Galaxy Z Flip

همه آنچه را که فکر می‌کنیم درباره سامسونگ Galaxy Z Flip می‌دانیم

رویداد بعدی Unpacked سامسونگ، جایی که انتظار می‌رود این شرکت تلفن‌ها پرچمدار بعدی خود را معرفی کند، در تاریخ 11 فوریه برگزار می‌شود و شایعات موجود اطلاعات خوبی در مورد این دستگاه‌ها در اختیار ما قرار داده‌اند.
 به نظر می‌رسد پیگیری مشخصات سری گلکسی S20 یک بن بست است. اما شایعات همچنین به معرفی دومین گوشی تاشو سامسونگ (Galaxy Z Flip) در همان رویداد اشاره دارند. دستگاهی که ممکن است با Galaxy Fold دردسرساز بسیار متفاوت باشد.
طبق گفته‌ها، این گوشی تاشو جدید شبیه به موتورولا Razr جدید است و در تاریخ 6 فوریه به بازار عرضه می‌شود.

این همان تلفنی است که در حال حاضر آن را زیر نظر داریم، همانطور که بلومبرگ در مارس گذشته گزارش داده بود که سامسونگ مشغول کار بر روی یک دستگاه تاشو است و سامسونگ در اکتبر گذشته رسماً کانسپت آن را متشر کرد.
اما به نظر می‌رسد که سامسونگ در Unpacked از یک گوشی تاشو واقعی رونمایی خواهد کرد.
در مورد این تلفن جدید شایعات زیادی شنیده شده است، ظاهراً این دستگاه Galaxy Z Flip نامیده می شود و ما تمام چیزهایی را که می‌توانستیم در مورد آن پیدا کنیم، اینجا جمع آوری کرده‌ایم.

Galaxy Z Flip می‌تواند نوع جدید دستگاه‌ها قابل انعطاف سامسونگ باشد

Galaxy Fold یک دستگاه به اندازه تبلت بود که هنگام خم شدن به اندازه تلفن در‌ می‌آمد، اما به نظر می‌رسد که اندازه Galaxy Z Flip می‌تواند از برادر بزرگتر خود (Galaxy Fold) کوچکتر باشد.
زمانی که Z Flip رونمایی می‌شود، مانند بسیاری از تلفن‌های هوشمند دیگر به نظر می‌رسد، اما هنگام خم شدن به شکل یک مربع کوچک در می‌آید.

Images: 王奔宏 via Weibo

تصاویر مربوط به حالت جمع شدن مربع شکل Galaxy Z Flip نیز توسط WinFuture منتشر شده است.

Image: WinFuture

به نظر می‌رسد که Galaxy Z Flip مشابه دستگاه تاشو جدید موتورلا است، Razr نیز یک تلفن با اندازه معمولی است که قابلیت جمع شدن در اندازه کوچکتر را دارد. البته همانطور که در تصاویر می‌بینید، Razr حتی در حالت جمع شده نیز دارای “چانه” است. درحالی که عکس‌ها منتشر شده از Z Flip نشان می‌دهد که دو نیمه آن به صورت متقارن بسته می‌شود.

Photo by Vjeran Pavic / The Verge

با این حال، این امکان وجود دارد که هنگام بسته شدن، بین دو نیمه Galaxy Z Flip شکافی کوچک وجود داشته باشد.
همچنین در رندرها منتشر شده توسط WinFuture، دو برآمدگی کوچک در گوشه‌ها پایین صفحه نمایش مشاهده می‌شود.

Image: @rquandt

صفحه نمایش Galaxy Z Flip ممکن است شیشه‌ای باشد، نه پلاستیکی

نسخه اول Galaxy Fold به خاطر صفحه نمایش پلاستیکی غیرقابل اعتماد، با انتقادها زیادی مواجه شد،
همچنین صفحه‌ نمایش آن طی چند روز برای بسیاری از منتقدان شکست (از جمله The Verge)، درنتیجه سامسونگ مجبور شد زمان عرضه را به تاخیر بیندازد و دستگاه را دوباره طراحی کند.
Razr هنوز منتشر نشده است، بنابراین ما نمی‌دانیم که آیا صفحه نمایش آن دارای مشکلات مشابه Galaxy Fold است یا خیر، اما موتورولا قبلاً هشدار داده است که “برآمدگی‌ها” روی صفحه نمایش “طبیعی” است.
با این حال، شایعه شده است که سامسونگ در Galaxy Z Flip از صفحه نمایش شیشه‌ای استفاده خواهد کرد و شاید این موضوع به جلوگیری از برخی از ناسازگاری‌های موجود در صفحه‌ نمایش‌ها پلاستیکی Fold و Razr کمک کند.

افشاگرها در مورد صفحه نمایش Galaxy Z Flip چه می‌دانند

Ice Universe در ماه دسامبر ادعا کرد که Z Flip دارای صفحه شیشه‌ای خواهد بود:

می‌توان تأیید کرد که Galaxy Fold 2 که چندی پیش رندرها آن منتشر شد، برای اولین بار در جهان یک پوشش شیشه‌ای بسیار نازک را جایگزین مواد پلاستیکی می‌کند. صفحه نمایش این دستگاه مسطح به نظر می‌رسد و برآمدگی‌ها کمی دارد. در حقیقت، این ماده پوشش صحیح تلفن‌ها تاشو است. pic.twitter.com/BS73BCsA4N

— Ice universe (@UniverseIce) December 24, 2019

افشاگر شناخته شده Max Weinbach نیز در اوایل ماه گذشته چیزی مشابه این گفت، همچنین افزود که ممکن است یک لایه پلاستیکی اضافی برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش وجود داشته باشد.

سامسونگ در Galaxy Z Flip بسیار هوشمندانه عمل کرده است.
آنها در این دستگاه از پلاستیک و شیشه فوق العاده نازک استفاده می‌کنند. سامسونگ به منظور محافظت بهتر از صفحه نمایش، از یک لایه پلاستیک روی شیشه فوق العاده نازک استفاده می کند. بنابراین اگر Z Flip خراشیده شود، فقط پلاستیک است و نه نمایشگر.

— Max Weinbach (@MaxWinebach) January 14, 2020

Weinbach همچنین یک نام تجاری مشهور برای شیشه به اشتراک گذاشته است:
“Samsung Ultra Thin Glass” ، اصطلاحی که سامسونگ سال گذشته نیز در اروپا از مارک تجاری استفاده کرد.

همچنین گزارش‌هایی مبنی بر همکاری سامسونگ با تولید کننده شیشه آلمانی Schott، شرکتی که چندین سال در زمینه شیشه‌ها بسیار نازک درحال تحقیق و توسعه است، وجود دارد.  در اصل شیشه‌ها این شرکت برای پوشش حسگر اثر انگشت تلفن‌ها همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نام دستگاه به احتمال زیاد Galaxy Z Flip خواهد بود

به گفته SamMobile، نام Galaxy Z Flip در یک مجوز در وب سایت دولت اندونزی ظاهر شده است و این موضوع نام دستگاه تاشو بعدی سامسونگ را تایید می‌کند.
Weinbach در 14 ژانویه، زمانی که متوجه نام دستگاه شد، از اسم Z Flip برای این دستگاه استفاده کرد، همچنین WinFuture نیز می‌گوید نام دستگاه ممکن است Z Flip باشد.

با این حال در اوایل ژانویه، یک افشاگر کره‌ای تصویری را منتشر کرد و اظهار داشت که نام دستگاه Bloom خواهد بود.
ظاهراً این نام و تصویر مبهم در جلسات محرمانه CES نشان داده شده است.
طبق گزارش‌ها ظاهرا Bloom نام یک جعبه جمع و جور است که برند آرایشی فرانسوی Lancôme به مناسب 20 سالگی مشتریان خانم خود طراحی کرده است.

WinFuture می‌گوید Bloom اسم رمز این دستگاه بود. ما فکر می‌کنیم که با توجه به گواهینامه ثبت شده در اندونزی و استفاده Weinbach از Z Flip، احتمالاً Bloom نام واقعی تلفن نیست.

Image: Ajunews

Galaxy Z Flip ممکن است دارای صفحه نمایش بزرگتر از RAZR ، کوالکوم SNAPDRAGON 855 Plus و دوربین دوتایی باشد

به گفته Ishan Agarwal، نمایشگر OLED تلفن ظاهرا 6.7 اینچ و به صورت مورب خواهد بود که از صفحه نمایش 6.2 اینچی Razr بزرگتر است.
به گفته WinFuture، این صفحه نمایش ممکن است دارای وضوح تصویر +FHD با نسبت ابعاد 22:9 باشد.

Image: @rquandt

همچنین مطابق عکس منتشر از دستگاه توسط Weibo، ممکن است هنگام بسته شدن Z Flip با یک نمایشگر کوچک مواجه شوید.

Image: 王奔宏 via Weibo

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش کوچک می‌تواند زمان، سرعت شارژ و اطلاعات باتری را برای شما به نمایش درآورد. همچنین طبق گفته‌ها وینباخ، این صفحه نمایش به عنوان منظره‌ یاب برای دوربین عقب نیز استفاده خواهد شد.
همچنین WinFuture گزارش می‌دهد که صفحه نمایش جلویی از یک پنل اولد 1.06 اینچی با وضوح تصویر 116×300 و پشتیبانی از قابلیت همیشه روشن تشکیل شده است.

با این حال، صفحه نمایش جلویی Z Flip از نمایشگر اولد 2.7 اینچی Razr بسیار کوچکتر به نظر می‌رسد

نمایشگر جلوی Razr

سخت افزار

Weinbach و WinFuture می‌گویند، سامسونگ ممکن است در Galaxy Z Flip از تراشه Snapdragon 855 Plus استفاده کند که نسبت به پردازنده Snapdragon 855 سرعت اوج بالاتر و پیشرفت 15 درصدی در عملکرد GPU را ارائه می‌دهد.
در مقابل، موتورولا از پردازنده میان رده اسنپدراگون 710 در Razr استفاده خواهد کرد.
Z Flip ممکن است دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی باشد. اما طبق گفته WinFuture از کارت حافظه جانبی microSD برای ذخیره سازی پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین

افشاگری‌ها Weinbach و WinFuture در کنار هم تقریباً تمامی مشخصات Galaxy Z Flip را فاش کرده است.
 Z Flip ممکن است دارای دوربین پشتی دوگانه 12 مگاپیکسلی، شامل لنزها واید و اولتراواید باشد.
به گفته WinFuture و همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، دوربین جلویی این دستگاه به صورت hole-punch خواهد بود و طبق گزارش‌‎ها ممکن است دارای لنز 10 مگاپیکسلی و فوکوس خودکار باشد.
Ajunews گزارش داده است که Z Flip ممکن است اولین تلفنی باشد که قادر به ضبط ویدیوی 8K خواهد بود، البته هنوز مشخص نیست که در چه نرخ بروز رسانی قرار است این کار را انجام دهد.

باتری

سامسونگ ممکن است در Galaxy Z Flip از باتری 3،300 میلی آمپری که از قابلیت شارژ سریع 15 واتی، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، استفاده کند. به این معنی که شما با قرار دادن Galaxy Buds خود بر روی دستگاه می‌توانید آنها را شارژ کنید. (گرچه ما کنجکاو هستیم که کدام قسمت از دستگاه این کار را انجام می‌دهد.)
ممکن است این باتری به دو قسمت تقسیم شود، بنابراین شاید در هر دو “نیمه” گوشی یک باتری وجود داشته باشد. همچنین حسگر اثر انگشت Z Flip ممکن است در کنار این دستگاه و به صورت خازنی باشد.

ارتباطات

به نظر نمی رسد که Galaxy Z Flip از 5G پشتیبانی کند، زیرا پرونده‌ها کمیسیون ارتباطات فدرال که توسط PhoneScoop برای تلفن سامسونگ بررسی شده است، نشان نمی‌دهد که این تلفن از باندها 5G ایالات متحده پشتیبانی می‌کند.
همچنین WinFuture گزارش می‌دهد که Z Flip از 5G پشتیبانی نخواهد کرد.
با این حال سامسونگ اخیراً با افزودن یک مودم 5G جداگانه، تلفن‌ها غیر 5G را به 5G تبدیل کرده است. مانند دستگاه Galaxy Note 10 Plus 5G. بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که سامسونگ کاری مشابه این را با Z Flip انجام دهد.
در اوایل ژانویه Ajunews گزارش داد که یک نسخه 5G از Z Flip ممکن است در کره جنوبی عرضه شود، بنابراین شاید سامسونگ برای Z Flip 5G برنامه‌ای داشته باشد.
بر اساس عکس‌ها منتشر شده، به نظر نمی‌رسد که Z Flip جک هدفون داشته باشد.

محور Galaxy Z Flip ممکن است آن را برای تماس‌های ویدیویی فوق العاده کند

در ماه اکتبر، سامسونگ راهی هوشمندانه را نشان داد که بوسیله آن ممکن است از وسط صفحه نمایش تاشو به عنوان یک خط تقسیم کننده استفاده کند تا صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و محتوا را به سمت صفحه اصلی سوق دهد.

Weinbach می‌گوید Z Flip در واقع قادر خواهد بود کاری را انجام دهد که سامسونگ آن را دست انداخته است، زیرا ممکن است بتوانید آن را در حالت 90 درجه قفل کنید، بنابراین می‌توانید از نیمه پایینی گوشی برای پشتیبانی از نیمه بالایی استفاده کنید.

به گفته Weinbach، این محور ممکن است صفحه نمایش Galaxy Z Flip را در هر زاویه و در موقعیت قرار دهد، اگرچه WinFuture گزارش می دهد که محور فقط می‌تواند از زاویه 70 تا 110 درجه را پشتیبانی کند.

فقط یک پیام حاوی اطلاعات بیشتر در این باره از منبع خود دریافت کردم. این یک محور دوگانه است، بنابراین می‌توانید از آن برای آزاد کردن دستگاه در هر زاویه‌ای استفاده کنید و محور آن را نگه خواهد داشت. عالی به نظر می‌رسد. https://t.co/jRK4YjmPI4

— Max Weinbach (@MaxWinebach) January 23, 2020

صرف نظر از اینکه Galaxy Z Flip دقیقا چقدر انعطاف پذیر خواهد بود، من فکر می‌کنم یک لولا مخصوص و خود پشتیبان می‌تواند یک روش واقعاً مفید برای انجام کارهایی مانند برقراری تماس ویدیویی بدون نیاز به نگه داشتن تلفن باشد.
به گفته WinFuture همچنین ممکن است سامسونگ ترفندهایی برای نرم افزار Z Flip ایجاد کند تا بتواند با برنامه‌ها عکس محور مانند اینستاگرام بهتر کار کند و ممکن است تلفن را به عنوان “influencer ready” به بازار عرضه کند.

Galaxy Z Flip ممکن است ارزان‌ترین دستگاه تاشو باشد، اما هنوز هم گران است

به گفته یکی از منابعی که با Weinbach صحبت کرده است، Galaxy Z Flip حدود 1400 دلار قیمت خواهد داشت و تاریخ عرضه آن احتمالاً از 14 فوریه خواهد بود.
این منبع افزود که Z Flip ممکن است به صورت انحصاری توسط AT&T عرضه شود اما هنوز هم ممکن است یک مدل از آن در انحصار این شرکت نباشد.

خبر تازه از منبع جدید:
Galaxy Z Flip سامسونگ احتمالاً از 14 فوریه به بازار عرضه خواهد شد. قیمت آن 1400 دلار است و ممکن است دوباره در انحصار شرکت AT&T باشد. اما این بار ممکن است یک مدل از انحصار این شرکت خارج شود.

— Max Weinbach (@MaxWinebach) January 27, 2020

اگر این قیمت شایعه درست باشد، Galaxy Z Flip گران خواهد بود، اما هنوز هم از موتورلا ریزر 1,499 دلاری و گلکسی فولد 1,980 دلاری ارزان‌تر خواهد بود.
طبق گفته WinFuture، سامسونگ Z Flip ممکن است در 14 فوریه و با قیمتی حدود 1500 یورو در اروپا عرضه شود.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا