وان پلاس در یک مصاحبه ویدیویی، تلفن هوشمند Nord را به نمایش گذاشت

وان پلاس در یک مصاحبه ویدیویی، تلفن هوشمند Nord را به نمایش گذاشت

وان پلاس در یک مصاحبه ویدیویی که با مارکز براونلی انجام داد، برای اولین بار از Nord رونمایی کرد. این تلفن هوشمند که قرار است بار دیگر وان پلاس را به بازار میان‌رده‌ها بازگرداند، هفته آینده معرفی خواهد شد. هر چند طبق روال گذشته، وان پلاس باز هم پیش از رونمایی رسمی برخی مشخصات دستگاه را فاش کرد.

طراحی

در جدیدترین ویدیو MKBHD، کارل پی یک نگاه کلی از Nord را در اختیار ما گذاشت. این دستگاه به OnePlus 8 که در اوایل سال جاری معرفی شد، شباهت زیادی دارد و دارای قسمت پشت براق، لبه‌ها منحنی، لوگو وان پلاس در مرکز و آرایش دوربین عمودی می‌باشد. شاید بزرگترین وجه تمایز Nord قرارگیری مجموعه دوربین در سمت چپ دستگاه باشد. این در حالی است که در سایر تلفن‌ها هوشمند وان پلاس آرایش دوربین در مرکز قرار گرفته است.

نمای دیگر جلو Nord را نشان می‌دهد که در گوشه چپ بالا بریدگی سوراخ پانچ جهت قرارگیری دوربین سلفی دوگانه به چشم می‌خورد. حاشیه‌ها این تلفن هوشمند ضخیم است و در سراسر صفحه نمایش امتداد می‌یابد، چیزی شبیه به iPhone XR یا 11 iPhone (البته بدون در نظر گرفتن شکاف فوقانی). در قسمت پایین دستگاه نیز شکاف سیمکارت و درگاه USB-C وجود دارد.

وان پلاس در یک مصاحبه ویدیویی، تلفن هوشمند Nord را به نمایش گذاشت

کارل پی، یکی از بنیانگذاران وان پلاس، به مارک براونلی گفت:” طرح نهایی دستگاه خیلی دیر آماده شد.” این مقام ارشد شرکت همچنین افزود:” وان پلاس برای اجرایی شدن این طرح، زمان عرضه دستگاه را یک ماه به تعویق انداخت تا Nord از نظر ظاهری با سایر تلفن‌ها هوشمند این کمپانی سازگار باشد.” نمونه‌ اولیه‌ای که پی در ویدیو به نمایش گذاشت، دارای آرایش دوربین L مانند بود که ما را به یاد سری 11 iPhone انداخت. وان پلاس تصمیم گرفته در زبان طراحی این گوشی خیلی جسورانه عمل نکند و به نوعی آن را یک نمونه آزمایشی در نظر نگیرد. به نظر می‌رسد این برند چینی احساس کرده است که یک طراحی آشنا می‌تواند به فروش هرچه بیشتر دستگاه کمک کند. این تغییر آرایش دوربین پشت، زمان رونمایی از دستگاه را یک ماه به تاخیر انداخت.

هزینه‌ها واقعی تولید

این مسئول اجرایی وان پلاس، در مورد یکی از گنگ‌ترین جنبه‌ها این تلفن نیز سخن به میان آورد: هزینه‌ها واقعی تولید. وی تاکید کرد که قیمت خام سخت افزار فقط بخشی از هزینه‌ها بوده و قیمت نهایی شامل موارد دیگری نیز می‌شود و مایل است ارقام اصلی را به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال هزینه اضافه کردن NFC به وان پلاس Nord حدود 4 دلار است. استاندارد IP نیز چیزی در حدود 15 دلار هزینه دارد که بخش عمده آن مربوط به تجهیزات تست و کارکنان می‌باشد.

کارل پی می‌گوید:” Nord گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نخواهد داشت و دلیل این امر آن است که برای استفاده‌ در شرایط سخت طراحی نشده است.” این مقام ارشد وان پلاس اظهار داشت:” هزینه تولید پنل‌ها AMOLED دو برابر LCD می‌باشد. اما هزینه صفحه نمایش‌ها 90 هرتز به لطف استفاده گسترده، کاهش داشته است. جک هدفون نیز هزینه‌ قابل توجه‌ای را به تولیدکنندگان تحمیل نمی‌کند، اما از نظر مکانیکی فضا اشغال می‌کند.

زمان رونمایی

وان پلاس قصد دارد Nord را در رویداد 21 جولای (31 تیر) معرفی کند. قرار است این دستگاه با قیمت زیر 500 دلار بفروش برسد و در ابتدا تنها در هند و اروپا عرضه خواهد شد. وان پلاس تایید کرده است که در این تلفن هوشمند از تراشه Snapdragon 765G استفاده خواهد شد. همچنین Nord از نسل پنجم شبکه تلفن همراه نیز پشتیبانی خواهد کرد. طبق افشاگری‌ها صورت گرفته این گوشی دارای صفحه نمایش 6.55 اینچ OLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

همچنین بخوانید:

طبق گزارشات منتشر شده سونی میزان تولید PS5 را 50 درصد افزایش داده است

وان پلاس Nord از دوربین سلفی اولتراواید با زاویه دید 106 درجه‌ بهره خواهد برد

گوگل به طور تصادفی تصویر رسمی Pixel 4a را منتشر کرد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا