اندروید 11

دستگاه‌های پیکسل از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد اندروید 11 برخوردار هستند

همزمان با انتشار بروزرسانی اندروید 11 ، گوگل اعلام کرده است برخی از قابلیت‌های این سیستم عامل محدود به دستگاه‌های سری پیکسل خواهد بود.

درحالی که روز گذشته نسخه پایدار اندروید 11 برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل منتشر شد. اهالی مانیتن‌ویو تمرکز خود را معطوف به قابلیت‌هایی کرده بودند که به صورت انحصاری و در کنار سایر قابلیت‌های اندروید 11 در درسترس کاربران پیکسل قرار می‌گیرند.

قابلیت نمای زنده (لایو ویو) از طریق اشتراک گذاری موقعیت مکانی (Live View with Location Sharing):

به منظور بهره‌مندی از این قابلیت کافی است زمانی که دوست‌تان موقعیت مکانی خود در گوگل‌مپ را با شما به اشتراک گذاشت، گزینه AR را انتخاب کنید. سپس قابلیت واقعیت افزوده (Augmented Reality) در مسیریابی و رسیدن به موقعیت جغرافیایی مورد نظر شما را همراهی خواهد کرد.

پاسخ هوشمند جدید در جی‌بورد (New Smart Reply on Gboard):

تلفن‌های هوشمند سری پیکسل می‌توانند از پیشنهادات داخلی جدید صفحه کلید موجود در اندروید 11 استفاده کند که این موضوع سبب افزایش سرعت پاسخ‌‌دهی به پیام‌ها خواهد شد. همچنین این قابلیت در سایر اپلیکیشن‌ها نظیر Google Messages نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگرچه در نهایت ویژگی مورد بحث با ارتقا به APIهای جدید در صفحه کلید‌های بیشتری در دسترس خواهد بود. اما در حال حاضر تنها امکان استفاده از آن در Gboard فراهم شده است.

پیشنهادات برنامه (App suggestions):

پیکسل لانچر (Pixel Launcher) اکنون می‌تواند اپلیکیشن‌ها را براساس روال کاری شما یا زمان استفاده در روز به شما پیشنهاد دهد. این قابیلت جالب از زمان انتشار اولین نسخه بتا از اندروید 11 وجود دارد. اما متاسفانه تنها در دستگاه‌های سخت گوگل در دسترس می‌باشد.

گروه‌بندی پوشه‌ها (Folder grouping):

پیکسل لانچر اکنون نامگذاری پوشه‌ها بر اساس دسته را آسان‌تر می‌کند. همچنین از حالا می‌توانید به راحتی اپلیکیشن‌ها را در گروه‌های جداگانه قرار دهید.

گزینه‌های نمای کلی جدید (New Overview options):

این قابلیت جدید نیز که انحصار دستگاه‌های سری پیکسل قرار دارد، هنگام ثبت اسکرین‌شات‌ها امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی هر نوشته‌ای را هایلایت کنند.

برخی از ویژگی‌های مورد بحث از قبیل پاسخ هوشمند جدید در جی‌بورد و قابلیت نمای زنده (لایو ویو) از طریق اشتراک گذاری موقعیت مکانی به احتمال فراوان با گسترده‌تر شدن اندروید 11 در تلفن‌های هوشمند بیشتری قرار می‌گیرند. اما تمام قابلیت‌های پیکسل لانچر، تنها به گوشی‌های ساخت گوگل محدود خواهد شد. کاربران تلفن‌های هوشمند سری پیکسل به طور قطع از اضافه شدن رویکردی فعالانه‌تر به لانچرهای خود استقبال می‌کنند و قابلیت پیشنهادات برنامه نیز برای بسیاری از کاربران سومند خواهد بود. اما قرارگیری چنین ویژگی‌هایی در بخش dock بجای صفحه اصلی واقعا ناراحت‌کننده است.

همچنین بخوانید:

منبع: androidcentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا