Returnal

نمرات بازی Returnal از دید سایت‌های معتبر دنیا

یکی از دلایل موفقیت پلی‌استیشن در این سال‌ها بازی‌های انحصاری آن بود است، حال انحصاری جدید آن یعنی Returnal عملکرد بسیار خوبی از دید منتقدان داشته است.

Returnal یک بازی ویدئویی در سبک شوتر سوم شخص است که توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت و در سال ۲۰۲۱ و برای پلتفرم پلی‌استیشن ۵ منتشر شده‌ است. داستان از جایی شروع می‌شود که سلین پس از فرود در این دنیای ناشناخته، برای فرار خود باید در میان منظره یک تمدن ناشناخته جستجو کند تا راهی برای خروج پیدا کند. منزوی و تنهاست و حقایق تاریکی را هم در مورد خودش متوجه می‌شود. او می‌یابد که برای زنده ماندن باید با دندان و ناخن بجنگد. بارها و بارها، او شکست خورده و مجبور است هر بار که می‌میرد سفر خود را دوباره شروع کند. حال در ادامه شما می‌توانید نمرات منتشر شده از بعضی از سایت‌های معتبر دنیا را در زیر مشاهده کنید.

Game Rant:100

Returnal یک بازی ویدیویی عالی و کامل است. این راضی کننده‌ترین بازی است که Housemarque تا به امروز طراحی کرده است، که با توجه به شجره‌نامه استودیو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. Returnal بازی‌ای است که می‌تواند حتی طرفداران نسل یک این کنسول را از خود راضی نگه می‌دارد.

Game Informer:95

Returnal یک کابوس بی‌رحم است که یک رویا برای بازی کردن به حساب می‌آید. بازی سرشار از لحظات ترسناک و کشفیات دلهره‌آور است. موردی که با یک کنجکاوی مهار نشدنی ترکیب شده است. اگر به این دسته از بازی‌ها علاقه‌مند هستید، تجربه‌ی ریترنال برای شما واجب است.

GameSpot:90

Returnal به‌صورت مداوم ناراحت کننده و چالش‌برانگیز است. مرموز بودن داستان و اکشن اعتیادآور آن احساسی شدید، فوری و تازه بودن را به‌وجود می‌آورد. مبارزات سریع بازی حس و حال دلهره‌آوری را ایجاد می‌کند و ازطرفی کنترلی روی آن نخواهید داشت. هرلحظه از بازی با حملات مختلفی ترکیب شده است؛ این حملات می‌تواند جاخالی دادن شما از یک لیزر بزرگ بنفش‌رنگ باشد یا اینکه متوجه یک Apollo می‌شوید که در حال تعقیب شما است. آیا برای تجربه‌ی Returnal باید آدم شجاعی باشید، بله. آیا باید خواهان مجازات باشید؟ می‌تواند کمک حال شما باشد. آن‌ها می‌گویند هرچیزی که شما را بترساند، ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئن نیستم که این گفته همیشه درست است یا خیر، اما ریترنال یکی از مدعیان جدی این قضیه است.

Push Square:90

Housemarque وعده خود به PS5 را با Returnal تحویل دادن، عملی کرده است. تمام قابلیت‌های کنسول لذت تجربه بازی را افزایش داده و از این طریق به یک نمایش واقعی برای آن تبدیل شده است. اما بیشتر از آن، انرژی‌ایست که برای تجربه‌ی بازی باید هزینه شود. مبارزه نفس‌گیر، گیم‌پلی فوق‌العاده نرم و روان، داستان ظریف اما ناراحت‌کننده بازی را به تجربه‌ای شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. جنبه‌های Rogue-lite به این معنی است که برای همه مناسب نخواهد بود، اما برای کسانی که به دنبال یک بازی شوتر چالش‌برانگیز و اعتیاد آور هستند، این بازی بسیار توصیه می‌شود.

IGN:80

گیم‌پلی بازی لحظه‌به‌لحظه Returnal عالی است، با انتخاب بسیار خوبی از سلاح‌ها که هر یک دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جالب جالب هستند، تصمیمات استراتژیک معنی‌دار که می‌تواند یک روند را حفظ کند یا آن را به غرق شدن محکوم کند، و چلنج‌هایی که چالش‌برانگیز و در عین حال پاداش‌آور است، بازی را به یک تجربه‌ی لذت بخش تبدیل کرده است. حتی با تمام تمرکز بر روی اکشن، هرگز توپ را به سمت داستان نمی‌اندازد. مسئله مهم آن این است که شما پس از شکست باید مسیر خیلی طولانی را طی کنید تا دوباره به همان نقطه برگردید و این کار تمایل گیمر را به بازگشت سریع و تلاش مجدد پس از شکست رل از بین می‌برد. حتی در این صورت، Returnal یک بازی سرسخت و یکی از بهترین بازی‌های Housemarque تا به امروز است.

GamesRadar+:80

Returnal تاحدی می‌تواند شلوغ و بدون نظم، سخت و شاید کمی هم نامناسب برای برچسب قیمت ۷۰ دلار باشد. بااین‌حال حتی پس از کسب لحظات دلسرد کننده، با رسیدن به عمق بازی یک تجربه دلچسب و جذاب‌تر را کسب می‌کنید.

میانگین نمرات بازی Returnal از دید سایت‌های معتبر دنیا در متاکریتیک و اوپن‌کریتیک به ترتیب برای 86 و 85 است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا