مایکروسافت

مایکروسافت می‌گوید که به دلیل معامله Duracell مجبور به تولید کنترلرهای باتری‌خور نمی‌شوند

مایکروسافت در پاسخ به گزارش جدیدی درباره‌ی قرارداد خود با شرکت باتری‌سازی Duracell می‌گوید مجبور به تولید کنترلرهای باتری‌خور نمی‌شوند.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از باتری‌های یکبار مصرف یا قابل شارژ AA در کنترلر‌ها خودداری می‌کنند. اما مایکروسافت جزو یکی از معدود شرکت‌های بازی است که این سنت را زنده نگه داشته است. کنترلر ایکس‌باکس وان از آن‌ها به شکل استاندارد برخوردار بود. اگرچه خود مایکروسافت باتری‌های قابل شارژ اختصاصی‌ای را به‌صورت جدا برای کنترلرهای ایکس‌باکس تولید و به فروش می‌رساند. در گزارشات اخیر به نظر می‌رسید که دلیل این امر معامله با Duracell است. اما به نظر می‌رسد که برخی افراد این گزارش را به گونه‌ای در نظر گرفتند که Microsoft مجبور به چنین کاری است. همانطور که مشخص شد، این استدلال درست نیست.

Eurogamer در مورد گزارش اخیر برای روشن شدن برخی موارد با سخنگوی مایکروسافت مصاحبه کرد. اگرچه آن‌ها قرارداد مشارکت با Duracell را انکار نکردند، اما از زبانی که آن‌ها نمی‌خواهند آن را به عنوان نوعی از وضعیت که آن‌ها را مجبور به این کار می‌کنند ببینند. مشخص است، او درعوض از این صحبت می‌کند که دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس حق انتخاب زیادی برای باتری کنترلرهای خود دارد. این انتخاب‌ها ممکن است در برندهای دیگر وجود نداشته باشند. یوروگیمر همچنین به مصاحبه سال گذشته مایکروسافت با جیسون رونالد در مورد اینکه چرا باتری‌های AA هنوز برای گسترش زمینه استفاده می‌شود اشاره کرد.

سخنگوی مایکروسافت در این‌باره توضیح داد و گفت:

ما آگاهانه به مصرف‌کنندگان محصولات‌مان حق انتخاب می‌دهیم تا خود برای استفاده از انواع مختلفی از باتری در کنترلرهای بی‌سیم ایکس‌باکس‌شان تصمیم بگیرند. این انتخاب‌ها شامل استفاده از باتری‌های AA که از هر برندی می‌تواند باشد. باتری‌های قابل شارژ اختصاصی ایکس باکس، روش‌های شارژ باتری که شرکای ما ارائه می‌دهند یا استفاده از یک کابل USB-C می‌شود. با استفاده از کابل USB-C می‌توان کنترلر را به کنسول‌های ایکس باکس یا پی سی متصل کرد و از آن استفاده کرد.

ممکن است عده‌ای هنوز از تصمیم مایکروسافت مبنی بر تداوم تولید کنترلرهای باتری‌خور تعجب کنند. خواه ناخواه نگاه‌ها به سمت معامله آن‌ها با دوراسل می‌رود. اما واضح است که یک انتخاب طراحی نیز در کار بوده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا