پاراگ آگراوال مدیر عامل جدید توئیتر

پاراگ آگراوال؛ با مدیر عامل جدید توئیتر آشنا شوید

تقریباً 15 سال از اولین توئیت جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توئیتر، می‌گذرد. کافی است اندکی اهالی فضای مجازی باشید تا نام جک دورسی به گوشتان خورده باشد. این هفته اما خبری منتشر شد که اهل رسانه را شگفت‌زده کرد و آن “کناره‌گیری جک دورسی از سِمَت مدیر عاملی توییتر” و نکته جالب‌تر “جانشینی یک مدیر عامل هندی” بود. در ادامه با مدیر عامل جدید توئیتر یعنی پاراگ آگراوال بیشتر آشنا خواهید شد.

آگراوال قبل از آنکه در توییتر استخدام شود از بمبئی به استنفورد نقل مکان کرده بود.

مدیر عامل جدید توییتر مدرک لیسانس خود را در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر از مؤسسه فناوری هند در بمبئی دریافت کرد. طبق پروفایل لینکدین آگراوال، او سپس مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه و علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد انگلیس بین سال‌های 2005 تا 2012 به پایان کسب کرد.

آگراوال با شرکت‌های بزرگ غریبه نیست.

پاراگ آگراوال مدیر عامل جدید توئیتر

بر اساس پروفایل لینکدین، در سال 2006، او به عنوان یک عضو تحقیقاتی برای مدت زمان کوتاه چهار ماهه به مایکروسافت ملحق شد و سپس به مجموعه تحقیقاتی شرکت یاهو و AT&T پیوست. آگراوال اولین بار در سال 2011 در توییتر استخدام شد و این در حالی بود که تنها چند ماه از انتصاب مجدد جک دورسی به سِمَت مدیر عاملی پس از برکناری‌اش در سال 2008، می‌گذشت.

آگراوال پله‌های ترقی را پیموده است.

طبق گزارش‌ها زمانی که آگراوال در توییتر شروع به فعالیت نمود، بر روی پروژه‌ای کار می‌کرد که به افزایش ارتباط توییت‌های کاربران با تایم‌لاین‌شان (چیزی مشابه فید اینستاگرام و فیسبوک) و همچنین رشد مخاطبان، مربوط می‌شد. به نقل از فوربس، او پس از آن به دلیل تأثیرش بر رشد مخاطبان، عنوان «مهندس ممتاز» را دریافت کرد. در سال 2018، نزدیک به هفت سال پس از پیوستنش به توییتر، به مدیریت ارشد فناوری (CTO) ترفیع مقام گرفت.

توییتر استفاده خود را از هوش مصنوعی، زیر نظر آگراوال سرعت بخشید.

پاراگ آگراوال مدیر عامل جدید توئیتر

یکی از سخنگویان توییتر قبلاً به CNBC گفته بود که آگراوال به عنوان مدیر ارشد فناوری بر «مقیاس‌سازی رویکرد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی منسجم» در تیم مشتریان و زیرساخت‌های توییتر تمرکز کرده است. آگراوال درباره تلاش‌های توییتر برای استفاده از هوش مصنوعی جهت شناسایی حساب‌های ربات و برچسب‌گذاری محتوای مضر بالقوه، با نیکلاس تامپسون، مدیر عامل آتلانتیک (مجله ماهنامه)، صحبت کرده است.

آگراوال به سیستم اینترنت غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی علاقه‌مند است.

پاراگ آگراوال مدیر عامل جدید توئیتر

از سال 2019، آگراوال در Bluesky، مشارکت داشته است. Bluesky، پروژه‌ای است که توسط توییتر با هدف ایجاد فضای استاندارد غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی، حمایت شده است. اگرچه جزئیات زیادی در مورد Bluesky در دسترس نیست؛ اما این پروژه در اوایل سال جاری، جِی گربر (Jay Graber) را به عنوان اولین رهبر خود معرفی کرد. پیش از این دورسی، Bluesky را به عنوان “استانداردی برای گفتمان عمومی در اینترنت” توصیف کرده بود.

دورسی در مورد آگراوال:« او پشت “هر تصمیم حیاتی” بوده که به پیشرفت توییتر منجر شده است.»

دورسی در نامه کناره‌گیری خود اذعان داشته است؛ بدون آنکه رسانه‌ها و خبرگذاری‌های مطلع باشند، برای مدتی آگراوال مدیریت اجرایی توییتر را بر عهده داشته است. او در مورد آگراوال گفته است: «اعتماد من به او [آگراوال] به‌عنوان مدیر عامل ما، بسیار عمیق است.» کارمند سابق توییتر نیز که با وال استریت ژورنال مصاحبه کرده است،‌ آگراوال را “دوست صمیمی” دورسی توصیف کرده است.

موضع‌گیری‌های ناخواسته آگراوال در حوزه سیاسی ممکن است برایش دردسرساز شود.

پاراگ آگراوال مدیر عامل جدید توئیتر

تنها چند ساعت پس از انتصاب پاراگ آگراوال به عنوان مدیرعامل این شرکت، برخی از منتقدان، به بیانیه قبلی او که در واکنش توییتر نسبت به سانسور برخی از توییت‌های حزب محافظه‌کاران انگلیس منتشر شده بود، اشاره کردند. گویا در آن زمان توییتر به بهانه نشر “اطلاعات نادرست”، بعضی از توییت‌های محافظه‌کاران را پاک کرده است. منتقدان به خصوص به مصاحبه‌ای که آگراوال در سال 2020 با MIT Technology Review انجام داد اشاره کردند که ضمن آن او گفته بود: “نقش توییتر این نیست که به اولین اصلاحیه متعهد شود، بلکه نقش ما ارائه یک [فضای] گفتگوی عمومی سالم است.”

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا