هر چیزی که در مورد ایسوس ROG Phone 3 می‌دانیم: مشخصات، ویژگی‌ها و ...

هر چیزی که در مورد ایسوس ROG Phone 3 می‌دانیم: مشخصات، ویژگی‌ها و …

فقط چند روز تا رونمایی رسمی از ایسوس ROG Phone 3 فاصله داریم. این دستگاهی است که تمام گیمرها موبایلی از ابتدا امسال منتظر آن بودند و قرار است همزمان با لنوو Legion راه ‌انداری شود. با توجه به نشت‌ها و شایعات بی‌شمار، بخش زیادی از مشخصات این تلفن هوشمند مخصوص بازی آشکار شده است. ما حتی توانستیم در چند تصویر طراحی آن را نیز به وضوح مشاهده کنیم.

طراحی

به لطف افشاها Evan Blass و چند نشت دیگر، با ظاهر ROG Phone 3 آشنا شدیم. طراحی آن مشابه تلفن هوشمند نسل قبل این سری ROG Phone II می‌باشد. اما تغییراتی را نیز به همراه خواهد داشت که سبب بهبود تجربه کاربری و ظاهر دستگاه خواهد شد. ROG Phone 3 از نسل قبل خود باریک‌تر است و لبه‌های تیزتری نیز دارد. اما هنوز هم مانند ROG Phone II حاشیه‌ها آزاردهنده‌ای در اطراف صفحه نمایش دستگاه به چشم می‌خورد. این تلفن هوشمند نیز میزبان اسپیکرها استریو خواهد بود با این تفاوت که دیگر از نورها رنگی جذاب خبری نیست.

هر چیزی که در مورد ایسوس ROG Phone 3 می‌دانیم: مشخصات، ویژگی‌ها و ...

در لبه راست ROG Phone 3، کلید تنظیم صدا و پاور به چشم می‌خورد. نکته جالب قرارگیری درگاه USB-C در کنار این دو کلید می‌باشد که باعث می‌شود زمانی که دستگاه به شارژ متصل است بدون مزاحمت کابل مشغول بازی شوید. در لیست TENAA اندازه گوشی 171x 78×9.85 میلی‌متر و وزن آن را 240 گرم ذکر شده است. این نهاد همچنین تنها رنگ مشکی روشن را برای ROG Phone 3 فاش کرده است. اما می‌دانیم که ایسوس این دستگاه را در رنگ‌‎ها متنوع روانه بازار خواهد کرد. این گوشی همچنین دارای چهار کنترل گسچر متفاوت در AirTrigger می‌باشد ( در فریم راست دستگاه دو ناحیه‌ وجود دارد که به فشار مافوق صوت حساس‌ هستند و می‌توانند در بازی‌ها تیراندازی به عنوان کلیدها قابل برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار گیرند).

صفحه نمایش

IMG

ROG Phone 3 از یک صفحه نمایش AMOLED با نسبت تصویر 19.5:9 استفاده خواهد کرد. این نمایشگر از استاندارد +Full HD، وضوح تصویر 1080×2340 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که بالاترین نرخ بروزرسانی صفحه در بین تلفن‌ها هوشمند می‌باشد. این تنها اطلاعاتی است که از صفحه نمایش دستگاه در اختیار داریم. اما از آنجایی که ROG Phone 2 با شیشه کورنیک گوریلاگلس 6 که در پشت و جلو آن تعبیه شده بود، محافظت می‌شد و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‎کرد، منطقی به نظر می‌رسد که جانشین آن نیز از این قابلیت‌ها بهره ببرد.

مشخصات

هر چیزی که در مورد ایسوس ROG Phone 3 می‌دانیم: مشخصات، ویژگی‌ها و ...

گوشی ROG Phone 3 از جدیدترین تراشه شرکت کوالکوم یعنی Snapdragon 865 Plus استفاده خواهد کرد. این دستگاه به همراه لنوو Legion اولین تلفن‌ها هوشمندی خواهند بود که از این پردازنده بهره می‌برند. در صورتی که نمی‌دانید، Snapdragon 865 Plus جدیدترین تراشه پرچمدار این شرکت امریکایی محسوب می‌شود و نسبت به Snapdragon 865 بهبود عملکرد 10 درصدی در پردازش مرکزی و پردازش گرافیکی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است که این تنها تراشه گوشی‌ها هوشمند می‌باشد که از فرکانس کلاک بیش از 3 گیگاهرتز (به طور دقیق 3.1 گیگاهرتز) پشتیبانی می‌کند. این چیپست به همراه مودم یکپارچه Snapdragon X52 که تمام طیف‌ها 5G از جمله SA ،mmWave و NSA را پوشش می‌دهد، عرضه خواهد شد.

همانطور که پلتفرم benchmarking و نشت‌ها مشخص کرده‌اند، ROG Phone 3 با تراشه Snapdragon 865 Plus که از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و حداکثر 512 گیگابایت فضا ذخیزه‌سازی UFS 3.0 برخوردار است، عرضه خواهد شد. این دستگاه با شماره مدل ASUS_I003D در پلتفرم AnTuTu نیز مشاهده شد و توانست امتیاز شگف‌آور 646,310 را کسب کند. در Geekbench نیز نسخه رم 12 گیگابایتی این دستگاه موفق شد امتیاز 910 را برای عملکرد تک هسته و امتیاز 3229 را برای عملکرد چند هسته به دست آورد.

ROG Phone 3 با رابط کاربری اختصاصی این شرکت ROG UI که مبتنی بر اندروید 10 است عرضه می‌شود. نکته جالبی که وجود دارد این است که ایسوس برای کاربران خود این امکان را فراهم کرده است تا در صورت نیاز بتوانند بین رابط کاربری اختصاصی این شرکت و نسخه خام اندروید 10 سوییچ کنند که یک ویژگی بسیار جالب و البته مفید به حساب می‌آید. نهاد Bluetooth SIG نیز تایید کرده است که گوشی جدید ROG از بلوتوث 5.2 و Wi-Fi 6 بهره خواهد برد.

دوربین

درحالی که ROG Phone 2 از یک دوربین دوگانه در پشت خود بهره می‌برد، اما در جانشین این دستگاه یک آرایش دوربین سه‌گانه تعبیه شده است. دوربین اصلی از یک لنز 64 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که به احتمال زیاد کیفیتی در حد میان‌رده‌ها را برای ما به ارمغان خواهد آورد. سنسور دوربین جلو نیز 13 مگاپیکسلی خواهد بود. ما در مورد لنزها ثانویه دوربین پشت اطلاعاتی نداریم، اما به نظر می‌رسد که شامل یک سنسور اولتراواید خواهد بود.

زمان عرضه

هر چیزی که در مورد ایسوس ROG Phone 3 می‌دانیم: مشخصات، ویژگی‌ها و ...

ایسوس ROG Phone 3 در تاریخ 22 جولای (1 مرداد) در هند راه‌اندازی خواهد شد و روز بعد در چین رونمایی می‌شود. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از قیمت این گوشی مخصوص بازی در دسترس نیست.

همچنین بخوانید:

وان پلاس بادز در طول مکالمه از قابیلت حذف نویز استفاده خواهد کرد

هواوی Mate 40 در خارج از چین با تراشه Kirin همراه نخواهد بود

سامسونگ Galaxy Note 20 در یک ویدیو جدید مشاهده شد

منبع: gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا