برای حسگر فوق عریض نیز در دسترس است. گرچه ممکن است تصور کنید تفاوت چشمگیری میان مدل مکس و پرو سری آیفون 12 وجود ندارد. اما اپل تصمیم گرفته که اگر می‌خواهید بهترین تجربه دوربین را در میان آیفون‌ها داشته باشید، باید مدل مکس را انتخاب کنید. این موضوع به لطف آیفون بزرگ جدید حاصل شده است. افزایش ابعاد دستگاه سبب شده تا کوپرتیونی‌ها از سنسور بزرگتری بهره بگیرند که می‌تواند نور بیشتری جذب کند و تصاویر واضح‌تری بگیرد. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما را به سمت خرید یک دوربین مجزا سوق دهد. به بیان ساده، اگر خواهان بهترین کیفیت عکسبرداری در میان آیفون‌ها هستید، نمی‌توانید به جز iPhone 12 Pro Max به دستگاه دیگری فکر کنید. اپل از طریق تراشه A14 Bionic که به حدی هوشمند است که می‌داند به چه چیزی نگاه می‌کنید و می‌تواند تصویر حاصل را با توجه به آن تغییر دهد، انقلابی در زمینه “عکاسی محاسباتی” ایجاد کرده است. قابلیت Deep Fusion که سال گذشته در آیفون‌های اپل به نمایش درآمد، تصاویر ثبت شده را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن پس از ضبط ایجاد کند. ویژگی جدید Smart HDR 3 نیز زمانی که تصویر ثبت شد صحنه‌های مختلفی را جست‌وجو می‌کند، چندین نوردهی انجام می‌دهد و آنها را هوشمندانه به هم می‌چسباند تا بهترین تصویر ممکن را به شما ارائه دهد. این درحالی است که در حالت شب شما می‌بایست دستگاه را برای مدت زمانی متفاوتی (بسته به شرایط) ثابت نگه دارید تا پردازش‌های مورد نیاز بتوانند یک فضای تاریک را به یک صحنه غنی و پرطراوت تبدیل کنند.

تصاویر گرفته شده توسط iPhone 12 Pro Max به وضوح نسبت به iPhone 11 Pro Max ارتقا یافته است و این موضوع حتی در شرایط نوری کم بیشتر نمود پیدا می‌کند. برش (Cropping) تصاویر ثبت شده در صحنه‌های تاریک از نویز محیطی کمی برخوردار بوده و تصویر کلی پرطراوت و زنده به نظر می‌رسد. قابلیت Smart HDR نیز عناصر بیشتر از تصویر را به منظور بهبود و ارتقا پیدا می‌کند. نتیجه این ویژگی نیز ثبت تصاویری باکیفیت و گسترده دینامیکی مطلوب می‌باشد. ما زمان زیادی را صرف عکسبرداری با iPhone 12 Pro ،iPhone 11 Pro Max و iPhone 12 Pro Max کردیم و در این مقایسه برخی موارد مشخص شدند. نکته اول، سنسور بزرگتر iPhone 12 Pro Max در مقایسه با iPhone 11 Pro Max نور بیشتری را جذب می‌کند، در نتیجه تصاویر ثبت شده توسط این حسگر از طراوت، روشنایی و سطح جزئیات بالاتری برخوردار می‌باشد.

گرچه، علی‌رغم اینکه iPhone 12 Pro Max نسبت به iPhone 12 Pro از سنسور بزرگتری بهره می‌برد، اما در اغلب موارد تفاوت اندکی بین نتایج ثبت شده توسط این دو دستگاه پیدا کردیم که تا حدی ما را متعجب کرد.

به هر حال، واضح است که iPhone 12 Pro Max در مقایسه با مدل پرو مکس سال گذشته از میزان روشنایی، وضوح و کیفیت کلی بالاتری برخوردار است – حتی نسبت به دستگاه‌هایی مانند iPhone 7 Plus قدرت دوربین گوشی‌های 2020 حیرت‌آور است. جابجایی بین دوربین‌های عریض، فوق عریض و تله‌فوتو نیز تغییر اندکی در کیفیت تصاویر بین هریک از آنها نمایان می‌کند که یک بروزرسانی دیگر نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود – تصاویر ثبت شده توسط دوربین تله‌فوتو (در حالت بزرگنمایی دیجیتالی) از طراوت، روشنایی و سطح جزئیات قابل قبولی برخوردار نیستند. اما سازگاری کلی میان این سه دوربین چشمگیر است.

اپل همچنین سبب کاهش سطح اعوحاح دوربین فوق عریض در لبه‌های تصویر شده است، به طوری که گوشه‌ها در تصاویر تخت کمتر خمیده به نظر می‌رسند. این موضوع سبب می‌شود شما تمایل بیشتری به استفاده از دوربین فوق عریض به منظور ثبت تصاویری که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، داشته باشید.

با این حال، یکی از موارد کلیدی‌ای که اپل در مورد آن سخن به میان آورده قابلیت Smart HDR 3 است. روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر را تفسیر کنند، روی جزئیات موجود در آسمان ویرایش انجام دهند، سوژه را در پیش‌نما قرار دهند و سطح نور مورد نیاز را تعیین کنند. هرچند که تمام این موارد همیشه کاملاً درست عمل نمی‌کند – درحالی که تصاویر افراد به وضوح در پس‌زمینه روشن‌تر نشان داده می‌شود، مواردی مانند گیاهان حتی در زمانی که آسمان به خوبی پدیدار است همجنان اندکی تاریک به نظر می‌رسند. ما همچنان به گزینه‌های ویرایش در آیفون‌ها که به منظور بهبود ظاهر تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاقه بسیاری داریم. فیلتر پیش‌فرض از گستردگی خوبی برخوردار هستند و به شما اجازه می‌دهند پس از ثبت تصاویر موارد بیشتری را به عکس‌ها اضافه کنید – این موارد هنوز هم سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند.

سنسور LiDAR که در iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max نیز شاهد استفاده از آن توسط اپل هستیم، هنوز در ابتدای راه قرار دارد. با این حال،‌ امکان ثبت تصاویر پرتره در حالت شب را برای دارندگان خود فراهم می‌آورد و جلوه‌های آن نیز از وضوح و کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد. همجنین قرار است این سنسور سرعت فوکوس خود را نیز بهبود بخشد، اما صادقانه بگوییم، ما در مورد فوکوس این لنز با مشکل خاصی مواجه نشدیم. همچنین به این نکته درست یافتیم که ثبت تصاویر سریع در شرایط نوری کم بسیار دشوار است – مانند کسی که پرش می‌کند. اما این حقیقت تعجب‌آور نیست، حتی زمانی که امیدوار بودیم سنسور LiDAR در این شرایط راهگشا باشد. صحبت از حالت شب شد، این دقیقاً همان قابلیتی است که iPhone 12 Pro Max در آن می‌درخشد. – همچنین سطح نوردهی در امسال متعادل‌تر شده است. حالت شب می‌تواند حداکثر در مدت زمان 30 ثانیه صحنه‌های تاریک را واقعاً روشن کند درحالی که شرایط نوری محیط بسیار پایین است. بعد از 30 ثانیه، ما حتی تصویر خروجی یکنواخت‌تری از حالت پایه مشاهده کردیم که جزئیات آن به زیبایی حفظ شده بود.

ممکن است انتظار داشته باشید حالت شب از دوربین تله‌فوتو به منظور ثبت تصاویر بزگنمایی شده در شرایط نوری کم بهره گیرد. اما ما متوحه شدیم آیفون بجای استفاده از بزرگنمایی نوری (لنز تله‌فوتو) در حالت شب، همچنان از سنسور اصلی با دیافراگم پایین استفاده می‌کند و به منظور ایجاد بزرگنمایی از برش دیجیتالی استفاده می‌کند. این موضوع به دلیل دستیابی به بهترین تصویر ایجاد شده است و سنسور اصلی در جذب نور نسبت به سنور تله‌فوتو عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد (f/1.6 در این زمینه عملکرد بهتری از f/2.2 به ثبت می‌رساند). اما نتایج ثبت شده نویز دیجیتالی بیشتری را شامل می‌شوند. نکته مثبت دیگر حالت پرتره دوربین جلو است که از دوربینی که اپل سالهاست در جلوی آیفون‌های خود قرار داده و طوری طراحی شده که توانایی محو کردن سوژه از پس‌زمینه را داشته باشد برای افزودن جلوه‌های بهتر به تصویر شما استفاده می‌کند. البته هنوز نمی‌توانیم با موهای سرگردان کنار بیاییم. این موضوع واقعاً اثر تصویر را از بین می‌برد، خصوصاً که بیشتر ما نمی‌توانیم در تمام طول روز موهایی آراسته داشته باشیم.

با این حال، دوربین‌های پشت عملکرد بسیار سریعتری ارائه می‌دهند که در شرایط نوری مختلط چشمگیر است. به این مورد، توانایی ایجاد رنگ‌های پوست طبیعی و قابلیت ثبت جزئیات در شرایط نوری کم را نیز اضافه کنید. لرزشگیر نوری تصویر، جایی که سنسور حرکت می‌کند تا لرزش ناشی از تکان دست را کاهش دهد، نیز بسیار عالی است که با قابلیت ضبط تصاویر با استاندارد Dolby Vision همراه شده است (شکلی قدرتمندتر از فرمت HDR که تفاوت بیشتری میان عناصر تاریک و روشن فیلم‌ها ایجاد می‌کند.) به شما اجازه می‌دهد ویدیوهایی واضح و پرطراوت بسازید. فیلم‌های ضبط شده توسط استاندارد Dolby Vision روشن‌ و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. اما این موضوع ممکن است در برخی مناطق بیش از حد نیاز رخ دهد. اگر ترجیح می‌دهید فیلم‌هایتان اندکی طبیعی‌تر باشند، خاموش کردن آن می‌تواند ایده خوبی باشد. به خصوص اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی تلفن‌تان را ذخیره کنید. زیرا توانایی ضبط ویدیو 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه با قابلیت HDR در iPhone 12 Pro Max اطلاعات بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد. شکی نیست که iPhone 12 Pro Max بهترین دوربینی را که اپل تاکنون در یک تلفن هوشمند قرار داده است. اما اختلاف میان آن و iPhone 12 Pro مطابق انتظار ما مشخص نبود. ما هنگام آزمایش تصاویری رنگارنگ و با روشنایی چشم‌نواز توسط iPhone 12 Pro Max به ثبت رساندیم. اما از آنجایی که “عکاسی محاسباتی” بخش عظیمی از این فرآیند است، شما می‌توانید نتایج مشابهی را در مدل پرو نیز مشاهده کنید، زیرا این دو مدل قدرت پردازشی یکسانی با یکدیگر دارند.

5G

از نظر ما مهم‌ترین ویژگی iPhone 12 Pro Max دوربین است، اما بزرگترین تغییرات مربوط به افزودن فناوری 5G و قابلیت MagSafe می‌باشد که تمام دستگاه‌های این سری را تحت تاثیر قرار داده است. اپل در مورد سیاست خود در قبال فناوری 5G بسیار سرگردان بود؛ آیا باید منتظر می‌ماند تا این فناوری در سراسر جهان رشد کند و به گسترش یابد تا مشتریان آن بتوانند با حداقل تاخیر به این شبکه فوق‌العاده سریع متصل شوند؟ با این حال، اگر بیش از این منتظر بماند، نمی‌تواند به همان اندازه در مورد چگونگی بکارگیری این فناوری اطلاعات کسب کند و مجبور است زمان بیشتری را صرف سازگاری تلفن‌های هوشمند خود با این فناوری جدید کند. یا اینکه آنرا زودتر روی تمامی تلفن‌های هوشمند جدید خود قرار می‌دهد و این فناروی را به سمتی که می‌خواهد هدایت می‌کند و مردم را نیز به استفاده از آن ترغیب می‌کند. به لطف اینکه زیرساخت 5G بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد، این فناوری چیزی است که بسیاری از مردم توانایی استفاده از آنرا ندارند. اپل گزینه دوم را برگزیده است، بنابراین دشوار است که بگوئیم 5G دلیل اصلی خرید iPhone 12 Pro Max می‌باشد. انجام برخی از تست‌ها نشان می‌دهد که شما می‌توانید در لندن و شهرهای اطراف آن با این فناوری سرعت سرگیجه‌آور 400 مگابیت در ثانیه را تجربه کنید. بارگیری برنامه‌ها و فایل‌های بزرگ بسیار سریعتر از گذشته شده است. اما دشوار است که بگوئیم در مقایسه با نسل گذشته تفاوت محسوسی از نظر کارایی ایجاد می‌کند – زیرا ما با 4G نیز مشکل چندانی نداشتیم و می‌توانستیم با سرعت قابل قبولی به بارگیری فایل‌های حجیم بپردازیم. برای انجام هر آزمایش 5G مجبور می‌شدیم به یک شهر بزرگ سفر کنیم. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که زیرساخت‌های مورد نیاز این فناوری هنوز به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار نگرفته و صرفاً یک ویژگی اضافی محسوب می‌شود. اپل طوری برنامه‌ریزی کرده است زمانی که بستر 5G در نزدیکی محل زندگی شما ایجاد شد، یک جایزه خوب به شما می‌رسد و آن اتصال گوشی شما به این فناوری است. اما این موضوع همچنان دلیل بزرگی به منظور ارتقا تلقی نمی‌شود – به علاوه همانطور که در بخش باتری بدان خواهیم پرداخت، این فناوری در طول عمر باتری بسیار تاثیرگذار است.

Magsafe

Image credit: TechRadar

ما یکی از طرفداران بزرگ نوآوری جدید اپل با عنوان MagSafe هستیم. اگر هنوز چیزی در مورد آن نشنیده‌اید، یک حلقه مغناطیسی است که در پوشش عقب دستگاه‌های سری آیفون 12 پنهان شده و به شما امکان می‌دهد به راحتی شارژرها، قاب‌ها و سایر لوازم جانبی خود را روی آیفون‌تان چفت کنید – این فناوری جدید، قلمروی از امکانات جدید در اختیار کاربران قرار خواهد داد. تصور کنید در آینده کنترلرهای بازی ضربه‌ای، پراژکتورها و چاپگرهای عکس فوری نیز می‌توانند به عنوان لوازم جانبی آیفون شما مورد استفاده قرار بگیرند. کوپرتیونی‌ها در نظر دارند با افزودن گسترش دامنه تلفن‌های هوشمند خود شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی را به منظور تقویت آیفون‌ها بیش از گذشته تشویق کنند. در حال حاضر شاهد موارد جدیدی نظیر نگهدارنده‌های موبایل و سه پایه‌های عکاسی هستیم که به سادگی عملکرد دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشند. از آنجا که Magsafe یک تراشه دارد که تنها با گوشی‌های آیفون ارتباط برقرار می‌کند، می‌تواند بدون نیاز به ارزیابی به دستگاه متصل اعتماد کند. این موضوع همچنین بدان معناست که شارژرهای بی‌سیم Magsafe می‌توانند سرعت شارژ بی‌سیم سریعتری را تحویل دهند. زیرا دستگاه‌های سری آیفون 12 می‌دانند این میزان جریان از منبع معتبری وارد می‌شود و به باتری آسیبی نمی‌رساند. ما همچنین فرصت داشتیم کیف کارت مخصوص اپل را از طریق Magsafe به پشت iPhone 12 Pro Max متصل کنیم. قابلیتی که امکان دسترسی سریعتر به کارت‌های بانکی شما را فراهم می‌آورد. به نظر ما کیف کارت پس از اتصال به راحتی از پشت دستگاه جدا شد. همچنین جداسازی کیف کارت به منظور انجام هر پرداخت از پشت دستگاه خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. به هر حال، Magsafe یکی دیگر از نوآوری‌های اپل به حساب می‌آید. گستره لوازم جانبی Magsafe در حال رشد و توسعه است و بزودی مواردی مانند پاپ سوکت (PopSockets) خواهیم داشت که به صورت مغناطیسی به آیفون شما متصل شده و در نگهداری ایمن‌تر آن شما را یاری می‌کنند. همچنین استفاده از یک آهنربا به مراتب راهکار مطمئن‌تری از یک بالشتک چسباک است که به مرور زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد. همانند MagSafe ،5G نیز یک فناوری برای آینده است. اما آینده‌ای که به نظر می‌رسد چند ماه دیگر رنگ واقعیت به خود می‌گیرد

iOS 14.4

iPhone 12 Pro Max با سیستم عامل iOS 14 راه‌اندازی شد، اما تاکنون چندین بروزرسانی را به خود دیده است که iOS 14.4 جدیدترین نسخه آن می‌باشد – در زمان نگارش نسخه اصلی مقاله. ما زمان زیادی را صرف بررسی iOS 14.4 نخواهیم کرد، زیرا تمام آیفون‌های اخیر دارای نرم‌افزار مشابهی هستند. iOS 14 یک تغییر اساسی در این سیستم عامل ایجاد کرد و مواردی مانند ابزارک‌های صفحه اصلی و کتابخانه برنامه‌ها را که تا پیش از این تنها در دستگاه‌های اندرویدی شاهد آن بودیم، به اکوسیستم اپل افزوده است – موضوعی که سبب شباهت هرچه بیشتر iOS به اندروید شده است. از آن زمان تاکنون بروزرسانی‌های دیگری نیز برای iOS 14.4 منتشر شده است که شامل برنامه‌هایی نظیر Apple Fitness Plus و فرمت ProRAW دوربین که در زمان راه‌اندازی دستگاه اعلام شده بودند، می‌باشد. در مجموع، iOS 14 بهترین نسخه از این سیستم عامل به حساب می‌آید، اما برای تجربه آن نیازی به صرف این مبلغ نیست.

عملکرد

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

iPhone 12 Pro Max قدرتمندترین آیفون است که ما تاکنون مورد آزمایش قرار دادیم، این دستگاه به منظور تصدیق این ادعا بالاترین امتیاز را در بنچمارک کسب کرده است. تراشه A14 Bionic سری آیفون 12 پیشرو بازار پردازنده‌های تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آیند. بنابراین، iPhone 12 Pro Max بهترین عملکرد سخت‌افزاری را در میان تمام تلفن‌های هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد. البته رقابت میان مدل پرو و پرو مکس بسیار نزدیک و طاقت‌فرساست. هر دو مدل از 6 گیگابایت حافظه رم و واحد پردازش گرافیکی ارتقا یافته بهره می‌برند. در نتیجه پیشبینی می‌شود هردو نسخه در زمینه عملکردهای سنگین و بازی امتیاز بنچمارک مشابهی را به ثبت برسانند. بیایید تمرکز خود را ار اعداد و ارقام خام، معطوف عملکرد روزمره کنیم – اما مشکل اینجاست که اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار توانایی مدیریت تمام برنامه‌هایی را که امروزه راه‌اندازی می‌شوند، دارند. عملکردی که از iPhone 12 Pro Max مشاهده کردیم، مشابه عملکردی است که می‌توانیم از یک گوشی در این بازه قیمت انتظار داشته باشیم و با توجه به طیف گسترده‌ای از برنامه‌هایی که در آیفون اجرا می‌شود، توانایی اجرای در هر سناریو ممکن از اهمیت خاصی برخوردار است – ما هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر عملکرد کند دستگاه مشاهده نکردیم.

عمر باتری

iPhone 12 Pro Max
Image credit: TechRadar

اگر یک آیفون با بهترین دوام باتری را می‌خواهید، iPhone 12 Pro Max دستگاه مورد نظر شماست. اندازه بزرگتر به معنای ظرفیت بیشتر باتری نیز می‌باشد، موضوعی که بهترین عملکرد در میان دستگاه‌های سری آیفون 12 را برای این مدل به ارمغان آورده است. به طور کلی iPhone 12 Pro Max شارژدهی مشابهی با iPhone 11 Pro Max را به نمایش می‌گذارد. اما بسیاری از موارد به این نکته بستگی دارد که آیا شما از فناوری 5G استفاده می‌کنید یا تنها در جلوی میز کارتان نشسته‌اید. اتصالات پایدار 5G موضوعی نبود که بتوانیم به صورت مستمر روی آیفون جدید آزمایش کنیم،‌ علت آن نیز عدم وجود زیرساخت گسترده این فناوری می‌باشد. به هرحال،‌ iPhone 12 Pro Max و iPhone 12 Pro هنگام استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه با افت چشمگیر شارژدهی باتری مواجه می‌شوند – به عنوان مثال، تماشای یک محتوای ویدیویی 26 دقیقه‌ای توسط اتصال 5G حدود 7 درصد از شارژ دستگاه را مصرف می‌کند، این درحالی است که همان آزمایش با اتصال 4G فقط 3 درصد از باتری را به هدر می‌برد. این آزمایش یکی از عملی‌ترین تست‌ها به منظور تاثیر اتصال 5G بر میزان شارژدهی دستگاه محسوب می‌شود. اما متاسفانه به دلیل شرایط فعلی امکان گذراندن مدت طولانی در یک منطقه 5G‌ وجود ندارد.

با این حال، به نظر می‌رسد نسل پنجم شبکه تلفن همراه درصد بیشتری از باتری دستگاه را به هدر می‌برد و این موضوع در مورد تمامی مدل‌های آیفون 12 صدق می‌کند. اپل اتصال 5G شما را هنگامی که احساس کند بدان نیازی ندارید به 4G کاهش می‌دهد تا مدت زمان شارژدهی دستگاه افزایش یابد – هرچند این اتفاق بیشتر در مواردی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید رخ می‌دهد، مانند استریم موسیقی یا بروزرسانی برنامه‌ها. با این حال، در صورت وقوع این اتفاق علامت 5G در بالای دستگاه نمایش داده می‌شود. بنابراین،‌ زمانی که سیستم عامل به منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری سرعت اتصال را کاهش می‌دهد، شما متوجه آن نخواهید شد. بزرگترین مشکلی که ما با iPhone 12 و iPhone 12 Pro داشتیم، با باتری کوچکتر، این بود که آنها در درصدهای پایین بازدهی بی‌نظیری از خود به نمایش می‌گذارند و همین موضوع اتمام شارژ دستگاه را به چالشی جدی برای ما مبدل کرده بود – به خصوص زمانی که اتصال به شبکه Wi-Fi وجود نداشت. iPhone 12 Pro Max نکته‌ای که حتی در مورد iPhone 12 Pro Max با باتری بزرگتر نیز صدق می‌کند. در واقع در روزی که ما قصد داشتیم به منظور انجام تست شارژ دستگاه را خاموش کنیم، تلاش بسیاری کردیم تا درصد باتری را به سرعت پایین بیاوریم. در نهایت با مقدار بسیاری استریم موسیقی توسط Spotify، تماشای محتوای بصری 4K HDR در یوتوب و ساعت‌‌ها وبگردی و موارد دیگر باتری iPhone 12 Pro Max توانست تا ساعت 19:30 دوام بیاورد. در شرایط منظم‌تر شامل استفاده متناوب از اتصال 4G و شبکه Wi-Fi، به همراه استفاده از دوربین، 90 دقیقه استریم موسیقی در Spotify و تعدادی تست در یوتوب متوجه شدیم 60 درصد از عمر باتری کاهش یافته است (در مدت زمان 20 ساعت). این موضوع یک نزول آهسته و خوب را در مورد باتری این دستگاه آشکار می‌کند و مطابق عملکردی است که پیشتر درiPhone 11 Pro Max و iPhone 11 Pro شاهد آن بوده‌ایم.

اگر تحت فشار اپل قرار گرفته و قصد خرید یک آداپتور جدید را دارید، می‌توانید از فناوری شارژ سریع 20 وات نیز بهره‌مند شوید. در صورت استفاده از آداپتور 20 وات، می‌توانید در مدت زمان 30 دقیقه باتری خود تا 48 درصد شارژ کنید که تنها دو درصد پایین‌تر از ادعا اپل است (به نظر می‌رسد این اختلاف دو درصدی به جهت اتصال دستگاه به Apple Watch در هنگام شارژ نمود پیدا کرده است). اما از آن پس سرعت شارژ به طرز چشمگیری کاهش یافت و 20 درصد انتهایی مدت زمان زیادی به طول انجامید. اپل می‌گوید که آیفون‌های نسل جدید با گذشت زمان الگوی شارژ شما را فرا خواهند گرفت و هنگامی که فکر کند به درصد مناسبی از شارژ دست یافته است، مقدار شارژ شدن را به منظور حفظ سلامتی باتری کاهش می‌دهد. این بدان معناست که اگر بخواهید به هر دلیلی باتری را تا حداکثر ظرفیت شارژ کنید، باید زمان بیشتری منتظر بمانید. به طور کلی، درحالی که عمر باتری iPhone 12 Pro Max شاید به اندازه مدل‌های سال گذشته نباشد (شایعاتی زیادی حاکی از آن است که باتری آیفون‌های جدید به منظور قرارگیری مودم 5G نسبت به سال گذشته کوچکتر شده است)، اما از تمام آیفون‌های جدید شارژدهی بهتری را در اختیارتان قرار می‌‌دهد. بنابراین اگر مشکلی با پرداخت 1.090 دلار برای یک تلفن هوشمند ندارید و از صفحه نمایش بزرگ نیز استقبال می‌کنید، iPhone 12 Pro Max می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما به حساب آید.

آیا باید iPhone 12 Pro Max را خریداری کنید

Image credit: TechRadar

بخریدش اگر …

  • اگر بهترین عمر باتری را می‌خواهید

درحالی که استفاده از اتصال 5G سبب شده آیفون‌ها 2020 در زمینه طول عمر باتری یک گام به عقب بروند، اما اندازه بزرگتر iPhone 12 Pro Max به این معناست که شما در مقایسه با سایر مدل‌ها از بیشترین طول عمر باتری برخوردار خواهید بود.

  • بهترین دوربین در میان آیفون‌ها را می‌خواهید

تصاویری که توسط iPhone 12 Pro Max می‌توانید ثبت کنید در تمام زمان‌ها خارق‌العاده است – طبیعی، واضح و به صورت خودکار بهبودیافته. سنسور بزرگتر ممکن است نور بیشتری جذب کند، اما نسبت به iPhone 12 Pro پیشرفت چشمگیری را نشان نمی‌دهد که کمی تعجب‌براگیز است.

  • از تلفن هوشمند خود تنها برای تماشای محتوای بصری استفاده می‌کنید

صفحه نمایش 6.7 اینچ OLED این دستگاه به قدری خارق‌العاده است که شما عاشق تماشای محتوای بصری در آن می‌شوید – به خصوص اگر آیفون خود را با یک جفت AirPods Pro ترکیب کرده و از تجربه صوتی Dolby Atmos نیز بهره‌مند شوید.

نخریدش اگر …

  • می‌خواهید هزینه‌ها را پایین نگه دارید

گرچه فضای ذخیره‌سازی iPhone 12 Pro Max (شروع از 128 گیگابایت) از iPhone 12 (شروع از 64 گیگابایت) بیشتر است، اما مدل پرو مکس هنوز هم یک تلفن هوشمند گران قیمت محسوب می‌شود – این دستگاه برای کسانی که به برچسب قیمت یک گوشی حتی فکر هم نمی‌کنند.

  • اگر یک آیفون خوش‌دست می‌خواهید

iPhone 12 Pro Max یک هیولا تمام و کمال است، اما اگر صفحه نمایش اضافی و باتری در اولویت شما قرار داد، آنرا دوست خواهید داشت. اما اگر یک آیفون خوش‌دست با قابلیت نگهداری آسان می‌خواهید، از این دستگاه فاصله بگیرید.

  • از تلفن هوشمندتان روی میز استفاده می‌کنید

بیرون‌زدگی دوربین پشت iPhone 12 Pro Max واقعاً چشمگیر است، بنابراین زمانی که بخواهید بدون برداشتن تلفن خود از روی میز به یک پیام پاسخ بدهید، روی میز تلو تلو می‌خورد. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما نکته‌ای بود که هنگام بررسی دستگاه با آن مواجه شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا