هواوی Mate 40 در خارج از چین با تراشه Kirin همراه نخواهد بود

هواوی Mate 40 در خارج از چین با تراشه Kirin همراه نخواهد بود

سری Mate 40 پرچمدار آینده هواوی است که قرار است طی چند ماه آینده معرفی شود. این سری به دلیل استفاده از جدیدترین تراشه‌ها پرچمدار Kirin همواره مورد توجه بوده است. برخلاف سری P به دلیل کیفیت بی‌نظیر دوربین به شهرت رسیده است. در گزارش‌ها جدید آمده است که هواوی ممکن است سری Mate 40 را با تراشه‌ها جداگانه روانه بازار کند. مشابه کاری که سامسونگ در پرچمدارها سری S و Note خود انجام می‌دهد.

ممکن است سری Mate 40 با دو تراشه متفاوت عرضه شود

به نقل از Teme، افشاگری که به دلیل انتشار اخبار مربوط به هواوی و آنر شهرت دارد، هواوی Mate 40 از پرازنده Kirin 1000 بهره می‌برد که ممکن است تنها در چین عرضه شود. این امر به دلیل تحریم‌ها ایالات متحده است که مانع از دریافت تراشه‌ها جدید HiSilicon توسط هواوی می‌شود و به نوعی زنجیره تامین آن را با مشکل مواجه کرده است. بنابراین این شرکت چینی مجبور است که به استراژی سامسونگ روی آورده و پرچمدار آینده خود را با پردازنده دیگری وارد بازارها جهانی کند.

هواوی Mate 40 در خارج از چین با تراشه Kirin همراه نخواهد بود

مدیاتک یا کوالکوم

ما هنوز نمی‌دانیم که پردازنده نسخه جهانی Mate 40 از کدام برند خواهد بود. اما زمزمه‌هایی مبنی بر استفاده هواوی از تراشه مدیاتک وجود دارد. از آنجایی که در حال حاضر +Dimensity 1000 بهترین تراشه این شرکت تایوانی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد از این پردازنده در سری Mate 40 بهره ببرد.

منابع دیگر اظهار دارند که ممکن است هواوی تراشه Snapdragon 865 Plus را از کوالکوم خریداری کند. اتفاقی که خیلی دور از ذهن نیست، زیرا این شرکت امریکایی ممکن است محوز فروش به هواوی را دریافت کند. همچنین یک تحلیلگر بازار از KeyBanc Capital Markets فاش کرده است که هواوی در سری‌ها P50 و Mate 50 از تراشه‌ها کوالکوم استفاده خواهد کرد.

تحلیلگر جان وین نیز معتقد است که دفتر صنعت و امنیت بازرگانی سرانجام اجازه فروش تراشه‌ها کوالکوم به هواوی را صادر خواهد کرد. Teme همچنین فاش کرد که هواوی به تعداد کافی تراشه Kirin برای سری Mate 40 در اختیار ندارد. این غول فناوری چینی تنها 8 میلیون واحد از این تراشه در اختیار دارد که از میانگین فروش سری Mate (حدود 10 میلیون دستگاه) کمتر است.

همچنین بخوانید:

سامسونگ Galaxy Note 20 در یک ویدیو جدید مشاهده شد

شیائومی عرضه جهانی دستبد هوشمند Mi Smart Band 5 و Mi TWS Basic را آغاز کرد

وان پلاس در یک مصاحبه ویدیویی، تلفن هوشمند Nord را به نمایش گذاشت

منبع: gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا