گوشی هوشمند میان‌رده وان پلاس با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

وان پلاس Nord ، یک گوشی میان‌رده‌ با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه

وان پلاس Nord یک تلفن هوشمند میان‌رده که بسیاری از مشخصات OnePlus 8 را در اختیار شما قرار می‌دهد

وان پلاس به طور رسمی از Nord رونمایی کرد. این کمپانی چینی تلاش می‌کند تا به طور جدی وارد بازار رقابتی میان‌رده‌ها شود. با وجود اینکه قیمت پایه این تلفن هوشمند از 480 دلار شروع می‌شود؛ اما بیشتر قابلیت‌هایی را که در OnePlus 8 مشاهده می‌کنیم را ارائه می‌دهد – OnePlus 8 به همراه OnePlus 8 Pro، پرچمدارها امسال وان پلاس محسوب می‌شوند.

Nord از یک صفحه نمایش OLED با وضوح تصویر 1080 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، پهنا باند Sub-6GHz در نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، شارژ سریع 30 وات ( فناوری Warp Charge) و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد که مشابه چیزی است که در OnePlus 8 وجود دارد. هیچ تردیدی وجود ندارد که وان پلاس برای کاهش قیمت دستگاه مواری را فدا کرده است که مهم‌ترین آن استفاده از تراشه Snapdragon 765G می‎‌باشد. اما نگران نباشید، این پردازنده میان‌رده در بسیاری از موارد عملکردی مشابه با سری 800 تراشه‌ها کوالکوم از خود نشان می‌دهد. – تراشه‌ها سری 800 پردازنده‌ها پرچمدار این شرکت امریکایی محسوب می‌شوند.

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که وان پلاس با عرضه یک دستگاه میان‌رده که بسیاری از مشخصات OnePlus 8 را ارائه می‌‌دهد، مرتکب اشتباه فاحشی شده است. اما کارل پی، یکی از بنیانگذارن وان پلاس، اظهار داشت که هدف این شرکت نیز همین بوده است. «پی» گفت: “هیچ ترسی در کار نبوده است، زیرا من معتقدم اگر کسی خود را به چالش نکشد، تمام رقبای شما در بازار به راحتی شما را دچار چالش می‌کنند.”

صفحه نمایش

گوشی هوشمند میان‌رده وان پلاس با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد
صفحه نمایش 90 هرتز، همانند دیگر دستگاه‌ها وان پلاس

Nord در بسیاری از جهات مشابه OnePlus 8 می‌باشد، فقط برخی از مشخصات آن کاهش یافته است. صفحه نمایش Nord عالی است. وان پلاس در این گوشی هوشمند از بک پنل OLED با رزولوشن 1080p استفاده کرده است که از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. اندازه این نمایشگر 6.44 اینچ می‌باشد که نسبت به OnePlus 8 اندکی کوجکتر است و بر خلاف این دستگاه هیچ خمیدگی در لبه‌ها آن مشاهده نمی‌شود. این موضوع کمی پریمیوم بودن Nord را کاهش می‌دهد. اما در تجربه کاربری روزمره تاثیر چندانی ندارد.

صفحه نمایش 90 هرتز Nord اعتبار زیادی را برای این دستگاه میان‌رده به همراه خواهد داشت که سبب بهبود تجربه کاربری و عملکرد روان آن نیز خواهد شد. این یک قابلیت جدید محسوب می‌شود که قیمت آن نیز هنوز مشخص نشده است. با این وجود، در حالی بسیاری از گوشی‌ها هوشمند از صفحه نمایش 60 هرتز بهره می‌برند؛ استفاده از یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آید. وان پلاس در استفاده از این پنل‌ها غریبه نیست – در حالی که سامسونگ و هواوی از امسال شروع به استفاده از نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز کرده‌اند. وان پلاس از یک سال قبل و در سری oneplus 7 از پنل‌ها 90 هرتز بهره می‌برد.

به هر حال دیدن این قابلیت جذاب در یک گوشی میان‌رده هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان از این ویژگی تنها در دستگاه‌ها پرجمدار خود بهره می‌برند. صفحه نمایش 6.44 اینچی Nord بسیار خوب است. ما از کارل پی پرسیدیم که آیا به استفاده از یک نمایشگر کوچکتر در این دستگاه فکر کرده است یا خیر. این مقام ارشد وان پلاس در پاسخ گفت: “بهره‌گیری از پنل کوچکتر امکان‌پذیز نیست. زیرا نه تنها صفحه نمایش بزرگتر برای ارائه محتوا مناسب‌تر است، بلکه امکان استفاده از باتری حجیم‌تر را نیز فراهم می‌کند. اگر اندازه نمایشگر را کاهش دهیم. اولین چیزی که شما باید با آن کنار بیایید، عمر باتری است.”

اظهار نظر «پی» منطقی به نظر می‌رسد. Nord از یک باتری 4،115 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد که فقط اندکی از باتری 4،300 میلی آمپر ساعت موجود در OnePlus 8 کمتر است. همچنین به لطف مودم یکپارجه موجود در تراشه Snapdragon 765G، می‌توانید نسل پنجم شبکه تلفن همراه را نیز تجربه کنید. این در حالی است که امسال تمام پردازنده‌ها پرچمدار کوالکوم از مودم‌ها جداگانه 5G بهره می‌برند.

دوربین پشت

گوشی هوشمند میان‌رده وان پلاس با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد
دوربین پشت جهارگانه

حالا نوبت دوربین رسیده است. اگر به پشت Nord نگاهی بیاندازید با چهار دوربین مواجه خواهید شد، سنسور واید 48 مگاپیکسلی، اولتراوید 8 مگاپیکسلی، سنسور عمق میدان 5 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو. این آرایش دوربین دقیقا همان چیزی است که در OnePlus 8 نیز به چشم می‌خورد با این تفاوت که در Nord یک سنسور عمق میدان 5 مگاپیسلی نیز بکار گرفته شده است.

اما نکته عجیب این است که هر دو تلفن هوشمند از سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می‌کنند. در حال حاضر ما هیچ نظری در مورد اینکه چرا وان پلاس در پرچمدار و میان‌رده خود از یک سنسور مشابه استفاده کرده است، نداریم. اما این اولین بار نیست که یک شرکت دست به چنین اقدامی می‌زند. پیش‌تر شیائومی نیز در سری Mi 9 و Redmi Note 7 از سنسور مشابه IMX586  بهره گرفته بود. در عین حال وضوح تصویر سنسور اولتراواید Nord نیز نصف برادر پرچمدار خود می‌باشد.

دوربین جلو

وان پلاس با معرفی اولین تلفن هوشمند با دوربین دوگانه، استانداردهای جدیدی را برای دوربین سلفی تعریف کرده است. Nord از دو دوربین جلو بهره می‌برد. یک سنسور واید 32 مگاپیکسلی به همراه بک سنسور اولتراوید 8 مگاپیکسلی در جلو این دستگاه جاسازی شده است. این بدان معنی است که سوراخ پانچ دو برابر بزرگتر خواهد بود که بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید با دوستان خود سلفی بگیرید یا اینکه صرفا دوست دارید تصویر شما بخش بیشتری از محیط را دربربگیرد، به سوراخ پانچ توجه نکنید.

سخت افزار

اما سوال بزرگی که اینجا مطرح می‌شود این است که پردازنده ضعیف‌تر Snapdragon 765G که در Nord وجود دارد چه تاثیری روی عملکرد دوربین خواهد داشت. از مدت‌ها قبل مشخص شده بود که پردازش نرم‌افزاری به اندازه سخت‌افزار اهمیت دارد. بنابراین با وجود استفاده از سنسور مشابه هنوز هم می‌توانید تفاوت کیفیت تصویر را بین Nord و OnePlus 8 احساس کنید.

اگر پردازنده Snapdragon 765G نسبت به تراشه‌ها سری 800 کوالکوم نقاط ضعف قابل توجهی داشته باشد. ما در استفاده این موضوع را احساس نکردیم. اپلیکیشن‌ها به سرعت باز می‌شوند و زمان پاسخگویی دستگاه نیز جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد. ما برای اطمینان بیشتر بازی Sky: Children of the Light را نیز روی آن اجرا کردیم و با هیچگونه تاخیری مواجه نشدیم.

در واقع کارل پی می‌گوید که بهبود عملکرد پردازنده‌ها میان‌رده، دلیل اصلی بازگشت وان پلاس به این بازار بوده است. لازم به ذکر است که تلفن هوشمند میان‌رده قبلی این شرکت OnePlus X بود که یک شکست تمام و کمال برای این غول فناوری چینی محسوب می‌شد. این مقام ارشد وان پلاس گفت:”ما تا به حال به این نتیجه نرسیده بودیم. زیرا احساس می کردیم این فناوری واقعا آماده ارائه یک تجربه کاربری خوب نیست. اکنون ما بالاخره احساس می‌کنیم که فناوری‌ها موجود، به ویژه پردازنده‌ها، به حدی رسیده است که می‌توانیم همان تجربه ای را که مصرف کنندگان برای ارتباط با OnePlus نیاز دارند را به آنها ارائه دهیم: یک تجربه سریع و روان در یک تلفن هوشمند میان رده.”

زمان عرضه

وان پلاس Nord در دو نسخه‌، حافظه رم 8 گیگابایت و فضا ذخیره‌سازی 128 گیگابایت و حافظه رم 12 گیگابایت و فضا ذخیره‌سازی 256 گیگابایت عرضه می‌شود که هر دو نسخه در رنگ‌ها آبی و خاکستری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این دستگاه از 4 اوت (14 مرداد) به طور گسترده در بازارها اروپا عرضه خواهد شد.اما وان پلاس پیش از این تاریخ و از طریق وبسایت رسمی خود شروع به فروش این تلفن هوشمند کرده است. در حال حاضر این دستگاه تنها در اروپا و هند عرضه خواهد شد. این غول فناوری چینی همچنین اظهار داشت که برنامه‌هایی برای ارائه محدود Nord در ایالات متحده دارد. برای بررسی کامل این موضوع باید تا هفته آینده صبر کینم.

جمع‌بندی

OnePlus8 از صفحه نمایش خمیده استفاده می‌کند. در حالی که پنل موجود در Nord تخت و بدون خمیدگی است. همچنین پشت دستگاه از جنس پلاستیک می‌باشد که اصلا حس پریمیوم بودن را به شما القا نمی‌کند. با این حال، در استفاده روزمره تفاوتی بین عملکرد این دو تلفن هوشمند احساس نمی‌شود. Nord سریع، پاسخگو و قابل اطمینان است و آرایش دوربینی مشابه OnePlus 8 دارد. البته ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم و استاندار IP در Nord به چشم نمی‌خورد که کاملا قابل پیش‌بینی بود. زیرا وان پلاس تمام تلاش خود را انجام داده است تا قیمت نهایی دستگاه را پایین نگاه دارد (برای استفاده از این قابلیت‌ها باید OnePlus 8 Pro را خریداری کنید). نتیجه، Nord دستگاهی است که بیشتر امکاناتی را که از یک تلفن هوشمند انتظار داریم را در اختیار ما قرار می‌دهد، صرف نظر از اینکه یک میان‌رده به حساب می‌آید.

مشخصات وان پلاس Nord

  • صفحه نمایش:
    6.44 اینچ OLED، وضوح تصویر 2400×1080، نسبت تصویر 20:9
  • دوربین پشت:
    سنسور واید 48 مگاپیکسلی
    سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی (زاویه دید 119 درحه)
    سنسور عمق میدان 5 مگاپیکسلی
    سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • دوربین جلو:
    سنسور واید 32 مگاپیکسلی
    سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی (زاویه دید 105درحه)
  • ابعاد:
    73.3×158.3×8.2 میلی‌متر، وزن 184 گرم
  • پردازنده:
    کوالکوم Snapdragon 765G
  • رم:
    8 یا 12 گیگابایت
  • فضا ذخیره‌سازی:
    128 – 256 گیگابایت
  • باتری:
    4,115 میلی آمپر ساعت 
  • سیستم عامل:
    OxygenOS 10.5 بر پایه اندروید 10 
  • اتصال‌ها:
    شبکه  Wi-Fi 802، بلوتوث 5.1 به همراه AptX و  AptX HD
  • احراز هویت بیومتریک:
    حسگر اثر انگشت اپتیکال
  • قابلیت شارژ سریع:
    فناوری Warp Charge 30T

همچنین بخوانید:

نوبیا Red Magic 5S در تاریخ 7 مرداد عرضه خواهد شد

سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra در یک رندر 360 درجه مشاهده شد

تصاویر جدیدی از سامسونگ Galaxy Fold 2 منتشر شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا