واتس‌اپ

واتس‌اپ قابلیت “یکبار مشاهده” را آزمایش می‌کند

واتس‌اپ در جدیدترین نسخه بتا اندروید خود قابلیتی کاربردی با عنوان “یکبار مشاهده / View Once” را ارائه می‌دهد. این قابلیت نخستین‌بار توسط مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، در یک گفت‌وگوی با WABetaInfo در اوایل ماه جاری میلادی آشکار شده بود.

قابلیت “یکبار مشاهده” واتس‌اپ کاملاً همانند ویژگی مشابه‌ای در اسنپ‌چت، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اندروید، عمل می‌کند. زمانی که با استفاده از این قابلیت پیام، تصویر یا ویدیوئی ارسال می‌کنید، پس از اینکه گیرنده یکبار آنرا مشاهد کند، محتوای ارسال شده به طور خودکار حذف خواهد شد. حتی اگر گزینه دریافت را فعال کنید؛ به محض باز شدن پیام توسط گیرنده یک پیام به شما ارسال می‌شود. شایان ذکر است، گیرنده پیام همچنان می‌تواند تصاویر یا ویدیوها را از طریق اسکیرین‌شات یا ضبط توسط یک دستگاه دیگر ذخیره کند.

واتس‌اپ
Photo By WABetaInfo

در حال حاضر، قابلیت “یکبار مشاهده” برای تمامی کاربرانی که جدیدترین نسخه بتا واتس‌اپ را نصب کرده‌اند، قابل دسترسی می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود ویژگی مذکور هفته آینده به کانال بتا iOS نیز راه پیدا کند. کاربرانی که نسخه بتای جدید واتس‌اپ را نصب کرده‌ باشند، هنگام به اشتراک‌گذاری محتوای بصری با مخاطبان خود گزینه View Once را مشاهده می‌کنند. درحالی که هم‌اکنون امکان اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها توسط قابلیت “یکبار مشاهده” به آزمایش‌کنندگان بتا محدود شده است. اما به منظور مشاهده این قابلیت نیازی نیست حتماً جدیدترین نسخه بتا واتس‌اپ را نصب کنید. ویژگی “یکبار مشاهده” در واقع همان قابلیت پیام‌های حذف‌شونده است که توسط این شرکت توسعه‌یافته است. در حال حاضر از این ویژگی می‌توانید در گفت‌وگوهای افرادی استفاده کنید. واتس‌اپ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک امکان بهره‌گیری از قابلیت “یکبار مشاهده” را در تمامی گفت‌وگوها در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین انتظار می‌رود این اپلیکیشن در اواخر سال میلادی جاری قابلیت پیشتیبانی چند دستگاهی را نیز ارائه دهد. این ویژگی طی یک ماه آینده در نسخه بتای عمومی قرار خواهد گرفت. گفتنی است پس از راه‌اندازی قابلیت مذکور می‌توانید چهار دستگاه را به حساب واتس‌اپ خود پیوند دهید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا