پیکسل 6

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تراشه اختصاصی تنسور و دوربین قدرتمند معرفی شدند

پس از ماه‌ها افشاگری و انتشار تیزرهای گوناگون که تقریباً تمامی مشخصات سری جدید پیکسل را فاش کرده بود، گوگل سرانجام از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی کرد که به گفته شرکت اولین پرچمدار رسمی آنها به حساب می‌آید و در عملکرد سخت‌افزاری، دوربین و هوشمندی می‌تواند با پرچمدارهای حال حاضر بازار به رقابت بپردازد.

پیکسل 6 از اولین تراشه اختصاصی گوگل با عنوان تنسور بهره می‌برد که دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با دو هسته قدرتمند Cortex-X1 (نخستین تلفن هوشمند با بیش از یک هسته Cortex-X1) و لیتوگرافی 5 نانومتری می‌باشد – چهار هسته قدرتمند دیگر و دو هسته متوسط نیز در پردازنده مرکزی تنسور به چشم می‌خورد. همچنین یک پردازنده تصویر سفارشی نیز عکاسی محاسباتی در پیکسل 6 را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. قابلیت Magic Eraser نیز به طور خودکار سوژه‌های ناخواسته را از پس‌زمینه حذف می‌کند و Face Unblur نیز در هنگام عکسبرداری از سوژه‌های متحرک با استفاده از مجموعه‌ای از تصاویر چهره واضحی برای افراد ایجاد می‌کند. تصاویر پرتره نیز اکنون به لطف بهبود تفکیک سوژه و پردازش بهتر رنگ‌ها خروجی‌های به مراتب بهتری ثبت می‌کنند. حالت شب و عکاسی نجومی نیز نسبت به پیکسل‌های قبلی بسیار بهبودیافته است. از دیگر قابلیت‌های جذاب سری پیکسل 6 “ترجمه همزمان” می‌باشد که توانایی ترجمه پیام‌ها، زیرنویس‌ها و متن‌ها به 55 زبان دنیا از طریق منظره‌یاب دوربین را دارد. به لطف تراشه تنسور پرچمدارهای جدید گوگل می‌توانند به صورت آفلاین نیز به ترجمه زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی و اسپانیایی بپردازد. تنسور همچنین به تراشه امنیتی Titan M2 نیز مجهز شده که تصاویر، متن‌ها و داده‌های حساس کاربران در مقابل حمله‌های خارجی محافظت می‌کند، گوگل نیز به منظور امنیت هرچه بیشتر کاربران از طریق تراشه Titan M2 تا 5 سال بروزرسانی امنیتی را برای دستگاه‌های جدید خود ارائه می‌دهد.

پیکسل 6
Image: Google

پیکسل 6 پرو از نظر اندازه صفحه نمایش از پیکسل 6 بزرگتر بوده و از چندین مزیت قابل توجه نیز برخوردار می‌باشد. نسخه “پرو” از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 1440p و نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر 120 هرتز به منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری بهره می‌برد. این درحالی است که نسخه پایه به یک نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 1080p و نرخ تجدید 90 هرتز مجهز شده است. پنل جلویی هر دو دستگاه توسط گوریلاگلس Victus محافظت شده است که نسبت به نسخه‌های قبلی تا دو برابر مقاومت بیشتری در مقابل خراش از خود نشان می‌دهد. اما صفحه نمایش پیکسل 6 پرو خمیده بوده و گوگل از آن به عنوان شیشه سه بعدی یاد می‌کند. دو دستگاه مورد بحث همچنین از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر (احتمالاً نوری) به منظور شناسایی بیومتریک بهره می‌برند. پیکسل 6 پرو به لطف دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی که امکان ثبت تصاویر با بزرگنمایی نوری 4 برابری را فراهم می‌کند در سخت‌افزار دوربین نیز نسبت به برادر کوچتر خود دست بالاتر را دارد. همچنین گوگل ادعا می‌کند دوربین مورد بحث به لطف قابلیت “Super Res Zoom” می‌تواند حداکثر بزرگنمایی 20 برابری را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. در پنل جلویی پیسکل پرو نیز یک دوربین سلفی فوق‌عریض 11 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت به چشم می‌خورد که یک پله از دوربین سلفی معمولی 8 مگاپیکسلی پیکسل 6 بالاتر می‌باشد. دو تصویگر دیگر بین دو نسخه پیکسل 6 مشترک بوده و شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ با اندازه 1/1.3 اینچ که با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل خروجی‌هایی 12.5 مگاپیکسلی ثبت می‌کند و دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیسکلی می‌باشد. دوربین اصلی 50 مگاپیسکلی در مقایسه با سنسور اصلی پیکسل 5 که از همان وضوح تصویر نسل دوم دستگاه‌های گوگل بهره می‌برد و افزایش 150 درصدی قابلیت جذب نور پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید. پیکسل 6 پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به منظور تأمین انرژی مورد نیاز خود بهره می‌برد. این درحالی است که وظیفه تأمین انرزی در پیکسل 6 برعهده یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی می‌باشد. پرچمدارهای جدید گوگل از شارژ سریع 30 وات باسیم و 23 وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. البته به منظور شارژ دستگاه باید شارژر Pixel Stand گوگل را به صورت جداگانه خریداری کنید.

پیکسل 6
Image: Google

پیکسل 6 پرو در سه رنگ آفتابی، سفید و مشکی و در سه پیکربندی‌ 6/128 گیگابایت، 12/256 گیگابایت و 12/512 گیگابایت با قیمت پایه 899 دلار روانه بازار می‌شود. پیسکل 6 نیز در سه رنگ پاستیلی، گلبه‌ای و مشکی و در دو پیکربندی 8/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت و با قیمت پایه 599 دلار عرضه خواهد شد. دو دستگاه مورد بحث از 28 اکتبر (6 آبان) به صورت گسترده در تمامی بازارها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا