پتنت سونی

پتنت سونی اسکن سه‌بعدی اشیای واقعی را در بازی‌‌های PSVR2 ممکن می‌سازد

سونی پتنت جدیدی را ثبت کرده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اشیای واقعی پیرامون خود را در بازی‌های هدست واقعیت مجازی PSVR2 به شکل سه‌بعدی اسکن کنند.

سونی در نسل جدید اهمیت ویژه‌ای برای دنیای واقعیت مجازی قائل شده و دست به تغییرات گسترده زده است. حال و با معرفی PSVR2 مشخص شد که این شرکت همچنان برنامه‌های بلند مدتی را به فعالیت در حوزه‌ی VR اختصاص داده است. باید گفت که این شرکت ایده‌های جالبی برای بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت مجازی دارد. به‌تازگی سونی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که استفاده از آن، اسکن سه‌بعدی اشیای واقعی را در بازی‌‌های PSVR2 ممکن می‌سازد.

براساس گزارش وب‌سایت GameRant، سونی به‌تازگی پتنت ثبت شده‌ی خود در تابستان سال گذشته را مجدداً بروزرسانی کرده که به موجب آن، می‌توان اشیای دنیای واقعی را به‌صورت سه‌بعدی در بازی‌های VR اسکن کرد. استفاده از این قابلیت، تولید اشیای مجازی با زاویه دید 360 درجه را در بازی‌های PSVR2 ممکن می‌سازد. شما در ادامه می‌توانید یک تصویر از نحوه کاربرد این قابلیت را مشاهده کنید.

پتنت سونی

البته توجه داشته باشید که بسیاری از پتنت‌ها ممکن است به مرحله اجرا نرسیده و به صورت یک طرح باقی بمانند اما همیشه ایده‌های جدید ابتدا به‌عنوان یک طرح اولیه مطرح و سپس اجرا می‌شوند. در اغلب مواقع شرکت‌ها با ثبت رسمی پتنت‌ها به نوعی از از ایده‌ها خلاقانه خود توسط قوانین کپی رایت حفاظ کرده و مانع اجرای آن توسط رقبایشان می‌شوند. همچنین ثبت این پتنت می‌تواند نشان دهد که تیم توسعه‌دهندگان بخش واقعیت مجازی سونی روی چنین ایده‌هایی کار می‌کنند. حال جدا از این‌ها، چیزهای زیادی وجود دارد که طرفداران واقعیت مجازی باید منتظر آن باشند. سونی اخیراً Horizon Call of the Mountain را برای PSVR2 معرفی کرد که ظاهراً جهشی بزرگ برای بازی‌های AAA VR به خساب می‌آید. همچنین شایعات جدید حاکی از آن است که بازی Half-Life: Alyx برای هدست واقعیت مجازی جدید سونی عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا