میت 40 پرو

هر آنچه از رویداد معرفی هواوی میت 40 پرو انتظار داریم

هواوی معمولا رویداد سالانه خود به منظور رونمایی از سری میت را در 1 آبان (22 اکتبر) برگزار می‌کند. اما برخلاف سال‌های گذشته، این رونمایی محدود به چین خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میلادی جاری تنها تعداد محدودی از این دستگاه‌ها روانه بازارهای بین‌المللی شوند که دلیل این موضوع نیز عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل می‌باشد. با این حال، این غول فناوری چینی هنوز هم قرار است یک یا چند ویژگی جذاب در پرچمدار آینده خود (میت 40 پرو) قرار دهد، بنابراین از دست دادن این رویداد منطقی به نظر نمی‌رسد.

به احتمال فراوان محور اصلی رویداد پیش‌رو هواوی، میت 40 پرو خواهد بود. این تلفن هوشمند تقریبا در تمام زمینه‌ها نسبت به میت 30 پرو بهبودهایی را تجربه کرده است و تنها نقطه مشترک این دو دستگاه فقدان سرویس‌های گوگل می‌باشد. افشاگری‌های صورت گرفته بیان می‌کند که میت 40 پرو در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و با پیکربندی پایه 8/256 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. البته دو مدل دیگر با 12 گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. همچنین فضا ذخیره‌سازی دستگاه از طریق کارت حافظه نانو قابل ارتفا می‌باشد. جدیدترین پرچمدار هواوی با رابط کاربری اختصاصی EMUI 11 مبتنی بر اندروید 10 و خدمات رسانه‌ای هواوی (Huawei Media Services) عرضه خواهد شد.

میت 40 پرو از یک صفحه نمایش 6.76 اینچ OLED با وضوح تصویر 1344 در 2772 و تراکم پیکسلی 456 ppi بهره خواهد برد. هنوز در مورد نرخ تازه‌سازی این پنل اطلاعاتی منتشر نشده است. با این حال، نرخ نوسازی 90 هرتز یک حدس مطمئن به نظر می‌رسد. هم صفحه نمایش و هم کناره‌های دستگاه خمیده خواهند بود و این موضوع نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه را به طور قابل توجهی (94.1 درصد) افزایش می‌دهد.

میت 40 پرو

شایعات منتشر شده در مورد دوربین میت 40 پرو به جزئیات متفاوتی اشاره می‌کنند. برخی منابع ادعا می‌کنند که هواوی از یک لنز پریسکوپی (منشوری) با دریچه دیافراگم f/3.4 و فاصله کانونی 125 میلی‌متری که در زیر آن یک سنسور 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است، استفاده خواهد کرد. این درحالی است که افشاگری‌های جدید صورت گرفته خبر از دوربینی با سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز تله کلاسیک با فاصله کانونی 125 میلی‌متری و بزرگنمایی نوری 5 برابری می‌دهد. دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی، لنز عریض با دیافراگم f/1.9 و تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) تشکیل شده است که قابلیت ضبط ویدیو با وضوح تصویر 8K را دارا می‌باشد و از فلش دوگانه LED و سنسور رنگ محیط به منظور ثبت هرچه بهتر رنگ‌ها بهره می‌برد. در ماژول سوم نیز یک دوربین فوق عریض جدید 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار قرار گرفته است. تغییر جالب دیگر استفاده همزمان از فوکوس خودکار لیزری و سنسور عمق نوری می‌باشد. به نظر می‌رسد که این پیکربندی به منظور بهبود فوکوس خودکار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما هنوز روش کارکرد آن به طور کامل مشخص نیست. در پنل جلویی نیز یک سنسور عمق تصویر به چشم می‌خورد که بریدگی سوراخ پانچ موجود در گوشه چپ صفحه نمایش را با یک دوربین 13 مگاپیکسلی عریض به اشتراک می‌گذارد (فراتر از تشخیص سوژه از پس‌زمینه در تصاویر پرتره، سنسور مورد بحث در شناسایی حرکات دست نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت).

میت 40 پرو

هواوی میت 40 پرو از تراشه Kirin 9000 که بر مبنای لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و از مودم یکپارچه 5G بهره می‌برد، استفاده خواهد کرد. با این حال‌، ممکن است تنها از نسخه sub-6 نسل پنجم شبکه تلفن همراه پشتیبانی کند، بدین ترتیب خبری از نسخه mmWave نخواهد بود. زیرا شرکت‌های مخابراتی چینی هنوز در حال برنامه‌ریزی به منظور عرضه فناوری mmWave هستند و این پروژه هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده است. گفتنی است در حال حاضر تنها شرکت مخابراتی ورایزون نسخه mmWave فناوری 5G را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد (آن هم تنها در بخش‌های خاصی از ایالات متحده). به هرحال، جدیدترین پردازنده پرچمدار هواوی از آرایش سه‌گانه شامل یک هسته قدرتمند Cortex-A77 با فرکانس 3.13 گیگاهرتز، سه هسته میانه Cortex-A77 با فرکانس 2.54 گیگاهرتز و چهار هسته ضعیف A55 با فرکانس 2.04 گیگاهرتز که به منظور کارهای روزمره در نظر گرفته شده است،‌ تشکیل شده است. پرازنده گرافیکی نیز از طراحی Mali-G78 شرکت آرم بهره می‌برد و همانطور که می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید، Kirin 9000 از نظر گرافیکی تراشه + Snapdragon 865 کوالکوم را پشت سر می‌گذارد.

میت 40 پرو

میت 40 پرو به احتمال فراوان از تمام مدل‌های قبلی هواوی که از فناوری شارژ سریع 65 وات پشتیبانی ‌می‌کنند، فراتر خواهد رفت. اما متاسفانه ظرفیت باتری این دستگاه بهبودی را تجربه نکرده و همانند سال گذشته هواوی تصمیم گرفته از یک باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد. جدیدترین تلفن هوشمند سری میت از شارژ بی‌سیم (از جمله شارژ معکوس) پشتیبانی خواهد کرد. اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از میزان سرعت آن در دسترس نیست. در مورد تلفن‌های هوشمند احتمالی که در رویداد 1 آبان معرفی خواهند شد، می‌توانیم به هواوی میت 40 و میت 40 پرو پلاس اشاره کنیم که احتمالا از قاب دوربین هشت ضلعی و پنل پشتی چرمی بهره می‌برند. به این موارد یک لنز پریسکوپی با دریچه دیافراگم f/4.4 و فاصله کانونی 240 میلی‌متری که در زیر آن یک سنسور 12 مگاپیکسلی تعبیه شده و بزرگنمایی نوری 10 برابری را در اختیار شما قرار می‌دهد، نیز اضافه کنید. البته دوربین مورد بحث تنها در میت 40 پرو پلاس مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می‌تواند کاربران را به خرید این مدل گران قیمت ترغیب کند. هواوی همچنین ممکن است پرچمدار سال گذشته میت 30 پرو خود را در قالب میت 30 پرو SE روانه بازار کند. سرانجام، انتظار می‌رود که این غول فناوری چینی از نسل جدید هدفون بی‌سیم خود با نام FreeBuds Studio رونمایی کند. شما می‌توانید مشخصات احتمالی این تلفن هوشمند را در این لینک مشاهده کنید.

  • همچنین بخوانید:

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا