CES 2020

نوآورانه‌ترین محصولات معرفی شده در رویداد CES 2020 اکنون کجا هستند

نکته جالب توجه در مورد محصولات و فناوری‌هایی که در رویداد CES معرفی می‌شوند این است که یا طی چند سال آینده در اختیار کاربران قرار می‌گیرند یا تنها یک هفته در مورد آنها صحبت شده و سپس از ذهن‌ها فراموش می‌شوند.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با نوآورانه‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2021 آشنا کنیم. گفتنی است در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان ممکن است با گجت‌هایی مواجه شوید که یکبار مصرف به نظر برسند، اما قرار است به عنوان یک محصول واقعی عرضه شوند. پس با این آگاهی بیایید نگاهی به محبوب‌ترین دستگاه‌های معرفی شده در این نمایشگاه داشته باشیم.

طراحی مفهومی UFO ایلینور

  • وضعیت کنونی: هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج از مرحله طراحی مفهومی دیده نمی‌شود
CES 2020
منبع: The Verge

طراحی مفهومی UFO ایلینور قرار بود یک دستگاه رویایی باشد. یک کنسول بازی دستی به سبک نینتندو سوییچ که سخت‌افزاری مشابه یک رایانه مخصوص بازی اقتصادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه آزمایشی این کنسول می‌توانست بازی‌های Rocket League و Mortal Kombat 11 را به سرعت اجرا کند. در واقع نمونه اولیه این کنسول با کنترلرهای جداشدنی حالت دستی‌ای به سبک نینتندو سوییچ برای انجام بازی در حال حرکت بود. طراحی مفهومی UFO ایلینور را می‌توانیم یک گجت رادیکالی معرفی کنیم؛ زیرا شما با راه‌اندازی یک ویندوز 10 روی این کنسول می‌توانید در خارج از خانه نیز به بیشتر بازی‌های رایانه‌ای خود دسترسی داشته باشید. متاسفانه طراحی مفهومی این کنسول بازی دستی از سال گذشته تاکنون بدون تغییر باقی مانده و ما انتظار نداریم که ایلینور درصدد بازطراحی این دستگاه برآید. همچنین این شرکت نیز هیچ‌گاه شایعات مربوط به ساخت نسخه واقعی و بازاریابی این رایانه دستی را تایید نکرده است. این موضوع واقعا غم‌انگیز است، زیرا برخلاف بسیاری از طراحی‌های مفهومی ساده‌‌لوحانه و بیهوده‌ای که در CES با آنها مواجه می‌شویم؛ این دقیقا همان محصولی است که می‌خواهیم آنرا در بازار مشاهده کنیم.

تلویزیون رول‌شونده ال‌جی

  • وضعیت کنونی: احتمالا شخصی تاکنون این تلویزیون را خریداری کرده است
CES 2020

ال‌جی هر سال به نمایشگاه CES پا گذاشته تا گروهی از محصولات واقعی و محصولات نه چندان واقعی خود را به نمایش بگذارد که مورد دوم با توجه به سابقه این غول فناوری کره‌ای در ساخت پنل‌های نمایش تغییر شکل‌دهنده جذاب‌تر به نظر می‌رسد. رویکرد اصلی ال‌جی طی چند سال گذشته صفحه نمایش OLED رول‌شونده بوده که می‌تواند از یک دستگاه کوچک به یک نمایشگر گسترده تبدیل شود – نوعی فناوری آینده‌نگرانه که تاکنون تنها در رویاهایمان دیده بودیم. علاوه بر ادعای مداوم ال‌جی مبنی بر عدم عرضه گسترده این محصول، سرانجام معجزه رخ داد و این تلویزیون OLED رول‌شونده با برچسب قیمت سرگیجه‌آور 87,000 دلار و تنها در کره‌ جنوبی روانه بازار شد و احتمالا افرادی آنرا خریداری کره‌اند. ال‌جی تصمیم گرفت بجای تلفن هوشمند جدید رول‌شوند خود از نمونه اولیه این تلویزیون OLED در سراسر رویداد CES استفاده کند. این غول فناوری کره‌ای بیان می‌کند این دستگاه در سال 2021 به صورت گستره روانه بازار می‌شود. اما تا زمانی که آنرا نبینیم باور نخواهیم کرد.

S-POD سگ‌وی

  • وضعیت کنونی: نرم‌افزار ناامیدکننده
CES 2020

S-POD یک صندلی چرخ‌دار موتوری با طراحی تخم‌ مرغ است که از همان فناوری تعادل خودکار ژیروسکوپی که پیشتر در اسکوترهای دو چرخ سگ‌وی دیده بودیم، بهره می‌برد. این وسیله می‌تواند با سرعت 39 کیلومتر بر ساعت (24 مایل بر ساعت) حرکت کند. آنقدر سریع که می‌تواند برای رانندگان و تمام چیزهایی که در مسیر آن قرار می‌گیرند، خطرناک به حساب آید. متاسفانه S-POD در مرحله‌ای قرار ندارد که امیدوار باشیم سال آینده روانه بازار می‌شود. سگ‌وی در آن زمان به رسانه ورج گفته بود که قصد دارد تا پایان سال 2020 این محصول را به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار دهد. گرچه هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است، اما شما می‌توانید طراحی مفهومی S-POD را در وبسایت سگ‌وی مشاهده کنید.

ریزر Tomahawk

وضعیت کنونی: ناامیدکننده

CES 2020

ریزر Tomahawk که در رویداد CES 2020 معرفی شده بود، ما را به یاد طراحی مفهومی یکی از رایانه‌های دسکتاپ ‌آینده‌نگرانه این شرکت در CES 2014 می‌انداخت. باتوجه به این نکته که امکان بروزرسانی و بهبود تمامی قطعات رایانه‌های ‌دسکتاپ موجود در بازار فراهم است، ریزر یک ایده ساده و حساب شده برای این موضوع ارائه می‌دهد؛ یک جعبه که درون آن جعبه دیگری با دو درگاه PCIe  قرار می‌گیرد، یکی برای اتصال کارت گرافیک دسکتاپ و دیگری به منظور اتصال NUC Element ( یک رایانه شخصی کوچک که شامل CPU، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی و درگاه‌های ارتباطی مورد نیاز شما می‌باشد) اینتل در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب به منظور اتصال واحد پردازش مرکزی دیگر نیازی به کلنجار رفتن با پین‌های خم‌شونده نخواهد بود. همچنین دیگر به مادربورد نیز نیاز نخواهید داشت و تنها باید پردازنده مرکزی و گرافیکی دستگاه را در محل درگاه‌های PCIe قرار دهید، به همین راحتی. در حال حاضر دستیابی به این رایانه رومیزی غیر ممکن تلقی می‌شود. ریزر Tomahawk قرار بود در ماه جولای سال 2020 (تیرماه 1399) روانه بازار شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. ریزر در ماه اکتبر (مهرماه) یک رایانه رومیزی فاقد هرگونه واحد پردازشی مجمتمع با نام Tomahawk را راه‌اندازی کرد. گفتنی است Tomahawk شباهت زیادی به رایانه‌ رومیزی ریزر در رویداد CES 2019، ریزر Tomahawk Elite، داشت. اما در نهایت معجزه در دسامبر (آذرماه) اتفاق افتاد و امکان پیش‌سفارش رایانه رومیزی Tomahawk با واحد پردازشی مجتمع NUC اینتل و کارت گرافیک RTX 3080 در دسترس کاربران قرار گرفت. متاسفانه این محصول هرگز به صورت گسترده عرضه نشد و ریزر تنها به فروش تعداد محدودی از این دستگاه رضایت داد. باید امیدوار باشیم که این غول فناوری سنگاپوری-امریکایی در نهایت با انجام بروزرسانی‌ها و بهبودهایی این رایانه رومیزی انقلابی را روانه بازار کند.

اینتل NUC 9 Extreme

  • وضعیت فعلی: در حال فروش، اما نسخه‌های ارتقا یافته چه زمانی عرضه می‌شوند
CES 2020

رایانه رومیزی NUC اینتل چند سالی است که به فروش می‌رسد و طیف قابل توجهی از کاربران نیز از آن استفاده می‌کنند. اما CES 2020 اولین‌باری بود که این شرکت قصد فروش این محصول را به گیمرهای حرفه‌ای داشت. بدین ترتیب اینتل NUC 9 Extreme را معرفی کرد که یک رایانه رومیزی کوچک و کاملا ارتقاپذیر برای بازی (حتی بازی‌های سنگین) به حساب می‌آمد و کاربران تنها باید نگران کارت پردازشی و گرافیکی دستگاه باشند. اما این طرح مفهومی خارق‌العاده و جذاب تنها در صورت بروز شدن کارت‌های پردازشی توسط اینتل و امکان خرید آن به صورت مجزا توسط مصرف‌کنندگان توانایی جذب رضایت کاربران را خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد اینتل تمایلی به همکاری با ریزر نداشته و درحالی که این شرکت از پردازنده‌های نسل یازدهم رونمایی می‌کند؛ جدیدترین واحدهای پردازشی که امکان تهیه آنها برای NUC 9 فراهم است، از پردازنده‌های نسل نهم این شرکت استفاده می‌کنند. این موضوع برای کاربران این رایانه رومیزی قابل قبول نیست؛ زیرا NUC 9 در آوریل گذشته (فروردین‌ 1399) روانه بازار شده بود. این درحالی است که در زمان عرضه این محصول، اینتل قول پشتیبانی سالانه (به مدت دو سال) را به کاربران داده بود. اما با گذشت قریب به حدود یکسال از زمان عرضه دستگاه هنوز خبری از بروزرسانی‌های مورد بحث در دسترس نیست. با وجود اینکه طراحی و کارایی این رایانه رومیزی ما را به خرید آن تشویق می‌کند. اما صرف هزینه برای این اکوسیستم حداقل تا زمان انتشار یک نسخه بهبودیافته توسط اینتل منطقی به نظر نمی‌رسد.

طراحی مفهومی خودرو VISION-S سونی

  • وضعیت فعلی: شواهد مبنی بر وجود یک نسخه آزمایشی وجود دارد
CES 2020
منبع: The Verge

زمانی که سونی در رویداد CES 2020 از طراحی مفهومی خودرو تمام الکتریکی خود رونمایی کرد با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه شد. اما بعید به نظر می‌رسد که هیچکدام از ما توانایی خرید این خودرو تمام الکتریک و هوشمند را داشته باشیم. به همین دلیل ما از تعویق زمان راه‌اندازی دستگاه که قرار بود در فوریه (اسفندماه) باشد، چندان متعجب نشدیم. اما واقعا سونی به منظور خودنمایی از طراحی مفهومی یک خودرو رونمایی کرده است؟ پاسخ منفی است. شاید در حال حاضر این دستگاه برای عرضه گسترده در دسترس نباشد. اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد آزمایش این خودردو در جاده‌های عمومی را از ماه ژانویه (دی‌ماه) آغاز کند. سونی حتی در رویداد CES امسال نیز تیزری از طراحی مفهومی این خودرو به نمایش گذاشته است. اما بعید است به جز انجام آزمایش‌های جاده‌ای در اتریش اطلاعات دیگری در اختیار کاربران قرار دهد. پیش‌بینی آینده این خودروی تمام الکتریکی دشوار به نظر می‌رسد، اما حداقل می‌دانیم سونی هنوز روی این خودرو کار می‌کند و مایل است جزئیاتی بیشتری از آن را به اشتراک بگذارد.

خودرو OCEAN فیکسر

  • وضعیت فعلی: به تاخیر افتاده است
CES 2020
منبع: Fisker 

صحبت از خودروهای الکتریکی شد، فیکسر نیز در رویداد CES 2020 از خودروی Ocean خود رونمایی کرد و حتی توانست بیشتر از سونی توجهات را به خود جلب کند. برخی از دلایل توجه به این طراحی مفهومی را می‌توانیم به پنل خورشیدی تعبیه شده در سقف خودرو و برچسب قیمت 37,500 دلاری آن نسبت دهیم. یا شاید کاربران بسیار کنجکاو بودند که فیکسر درنهایت می‌تواند یکی از طراحی‌های مفهومی خود را به تولید انبوه برساند. به هرحال فیکسر در بیانیه خود اظهار داشت که این خودروی SUV قرار است اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 به بازار عرضه شود. اما این موضوع درنهایت به اواخر سال 2022 موکول شد. به نظر می‌رسد این خودرو هنوز درحال توسعه باشد. اما فیکسر درنهایت با یک تولیدکننده به منظور ساخت خودرو به توافق رسیده است. خودروی الکتریکی فیکسر هر زمانی که عرضه شود باید با تسلا Model Y و موستانگ Mach-E به رقابت بپردازد.

سامسونگ SERO

  • وضعیت کنونی: موجود در بازار
CES 2020
منبع: Samsung

هنگامی که سامسونگ در رویداد CES 2020 از Sero به عنوان تلویزیونی که از موتور الکتریکی برای تغییر وضعیت بین حالت‌های عمودی و افقی بهره برده و در خارج از کره در دسترس خواهد بود، رونمایی کرد. تنها یک پرسش در ذهن ما شکل گرفت، چرا؟ اما هیچ‌کدام از این طعنه‌ها نتواسنت از خرید این محصول توسط کاربران خودداری کند. تابستان سال گذشته Sero تمام شک ‌و تردیدها را از بین برد و نشان داد فاکتورهای مهم در یک دستگاه به شکل و طراحی آن محدود نمی‌شود. تنها نکته عجیب ماجرا این است که گجت‌هایی که در رویدادهایی نظیر CES معرفی می‌شوند، معمولا با چند سال تاخیر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اما سامسونگ بالافاصله این محصول را به صورت گسترده روانه بازار کرد. هرچند بعد از خرید این نمایشگر احتمالا با مشکل زاویه‌دید مواجه خواهید شد. Seroجزو معدود تلویزیون‌هایی می‌باشد که برای کاری باید انجام دهد، طراحی شده است.

تلویزیون بدون حاشیه 8K سامسونگ

  • وضعیت فعلی: واقعی و واقعا گران
CES 2020
منبع: The Verge

بیایید به بحث در مورد تلویزیون‌ها ادامه دهیم، معمولا نمایشگرهای معرفی شده در رویداد CES بسیار از زمان خود جلوتر هستند و سال‌ها زمان لازم است تا وضوح تصویر و فناوری‌های بکار گرفته شده در آنها در اختیار کاربران قرار گیرد. سامسونگ در رویداد CES 2020 با رونمایی از تلویزیون بدون حاشیه 8K خود همچنان به این روند پایبند بوده است. درنمایشگاه سال گذشته سامسونگ قیمت این نمایشگر را مشخص نگرد. اما این تلویزیون تاکنون به فروش 11 میلیون دلاری دست‌یافته است. سامسونگ و دیگران از سال گذشته تاکنون تلویزیون‌های 8K خود را با برچسب قیمت 200 دلار به فروش می‌رسانند. اما حتی بعد از گذشت یکسال نیز دلایل قانع‌کنندده‌ای برای خرید تلویزیون 8K وجود ندارد. تعداد محدودی از دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیو با وضوح تصویر 8K می‌باشند و تقریبا هیج شرکتی اقدام به تولید و توزیع محتوای بصری با این چنین کیفیتی نکرده است. حتی در میان سطح بالاترین سیستم‌های مخصوص بازی نیز به سختی می‌توانید دستگاهی را پیدا کنید که از وضوح تصویر 8K پشتیبانی کند. حتی سیستم عامل‌های کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X نیز که از نظر سخت‌افزاری قادر به نمایش محتوای بصری با این وضوح تصویر هستند، در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

سونی PLAYSTATION 5

  • وضعیت فعلی: خریدی قدرتمند … اگر بتوانید آنرا خریداری کنید
منبع: The Verge

شما به ندرت در نمایشگاه CES کنسول‌های بازی را مشاهده می‌کنید – این دستگاه‌ها بیشتر در رویداد E3 به نمایش گذاشته می‌شوند. سونی معمولا طی این مراسم از تلویزیون‌ها، سیستم‌های صوتی خانگی و سایر گجت‌های جدید خود رونمایی می‌کرد. اما سونی پلی‌استیشن همواره سعی می‌کند خود را در مهم‌ترین رویداد فناوری نشان می‌دهد به همین منظور در سال گذشته از لوگوی کنسول نسل نهمی خود در این نمایشگاه رونمایی کرد. به نظر می‌رسد واضح‌ترین مشخصه‌ای که در رویداد CES 2020 در مورد PS5 به اشترک گذاشته شد، شباهت بسیار زیاد لوگو آن به نماد PS4 بود. البته بیشتر ما می‌دانیم که سایر اعلامیه‌های مربوط به PS5 سونی بسیار هیجان‌انگیز بودند. این غول فناوری نیز همانند سایر بازی‌سازان به دلیل همه‌گیری کووید_19، از حضور در رویداد E3 2020 صرف نظر کرد (در نظر داشته باشید که این شرکت پیش از ورود کووید_19 به ایالات متحده این تصمیم را اتخاذ کرده بود). در ماه آوریل (فروردین‌ماه) برای اولین‌بار شاهد کنتلر DualSense بودیم و به دنبال آن بررسی رسمی سخت‌افزار کنسول نیز در ماه ژوئن (خردادماه) منتشر شد. در ماه سپتامبر (شهریورماه) نیز قیمت‌گذاری دو نسخه کنسول در اختیار کاربران قرار گرفت. اکنون یکسال از آن زمان گذشته است و برخی از کاربران در حال حاضر این کنسول را خریداری کرده‌اند.

ویدینگز SCANWATCH

  • وضعیت فعلی: ارزش زمان شما را ندارد

ویدینگز با معرفی ساعت هوشمند ScanWatch که فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص می‌دهد و سطح اکسیژن خون را در طول خواب اندازه‌گیری می‌کند، مورد توجه قرار رسانه‌ها گرفت. همچنین از آنجایی که به نظر نمی‌رسد که یک ساعت هوشمند باشد، ویدینگز بیان می‌کند تمام ردیاب‌های سلامتی مورد نیاز کاربران را فراهم می‌کند. اما در زمینه شکل ظاهری و ارگونومی نسبت به سایر رقبا راحت‌تر است. متاسفانه بررسی‌های انجام شده در مورد این محصول نقص‌هایی را در برخی از قابلیت‌های کلیدی آن آشکار کرده است. اما این موضوع برای بسیاری از کاربران مهم نبوده و آنها همچنان به خرید این ساعت هوشمند ادامه می‌دهند. ScanWatch هنوز به تایید FDA نرسیده است؛ بنابراین امکان عرضه آن در ایالات متحده فراهم نمی‌باشد. اگرچه در سایر نقاط جهان به فروش می‌رسد.

پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل

  • وضعیت فعلی: هنوز نسخه‌‌های دسکتاپ این پردازنده گرافیکی در دسترس نیستند، اما مدل‌های لپ‌تاپ آن به تازگی روانه بازار شده‌اند.
منبع: Intel

اینل در رویداد CES 2020 از نخستین‌ پردازنده گرافیکی مجزا خود رونمایی کرده بود که به نوبه خود اتفاق مهمی به حساب می‌آمد. قسمت خوب ماجرا نیز استفاده از کارت گرافیک ساخت اینتل در یک رایانه رومیزی بود. اما آنچه واقعا اینتل در این مراسم به نمایش گذاشت، فناوری ساخت پردازنده گرافیکی اختصاصی خود با معماری Xe بود. متاسفانه این کارت گرافیک تاکنون روانه بازار نشده است، هرچند شایعاتی مبنی بر عرضه آن در سال آینده به گوش می‌رسد. گرافیک اختصاصی Xe اینتل در لپ‌تاپ‌های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است. البته زمانی که فناوری گرافیک‌های Xe را در پردازنده‌های گرافیکی مجتمع Tiger Lake مشاهد کردیم، واقعا تحت تاثیر قرار گرفتیم. اما درحالی که لپ‌تاپ‌هایی مجهز به Iris Xe Max اینتل در حال حاضر به فروش می‌رسند، اما خبری از نسخه دسکتاپ این کارت گرافیک در دسترس نیست. زیرا در زمینه بازی، پردازنده‌های گرافیکی مجتمع توسط کارت‌ها گرافیکی بلعیده می‌شوند که ممکن است دلیل عدم عرضه نسخه دسکتاپ آنرا توجیح کند. البته هنوز در مواردی مانند کدگذاری قالب‌های ویدیویی عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارند. به نظر می‌رسد اینتل می‌خواهد با توسعه سری Iris در کنار Nvidia و AMD خود را به عنوان یک تولیدکنند پردازنده‌های گرافیکی قابل اطمینان مطرح کند.

مودم NIGHTHAWK مت‌گیر

  • وضعیت فعلی: بلافاصله از طبقه‌بندی خارج شد

زمانی که مودم NigthtHawk مت‌گیر در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد، یکی از ارزان‌ترین روش‌ها به منظور بهره‌مندی از شبکه Wi-Fi 6 محسوب می‌شد. این محصول با زمان‌بندی عرضه نامناسب و ثبت عملکرد متوسط در بررسی‌های انجام شده، عرصه رقابت را به بسیاری از مودم‌های مجهز به Wi-Fi 6 واگذار کرد. اما اگر هنوز نیز به طراحی آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید آنرا از طریق فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. تجربه این محصول نشان می‌دهد که یکسال می‌تواند چه تفاوت بزرگی ایجاد کند. ما در نمایشگاه CES سال گذشته از مودم‌های مجهز به شبکه Wi-Fi 6 هیجان‌زده بودیم، اما اکنون تمام کاربران در مورد Wi-Fi 6E صحبت می‌کنند و مودم‌های مجهز به این فناوری جدید نیز طی نمایشگاه امسال معرفی شدند.

سوییچ‌های هوشمند GE

وضعیت فعلی: موجود است

منبع: GE Lighting

آنچه راه‌اندازی سوییچ هوشمند GE را نسبت به سایر گجت‌ها متمایر می‌کند،‌سازگاری خارق‌العاده آن است. این دستگاه در نسخه‌های استاندارد چهار سیم به منظور اتصال به سیستم‌های روشنایی مدرن و نسخه‌های سه سیم برای استفاده در خانه‌های فاقد سیم ارت طراحی شده‌ است. ارائه چنین قابلیتی در خانه‌های هوشمند کاملا غیر معمول بود و همین موضوع سبب می‌شود این گجت نیازی به بررسی تخصصی نداشته باشد. برای روشن شدن ماجرا بگذارید بگوییم که در حال حاضر امکان تهیه این سوییچ‌ها وجود دارد. اما با نگاهی گذرا به نظرات کاربران در فروشگاه‌هایی نظیر Amazon یا Best Buy درخواهید یافت که بسیاری از خریداران تجربه قابل قبولی از عملکرد نرم‌افزار آن نداشته‌اند. درحالی که این موضوع می‌تواند در طول زمان مرتفع شود، ما هرگز به شما توصیه نمی‌کنیم که بر اساس این ادعا که “بعدا می‌تواند بهبود یابد” محصولی را خریداری کنید. اگر این سوییچ را به صورت دوگانه به دیوارهای خود سیم‌پیچی کنید، احتمالا با این مشکل مواجه نخواهید بود.

سامسونگ Ballie

منبع: Samsung

ربات Ballie سامسونگ، همانطور که از نامش پیداست، قرار بود یک ربات کروی شکل با قابلیت‌های جذاب باشد تا زمانی که شما در خارج از خانه هستید با حیوانات خانگی شما به بازی بپردازد. این غول فناوری کره‌ای از قیمت‌گذاری یا زمان عرضه این محصول هیچ‌ سخنی به میان نیاروده است. رسانه ورج طی نامه‌ای از سامسونگ پرسید که آیا روی ربات Ballie کار می‌کنند یا خیر؟ این شرکت نیز در بیانیه‌ای پاسخ داد: “ما همچنان به توسعه فناوری‌های اساسی ربات‌های خود از جمله Ballie به منظور ارائه تجربیات جدید و منحصر به فرد ادامه خواهیم داد. در حقیقت، امسال ما هوش مصنوعی +JetBot90 را به یکی از فناوری‌های اصلی Ballie مجهز کردیم و همچنان به توسعه فناوری‌های دستیارهای خانگی خود ادامه می‌دهیم. هرچند که باید بگویم +JetBot90 خیلی از Ballie زیباتر به نظر نمی‌رسد.”

سامسونگ NEON

  • وضعیت فعلی: درحال حاضر در اختیار شرکت می‌باشد؛ بنابراین دیگر در مورد آن نپرسید.
منبع: The Verge

هیچ واژه‌ای همانند “انسان مصنوعی” نمی‌تواند یک انسان را متعجب کند. سامسونگ نیز با پروژه Neon که با عنوان “انسان مصنوعی”نیز شناخته می‌شود و هدف آن ساخت دستیارهای دیجیتالی به شکل انسان است، توانسته توجهات را معطوف خود کند. این درحالی بود که هنوز اطلاعات زیادی در مورد این پروژه منتشر نشده بود و این غول فناوری کره‌ای توانست با استفاده از رسانه‌ها انتظارات از پروژه Neon را به حداکثر برساند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت تا در نمایشگاه CES 2020 که به عنوان بزرگترین رویداد تکنولوژی شناخته می‌شود، از این فناوری رونمایی کند. در واقع، چیزی که این غول فناوری کره‌ای با پروژه Neon بدان دست یافته بود، یک دستیار دیجیتالی به همراه تعدادی انیمیشن‌های چهره قابل توجه بود. سامسونگ حتی نتوانست به معیارهای هوش مصنوعی که بیش از برگزاری رویداد در مورد پروژه Neon مطرح کرده بود، نزدیک شود. خب Neon در حال حاضر کجاست؟ این دستیار دیجیتال در هیچ‌یک از تلفن‌های هوشمند Galaxy سامسونگ (یا هیچ تلفن هوشمند دیگری)، برنامه، بازی به عنوان یک بات جدید مورد استفاده قرار نگرفته است. اما به نقل از Android Authority سامسونگ تصمیم گرفته از Neon در راه‌‌حل‌های سازمانی مانند تجارت API برای افزایش مکالمات انجام شده در آن واحد مانند خدمات به مشتری استفاده کند. در همین حال پراناو میستری، مدیر پروژه Neon، اظهارات خود مبنی بر بهره‌گیری از این دستیار دیجیتالی در تلفن‌های هوشمند ساموسنگ را پس‌گرفت. آیا به راستی می‌توانیم پس از بیکسبی انتظارات خود را کاهش دهیم؟

ODYSSEY G9 سامسونگ

  • وضعیت فعلی: بسیار جذاب اما موجود نیست.
منبع: The Verge

Odyssey G9 سامسونگ توانست از طریق مشخصات و اندازه بسیار زیاد خود مورد توجه قرار گیرد – یک نمایشگر مخصوص بازی 49 اینچی با وضوح تصویر و روشنایی خارق‌العاده که از نرخ نوسازی 240 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت‌کنندگان در این رویداد مجذوب این مانیتور شده بودند. سامسونگ برای Odyssey G9 قیمت 1500 دلار را طلب می‌کند، بنابراین مجبور شدیم از خود بپرسیم که “ultrawide ultimate” (نام تبلیغتی سامسونگ برای نمایشگر) همان چیزی است که به دنبال آن هستیم یا خیر. تنها موضوعی که هیچ جای سوالی در آن وجود ندارد این است که Odyssey G9 کاملا شایسته چنین عنوانی است. اولین خریداران مشکلاتی را مطرح کرده بودند که سامسونگ به تدریج در جهت رفع‌ آنها گام برداشت. اما اکنون شما نمی‌توانید آنرا خریداری کنید. همچنین بعید به نظر می‌رسد که بتوانید به راحتی این نمایشگر 49 اینچی را در خارج از فروشگاه‌هایی نظیر eBay پیدا کنید. سامسونگ می‌گوید دلیل این امر تقاضای بی‌سابقه برای این محصول می‌باشد. این غول فناوری کره‌ای همچنین افزود به تولید این محصول ادامه خواهد داد.

ROG ZEPHYRUS G14 ایسوس

  • وضعیت فعلی: موجود و بسیار عالی
منبع: The Verge

Zephyrus G14 جزو اولین لپ‌تاپ‌های معرفی شده با پردازنده سری 4000 رایزن محسوب می‌شد. گفتنی است پردازنده سری 4000 رایزن نخستین پردازنده‌هایی مبتنی بر معماری Zen 2 بودند که در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند – در نظر داشته باشید عملکرد خارق‌العاده معماری Zen 2 در پردازنده‌های دسکتاپ ثابت شده بود، اما کارایی این معماری در تراشه‌های قابل حمل هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته بود. G14 از قیمت‌گذاری مناسبی برخوردار است، بنابراین پاسخ به این پرسش که آیا خرید آن یک معامله خوب خواهد بود یا خیر به شما بستگی دارد. بگذارید به این پرسش پاسخ دهیم، نسخه پایه G14 با برچسب قیمت 1,049 روانه بازار شده است. این درحالی است که مدل مجهز به کارت گراقیک RTX 2060 Max-Q این لپتاپ نیز با قیمت‌گذاری 1,449 در دسترس می‌باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا