اپل

هر آنچه از رویداد “Hi, Speed” اپل انتظار داریم

اپل بر خلاف سالیان گذشته و به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از همه‌گیری جهانی کوویدـ19 که منجر به ایجاد اختلال در زنحیره تامین این غول فناوری امریکایی شده بود، تصمیم گرفت سری جدید پرچمدار خود را دو هفته دیرتر از چارچوب زمانی معمول (ماه سپتامبر یا شهریور) معرفی کند. این انتظار فردا به پایان می‌رسد و اهالی کوپرتینو از سری‌های جدید آیفون 12 رونمایی خواهند کرد.

ابتدا اجازه دهید آنچه را که انتظار داریم در این رویداد ببینیم را مرور کنیم. از آنجایی که اپل پیشتر طی رویداد “Time Flite” از سری جدید اپل واچ و آیپد‌های خود به همراه چند سرویس دیگر رونمایی کرده است، انتظار می‌رود در این مراسم تنها شاهد پرده‌برداری از چهار مدل پرچمدار جدید این شرکت و چندین لوازم جانبی از جمله AirPods دور گوش و ردیاب‌های AirTag باشیم. این نخستین‌باری خواهد بود که یک تولیدکننده تلفن هوشمند، پرچمدار جدید خود را در چهار مدل متفاوت روانه بازار می‌کند، به نظر می‌رسد بحران ناشی از همه‌گیری جهانی کوویدـ19 تولیدکنندگان را به سمت عرضه دستگاه‌های با برچسب قیمت پایین‌تر سوق داده است تا از این طریق هم بتوانند کاربران را به خرید گوشی‌های جدید خود ترغیب کنند و هم طیف گسترده‌تری از مشتریان را مورد هدف قرار دهند، اتفاقی که در نهایت به تصاحب سهم بیشتری از بازار می‌‌انجامد. به احتمال فراوان تصمیم اپل مبنی بر اضافه کردن مدل چهارم به سری پرچمدار جدید خود نیز همین بوده است. زیرا خواه ناخواه، بحران ناشی از کوویدـ19 سبب کاهش سطح درآمد بسیاری از افراد شده است.

مدل‌های جدید آیفون 12 را می‌توانیم در دو گروه طبقه‌بندی کنیم: پایه و پرو. همچنین در نظر داشته باشید که دو مدل در این ماه و دو مدل دیگر در ماه آینده روانه بازار خواهند شد. منابع نزدیک به شرکت گزارش داده‌اند که اپل ابتدا دو مدل 6.1 اینچی (iPhone 12 و iPhone 12 Pro) را عرضه می‌کند، سپس با یک ماه تاخیر دو دستگاه iPhone 12 mini و iPhone 12 Pro Max را روانه بازار خواهند کرد. انتظار می‌رود iPhone 12 Pro به یک صفحه نمایش 6.1 اینچ OLED با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز مجهز شود؛ بنابراین خبری از نرخ تازه‌سازی 120 یا حتی 90 هرتز در پرچمدار آینده اپل نخواهد بود. این درحالی است که قیمت نسخه پایه این دستگاه با 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از 1000 دلار آغاز می‌شود. اپل همچنین شیشه‌هایی را که وظیفه محافظت از پنل جلویی و پشتی دستگاه را برعهده دارند، تقویت کرده است؛ بنابراین مقاوت آیفون 12 در مقابل سقوط به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در کنارتمام این موارد، استفاده از لبه‌های مربعی نیز زبان طراحی دستگاه را هرچه بیشتر به iPad Pro نزدیک می‌کند.

اپل

iPhone 12 Pro Max از پیکربندی دوربی سه‌گانه شامل دوربین عریض استاندارد، فوق عریض و تله‌فوتو ترکیبی. دوربین تله‌فوتو از لنزهایی با فاصله کانونی 52 میلی‌متری بهره می‌برند و بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در مقابل بزرگنمایی 4 برابری Galaxy S20 Ultra سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد. خوشبختانه امسال سیستم LiDAR نیز که پیشتر در iPad Pro شاهد آن بودیم، روانه سری جدید آیفون خواهد شد. مدل اقتصادی‌تر iPhone 12 نیز با قیمت پایه 800 دلار روانه بازار خواهد شد و از همان صفحه نمایش 6.1 اینچی برخوردار می‌باشد. با این حال به 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده و فاقد دوربین تله‌فوتو می‌باشد؛ بنابراین شما تنها به دوربین‌ها عریض و فوق عریض دسترسی خواهید داشت. گفتنی است اپل در فناوری‌های HDR ،Deep Fusion و پردازش تصاویر در شرایط نوری کم نیز بهبودهایی را به خود دیده است. پیش‌بینی می‌شود امکان پیش‌سفارش دو مدل 6.1 اینچی (iPhone 12 و iPhone 12 Pro) با فاصله کوتاهی پس از رونمایی فراهم شود. همچنین به نظر می‌رسد دستگاه‌های مورد بحث یک هفته پس از مراسم از طریق خرده‌فروشی‌ها در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

اپل

حلا نوبت به iPhone 12 Pro Max می‌رسد. این مدل علاوه بر داشتن صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچ، از سنسور اصلی 1.7 میکرو پیکسلی بهره می‌برد که 47 درصد از سنسور بکار گرفته شده در مدل iPhone 12 بزرگتر می‌باشد. همچنین ممکن است فاصله کانونی لنز تله‌فوتو نیز اندکی افزایش یابد. قیمت نسخه پایه و 128 گیگابایتی این مدل نیز 1100 دلار پیش‌بینی شده است. iPhone 12 mini نیز از یک صفحه نمایش 5.4 اینچ بهره خواهد برد که از نظر اندازه می‌توانیم آنرا بین iPhone SE (با اندازه 4.7 اینچ) و iPhone 12 (با اندازه 6.1 اینچ) قرار دهیم. البته برخلاف iPhone SE،‌ از صفحه نمایشی با ابعاد تصویر کشیده‌تر و بریدگی قطره مانند بجای حاشیه‌های آزاردهنده بهره می‌برد. iPhone 12 mini نیز همانند iPhone 12 به دوربین‌های عریض و فوق عریض مجهز شده و خبری از دوربین تله‌فوتو در این مدل نخواهد بود. نسخه پایه این تلفن هوشمند با 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و برچسب قیمت 700 دلاری روانه بازار خواهد شد. وبسایت معتبر MacRumors نیز به منظور نشان دادن نسبت اندازه‌ صفحه نمایش‌های جدید با مدل‌های قبلی تصویر زیر را به نمایش گذاشته است.

اپل

iPhone 12 mini و iPhone 12 Pro Max باید در ماه نوامبر برای پیش‌سفارش در دسترس باشند. همچنین اپل عرضه گسترده این دو دستگاه را نیز باید با فاصله زمانی کوتاهی پس از آن آغاز خواهد کرد. توجه داشته باشید که گزارش‌های قبلی قیمت پایه دو مدل مورد بحث را 50 دلار کمتر عنوان کرده بودند. در جدول زیر می‌توانید قیمت‌های ادعا شده بر اساس مدل و فضا ذخیره‌سازی را مشاهده کنید:

64 گیگابایت128 گیگابایت256 گیگابایت512 گیگابایت
iPhone 12 mini
649 دلار699 دلار799 دلار
iPhone 12749 دلار799 دلار899 دلار
iPhone 12 Pro999 دلار1099 دلار1299 دلار
iPhone 12 Pro Max1099 دلار1199 دلار1399 دلار

خوشبختانه هر چهار مدل سری آیفون 12 به تراشه جدید A14 Bionic مجهز شده‌اند که برترین پردازش عملکردهای منطقی وگرافیکی‌ای را که می‌توانید در یک تلفن هوشمند را تجربه کنید در اختیار شما قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که این تنها بخشی است که چهار مدل مورد بحث عملکرد یکسانی از خود نشان می‌دهند. به احتمال فراوان مدل‌های پرو از حافظه رم و حداکثر فضا ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار خواهند بود (حداکثر فضا ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی در مدل‌های پرو در مقابل حداکثر فضا ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی در مدل‌های غیر پرو). همچنین تمام مدل‌های آیفون 12 از اتصال sub-6 فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند. البته آیفون‌هایی با پشتیبانی از نسخه mmWave نسل پنجم شبکه تلفن همراه نیز وجود خواهند داشت، اما تنها در ایالات متحده عرضه می‌شوند (گفتنی است اپل هنوز به طور دقیق مدل‌هایی را به این فناوری مجهز می‌شوند را معرفی نکرده است، اما گمان می‌کنیم یکی از مدل‌های پرو و به احتمال فراوان

خوشبختانه هر چهار مدل سری آیفون 12 به تراشه جدید A14 Bionic مجهز شده‌اند که برترین پردازش عملکردهای منطقی وگرافیکی‌ای را که می‌توانید در یک تلفن هوشمند را تجربه کنید در اختیار شما قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که این تنها بخشی است که چهار مدل مورد بحث عملکرد یکسانی از خود نشان می‌دهند. به احتمال فراوان مدل‌های پرو از حافظه رم و حداکثر فضا ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار خواهند بود (حداکثر فضا ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی در مدل‌های پرو در مقابل حداکثر فضا ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی در مدل‌های غیر پرو). همچنین تمام مدل‌های آیفون 12 از اتصال sub-6 فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند. البته آیفون‌هایی با پشتیبانی از نسخه mmWave نسل پنجم شبکه تلفن همراه نیز وجود خواهند داشت، اما تنها در ایالات متحده عرضه می‌شوند (گفتنی است اپل هنوز مشخص نکرده که کدامیک از مدل‌های سری آیفون 12 به این فناوری مجهز می‌شوند، اما گمان می‌کنیم یکی از مدل‌های پرو و به احتمال فراوان iPhone 12 Pro Max را برای این امر برگیزند).

اپل همچنین در رویداد “Hi, Speed” از بلندگوهای جدید HomePod Mini نیز رونمایی خواهد کرد که قیمت آن 100 دلار می‌باشد و یک هفته پس از رونمایی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این درحالی است که امکان سفارش HomePod بزرگتر نیز با برچسب قیمت 300 دلار وجود دارد. البته گفته می‌شوند مدل مینی از تراشه جدیدتری بهره می‌برد – اپل از پردازنده S5 در اپل واچ سری 5 و اپل واچ SE استفاده کرده است. این در حالی است که بلندگوهای هوشمند HomePod Mini از تراشه A8 (موجود در iPhone 6) بهره می‌برند. رویداد “Hi, Speed” اپل در تاریخ 13 اکتبر (22 مهر) و ساعت 5:00 عصر به وقت UTC (ساعت هماهنگ جهانی) برگزار خواهد شد.

همچنین بخوانید:

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا