ویندوز 11 منتشر شد

ویندوز 11 منتشر شد

مایکروسافت سرانجام نسخه پایدار ویندوز 11 را منتشر کرده و کاربران می‌توانند نسبت به بارگیری و نصب جدیدترین سیستم عامل ردموندی‌ها اقدام کنند.

مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود سخت‌افزارهای سازگار با ویندوز 11 از 13 مهرماه (5 اکتبر) روانه بازار خواهند شد. اما The Verge بیان می‌کند کاربرانی اخیراً دستگاهی مبتنی بر ویندوز 10 خریداری کرده‌‌اند نیز جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت را در قالب یک بروزرسانی رایگان دریافت می‌کنند. اما در نظر داشته باشید انتشار بروزرسانی مورد بحثب برای سایر دستگاه‌ها به صورت تدریجی و طی چند مرحله صورت می‌گیرد. مایکروسافت می‌گوید دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 که امکان ارتقا به ویندوز 11 برایشان فراهم است از 13 مهرماه بروزرسانی را دریافت خواهند کرد، اما این موضوع بیشتر شامل سخت‌افزارهایی که به‌تازگی با ویندوز 10 روانه بازار شدند، می‌باشد. مایکروسافت افزود “ما انتظار داریم انتشار بروزرسانی ویندوز 11 برای تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 واجد شرایط تا اواسط سال 2022 به طور بینجامد.” بنابراین اگر تاکنون بروزرسانی جدیدترین سیستم عامل ردموندی‌ها را دریافت نکرده‌اید، باید تا زمان انتشار آن برای دستگاه‌تان صبر کنید.

اگر از کاربران ویندوز 10 به هستید،‌ می‌توانید از طریق بخش بروزرسانی ویندوز (Windows Update) امکان بارگیری یا نصب ویندوز 11 را بررسی کنید. همچنین امکان نصب بروزرسانی از طریق ابزار Installation Assistant مایکروسافت نیز فراهم است. جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت از امکانات خارق‌العاده بهره می‌برد که از جمله مهم‌ترین آنها رابط کاربری جدید، منوی استارت بازطراحی شده، فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت، ابزارها، مایکروسافت تیمز می‌باشد. اما شاید هیجان‌انگیزترین قابلیت را بتوان امکان اجرای اپلکیشن‌های اندروید دانست. انتظار می‌رود سرفیس‌های 2021 مایکروسافت از روز سه‌شنبه 13 مهرماه با سیستم عامل مبتنی بر ویندوز 11 روانه بازار شوند. البته محصولات دیگری از برندهایی نظیر ایسوس، لنوو و HP نیز در زمان‌بندی یادشده با سیستم عامل جدید ردموندی‌ها عرضه خواهند شد. در این میان تولیدکنندگانی مانند سامسونگ، ایسر و دل نیز اعلام کرده‌اند به‌زودی محصولات مبتنی بر ویندوز 11 خود را عرضه خواهند کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا