Days Gone

کارگردان Days Gone: همه چیز برای سونی امتیاز متاکریتیک است

کارگردان و نویسنده بازی Days Gone، جان گاروین در مصاحبه‌ای در مورد سونی می‌گوید که این استودیو فقط به دنبال امتیاز متاکریتیک برای یک بازی است.

چندی پیش خبر رد شدن ساخت نسخه‌ی دوم بازی Days Gone توسط سونی اعلام شد که این امر موجب شد که دیوید جافی، طراح بازی‌های معروف از جمله God of War و Twisted Metal، مصاحبه‌هایی ویدئویی با مدیران Days Gone را در کانال YouTube خود برگزار کند. هفته‌ی گذشته جف راس در این برنامه حضور داشت و دیروز هم گفت‌وگوهای جفی با جان گاروین منتشر شد. گاروین در بازی Days Gone علاوه‌بر کارگردانی وظیفه نویسندگی را هم برعهده داشت.

جان گاروین که تنها چند روز پس از انتشار بازی در آوریل 2019 از Sony Bend جدا شده بود، در جایی از این مصاحبه که جفی نسبت‌به موج اول نقدهای منتشرشده برای بازی Days Gone می‌پرسد، به او پاسخ داده است: «صادقانه بگویم، برایم سخت بود. چون واقعیت ماجرا این است که امتیاز متاکریتیک برای سونی از همه‌چیز مهم‌تر است. برای مثال اگر کسی کارگردان خلاق یک مجموعه باشد و بازی‌اش نمره‌ی ۷۰ بگیرد برای زمانی طولانی شانسش را برای حضور دوباره در آن مجموعه از دست می‌دهد.»

در واقع، سونی دارای مجموعه‌ای از بازی‌های تحسین شده توسط منتقدان است که Uncharted ،The Last of Us ،Horizon Zero Dawn ،God of War ،Marvel’s Spider-Man ،Dreams و اخیراً Ghost of Tsushima نمونه‌ای واضح از این عناوین هستند. همچنین شواهدی وجود دارد که امروزه سونی در واقع به دنبال تحسین منتقدان برجسته و موفقیت تجاری است. برای مثال می‌توان به بازی Gravity Rush 2 اشاره کرد. این بازی که ساخته‌ی Japan Studio است توانست میانگین امتیازات ۸۰ را در متاکریتیک از آن خود کند ولی فروش خوبی را تجربه نکرد و این آخرین بازی است که توسط تیم Gravity ساخته شده است. به طور کلی پس از آن Japan Studio تقریباً تعطیل شد و اکنون پشتیبانی تیم Asobi، سازندگان Astro Bot Rescue Mission و Astro’s Playroom را برعهده دارد.

Days Gone ممکن است مورد تحسین منتقدان زیادی قرار نگرفته باشد (گرچه بیشت کاربران واقعاً از آن لذت زیادی برده‌اند)، اما فروش بسیار خوبی داشته و موفق به یافتن یک Fanbase اختصاصی شده است. این امر باعث شد افراد زیادی نامه‌ای الکترونیکی را در سایت Change.org امضا کرده‌اند که از سونی می‌خواهند دنباله‌ای را برای این بازی بسازد. در حال حاضر بیش از 32.6 هزار امضا به دست آورده است و حتی جف راس هم در توییتر خود این نامه را به اشتراک گذاشت و از دنبال‌کننده‌هایش خواست آن را امضا کنند.

بازی Days Gone در زمانی حدود یک ماه دیگر برای PC عرضه خواهد شد. شاید بازی یک عرضه‌ی موفقیت‌آمیز را در این پلتفرم بتواند تجربه کنند و چنین چیزی می‌تواند سونی را ترغیب کند تا سرانجام نسخه‌ی دوم این بازی را بسازد تا داستان ناتمام این بازی به سرانجام برساند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا