هنوز می‌توانید اپلیکیشن فورتنایت را در سیستم عامل iOS نصب کنید

هنوز می‌توانید اپلیکیشن فورتنایت را در سیستم عامل iOS نصب کنید

هفته گذشته اپلیکیشن بازی فورتنایت به عنوان بخشی از دعوی حقوقی اپیک گیمز علیه اپل از فروشگاه اپ‌اتسور خارج شد. اما نگران نباشد، این بازی بتل رویال به طور کامل از بین نرفته است. اگر قبلا این بازی را نصب نکرده‌اید، فرصت خود را از دست داده‌اید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم از لیست‌های eBay که بازی نصب شده بر روی سایر آیفون‌ها را به قیمت 10.000 دلار می‎‌فروشند، دوری کنید؛ زیرا این موارد مشکوک به نظر می‌رسد. کسانی که از قبل اپلیکیشن فورتنایت را بارگیری کرده‌اند، می‌توانند به راحتی بازی را اجرا کنند و با هیچ مشکلی روبرو نخواهند شد. این افراد حتی بروزرسانی‌های جدید را نیز تا زمان راه‌اندازی patch بزرگ بعدی دریافت می‌کنند؛ زیرا اپل توانایی حذف اجباری هیچ‌یک از نرم‌افزارهای دستگاه شما را ندارد.

اما برای کسانی که حداقل یکبار اپلیکیشن فورتنایت را در دستگاه خود نصب کرده‌اند. اما به دلایلی آنرا بصورت دستی حذف کرده‌اند، ممکن است راهی وجود داشته باشد تا بتوانند این بازی بر روی دستگاه iOS خود تجربه کنند:

  1. اپلیکیشن اپ‌استور را اجرا کنید، سپس در گوشه راست بالای صفحه اصلی بر روی آواتار (به طور معمول هر میموجی یا تصویری که برای Apple ID خود انتخاب کرده‌اید در این قسمت نمایش داده می‌شود) خود ضربه بزنید تا بخش خریدهای من (My Purchases) را مشاهده کنید.
  2. در آنجا گزینه خریداری شده (purchased) را انتخاب کنید، حالا به تمام اپلیکیشن‌هایی که تاکنون در دستگاه iOS خود نصب کرده‌اید، دسترسی خواهید داشت.
  3. اپلیکیشن فورتنایت را جست و جو کنید.
  4. بعد از اینکار باید نرم‌افزار برای شما ظاهر شود. حالا کافی است روی نماد ابری آن ضربه بزنید تا فرآیند بارگیری بازی آغاز شود.
هنوز می‌توانید اپلیکیشن فورتنایت را در سیستم عامل iOS نصب کنید

البته شما هنوز به 10 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی برای نصب فایل‌ها بازی فورتنایت نیاز خواهید داشت. زیرا اپیکیشن فورتنایت که از طریق فروشگاه‌هایی نظیر اپ‌اتسور اپل یا پلی‌استور گوگل بارگیری می‌کنید، تنها پوسته بازی به حساب می‌آیند و فایل‌های اصلی بازی را باید از طریق سرور اختصاصی اپیک گیمز بارگیری کنید. اما در مدت زمان انجام این فرآیند حداقل آیکون اپلیکیشن در صفحه اصلی شما ظاهر خواهد شد و حداقل در حال حاضر امکان دسترسی به آن تا زمان نصب کامل برنامه فراهم است. این ترفند حتی در صورتی که یکی از اعضای برنامه اشتراک‌گذاری خانواده اپل قبلا فورتنایت را نصب کرده باشد،عملی خواهد بود.

درست نیست که این موضوع را یک حفره در سیستم عامل اپل بدانیم؛ زیرا این رفتار در شکل‌های دیگری نیز در اپلیکیشن‌های iOS مشاهده می‌شود. به عنوان مثال در سال 2016 شما هنوز هم می‌توانستید Flappy Bird را در آیفون خود اجرا کنید، این موضوع درحالی اتفاق می‌افتاد که توسعه‌دهنده این بازی مدت‌ها بود آنرا را از اپ‌استور خارج کرده بود. این مشکل تا زمانی که اپل در سال 2017 بروزرسانی iOS 11 را منتشر و استفاده از کدهای 32 بیتی را کنار گذاشت، پابرجا مانده بود.

ما می‌دانیم که تمام نرم‌افزارهای iOS را می‌توان مجددا نصب کرد. اما اپلیکیشن فورتنایت یک مورد خاص محسوب می‌شود.

اما با توجه به اقدام بی‌سابقه اپل در حدف اپلیکیشن فورتنایت از فروشگاه اپ‌استور و تهدید به قطع کردن ابزارهای توسعه اپیک گیمز در پلتفرم iOS به دلیل ایجاد سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مستقیم توسط این شرکت بازی‌ساز در بروزرسانی اخیر اپلیکیشن بازی فورتنایت که خبر از یک جدال حقوقی طاقت‌فرسا و فرسایشی بین این دو غول فناوری ایالات متحده می‌دهد؛ این موضوع ایده مناسبی برای کاربرانی است که قصد دارند بدون توجه به اتفاقات پیرامون این بازی را به دستگاه iOS خود بازگرداند. هنوز به طور قطع نمی‌توان گفت این مبارزه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا اپیک گیمز در مقابل خواسته اپل تسلیم خواهد شد و آخرین بروزرسانی خود در اپلیکیشن فورتنایت راغیر فعال می‌کند یا سهم 30 درصدی اپل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نرم‌فزارهای پلتفرم iOS با کاهش قابل توجهی مواجه خواهد شد.

اگر تصمیم به دور زدن اپل و سهم 30 درصدی جنجالی آن گرفته‌اید، هنوز هم می‌توانید برای خرید v-bucks فورتنایت از تخفیف‌های اپیک گیمز استفاده کنید. این توسعه‌دهنده بازی اظهار داشته است بخش چهارم فصل دوم بازی فورتنایت در تاریخ 27 اوت (6 شهریور) عرضه خواهد شد. اما به دلیل اختلافات ایجاد شده با اپل، این بروزرسانی برای دستگاه‌های iOS منتشر نخواهد شد. این موضوع یک روز پیش از اینکه اپل اعلام کند ابزارهای توسعه اپیک گیمز را در پلتفرم خود محدود خواهد کرد، رخ داد. اپل در بیانیه خود گفت:”اپیک از ابزارهای توسعه iOS و Mac جدا شده است. ” اپیک گیمز برای جلوگیری از این اتفاق دادخواستی مبنی بر عدم خارج شدن از برنامه توسعه اپل تا زمان رسیدگی به شکایت این شرکت علیه کوپرتیونی‌ها‌ ارائه داده است. باید منتظر ماند و دید که آیا دادگاه با درخواست این توسعه‌دهنده بازی موافقت خواهد کرد یا خیر. این موضوع می‌تواند در تعیین پیروز این حدال حقوقی نقش بسزایی داشته باشد.

هنوز می‌توانید اپلیکیشن فورتنایت را در سیستم عامل iOS نصب کنید

همچنین بخوانید:

چگونه مبارزه اپیک گیمز و اپل می‌تواند جنگ ضدانحصار را تغییر دهد

اپل پاسخ اپیک گیمز را داد:”ما استثنا قائل نمی‌شویم”

نسخه اندروید اپلیکیشن فورتنایت نیز از فروشگاه پلی‌استور حذف شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا