Steam

کاربران فعال ماهانه Steam بیشتر از Xbox و PlayStation هستند

Valve گزارش سالیانه‌ی استفاده از Steam را منتشر کرده است. این گزارش اطلاعات جالبی را در مورد نحوه مقایسه این سرویس با سیستم عامل‌های PlayStation و Xbox نشان می‌دهد.

داده‌های Steam’s 2020 نشان می‌دهد که وقتی صحبت از کاربران فعال ماهیانه می‌شود، پلتفرم PC در مقایسه با PlayStation و Xbox Live در رتبه اول قرار خواهد گرفت. طبق گفته Steam ، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این پلتفرم از ۱۲۰ میلیون نفر عبور کرد. همچنین از نظر میزان استفاده هم از پلی‌استیشن (102 میلیون کاربر فعال ماهیانه) و هم از Xbox Live (90 میلیون کاربر فعال میاهانه) پیشی گرفته است.

به‌تازگی، ما شاهد هستیم که Steam هنگام ورود به سیستم تعداد بازیکنان همزمان آنلاین، با ثبت بیش از 25 میلیون کاربر همزمان در 2 ژانویه، رکورد خود را شکست. استیم قسمتی از افزایش فعالیت کاربران خود در سال ۲۰۲۰ را به همه‌گیری کرونا نسبت می‌دهد. به‌نظر می‌رسد ماندن افراد در خانه سبب افزایش چشم‌گیر این آمار شده است.

در این گزارش نوشته شده بود:

« طبق آمار، تعداد بازیکنان Steam در سال ۲۰۲۰ حتی قبل از شروع قرنطینه‌های مربوط‌ به کرونا به‌طرز قابل‌توجه‌ای رشد کرده بود. ولی تازه پس از اینکه مردم مجبور به نشستن در خانه شدند، ساعات بازی کردن آن‌ها ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کرد. همچنین در تعداد مشتری‌هایی که دست به خریداری بازی‌ها و تجربه‌ی آن‌ها می‌زند رشد قابل‌توجه‌ای اتفاق افتاد. امیدواریم در سال دیوانه‌واری مانند ۲۰۲۰، این بازی‌ها توانسته باشند کمی حس لذت و خوشی را به زندگی مردم آورده باشند.»

«این امر منجر به اوج جدیدی برای کاربران فعال ماهانه (120.4 میلیون)، کاربران فعال روزانه (62.6 میلیون) شد. همچنین سبب اوج کاربران همزمان (24.8 میلیون)، خریداران اولین‌بار (2.6 میلیون در ماه)، ساعت پخش (31.3 میلیارد ساعت) شده است. همچنین تعداد بازی‌های خریداری شده (21.4 درصد رشد نسبت به سال 2019) افزایش داشته است.»

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا