پرچمدار جدید سامسونگ معرفی شد، با سری Galaxy Note 20 آشنا شوید

پرچمدار جدید سامسونگ معرفی شد، با سری Galaxy Note 20 آشنا شوید

دیروز سامسونگ رسما سری Galaxy Note 20 خود را معرفی کرد. خانواده امسال از دو عضو تشکیل شده است: Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra. هر دو دستگاه قابلیتی را که گوشی‌ها هوشمند خانواده Note را از سایر سری‌ها متمایز می‌کند را دارا می‌باشد، قلم S Pen. اما این دو نسخه بیش از آنچه فکر می‌کنید با هم تفاوت دارند. همانطور که در اوایل سال جاری و در جریان رونمایی از سری Galaxy S20 مشاهده کردید، سامسونگ دستگاه‌ها این خانواده را در دو نسخه معمولی و Ultra روانه بازار کرد. این شرکت در تلاش است تا نسخه‌ها Ultra را به عنوان پرچمدار تمام عیار خود به کاربران معرفی کند. این درحالی است که مدل‌ها معمولی نیز به برخی از قابلیت‌ها این دستگاه‌ها پریمیوم مجهز شده‌اند.

این داستان در مورد خانواده Galaxy Note 20 نیز صدق می‌کند. به طور خاص، Galaxy Note 20 فاقد صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا (120 هرتز)، گسترش فضا ذخیزه‌سازی از طریق کارت حافظه microSD و لنزها پریسکوپ می‌باشد اما این بدان معنا نیست که سامسونگ در قیمت‌گذاری این دستگاه از خود انعطاف نشان داده است. نسخه پایه Galaxy Note 20 که از پیکربندی 8 گیگابایت حافظه رم و فضا ذخیره‌سازی 128 گیگابایت برخوردار است با برچسب قیمت 999 دلار روانه بازار خواهد شد. در همین حال نسخه Ultra نیز با قیمت 1,299 دلار برای 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی بفروش می‌رسد. همچنین نسخه محهز به 512 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی این دستگاه نیز با قیمت 1،449 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. پیش‌سفارش هر دو مدل از 6 اوت (16 مرداد) آغاز می‌شود و در تاریخ 21 اوت (31 مرداد) نیز در اختیار خرده‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت.

هر دو دستگاه مشخصات پریمیومی در اختیار شما قرار می‌دهند از جمله پشتیبانی از هر دو نوع شبکه 5G (مطابق میل اپراتورها)، شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس. سامسونگ همچنین میزان تاخیر قلم S Pen را بهبود بخشیده و چند روش دیگر برای کنترل از راه دور دستگاه به آن اضافه کرده است. همچنین این شرکت گوشی‌ها هوشمند سری Galaxy Note 20 خود را به جدیدترین شیشه‌ کورنینگ یعنی Gorilla Glass Victus محهز کرده است که در برابر خراش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. سری Galaxy Note 20 همچنین به بلندگوها استریو که از فناوری Dolby پشتیبانی می‌کنند و استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 مجهز شده است که به همراه اندروید 10 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

هردو تلفن از امکان ضبط ویدیو با وضوح تصویر 8K و گزینه‌ها میکروفون داخلی نیز برخوردار می‌باشد. قابلیت DeX نیز اکنون به صورت بی‌سیم در دسترس است و امکان برقراری اتصالات مهم نرم‌افزاری را با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت فراهم می‌آورد. در ضمن این دو دستگاه به Bixby (دستیار صوتی هوشمند سامسونگ) نیز محهز شده‌اند که در بهترین حالت بعد از دستیارها صوتی گوگل، الکسا و سیری در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. سامسونگ در این سری از یک پوشش جدید استفاده کرده و آنرا «Mystic» نامیده است. این پوشش اضافی که روی شیشه تعبیه شده سبب کاهش جذب اثر انگشت توسط پنل پشتی می‌شود. Note 20 Ultra در رنگ‌ها برنز، مشکی و سفید عرضه می‌شود، این در حالی است که نسخه معمولی در رنگ‌بندی برنز، خاکستری و سبز روانه بازار خواهد شد.

پرچمدار جدید سامسونگ معرفی شد، با سری Galaxy Note 20 آشنا شوید
اندازه Galaxy Note 20 Ultra بسیار بزرگ است، همانطور که از سری Note سامسونگ انتظار داشتیم.

Galaxy Note 20 Ultra : مشخصات و سخت‌افزار

Galaxy Note 20 Ultra باید دو وظیفه مهم انجام دهد. یک، خود را به عنوان برترین پرچمدار سامسونگ و تمام گوشی‌ها هوشمند اندروید به اثبات برساند، زیرا این دستگاه به بالاترین مشخصات و ویژگی‌هایی که غول فناوری کره‌ای به آن دست یافته مجهز شده است. دو، اصلاح برخی از مشکلات Galaxy S20 Ultra. طراحی Galaxy Note 20 Ultra با یک زیبایی‌شناسی خاص انجام شده که به معنا واقعی کلمه خارق‌العاده است. بزرگ و مربع، با صفحه نمایشی که در کناره‌ها خمیده شده تا میزان برآمدگی‌ها را به حداقل برساند. در پنل جلویی نیز با یک نمایشگر کاملا یک دست مواجه می‌شوید که تنها یک سوراخ پانچ (hole punch) کوچک در بالا آن به منظور قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. حتی حاشیه‌ها کناری و بالایی دستگاه نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است. اما نکته‌ای که نمی‌توانید آنرا نادیده بگیرید میزان بیرون‌زدگی دوربین پشت دستگاه می‌باشد.

سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra از یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌برد. این در حالی است که Note 20 از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

از نظر مشخصات سامسونگ ادعا می‌کند که Galaxy Note 20 Ultra در صدر تمام دستگاه‌ها اندرویدی قرار دارد. این تلفن هوشمند از یک صفحه نمایش عظیم 6.9 اینچ OLED با وضوح تصویر 1440 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌برد. دوربین پشتی نیز به یک آرایش سه‌گانه محهز شده که شامل دوربین واید 108 مگاپیکسلی و لنز پریسکوپ می‌باشد. این دستگاه به تراشه کوالکوم Snapdragon 865 Plus نیز مجهز شده که در کنار آن یک حافظه رم 12 گیگابایتی تعبیه شده و قابلیت پشتیبانی از SD card را نیز دارد. وظیفه تامین انرژی را نیز یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بر عهده گرفته است. همچنین هردو دستگاه از دو نوع نسل پنجم شبکه تلفن همراه (شامل mmWave و sub-6) پشتیبانی می‌کنند. اینها به طور قطع مشخصات یک پرچمدار اندرویدی محسوب می‌شوند. اما هنوز هم تراشه A13 Bionic سال گذشته اپل نسبت به پردازنده امسال کوالکوم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

Galaxy Note 20 Ultra برای حفظ عمر باتری به نرخ تازه‌سازی پویا مجهز شده است اما این قابلیت نمی‌تواند در وضوح تصویر بالا حداکثر این میزان را در اختیار شما قرار دهد. سامسونگ همچنین از امواج رادیویی Ultra-Wideband بهره می‌برد که برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها هوشمند کاربرد دارد. همچنین می‌توانید از این ویژگی برای باز کردن درب خودرو یا خانه خود استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نرم‌افزار قابلیت مورد بحث هنوز به طور کامل توسعه نیافته است. لازم به ذکر است اپل iPhone 11 Pro خود را نیز به امواج رادیویی Ultra-Wideband مجهز کرده است.

پرچمدار جدید سامسونگ معرفی شد، با سری Galaxy Note 20 آشنا شوید
بیرون‌زدگی دوربین Galaxy Note 20 Ultra قابل توجه است.

یکی از برنامه‌ها سامسونگ این است که با استفاده از Galaxy Note 20 Ultra، سنسور 108 مگاپیکسلی خود را به عنوان یکی از برترین حسگرها موجود در بازار معرفی کند، پروژه‌ای که در دستگاه S20 Ultra با شکست مواجه شد. در هنگام بررسی این گوشی هوشمند عملکرد فوکوس بسیار آهسته و کند بود، حتی بعد از بروزرسانی نیز به اندازه دستگاه‌ها سنتی خوب نبود. همچنین در پرچمدار سری S20 شاهد قابلیت «بزرگنمایی فضایی» (Space Zoom) بودیم که امکان بزرگنمایی 100 برابری را فراهم می‌کرد. اما متاسفانه تصاویر ثبت شده توسط این ویژگی از وضوح پایین و نویز بالا برخوردار بودند، بنابراین قابلیت مذکور در عکسبرداری کاربردی نداشت و با استفاده از آن تنها می‌توانستید سوژه‌هایی را که در فاصله بسیار دوری از شما قرار داشتند را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که لنز پیسکوپ S20 Ultra از بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری پشتیبانی می‌کرد.

اما در Galaxy Note 20 Ultra شرایط متفاوت است. در مورد فوکوس، سامسونگ پیشرفت‌هایی را که از طریق نرم‌افزار در S20 Ultra ایجاد کرده بود را بصورت پیش‌فرض به این دستگاه اضافه کرده است که باید میزان سرعت فوکوس را به طور قابل توجهی افزایش دهد. همچنین یزرگنمایی فضایی نیز دچار تغییر شده است و اکنون زوم دیجیتالی 50 برابری را ارائه می‌دهد که هنوز هم برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران کافی است، اما امیدواریم که نتایح نهایی ثبت شده فقط توده‌ای از پیکسل‌ها نباشد.

پرچمدار جدید سامسونگ معرفی شد، با سری Galaxy Note 20 آشنا شوید
در سمت چپ Note 20، در سمت راست Note 20 Ultra

Galaxy Note 20 : مشخصات و سخت‌افزار

در حالی که نسخه Ultra یک هیولا به تمام معنا است، Galaxy Note 20 برگه مشخصات کوتاه‌تری دارد. این دستگاه به یک صفحه نمایش 6.7 اینج OLED با وضوح تصویر FHD (معادل 1080 در 1920) مجهز شده است. در مورد طراحی نیز کناره‌ها در مقایسه با Note 20 Ultra از خمیدگی بیشتری برخوردار هستند، اما این موضوع در مورد پنل اصلی صدق نمی‌کند. همچنین در نسخه معمولی حاشیه‌ها کناری بیشتری به چشم می‌خورد که اندکی آزاردهنده است. برچستگی دوربین نیز مانند Note 20 Ultra شما شگفت‌زده نمی‌کند.

با هر استاندارد شناخته شده‌ای، Galaxy Note 20 یک گوشی هوشمند بسیار بزرگ محسوب می‌شود و تفاوت این دستگاه با نسخه Ultra تنها صفحه نمایش کوچکتر نیست، بلکه این تلفن هوشمند زبان طراحی خاص خود را نیز دنبال می‌کند. نکته ناامیدکننده این است که Note 20 برخی از مشخصات برادر بزرگتر خود را ارائه نمی‌دهد. به عنوان مثال این دستگاه از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند که در تمام تلفن‌ها هوشمند دیگر نیز به چشم می‌خورد. این درحالی است که Note 20 Ultra نزخ تازه‌سازی 120 هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این دستگاه تنها با 128 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد و امکان گسترش آن از طریق کارت‌ها حافظه microSD نیز فراهم نیست.

در Note 20 (دستگاه سمت راست) میزان انحنا پنل جلویی اندکی بیشتر است

این موضوع بسیار نگران‌‌کننده است، زیرا Galaxy S20 که در اوایل سال جاری معرفی شد از یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا (90 هرتز) بهره می‌برد و امکان افزایش فضا ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه microSD نیز در آن وجود داشت. البته لازم به ذکر است که این دستگاه از فناوری mmWave نسل پنچم شبکه تلفن همراه پشتیانی نمی‌کند. به هرحال یک گوشی هوشمند پریمیوم با برچسب قیمت 999 دلار در سال 2020 باید از صفحه نمایش با نرخ تازه‌ساری بالا بهره ببرد و عدم استفاده از این قابلیت در Galaxy Note 20 بسیار عجیب است.

خوشبختانه پیکربندی دوربین این دستگاه مشابه Galaxy S20 می‌باشد. در پنل پشتی Note 20 یک آرایش سه‌گانه به چشم می‌خورد که از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین دوم اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین سوم 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو تشکیل شده است. متاسفانه سامسونگ تصمیم گرفته است که در این گوشی هوشمند از لنز پریسکوپ استفاده نکند، بنابراین خبری از قابلیت بزرگنمایی فضایی نخواهد بود و بجای آن امکان بزرگنمایی 30 برابری دیچیتالی فراهم شده است. اما Galaxy Note 20 هنوز هم از برخی دیدگاه‌ها یک تلفن هوشمند بالا‌رده محسوب می‌شود. این دستگاه از یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی، تراشه کوالکوم Snapdragon 865 Plus و تمام امکانات نرم‌افزاری Note 20 Ultra بهره می‌برد. اما برخی از ویژگی‌هایی را که در Galaxy S20 شاهد آن بودیم را از دست داده است. اینطور به نظر می‌رسد که سامسونگ برای قلم S Pen مبلغ هنگفتی را درخواست می‌کند.

هر دو دستگاه سری Galaxy Note 20 از قلم S Pen بهره می‌برند

بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری سری Galaxy Note 20

همزمان با معرفی سری Galaxy Note 20، سامسونگ از بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری S Pen نیز رونمایی کرده است. اکنون قابلیت‌ها‌ «Anywhere actions» بیشتری وجود دارد که این قلم را به یک کنترل از راه دور مبتنی بر ژست‌ها حرکتی تبدیل می‌کند. لازم به ذکر است که برای بهره‌مندی از این ویژگی‌ها کافی است چوب‌دست جادویی خود را تکان دهید. سامسونگ روابط عمیقی با مایکروسافت ایجاد کرده است و این موضوع سبب شده که خانواده Note 20 با قابلیت‌ها نرم‌افزاری قابل توجهی روانه بازار شوند. یکی از مهمترین ویژگی‌‌ها، اپلیکیشنی است که امکان همگام‌سازی دستگاه‌ها این سری را با Microsoft OneNote فراهم می‌کند. این برنامه سبب می‌شود که اپلیکیشن‌ها سامسونگ کاربردی‌تر شوند، زیرا از حالا به بعد امکان استفاده از آنها در رایانه شخصی شما نیز وجود دارد. سامسونگ اظهار داشت که این یک همگام‌سازی یک طرفه نیست، با این وجود شما نمی‌توانید از طریق چند دستگاه به یک رایانه متصل شوید. همچنین با استفاده از Notes app می‌توانید یادداشت‌ها خود را به PDF تبدیل کنید، با ضبط صدا یادداشت برداری کنید (مشابه قابلیت voice typing) و فایل‌ها خود را به طور کامل مدیریت کنید.

همچنین مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌ها زیادی را برای بازی فراهم کند، زیرا سامسونگ در تلاش است تا دستگاه‌ها خود را با پلتفرم Xbox Game Pass Ultimate سازگار کند. یکی از بسته‌ها پیش‌سفارش گوشی‌ها هوشمند سری Galaxy Note 20، سه ماه اشتراک بازی‌ها مایکروسافت را در اخیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از ماه آینده تمام بازی‌ها Xbox را در تلفن هوشمند اندرویدی خود تجربه کنید. اپلیکشینی که امکان همگام‌سازی گوشی هوشمند شما با ویندوز را نیز داشته باشد نیز احتمالا در این بسته‌ها وجود خواهد داشت. اما اکنون سامسونگ بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری دیگری را در نظر دارد مانند اجرای همزمان چند برنامه اندروید روی دسکتاپ ویندوز.

سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy Note 20

در کنار Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra، سامسونگ همچنین از تبلت جدید، ساعت جدید و ایربادز جدید خود نیز رونمایی کرده است. این شرکت همچنین چند هفته پیش از نسخه 5G گوشی تاشو Z Flip نیز رونمایی کرده بود. در حال حاضر Galaxy Note 20 Ultra پرچمدار تمام عیار سامسونگ محسوب می‌شود که بهترین مواردی را که می‌توانید در اندروید بدست آورید را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته توجه داشته باشید که Galaxy Note 20 نیز قابلیت‌ها جذابی برای ارائه دارد اما بسیار گران قیمت است.

همچنین بخوانید:

گرگ جاسویک به عنوان مدیر بخش بازاریابی اپل انتخاب شد

سرویس xCloud مایکروسافت از 25 شهریور در دسترس اندرویدی‌ها خواهد بود

گوگل دستگاه‌ها Pixle 4A 5G، Pixle 4A و Pixle 5 را معرفی کرد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا