5G

AT&T ،Verizon ،T-Mobile ،Sprint؛ کدام بهترین اپراتور 5G است؟

5G به شهر شما می آید. از آغاز بهار، ابتدا Verizon و سپس AT & T، Sprint و T-Mobile شروع به ساخت 5G شبکه کردند و از ایالات متحده آمریکا از مینیاپولیس به دالاس و نیویورک به لس آنجلس با سرعت 5 گیگابایتی و از اتصال سریعتر به اینترنت استفاده می کنند.

بسته به جایی که شما زندگی میکنید، ممکن است یک شبکه 5G را برای مدت زمان مشخص مشاهده نکنید،به خصوص اگر روستایی باشید و حتی زمانی که 5G به منطقه شما می آید، ممکن است ناحیه های پوشش کوچک و پذیرش خطرناک باشد. اما زمانی که بیاید، شما باید بدانید که کدام اپراتور بهترین خدمات را ارائه می کند. 5G فناوری بی سیم نسل پنجم بسیار پیش بینی شده است که می تواند سرعت انتقال فیبر مانند هوا، تلفن ها، اتومبیل ها، خانه ها و کارخانجات را افزایش دهد. در حالی که سرعت وعده داده شده برای 5G به شما اجازه می دهد یک فیلم کامل را در یک ثانیه دانلود کنید. استاندارد بی سیم طراحی شده به طور قابل توجهی زمان تأخیر (یا زمان خراب شدن) شبکه را  کاهش دهد و به شما اجازه می دهد یک بازی مبارزه را در زمان واقعی در برابر دیگر بازیکنان در تلفن خود را انجام دهید، برای ایجاد شبکه های 5G خود، چهار حامل بزرگ ایالات متحده از ترکیبی از نوارهای طیفی در دسترس استفاده می کنند و ترکیب آنها از نوارها پوشش را تعریف می کند. در یک طرف “Sub-6” است که در برقراری ارتباطات از راه دور در داخل و خارج بسیار مؤثر و قابل اطمینان است. Sub-6 در حال حاضر بین 2.5GHz تا 6GHz طیف طیفی اجرا می شود. از سوی دیگر، 5G همچنین می تواند به “موج میلیمتری” یا “mmWave” اشاره کند که ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به فاصله بسیار کوتاه (یعنی سرعت فوق العاده سریع تر از 1 گیگابیت در ثانیه) دارد. اما می تواند حساس هم باشد، به طوری که با دیوار، شیشه و حتی یک دست قادر به مسدود کردن سیگنال mmWave هستیم. mmWave از نوارهای طیفی بالاتر از 24GHz استفاده می کند. اما 5G یک چیز اجتناب ناپذیر است، همانطور که 4G و 3G قبل از آن جایگزین شده اند. در نهایت، آن به همه ما رسیده است. این که آیا شما تصمیم به انتخاب یک شبکه 5G در حال حاضر می گیرید و یا منتظر می مانید تا ببینید که چگونه 5G در منطقه شما پیش می رود. حال اگر دنبال یک حامل تلفن همراه 5G می گردید، چه چیزی را باید در مورد آن در نظر بگیرید.

هزینه: تلفن های 5G و برنامه ها ارزان نیستند

این روزهای اولیه 5G است و حامل های اصلی شروع به پخش بسته ها و گوشی های خود می کنند. در طول سال آینده، ما تلفن ها 5G بیشتری خواهیم دید و اپراتورها برنامه های خود را تنظیم خواهند کرد. اما در حال حاضر، در اینجا چیزی است که ما داریم. (شما می توانید چگونگی برنامه توسعه اپراتورها Verizon، AT&T، Sprint و T-Mobile’s را در نمودار زیر ببینید.)

اپراتورهاماهانه، انفرادیماهانه،جمعیHotspot ماهیانهشهرها با فناوری 5gهزینه ها دیگر
Verizon Beyond Limited$85 برای یک خط
$50 برای 4 خط

Unlimited for 5G
410 دلار در ماه هزینه دسترسی به سایت، در حال حاضر از کار افتاده است
Verizon Above Limited
$95 برای یک خط
$60 برای 4 خطUnlimited for 5G410 دلار در ماه هزینه دسترسی به سایت، در حال حاضر از کار افتاده است
AT&T Business Unlimited Perferred*$90 برای یک خط$165/2 – $490 برای 10 خط20 GB20 (hotspot only)25 دلار در ماه برای هر تلفن؛ 150 دلار برای Hotspot
Sprint Unlimited Premium$80 برای یک خط$140 برای 2 خط  
$200 برای 5 خط
100 GB4
T-Mobile Essentials$30 برای یک خط$30 برای 4 خطUnlimited for 3G6
T-Mobile Magenta$40 برای یک خط$40 برای 4 خط3GB for 4G6
T-Mobile Magenta Plus$50 برای یک خط$50 برای 4 خط20GB for 4G6
شبکه اختصاصی تجاری 5g  AT&T

گوشی های 5G در حال حاضر ارزان نیستند، و اکثر دستگاه های دارای این فناوری قیمتی بالاتر از 1000 دلار دارند. برای مثال Galaxy S10 5G قیمتی معادل 1300 دلار دارد. شما همچنین می توانید LG V50 ThinQ را با 1222 دلار خریداری کنید. اما شما می توانید دستگاه ها دیگر مانند تلفن موتورولا موتورولا Z4 و لوازم جانبی مورد نیاز را در حال حاضر با قیمت 440 دلار قیمت پیدا کنید، اما آنها بیشتر استثنا هستند. در خارج از ایالات متحده، گزینه ها عبارتند از OnePlus 7 Pro 5G و Oppo Reno 5G. اگر قیمت یک گوشی 5G زیاد به نظر می رسد، شما می توانید پرداخت ماهیانه را امتحان کنید. تلفن تنها چیزی نیست که شما برای آن حق بیمه پرداخت می کنید. اپراتورها ممکن است شما و گوشی 5G تان را در یکی از برنامه های سطح بالا قرار داده و انتظار داشته باشند که برای اطلاعات نامحدود هزیه پرداخت کنید. برای مثال Verizon یک برنامه 5G با قیمت 85 دلار برای یک خط شروع می کند و اگر چه اپراتور موقتا مبلغ اضافه 10 دلاری خود را برای این سرویس تمدید می کند. این تنها 120 دلار اضافی در سال است که فقط برای استفاده از این فناوری پرداخت می کنید. یکی دیگر از هزینه های احتمالی: در صورتی که پرداخت ماهیانه برای تلفن فعلی شما فعال باشد، باید قبل از اینکه انتقال را انجام دهید، مبلغ را به طور کامل پرداخت کنید. مگر اینکه یک معامله تبلیغاتی مابه التفاوت را پرداخت کند. شما همچنین می توانید از طریق بازرگانی در تلفن یا فروش مجدد آن هزینه را جبران کنید. یک هزینه دیگر: اگر برنامه شما دارای کلاهبرداری داده باشد، می توانید بخش کوچکی از داده های 5G خود را در کمتر از یک ساعت استفاده کنید، همانطور که در استرالیا انجام دادیم، جایی که یک ویرایشگر نیمی از برنامه داده ماهانه خود را در مدت 25 دقیقه برای دانلود یک بازی و چند فیلم به منظور آزمایش شبکه 5Gخود استفاده کرد. چیزی که باید منتظر آن باشید: احتمال ادغام دو شرکت Sprint و T-Mobile است، که احتمال دارد تا 29 ژانویه نهایی شود.

امروز از 5G چه انتظاری می توانیم داشه باشیم

سرعت شبکه بی نظیر و پوششی که همه چیز را دگرگون میکند. بخش بزرگی از کشور، چه شهری و روستایی، بدون 5G هستند. اما این فناوری فقط در کمترین حد اینجا است. چهار اپراتور اصلی به آرامی شبکه های جدید خود را در دو دهه یا بیشتر در شهرهای مختلف ایالات متحده بر پا می کنند. اما هر کدام روش متفاوتی را در پیش گرفته اند. از Verizon که بسته های کوچک 5G را در چهار شهر ایجاد کند، تا AT & T با استفاده از آن یک شبکه 5G بی سیم ایجاد کند. باید خودتان برسی کنید، که آیا نسل پنجم شبکه تلفن همراه در منطقه شما در دسترس است یا نه. Ookla ردیابی شبکه جهانی 5G را از طریق سرویس Speedtest.net دنبال می کند. نقشه تعاملی Speedtest به شما اجازه می دهد، تا به سطح شهر مراجعه کنید تا ببینید که کدام شرکت ها 5G را نصب کرده اند. با این حال نقشه کل داستان را نمی گوید. به عنوان گام بعدی، باید در جایی که زندگی یا کار می کنید، نقشه پوشش اپراتورها را با هم مقایسه کنید. اگر شما در نزدیکی شبکه ها Hotspot 5G هستید، ممکن است که زودتر به آن دسترسی پیدا کنید.

شبکه داده 4G فعلی نیز سریعتر خواهد شد

انتشار 5G در سراسر ایالات متحده به آرامی اتفاق می افتد. برای مثال اپل، گوشی ها 5G را تا سال 2020 به بازار عرضه نخواهد کرد. یک تحلیلگر پیش بینی کرد، فروش گوشی های مجهز به این فناوری تا سال 2023 از پس دستگاه های 4G بر نمی آید. در حالی که T-Mobile سال 2024 را برای این رویداد پیش بینی کرده است. در ضمن، شبکه 4G همچنان به انتقال داده برای اپراتوهای تلفن همراه ادامه می دهد، همانطور که تبدیل 3G را به 4G مشاهده کردیم. همچنین با ساخت شبکه ها 5G سرعت شبکه ها 4G افزایش می یابد. بنابراین حتی اگر سریعا به این فناوری نقل مکان نکردید، 4G می تواند برای شما مزیت هایی داشته باشد.

از ادعاهای غیر معمول درباره پوشش 5G مطلع شوید

AT&T در اوایل امسال تلاش کرد تا از موج 5G پیشی بگیرد و نماد “5G E” را در چند گوشی 4G خود به نمایش درآورد. اما تحت فشار، شرکت از این ادعای گیج کننده عقب نشینی کرد و سرویس 5G را در نقاط مختلف 20 شهر از طریق Hotspot راه اندازی کرد.

5G را حالا دریافت کنیم یا صبر کنیم

اگر شما در این لحظه به گوشی 5G نیاز ندارید، به محض اینکه این فناوری منطقه شما شد، بسته های 5G و تبلیغاتی را در اپراتور خود را تماشا کنید، اگر یک بسته یا پوشش بهتر در منطقه خود دارید، تغییر اپراتور را هم در نظر بگیرید. بدانید که در هر کجا که هستید، شهر یا به خصوص روستا، به احتمال زیاد خدمات به مدت زمان طولانی به طور فراگیر در دسترس نخواهند بود. قبل از اینکه شما به یک تلفن و سرویس 5G بروید، از اپراتور خود بپرسید، چگونه مطلع خواهید شد که به نسل پنجم شبکه تلفن همراه متصل شدید. در حالی که شما از سرعت شبکه 5G رضایت نداشتید، سیاست بازگشت چگونه است. در اغلب موارد شما یک دوره فوری 14 روزه برای بازگشت دریافت می کنید. اگر فقط می خواهید نسل پنجم شبکه تلفن همراه را امتحان کنید،مطمئن شوید که یک گوشی پشتیبان برای این حالت داشته باشید. به یاد داشته باشید، فناوری 5G است که ما را تا دهه آینده حمل خواهد کرد، بنابراین انتظار چیز بدی نیست: هزینه ها پایین می آید، گستره انتخاب وسیع می شود و پوشش افزایش می یابد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا