ویدیوی کالبدشکافی Mi 10 Ultra توسط شیائومی منتشر شد

ویدیوی کالبدشکافی Mi 10 Ultra توسط شیائومی منتشر شد

شیائومی اخیرا به مناسب بزرگذاشت تولد 10 سالگی خود یک رویداد آنلاین در چین برگزار کرده است. همچنین در جریان این مراسم غول الکترونیک چینی از چندین محصول جدید خود نیز رونمایی کرده که یکی از آنها Mi 10 Ultra بوده است. این گوشی هوشمند مشخصات سخت‌افزاری و طیف گسترده‌ای از امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد، از جمله شارژ سریع 120 وات و بهترین عملکرد دوربین بین تلفن‌های هوشمند. حالا این شرکت تصمیم گرفته با انتشار ویدیوی کالبدشکافی Mi 10 Ultra اطلاعات بیشتری را از این دستگاه را با کاربران خود به اشتراک بگذارد. این اقدام در بین تولیدکنندگان خیلی مرسوم نیست و شیائومی اولین کمپانی محسوب می‌شود که یک کالبدشکافی رسمی از گوشی‌های هومشند خود منتشر می‌کند. ویدیوی به اشراک گذاشته شده توسط شیائومی حدود 2 دقیقه می‌باشد و بصورت مختصر به بررسی قطعات درون دستگاه می‌پردازد.

اولین موردی که بعد از برداشتن پنل پشتی به چشم می‌خورد، تراشه NFC و سیم‌پیچ مخصوص شارژ بی‌سیم 50 وات می‌باشد که به راحتی و با فشار اندکی از بدنه جدا می‌شوند. شیائومی یادآور شده Mi 10 Ultra با شارژر اختصاصی شرکت ظرف مدت 40 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد. قابلیتی که برخی شرکت‌های رقیب حتی از طریق شارژ باسیم نیز قادر به دسترسی به آن نیستند. در مورد شارژ باسیم نیز آداپتور 120 وات درون جعبه دستگاه زمان شارژ باتری دو سلولی 4500 آنرا به 23 دقیقه کاهش می‌دهد.

ویدیوی کالبدشکافی Mi 10 Ultra توسط شیائومی منتشر شد

پس از جداسازی سیم‌پیج و قطعات تزیینی دوربین می‌توانید حسگرها از جمله سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی را مشاهده کنید. نکته جالب بکارگیری حسگر پرچمدار قبلی شیائومی، Mi 9، در Mi 10 Ultra می‌باشد. با این حال، پرچمدار جدید شیائومی بهترین عملکرد دوربین را در بین تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد این غول فناوری چینی توانسته از طریق بروزرسانی‌هایی میزان عملکرد این سنسور بخصوص را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. این موضوع علاقه بی‌حد و مرز این شرکت به حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی را توجیه می‌کند. همچنین در ویدیو می‌توانید مشاهده کنید، یک لنز پریسکوپ نور را شکسته و آنرا روی سنسور 48 مگاپیکسلی می‌تاباند.

شیائومی برای خنک نگه داشتن Mi 10 Ultra از سه راه‌حل متفاوت استفاده می‌کند. در روش اول تراشه، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی و مودم درون ورقه‌هایی از جنس مس-گرافن ساندویچ می‌شوند، درنتیجه گرمای تولید شده توسط این قطعات توسط این ورقه‌ها جذب شده و این موضوع به خنک شدن دستگاه کمک شایانی می‌کند. در روش دوم، ورقه‌ای اضافی از جنس گرافن به همراه محفظه خنک‌کننده از جنس مس در زیر نمایشگر تعبیه شده که از داغ شدن نمایشگر جلوگیری می‌کند. در روش سوم نیز ورقه‌ای نازک با رسانایی بالا بین حسگر اثر انگشت و پنل OLED دستگاه بکار گرفته شده که گرما ایجاد شده در صفحه نمایش 110 متر مربعی را به خارج انتقال می‌دهد.

این ویدیو همچنین قرارگیری موتور لرزشگیر افقی در پشت باتری را تایید می‌کند. در Mi 10 Ultra نیز همانند سایر گوشی‌های هوشمند پریمیوم از بلندگو مکالمه به عنوان اسپیکر ثانویه برای تولید صدای استریو استفاده می‌‌شود. این دستگاه خارق‌العاده توسط شیشه مقاوم گوریلاگلس 5 در جلو و گوریلاگلس 6 در پشت محافظت شده و از تاریخ 21 اوت (31 مرداد) با قیمت پایه 5.299 یوان معادل 760 دلار روانه بازار خواهد شد.

همچنین بخوانید:

مایکروسافت برای تصاحب تیک‌تاک باید با اوراکل به رقابت بپردازد

قابلیت اسکن کدهای QR از طریق اپیلیشکن‌های مختلف به اینستاگرام افزوده شد

اپل پاسخ اپیک گیمز را داد:”ما استثنا قائل نمی‌شویم”

منبع: gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا