PS5

ویژگی اصلی PS5 در ابتدا هنگام راه‌اندازی با تلوزیون کار نمی‌کند

قابلیت صدای فراگیر مجازی برای بلندگوهای تلویزیون مدتی پس از انتشار PS5 ارائه می‌شود. اما صدای سه بعدی برای هدست‌ها همچنان تنظیم شده است.

از زمان جلسات سخنرانی Road to PS5 توسط Mark Cerny در جریان GDC در اوایل سال جاری، سونی نوآوری‌های اختصاصی صوتی خود را به بازار عرضه کرده است که در PlayStation 5 ارائه می‌شود. این کنسول به دو حالت صوتی جداگانه تقسیم شده است. هر دو حالت هم با هدفون و هم بلندگوی تلویزیون‌های شما کار می‌کنند. اما فقط یکی از آن‌ها برای زمان انتشار کنسول‌ها راه‌اندازی شده است.

سونی در یک پست جدید در وبلاگ، جزئیات برخی از ویژگی‌های سازگاری موتور جدید صوتی Tempest 3D خود را بیان می‌کند، که با استفاده از بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، می‌تواند هر هدستی را دارای قابلیت 3D Audio کند. سونی اشاره می‌کند که هدست بی‌سیم Pulse 3D خود یکی از بهترین روش‌ها برای تجربه این مورد در PS5 است. اما تأکید می‌کند که سایر هدست‌های دیگر یا از طریق USB یا جک 3.5 میلی متری کنترلر DualSense متصل می‌شوند. اگر بخواهید از ابتدا آن را تجربه کنید، باید هدستی داشته باشید که از این ویژگی پشتیبانی کند.

برای مشاهده سخنرانی Road to PS5 در جریان رویداد GDC بر روی این لینک کلیک کنید.

همچنین سونی فهرستی از بازی‌های PS5 منتشر کرد که از این قابلیت پیروی می‌کنند. اما سونی اعلام کرده که ممکن است همه آنها از روز عرضه، صدای سه‌بعدی را ارائه نکنند:

  • Spider-Man: Miles Morales
  • Horizon Forbidden West
  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Astro’s Playroom
  • Returnal
  • Destruction AllStars
  • Demon’s Souls
  • Sackboy: A Big Adventure
  • Resident Evil Village

حال مشکل اینجاست که آوردن صدای سه بعدی به بلندگوهای تلویزیون برای راه‌اندازی آماده نخواهد شد. سونی می‌گوید که این ویژگی صدای فراگیر مجازی هنوز در دست توسعه است و مدتی پس از انتشار PS5 ارائه خواهد شد. اینکه چه زمانی آماده خواهد شد مشخص نیست. این مشکلات احتمالاً به‌خاطر دوران قرنطینه در زمان ابتدایی انتشار ویروس COVID-19 پیش‌ آمده است.

ما هنوز رابط کاربری PlayStation 5 را ندیده‌ایم. اگرچه سونی یک ویدئو از فضای داخلی کنسول را منتشر کرده است. در ویدئو فلزی مایع برای خنک‌سازی کنسول نشان داده شد. همچنین دارای دو سوراخ در بدنه‌ی کنسول برای خارج شدن گرد و غبار است وجود دارد که بسیار مفید است. برای دسترسی به آنها تنها کاری که باید انجام دهید این استکه کیس‌های دو طرف کنسول را باز کنید.

قرار است PlayStation 5 در تاریخ 12 نوامبر (۲۲ آبان) با بازی Spider-Man: Miles Morales، Demon’s Souls و موارد دیگر به عنوان انحصاری‌های ویژه منتشر شود. برخی از بازی‌ها هنگام عرضه، از جمله Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure، نیز برای PS4 منتشر می‌شوند. از ویژگی‌های Miles Morales پشتیبانی از قابلیت ذخیره بین نسلی است. یعنی می‌توانید فایل‌های ذخیره شده‌ی آن را بین دو نسخه PS4 و PS5 منتقل کرد.

همچنین بخوانید:

منبع: gamespot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا