هواوی با عبور از سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند لقب گرفت

هواوی با عبور از سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند لقب گرفت

بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت تحلیلی Canalys، هواوی برای نخستین‌بار بیشترین میزان محموله ارسالی در بین تولیدکنندگان تلفن‌ها هوشمند را به خود اختصاص داده است. هواوی مدت‌ها است که رویا پیشی گرفتن از سامسونگ و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌ها هوشمند را در سر می‌پروراند. به نظر می‌رسد که این رویای غول فناوری چینی بالاخره رنگ واقعیت به خود گرفته و هواوی در سه ماهه دوم سال 2020 یا بازه آوریل (فروردین و اردیبهشت) تا ژوئن (خرداد و تیر)، برای اولین‌بار بیشتر از سامسونگ گوشی هوشمند به نقاط مختلف جهان فرستاده است. البته این بدان معنی نیست که هواوی برای مدت زیادی در صدر باقی خواهد ماند؛ زیرا میزان محموله‌ها ارسالی در این بازه زمانی به طور واضح تحت تاثیر شیوع گسترده کووید_19 قرار گرفته است.

داده‌ها آماری شرکت Canalys مشخص می‌کند که هواوی 55.8 میلیون دستگاه را روانه بازار کرده است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش 5 درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که میزان عرضه محموله‌ها سامسونگ با کاهش 30 درصدی به حدود 53.7 میلیون دستگاه رسیده است. بیش از 70 درصد از تلفن‌ها هوشمند هواوی در چین به فروش رسیده که در مقایسه با بازارها سامسونگ از همه‌گیری کووید_19 آسیب کمتری دیده است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سامسونگ بازار بزرگی در چین را به خود اختصاص نداده و بیشتر تمرکز خود را بر روی کاربران اروپایی و آمریکا شمالی معطوف کرده است.

هواوی با عبور از سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند لقب گرفت

هواوی در گفتگو با رسانه ورج اظهار داشت:

مشاغل ما در این شرایط دشوار، مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌اند. در دوره‌ای که اقتصاد جهانی با رکود و چالش‌ها بی‌سابقه‌ای مواجه شده، ما با ارائه محصولات و تجربه‌ها نوآورانه خود به مصرف‌کنندگان همچنان به پیشرفت و یکه‌تازی ادامه می‌هیم.

بن استنتون، تحلیلگر ارشد Canalys، می‌گوید این نتایح تامل برانگیز به نظر می‌رسد و یکسال پیش کسی چنین اتفاقی را پیش‌بینی نمی‌کرد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر شیوع کویید_19 پیش نمی‌آمد، امکان نداشت چنین اتفاقی رخ دهد. هواوی از تمام مزایا بازسازی اقتصاد چین به منظور بهبود و تسلط دوباره خود بر صنعت گوشی‌ها هوشمند بهره گرفته است.

با جود بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، خرید تلفن‌‌ها هوشمند هواوی هنوز هم به اکثر کاربران خارج از چین توصیه نمی‌شود؛ دلیل آن نیز ساده است، عدم پشتیبانی از سرویس‌ها گوگل. دولت ایالات متحده به بهانه اقدام‌ها جاسوسی تحریم‌ها و محدودیت‌ها سخت‌گیرانه‌ای را علیه این غول فناوری چینی اعمال کرده است که سبب شده هواوی دسترسی به تعداد کثیری از تامین‌کنندگان را از دست بدهد. یکی از محدودیت‌ها اعمال شده بر شرکت HiSilicon می‌باشد که وظیفه آن تولید تراشه‌ها اختصاصی کایرین برای دستگاه‌ها هواوی است. بنابراین این کمپانی مجبور شده تا سری Mate 40 خود را با پردازنده‌ای غیر از کایرین روانه بازارها جهانی کند. بعید به نظر می‌رسد که پس از بهبود تقاضا برای تلفن‌ها هوشمند، هواوی بتواند صدر نشینی خود را حفظ کند. سامسونگ نیز به تازگی اعلام کرده به دلیل معرفی سری پرچمدار جدید Galaxy Note 20 خود انتظار فروش بیشتری را در سه ماهه پیش‌رو دارد. اما پایداری مداوم هواوی در چین نشان می‌دهد که فشارها خارجی هنوز نتواسته تهدیدی جدی برای مصرف‌کنندگان آن ایجاد کند.

همچنین بخوانید:

سامسونگ در سری Galaxy Note 20 از تراشه Exynos 990 استفاده می‌کند

Black Shark 3S از انعکاس صفحه نمایش مبتنی بر USB پشتیبانی می‌کند

Red Magic 5S با خنک‌کننده پیشرفته و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز معرفی خواهد شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا